Euro dizel i stinjavanje na minus 12

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • chaboo
    CBC Veteran
    • 17.06.2012
    • 195
    • Beograd V.Mostanica
    • citroen C5 hdi

    Euro dizel i stinjavanje na minus 12

    Elem nocas je u Bg i okolini bilo -12C da kazemo max -15C a epilog toga je da me je zvalo 6-7ljudi koji voze dizel automobile da ne mogu da upale isti.Svi auti su od 2001.god navise i svi su sa direktnim ubrizgavanjem.Isto tako svi su sipali dizel na pumpama i to razlicitim.Ni na jednom autu nije bio problem druge prirode (grejaci ,alnaseri akumulatori itd.) vec samo gorivo svuda u filteru samo na jednom mondeu u transfer pumpi .Svi filteri su menjani na vreme i nijedan nije presao vise od 5000 km od menjanja.Drug koji radi u jednoj firmi za grejanje me je zvao jutros jer od 6 dobla i opela combo (svi su ispod 20000 km presli i svi su mladji od 2013.-te)samo je jedan upalio jedva .Gorivo naravno sipano na pumpi.
    E sad ja vas pitam da koje temperature "obican "euro dizel ne sme da se "zaledi"?
  • espace2beograd
    CBC Veteran
    • 06.10.2010
    • 149
    • Pančevo
    • Golf 7 81kw

    #2
    Ja sam sipao na nis pre 15 dana, jutros isto -13 do -15 nije bilo problema.
    A ako je smrzlo u filteru kod svih kako kazes, onda nebi bio problem samo kod direktnog ubrizgavanja?

    Comment

    • chaboo
      CBC Veteran
      • 17.06.2012
      • 195
      • Beograd V.Mostanica
      • citroen C5 hdi

      #3
      Ma naravno da bi svuda bio problem nego sam naglasio da su sa direktni ubrizgavanjem je generalno lakse pale nego oni sa predkomorama.I ja u mom citroenu nisam imao problem medjutim ja sam preventivno sipao aditiv u svojoj reziji kanta sa gorivom u toplu sobu pa onda castrol aditiv u toplu naftu pa u rezervoar i tako proteklih 18 godina nikad problem sa naftom imao nisam a tek kakav je dizel bio devedesetih.
      Last edited by chaboo; 04.01.2016, 22:14.

      Comment

      • expendable
        CBC Senator XXL
        • 04.11.2009
        • 3662
        • Bor

        #4
        Pošto radnici na MOL pumpi pričaju da kod njih NEMA letnjeg i zimskog već samo jedna vrsta koja ne stinjava do -28°C onda mora da nijedan pomenut slučaj nije bio sa te pumpe (već sam demantovao slučaj papirima iz centrale ... no džaba "niko" ne odustaje).
        Ako zanemarimo "nepostojanje" letnjeg (verovatno sam ga izmislio, evo "priznajem") ZIMSKI (Class F) ima NE tačku stinjavanja NEGO tzv. CFPP (Cold Filter Pluging Point; minimalna temperatura do koje gorivo ne "zapušuje" (ne znam kako prostije da prevedem/objasnim) standardni filter (oštriji zahtev za stepen-dva od OEM-a na tržištu) od -20°C.
        Obično se za naše područje odlučuje za ovu klasu u toku zimskog (evro) dizela.
        E sad ... Cloud Point (tačka zamućenja) se NE definiše standardom za "obična" (makar i) zimska dizel goriva. Ona je 10 stepeni više (tj. oko -10°C).
        Naravno na -12 ne treba očekivati probleme ALI teorijski bi već oko -15 moglo da napravi problem (čim je nešto mutno to pravi talog, samo je pitanje vremena i uslova). Ipak, u praksi do -18 pa čak i -22 (obično je 2-3 stepena gorivo iznad min. po standardu) ne bi trebalo (smelo) da pravi problem.
        Premium goriva MOL-a (al' sad stvarno) i OMV-a su barem u reklami sposobna za više (prvo Class 1 "artic" do -26 a drugo još stepen bolje: -32).
        Da li je tako, ne bih znao. Lukoil takođe ima "artic" (-26) u Regionu (Rumunija) ali ne verujem da ga dovozi ovamo.
        NIS standardno drži "class F" ali uz 2-3 stepena rezerve pa je bar (onih) -20 praktično zagarantovano.
        Iskreno samo sam za DVA slučaja "zamrzavanja" nafte u mom kraju čuo ovih dana, ali bar u jednom je jasno da je veći deo goriva od pre dva-tri meseca kada je možda još bilo neke lošije kategorije (čak i letnje), dok je drugi nedovoljno jasan. Ah, da i treći slučaj (ali iz treće ruke) ali najverovatnije GU 01 u rezervoaru.
        Ovde je jutros bilo -14 za novaka oko -12.

        Dakle samo ako nije bio zimski (dizel) onda je jasno, ovako skoro (praktično) nemoguće ...
        Najbolje da "oštećeni" uzmu uzorak goriva iz rezervoara pa na analizu ... doduše skoro će nemoguće biti da se dokaže bilo šta (osim ako imaju karticu kod jednog snabdevača i redovno sipaju tamo, uz fiskalne račune).
        Dakle, pamet u glavu (gde sipati gorivo). MOL je svojevremeno dozvoljavao uvid u analizu goriva koje je u rezervoarima (pumpe) čak i fizičkim licima (navodno) ali da li i sad može (ili kod nekog drugog) NE bih znao.
        Kome se ovo već desilo, aditiv protiv izdvajanja parafina za ED (ima i FAM, a naravno i LM, Wynn's - verovatno) ALI na vreme (pre niskih temp. posle ne pomaže).
        Kod starijih motora je prostije kerozin do 10% ili čak i benzin (ali do maks. 5%) ... Golf I, II i III i slična generacija.
        I naravno, NE sipati zejtin čak ni u malom procentu (zimi je prava smrt) čak ni u traktor.
        Expendable also known as the Stalker, further known as http://www.motornaulja.blogspot.com "Malo znanja - opasna je stvar" ili bolje ništa ne znati nego malo znati, šteta koju ćete tako napraviti je ograničena (u profesiji).

        Comment

        • Keketarac
          CBC Senator XXL
          • 01.09.2007
          • 588
          • Novi Sad
          • Seat Ibiza 1.2 TSI

          #5

          Comment

          Working...
          X