Laguna za Lagunu, 1.9dci vs 2.0dci

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • markofpi
    CBC Senator XXL
    • 27.07.2006
    • 1552
    • Bezanijska Kosa

    Laguna za Lagunu, 1.9dci vs 2.0dci

    Vozim Lagunu II 2002god. 1.9dci 120ks 6b. U mom je vlasnistvu vec 8god. Generalno sam zadovoljan autom, iako je to skupa igracka za nase standarde ali ajde, neki porok moras imati. Imao sam nekih bolesti tipicnih za lagunu, sve ostalo sto je menjano bilo je zbog isteka resursa i servisa na odredjenoj kilometrazi. Koliko mi je auto presao nemam predstavu, a nikada o tome nisam nesto puno ni razmisljao, jer kad nesto kupis to je to, nema nazad. E sad, u naredne npr. 2god. me ceka prvo veliki servis, onda zamena plocica, kupovina novih guma i sigurno jos ponesto sto ce se pojaviti kao iznenadni kvar. Sto se zamajca tice cuje se ali jos uvek nemam nikakvih problema sa transmisijom ali ako i kad to dodje na red eto zgode. I sve to ne bi bilo problem da auto nije godiste koje jeste. Ima i ona izreka, bolje sredjivati svoj krs nego tudji, slazem se. Ali i pored toga na momente mi prolazi kroz glavu da auto zamenim za mladji, dakle ne kao nov, samo po godistu mladji.
    Da kazem 99% sam siguran da bi to bila Laguna. Zasto? Imam servis koji mi je blizu, kom verujem i jednostavno ne zelim da se stresiram kroz pronalazak adekvatnog i koliko toliko postenog majsota za neku drugu marku. Drugo, auto planiram da zadrzim sigurno 4-5god. tako da mi pad cene i teza prodaja nisu bitni (svaka roba ima svog kupca, ako nista drugo onda bar uz prihvatljivu cenu). Karavan ili limuzina nije mi presudno. Jednostavnom volim komociju te vrste, a i osecam se sigurnim (aktivno i pasivno). Znam da su mnoge decije bolesti resene restylingom, a znam i da to ne mora biti adut kada je rec o kupovini polovnjaka. Godiste koje me zanima je 2006-2007.
    Ono sto me najvise trenutno zanima jeste motor. Ovaj koji posedujem 1.9dci sa 120ks je po meni neki minimum za auto takvih gabarita. Tu pre svega mislim na medjuubrzanja, odrzavanje putnih brzina na auto putu, potrosnju itd. Znam da se u kasnijim serijama pojavljuju motori od 130, 150 i 170ks. Svi su 2.0 dci. Da li svi imaju lanac? Da li se konstrukcijski po necemu razlikuju posto postoji ocigledna razlika u snazi? Koji ima FAP filter i koliko je on u praksi glavobolja za vozaca? takodje, zanima me u potrosnja ovih motora u odnosu na 1.9dci. Sto se mog iskustva sa autom koji trenutno vozim tice, gradksa voznja je 8-8.5lit, dok je na otvorenom milina voziti npr. na 120km/h u 6. stepenu prenosa trosi 5.5lit.
    Postavicu i primere sa oglasa koji su mi zapali za oko cisto kao dopunu svega gore napisanog.


  • sErGiO
    Moderator
    • 30.01.2007
    • 2769
    • Neko selo pored Beogr
    • Alfa Romeo 156SW

    #2
    Svakako da je pametno preći na noviji auto, samo ne treba srljati u tome. Nema potrebe da se bojiš prelaska na drugi auto, ja sam to do sada radio gomilu puta i ako se malo raspitaš o određenom modelu koji te interesuje i uz malo strpljenja naićiće dobar primerak onoga što tražiš. Ne razumem se u Lagune ali ako malo potražiš po netu siguran sam da ćeš naći gomilu korisnih informacija. Ja sam na primer naišao na ovaj tekst:

    • Ekskluzivno
      Renault Laguna Estate 2.0 dCi Initiale

      Najčistiji samo opstaju


      Kako bi uspešno prošao rigoroznu Euro 4 normu, Renault je razvio više novih agregata, računajući i testirani 2.0 dCi od 150 KS

    • Od 01. januara 2006. godine, sva nova vozila na zapadnom tržištu moraju respektovati normu Euro 4, zbog čega su mnogi konstruktori bili prinuđeni da ozbiljno porade na svojim motorima.

      Zapravo, potpuno novi modeli imali su tu obavezu još od 01. januara 2005, a za ostale, koji su već više godina u “opticaju”, krajnji rok je upravo istekao. Uzmemo li za primer Lagunu, možemo se uveriti da su tri dosadašnja dizel motora, 1.9 dCi 110, 1.9 dCi 120 i 2.2 dCi 150 KS, upravo izbačena iz proizvodnje, a na njihovo mesto su došli 1.9 dCi 95, 1.9 dCi 125 i 2.0 dCi 150 KS. Ovaj poslednji (fabričko ime F9R) razvijen je u dve verzije. Slabiji, koji smo imali na testiranju, nema filter na izduvne gasove, a snažniji, od 175 KS, će ga posedovati, kada se bude pojavio u aprilu mesecu. Osim u Laguni, 2.0 dCi nalazi se i kod modela Megan i Scenic, a njegova ugradnja planira se i u Vel Satisu i Espacu, kao i kod još nepoznatog broja Nissanovih modela. Treba naglasiti da je reč o prvom agregatu koji je razvijen u saradnji Renaulta i Nissana, što bi samo po sebi trebalo biti garant kvaliteta i visokih perfomansi. Kada smo već kod Euro normi, toliko bitnim u razvijenim zemljama (a i kod nas od kada je promenjen Zakon o uvozu polovnih vozila), recimo da je bivši 2.2 dCi ispuštao 202 grama CO2 po kilometru, dok 2.0 dCi emituje daleko manje štetnih gasova, samo 154 g/km. Po novim normama sva vozila koja prebace 200 grama CO2, plaćaju dopunske takse prilikom registracije (više desetina evra po gramu viška), tako da osim ekološkog, od sada treba uzeti u obzir i finansijski aspekt. Renault je upravo klasifikovao svoje modele slovima A, B, C, D, E, F i G, gde u prvu grupu spadaju oni koji ispuštaju manje od 100 g/km, dok F i G podrazumevaju “prljave” motore, sa emisijom izduvnih gasova iznad 201 g/km.

    • Progres na svim poljima
      U poređenju sa 2.2 dCi koga je zamenio, 2.0 dCi razvija identičnih 150 KS, ali uz veći obrtni moment od 340 Nm (ranije 320 Nm). Uz donekle skraćene prenose, dobilo se na elastičnosti i međuubrzanjima, koja su za par sekundi bolja u poslednjim stepenima prenosa. Do 100 km/h ovoj Laguni sada treba 9,4 sec, što je bolje za jednu sekundu, a kada smo već kod cifri, recimo da Renault navodi i veću maksimalnu brzinu od 208 km/h ( sa 2.2 dCi 204 km/h). Ovi suvoparni podaci možda i nemaju previše važnosti, pošto je i prethodni motor bio veoma perfomantan, važnije od toga je realan osećaj napretka. Kako sam se sa 2.2 dCi često družio i u drugim modelima proizvođača (Espace i Vel Satis), mogu mirne savesti reći da je naslednik mnogo prijatniji za vožnju, dakle, tiši i mirniji u radu. Vibracije praktično ne postoje, a zvuk koji ispušta, čak i u radu u mestu (47 decibela umesto 50), može da prevari neupućene. Zaista diskretan motor, daleko ispred konkurentskog 2.0 TDi, grupacije Volkswagen.

      Kako bi ostvario navedeni napredak, 2.0 dCi je snabdeven najnovijim tehnološkim rešenjima, poput, zajedničke “rampe” sa ubrizgavanjem pod veoma visokim pritiskom (1.600 bara) i piezo električnim ubrizgivačima, koji imaju do pet ubrizgavanja po ciklusu. Ovako naoružan, pokazuje i nižu potrošnju, koja je u našem slučaju iznosila 8,2 litara u proseku. Može i manje, ali test automobili se ne štede, dakle, prilično ekonomično. Kažem prilično, jer gore spomenuti Volkswagenov agregat u Passatu, baš kao i kod grupacije Ford i PSA 2.0 HDi, troše i do litru manje. Inače, najniža zabeležena potrošnja iznosi 6,2 litre na regionalnim putevima, a najviša u gradu, kada može da prebaci 10 litara. Na autoputu, pri konstantnoj brzini između 130 i 140 km/h, troši “okruglo” 7 litara.

    • Agilno i sigurno ponašanje
      U svakodnevnoj upotrebi, novi motor oduševljava raspoloživošću, kako u niskom, tako i u visokom režimu rada. Prima gas sa oko 1.500 o/min, i ne smeta mu da se zavrti do maksimalnih 5.200 o/min. Dovoljno da “nasekira” mnoge benzinske agregate, mada za tim zaista nema realnih potreba. Snaga je više nego dovoljna za energičnu vožnju, a savršeno izbalansirana šasija sa lakoćom prati zadati ritam. Impresivan je zapravo sklad između perfomantnog motora, preciznog šestostepenog menjača i ubedljivog ogibljenja. Jedino se pri nižim brzinama može osetiti izvesna težina na upravljaču, da bi sa njenim porastom, Laguna postala iznenađujuće agilna. Možda će se nekome učiniti pomalo pretvrda za jedan francuski auto, ali ovo je neophodna cena stabilnosti i aktivne sigurnosti koju pruža. Podrazumeva se da su svi elektronski sitemi, kao što je ESP, u serijskoj opremi. Osim na njega, vozač može da računa i na odlične kočnice, potpuno na nivou perfomansi i znatne mase vozila od oko 1.600 kg.

      Osim novih motora, nedavno je restilizovana i spoljašnjost, pa je tako Laguna poprimila zajedničke crte aktuelnih Renaultovih modela. Promene se pre svega odnose na prednji deo, a najuočljivija je modifikovana maska sa velikim znakom konstruktora u sredini. Ništa radikalno, ali ipak neophodno, jer je ušla u petu godinu života.

      Nije zaboravljen ni enterijer, tj. unutrašnjost je podmlađena i poboljšana, tako da su određene mane otklonjene. Mekana i kvalitetna plastika je zastupljena u izobilju, a čitava komandna tabla deluje “čisto”, lišena nepotrebnih dugmića. Obavezno treba spomenuti trenutno najbolji sistem za satelitsko navođenje (GPS), sa trodimenzionalnom slikom na kolor ekranu, iznenađujuće brzine i preciznosti. Podešava se komandama idealno smeštenim na zajedničkom osloncu za laktove (ispod je boks za odlaganje sitnica velike zapremine), tako da zaslužuje samo reči hvale. Nažalost, za ovo savršenstvo neophodno je izdvojiti čitavih 2.200 evra. Sve ostalo je u serijskoj opremi u najluksuznijoj verziji Initiale, koju smo dobili na testiranje. Lista bi bila predugačka ukoliko bi smo sve nabrajali, zato izdvajamo elektično podešavajuća kožna sedišta sa grejačima i “pametnu” ključ karticu, koja prepoznaje nosica. Za ulazak u vozilo je neophodno samo staviti ruku na bilo koju bravu, paljenje se obavlja lakim pritiskom na dugme “START”, a vozilo se samo zaključa kada se udaljimo par metara od njega, uz zvučni i svetlosni signal. Genijalno, dok funkcioniše…
    • Jednim pogledom
      Karoserija Udobnost
      Izgled 7 Napred 8
      Funkcionalnost 8 Pozadi 8
      Kvalitet izrade 8 Ukupno: 8,00
      Ukupno 7,66 Ponašanje u vožnji
      Enterijer Vozne osobine 8
      Funkcionalnost 8 Performanse 8
      Dizajn 7 Kočnice 8
      Ponuda prostora 7 Ukupno: 8,00
      Kvalitet materijala 7 Motor 9
      Zavšna obrada 7 Menjač 9
      Ukupno: 7,20 Cena 6
      Prosečna ocena: 7,838
      Skupo zadovoljstvo
      Osim limuzine sa petora vrata, Laguna je dostupna i u karavan verziji, iz marketinških razloga nazvana Estate. Radi se o estetski uspešnoj transformaciji, te je po mnogima karavan lepši od standardne verzije, no cenu plaća skromnom zapreminom prtljažnika. Samo 45 litara više od berline, dakle ukupno 475 litara, iako ima 4,7 m dužine (berlina 12 cm manje). Malo bolje od aktuelne zvezde Peugeota 407 SW (448 lit), ali ubedljivo manje od, recimo, jednog Volkswagen Passata SW (603 lit). Za uzvrat pokazala se veoma praktičnom, sa potpuno ravnim podom bez praga i nezavisnim otvaranjem zadnjeg stakla od vrata, mada je diskutabilno vredi li doplatiti za karavan tačno 1.000 evra. Raspoloživi unutrašnji prostor za putnike je isto tako prosečan, što će reći da je pozadi udobnije putovati u dvoje.

    • I na kraju, šta nam ostaje, nego li cena. Očigledno su u Renaultu svesni svih nabrojanih kvaliteta, pa se iz tog razloga ova Laguna ne rasprodaje. Sa testiranim motorom, početna cena karavana u Francuskoj je 28.000 evra, za verziju Confort Expresion (za 300 evra skuplja od bivše 2.2 dCi). Opet poređenja radi, na istom tržištu najjeftiniji 407 SW 2.0 HDi od 136 KS i Passat SW 2.0 TDi od 140 KS (dakle, karavani), koštaju oko 26.500 evra. Ukoliko je za utehu, Renault je snažniji i bogatije opremljen. Testirana verzija prebacuje 34.000 evra, dok najjeftinija benzinska 1.6/110 KS, vredi oko 20.000 evra.

      Sve u svemu, ova Laguna je veoma dobar auto, i baš zbog toga je čudno zašto nije postigla zapaženiji uspeh u Evropi. Reputacija joj ni u Francuskoj nije baš sjajna, za šta su krive prve generacije. Naime, do pred kraj 2002. godine, bilo je dosta problema sa elektronikom, prvenstveno sa gore spomenutom karticom. Sa godinama sve je otklonjeno, ali šteta je već učinjena, a brojni mlađi konkurenti odnose potencijalne kupce. U pripremi je naravno potpuno nova verzija, no na nju treba sačekati još barem dve godine. Do tada osvežena spoljašnjost i unutrašnjost, baš kao i novi motori, trebalo bi da je održe u životu.


    Izvor: http://www.vrelegume.rs/strana.php?r...&id_cikkek=344

    Comment

    Working...
    X