Zasto se toliko kasni sa razvojem benzinaca sa dir.ubrizg.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • b_samardzic
    CBC Senator XXL
    • 02.04.2005
    • 1557
    • Smederevo

    Zasto se toliko kasni sa razvojem benzinaca sa dir.ubrizg.

    Japanci su jos 70-80 godina istrazivali i shvatili da glavni uzrok alergije izazvane polenom

    u stvari izazivaju cestice dizela pomesane sa polenom. Oni su zato i odustali od dizelasa

    u japanu. Naravno zna se da su te cestice dizela glavni uzrocnik raka na plucima.

    Kod nas je ekspanzija dizela krenula tek posle 2000 godine.

    Zapad je znao za posledice ekspanzije dizela ali da bi prigrabio veliki deo svetskog trzista

    svesno je razvijao dizel motore koji imaju manju potrosnju i sa turbinom naravno veci

    obrtni moment. Mada je sve to cudno jer je dizel skupli za proizvodnju od benzina.

    Kasnije uvode razne vrste filtera te sa nekim tecnostima te sa fap filterima koji se samospaljuju.

    Zapad je zabranio da se sa dizelom ulazi u centar grada i kod njih dizeli sluze samo za

    medjugradske relacije. Da napomenem da se ti novi dizeli ne mogu voziti po manjim gradovima

    jer pocnu da stvaraju velike probleme ti filteri koji se zapuse pa mora da se radi regeneracija.

    Sad mi nije jasno zasto se nije krenulo sa razvojem benzinskih motora sa direktnim ubrizgavanjem!

    Em je mnogo manje potrebno za zadovoljenje cistoce izduvnih gasova em je benzin jeftiniji

    za proizvodnju.

    Ranije je postojao problem kod turbo benzinaca sa pojavom detonacije smese u komori.

    Zato su morali da imaju manji stepen kompresije sto je kao posledicu imalo povecanu potrosnju

    goriva u trenutcima kad turbina nema pritiska.

    Kako se odbraniti od tih dizela koji stizu na nase trziste i kojima se posle pregazenih xxx kilometara

    skidaju ti filteri i voze bez njih a nase zdravlje je nebitno.
  • speedplus
    RIP Bio nam je drug!
    • 15.01.2007
    • 2419
    • LAZAREVAC

    #2
    Odlična tema,koja će,po mojoj proceni i dosadašnjem iskustvu sa sličnim temama,prerasti u raspravu,bez adekvatnih argumenata,ali bitno je na kraju krajeva da ćavrljamo,pa makar završili na sudu
    Mene je ekspanzija upotrebe dizelaša,zatekla na zapadu i još u ono vreme(pre 15-20 godina) sam video identičnu situaciju,koja se poslednjih godina viđa u Srbiji.Narod je,odjednom,počeo da priča,hvali dizelaše i iste kupuje,kao da se radi o perpetum-mobile.Priče o potrošnji od 3-4 litre dizela na 100km i neuništivim motorima,koji gužvaju asfalt i slična njesra.Sve to je naravno bilo medijski podstaknuto.Što je najgore,u međuvremenu,benzinski motori su ostali u senci i skoro pa da nisu unapređivani,na žalost.E sad,ovo naše domaće ludilo i potražnja za bukvalno raspalim dizelašima mi nikako nije jasna.Ljudi ladno kupuju leševe po ceni od 1.5k eu-2k eu, za koje im je potrebno najmanje još toliko,da bi mogli bar malo da uživaju u vožnji.Prateći situaciju u mom okruženju,bar trećina onih kja je kuovala one 1.5dci,1,9dci,1,7dti,2,0tdi,... je te drešine,parkiralo i ne vozi ih,jer popravka kreće od 1k eu pa naviše.
    Ja lično,ne vidim nikakvu ekonomsku prednost dizelaša,nad benzincem,a još manje,nad benzincem koji radi na gas

    Comment

    • zverko
      CBC Senator XXL
      • 19.08.2005
      • 7085
      • BGD
      • Audi A4

      #3
      ma kod nas je dizel bio jeftiniji od benzina jer je drzava subvencionisala to gotivo zarad poljoprivrede. u grckoj dan danas dizel trose samo komercijalna vozila i poljoprvredne masine. retko alibas retko ko vozi auto na dizel. poslednjih godina je TNG u ekspanziji i tu su bugari opasno omastili brk.
      deutsche gemacht-gut gemacht...

      Comment

      • observer
        CBC Veteran
        • 06.10.2005
        • 196
        • Novi Sad
        • Polo1.6TDIGolf1.2TSI

        #4
        Slazem se da je odlicna tema i da pogadja u centar.
        Ja sam jedan od tih koji je naseo na propagandu.
        Vodjen fantazijama o neunistivom sdi motoru, a kako je doticni odavno izasao iz proizvodnje kada sam menjao kola, kupio sam auto iz avatara (nov, moja filozofija je bolje nov auto nize klase nego bilo kakav polovnjak, ali to je sada druga tema).
        Naravno, bio sam svestan da je rec o potpuno drugoj konstrukciji i novoj tehnologiji ali bio sam vodjen "inercijom u razmisljanju" i zeljom da se resim "gutaca goriva" - Fabije 2 sa 1.2htp motorom (koja je zbog slabog motora i ocajne aerodinamike na autoputu gutala i 14 litara pri 150 km/h).
        Moderni dizel je sjajan i ultra ekonomican (moj prosek je 4.8 litara za ceo radni vek do sada - 85.000 km pri cemu vozim solidnim brzinama na autoputu) ali je zaista rec o autu koji je prevashodno za autoput. Odlicna ekonomija (potrosnja oko 5.6 litara pri brzinama od 150 km/h jr sjajna, ali...
        Malo malo pa u gradu dpf trazi regeneraciju (ne mislim na onu pri kojoj pali lampicu, vec na onu spontanu, koju kod vw-a mozete da provalite da se odvija samo po radu motora (i ventilatora pride)).
        Sve u svemu - moj sledeci auto ce najverovatnije biti neki sa tsi motorom, mada, mojoj zivotnoj filozofiji najvise odgovara neki atmosferski benzinac... Kojih uskoro vise nece biti u ponudi...

        Comment

        • cikabosko
          CBC Veteran
          • 13.11.2008
          • 146
          • Novi Beograd

          #5
          Originally posted by observer View Post
          Slazem se da je odlicna tema i da pogadja u centar.

          Malo malo pa u gradu dpf trazi regeneraciju (ne mislim na onu pri kojoj pali lampicu, vec na onu spontanu, koju kod vw-a mozete da provalite da se odvija samo po radu motora (i ventilatora pride)).
          ..
          probaj da koristis dizel sa aditivima. nis-ultra dizel, lukoil-ectodiesel, omv-maxxmotion diesel.

          Comment

          • b_samardzic
            CBC Senator XXL
            • 02.04.2005
            • 1557
            • Smederevo

            #6
            Fabija 1.2 ako na 150 trosi 14 litara je bas-bas neispravna. 8-9 je normalno da trosi.

            Comment

            • BJL
              CBC Senator
              • 20.05.2013
              • 275
              • backa palanka
              • golf 3 1.8

              #7
              8-9 pri 15o mislim da je nemoguce al mi je 12 realno. Slab motor, losa aerodinamika, i to je na 15o maximalno napregnut motor.
              Sto se tice teme
              I moj izbor je uvek benzinac, nekako kad saberes i oduzmes odrzavanje, potrosnju i kvarove benzinac mi dodje nekako isplativije i jos ima prednost ugradnje gasa, dva pogonska goriva, cistiji, a taj razvoj benzinaca neverujem da ce i dalje napredovati od ove faze kao sto su ovi novi vw motori jer auto industrija se sve vise okrece elektro pogonu i tu se moze icekivati napredak a kod benzina i dizela mislim da vise od ovog nece osim nekih kombinacija sa elektro pogonom kakvih ima sve vise

              Comment

              • Shazalakazoo
                CBC Senator XXL
                • 15.10.2007
                • 545
                • Beograd

                #8
                Originally posted by speedplus View Post
                Odlična tema,koja će,po mojoj proceni i dosadašnjem iskustvu sa sličnim temama,prerasti u raspravu,bez adekvatnih argumenata,ali bitno je na kraju krajeva da ćavrljamo,pa makar završili na sudu
                Mene je ekspanzija upotrebe dizelaša,zatekla na zapadu i još u ono vreme(pre 15-20 godina) sam video identičnu situaciju,koja se poslednjih godina viđa u Srbiji.Narod je,odjednom,počeo da priča,hvali dizelaše i iste kupuje,kao da se radi o perpetum-mobile.Priče o potrošnji od 3-4 litre dizela na 100km i neuništivim motorima,koji gužvaju asfalt i slična njesra.Sve to je naravno bilo medijski podstaknuto.Što je najgore,u međuvremenu,benzinski motori su ostali u senci i skoro pa da nisu unapređivani,na žalost.E sad,ovo naše domaće ludilo i potražnja za bukvalno raspalim dizelašima mi nikako nije jasna.Ljudi ladno kupuju leševe po ceni od 1.5k eu-2k eu, za koje im je potrebno najmanje još toliko,da bi mogli bar malo da uživaju u vožnji.Prateći situaciju u mom okruženju,bar trećina onih kja je kuovala one 1.5dci,1,9dci,1,7dti,2,0tdi,... je te drešine,parkiralo i ne vozi ih,jer popravka kreće od 1k eu pa naviše.
                Ja lično,ne vidim nikakvu ekonomsku prednost dizelaša,nad benzincem,a još manje,nad benzincem koji radi na gas
                Ne znam šta misliš pod "poslednjih godina" ali tome ima jedno 10 godina...

                Comment

                • observer
                  CBC Veteran
                  • 06.10.2005
                  • 196
                  • Novi Sad
                  • Polo1.6TDIGolf1.2TSI

                  #9
                  Da ne sirmo temu, samo da se osvrnem na dizel gorivo sa aditivima: ne bacajte pare. Tu je najsladji profit naftnim kompanijama jer uz minimum ulaganja imaju dodatnu marzu od 5-10 evrocenti po litru. A realnog efekta nema. Vise je placebo.

                  Sto se tice razvoja sus motora, oni su dostigli svoj zenit. Svaki eventualni dalji napredak ce nas, krajnje korisnike, kostati previse (vec sa euro 5 normama stigli smo do dpf-a ciji je radni vek oko 150.000 km, a kosta 1500 eur). Sta ce biti sledece, ne zelim ni da mislim...

                  Comment

                  • cikabosko
                    CBC Veteran
                    • 13.11.2008
                    • 146
                    • Novi Beograd

                    #10
                    ja sam ti preporucio da probas aditivirano gorivo iskljucivo zbog problema sa dpf filterom jer sam od taksista cuo da im se drasticno smanjio problem.
                    gorivo sa aditivima je na lukoilu skuplje 3 dinara po litru, t.j. 2,5 evrocenti po litru.
                    cena dodavanja aditiva iznosi oko 1,4 dinara po litru.
                    razlika u kvalitetu je i u tome sto gorivo u koje se dodaju aditivi uglavnom potice iz rafinerija van srbije, sem kada dodje do zastoja u snadbevanju.

                    Comment

                    • b_samardzic
                      CBC Senator XXL
                      • 02.04.2005
                      • 1557
                      • Smederevo

                      #11
                      Evo BMW pravi benzinca sa malom potrosnjom


                      BMW TwinPower Turbo 3-cylinder petrol engine.




                      The next level of driving pleasure and efficiency has been reached, as demonstrated by the innovative 1.5-litre 3-cylinder petrol engine, which shares the same DNA as the multi-award-winning BMW TwinPower Turbo inline 6-cylinder petrol engine.

                      This new generation of engines from the BMW EfficientDynamics engine family distinguishes itself through markedly more agile power delivery and outstanding responsiveness even at low engine speeds, while being fuel efficient and low in emissions. Its awe-inspiring sound also makes the BMW even more enjoyable to drive.

                      This innovative powerhouse – a milestone in the BMW EfficientDynamics strategy – uses BMW TwinPower Turbo technology with turbocharging, direct fuel injection and variable valve control including Double-VANOS to enhance efficiency and dynamics.

                      CO2 emissions in g/km 129–119 [126–116]
                      Combined in l/100 km 5.5–5.1 [5.4–5.0]
                      Cylinders/valves 3/4
                      Capacity in ccm 1,499
                      Max. output in kW (hp) at 1/min 100 (136)/4,500–6,000
                      Compression ratio : 1 11.0

                      Comment

                      • speedplus
                        RIP Bio nam je drug!
                        • 15.01.2007
                        • 2419
                        • LAZAREVAC

                        #12
                        Originally posted by Shazalakazoo View Post
                        Ne znam šta misliš pod "poslednjih godina" ali tome ima jedno 10 godina...
                        pa recimo da je u poslednjih 5, intenzivirana upotreba istih

                        Comment

                        • zverko
                          CBC Senator XXL
                          • 19.08.2005
                          • 7085
                          • BGD
                          • Audi A4

                          #13
                          Originally posted by observer View Post
                          Da ne sirmo temu, samo da se osvrnem na dizel gorivo sa aditivima: ne bacajte pare. Tu je najsladji profit naftnim kompanijama jer uz minimum ulaganja imaju dodatnu marzu od 5-10 evrocenti po litru. A realnog efekta nema. Vise je placebo.
                          2.5TDI automatik u autu sa pogonom na 4 tocka obicnog euro dizela u gradu trosi 13L a EKO Avio Dizela trosi 11,5. Na otvorenom putu je razlika drasticno veca u korist skupljeg goriva tako da...

                          A kad vec svi po malo iskacemo iz teme , da iskocim i ja. Ima jedna tvoja izjava koja mi je zapala za oko ...ali je zaista rec o autu koji je prevashodno za autoput.. iskreno se nadam da kad si ovo napisao nisi mislio na auto iz avatara.
                          Last edited by zverko; 16.09.2015, 15:01.
                          deutsche gemacht-gut gemacht...

                          Comment

                          • cikabosko
                            CBC Veteran
                            • 13.11.2008
                            • 146
                            • Novi Beograd

                            #14
                            SAD: VW uhvaćen u prevari, moguća kazna 18 milijardi $

                            Američka agencija za zaštitiu okoline (EPA) optužila je grupaciju Volkswagen da je uz pomoć softverskog uređaja prikrivala stvarni nivo zagađenja dizel motora koji su ugrađeni u skoro pola miliona vozila na tržištu SAD.

                            Zahvaljujući softverskoj prevari, vozila mogu da proizvedu i do 40 puta više štetnih gasova nego što je dozvoljeno, što predstavlja opasnost po javno zdravlje, navodi EPA.

                            Američka agencija za zaštitu okoline (EPA) optužila je grupaciju Volkswagen da je uz pomoć softverskog uređaja prikrivala stvarni nivo zagađenja dizel motora koji su ugrađeni u skoro pola miliona vozila na tržištu SAD.

                            Comment

                            • zverko
                              CBC Senator XXL
                              • 19.08.2005
                              • 7085
                              • BGD
                              • Audi A4

                              #15
                              pa da, jedini nacin da dizel uospte udje na US trziste je mogla biti samo prevara.
                              deutsche gemacht-gut gemacht...

                              Comment

                              Working...
                              X