Euro Dizel kvalitet

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Blek
    CBC Početnik
    • 19.01.2017
    • 9
    • Vranje
    • Ford Fokus 1.8 tddi

    Euro Dizel kvalitet

    Pozdrav svima,
    Interesuje me kvalitet dizela u srbiji,na kojoj pumpi sipati,od nedavno sam vlasnik dizel automobila,tako da nemam iskustva sa dizelasima.Ja inače sipam na NIS pumpama i pre par dana na ovim niskim temperaturama jedva sam ga upalio.Interesuje me mišljenje iskusnih vozača dizel automobila.

    Послато са SM-J500FN уз помоћ Тапатока
  • rados
    CBC Senator XXL
    • 02.03.2011
    • 539
    • G.Milanovac SRBIJA
    • OPEL ASTRA G Z16XE

    #2
    Hvalitet je nikakav, cim eurodizel ledi sta onda pricati o hvalitetu goriva kod nas .Ne samo dizela nego uopste

    Comment

    • b_samardzic
      CBC Senator XXL
      • 02.04.2005
      • 1557
      • Smederevo

      #3
      Kome je zaledila nafta? Koji dizel je u pitanju?
      Nelogično pitanje a jos ludji odgovor.

      Comment

      • M-power
        Moderator
        • 10.01.2005
        • 10060
        • Bg; Banovo Brdo
        • CorsaC, astra H,

        #4
        Meni je ledio- gustio dizel sa NIS-a na onih -10 na 1.7DTI. Na 1.9CDTI to nije bio problem sa istim gorivom. Posle sam prešao na onaj max-motion ili kako se već zove što reklamiraju da je do -25 i sa njim je ok i na 1.7DTI.
        To date there has never been a faster car built for the public road and,
        it has been suggested, there never will be. McLaren F1.

        Comment

        • Blek
          CBC Početnik
          • 19.01.2017
          • 9
          • Vranje
          • Ford Fokus 1.8 tddi

          #5
          Radi se o običnom euro dizelu na nisovim pumpama,gde obicno uvek sipam,a desilo mi se pre oko nedelju dana da svoj auto nisam mogao da upalim,dok nisam pozvao mehanicara koji je posle par intervencija uspeo da ga upali i na moje piitanje u cemu je problem,dobio sam odgobor da je umrzla nafta.Pa iz tih razloga pitam gde i koji euro dizel sipati,da se ne bi javljale takve stvari.Inace imam forda 1.8 tddi

          Послато са SM-J500FN уз помоћ Тапатока

          Comment

          • expendable
            CBC Senator XXL
            • 04.11.2009
            • 3662
            • Bor

            #6
            OMV MaxxMotion ove godine reklamiraju (prošle je bilo -26) da ima CFPP od -38°C!!
            Ovim se svrstava u "polar" dizel (zaboravih koja kategorija, ima ih do -44, dakle druga odozgo).
            Sa ovim se ne muti bar po -28 što je više nego dovoljno bilo gde u Evropi (u ovom veku).
            Ultra D reklamiraju da je do -25 ... što znači da je "običan" (evro) dizel, tek za standardnih -20°C.
            Ne vozim dizel pa se nisam javljao, ali za razliku od zime 2012 (februar) kada je bilo par žalbi na (evro) dizel (mada lično znam da bar u 95-99% slučajeva nije bilo problema sve do (tadašnjih) -22), pretprošlu novu godinu (doček 2015.) niko (koga znam, plus indirektno, plus na svim forumima i blogu) se nije žalio iako je bilo -17 (baš te večeri), u okolini i -19 a tih dana -15 do -20. Slično i sada (od Nove 2017.) nisam čuo NIJEDNU takvu priču (a kad je ima, pročuje se i to nadaleko), doduše sad je bilo do -16 izjutra (ali danima oko -10, čak i u podne) u mom kraju (NIS (najviše ljudi sipa), Lukoil ... i dva privatnika pride ... u Zaječaru sigurno sipaju ljudi koji idu, dakle i Eko i MOL deluju bezbedno).
            Pisao sam o ovome "do 101 i nazad" (čak i na blogu), ali sam mi se saveti iz tog perioda (3-5 god. unazad) čine suvišnim.
            Dovoljno je sipati na prometnoj (i što novijoj) pumpi i sve je o.k. (npr. moguće da do sredine Novembra pa čak i do kraja, još nije bilo "zimskog" ED-a, pa ko je sipao početkom decembra veću količinu i nije potrošio sve (sipao samo jednom manju količinu zimskog) mogao je da ima u rezervoaru dizel otporan samo do -10.
            Dizel gorivo je u poslednjih par godina (od kad je renovirana rafinerija Pančevo) solidnog kvaliteta (ispunjava zakonske norme za "Evro 5" gorivo, SPRS EN 590).
            Ima i boljeg goriva na Zapadu, ali je ta razlika sve manja. U principu su to sad (tek) nijanse. Naročito ako se uzmu u obzir aditivirana goriva.
            U najgorem slučaju ovaj naš Evro 5 nije lošiji od Euro 4 koji se sipao pre 2009. u Evropi, tako da ko ima vozilo iz 2008. može da računa da sipa (bar) tadašnji kvalitet (uz manje sumpora). Mislim da je i bolje od toga.
            Ostaje pitanje distribucije, ali i ona je sve bolja (nove cisterne, uglavnom), kao i na koliko se čiste rezervoari (što novija pumpa to bolje, za svaki slučaj).
            Postoji problem pojedinih pumpi koje su na zemljištu sa podzemnim vodama ali to su retki slučajevi ...
            Što veća (prometnija) pumpa i što novija to bolje. Većina goriva je NIS-ova (transportni troškovi) ali ima i nešto uvoznog (uostalom raspitajte se kod distributera).
            Većina distributera pravi gubitke (po zvaničnim knjigama), NIS tu nije (doduše pumpe su franšizing, koliko znam) pa tu ostaje "crv sumnje" ...
            Rafinerijski je to o.k. i nema šta da se brine. "Zamrzavanje nafte" (izdvajanje parafina) na višim temp. od -20 cel. mi izgleda prilično neverovatno (trenutno).
            Na kraju krajeva, od kad se gorivo markira, sve je manje potrebe da se sumnja na originalnost (pa i da je kvalitet različit od rafinerijskog, pa je tako država (iz potpuno drugih razloga) obezbedila i solidnu kontrolu kvaliteta (indirektno)).

            Problem može biti kod vozila gde sistem za dovod (i ubrizgavanje) goriva nisu savršeno ispravni.
            Uostalom ko god sumnja u kvalitet može (bar tako rade na poljoinfo, ne znam čije usluge koriste) se uraditi lab. analiza (već od 4000 din. šta tu ulazi, ne bih znao).
            Kod nekih "pumpadžija" (MOL bar pre nekog vremena je bilo tako) može se na zahtev dobiti na uvid lab. analiza poslednje isporuke (i tako uštedeti novac, dobro nije baš "nezavisno" ali ...).
            Expendable also known as the Stalker, further known as http://www.motornaulja.blogspot.com "Malo znanja - opasna je stvar" ili bolje ništa ne znati nego malo znati, šteta koju ćete tako napraviti je ograničena (u profesiji).

            Comment

            • Blek
              CBC Početnik
              • 19.01.2017
              • 9
              • Vranje
              • Ford Fokus 1.8 tddi

              #7
              Da li ovaj dizel MaxxMotion i ostali tipa premium sa povecanom otpornoscu na niske temperature uticu na radni vek motora.

              Comment

              • Keketarac
                CBC Senator XXL
                • 01.09.2007
                • 588
                • Novi Sad
                • Seat Ibiza 1.2 TSI

                #8
                Ja sam pak cuo masu ljudi da se zali da im je "zaledio" NIS-ov UltraD. Neke znam licno, nesto je rekla-kazala, a neki imaju i dokumentovano iz servisa (pa ako oni lazu...). Takodje sam pricao sa jos nekoliko ljudi koji nisu imali problema sa UltraD.

                Mozda nije samo do goriva nego i do vozila.




                Comment

                • Blek
                  CBC Početnik
                  • 19.01.2017
                  • 9
                  • Vranje
                  • Ford Fokus 1.8 tddi

                  #9
                  Po meni postoji sumnja na gorivo,a i dizel motori na niskim temperaturama treba voziti,kad su garazirani povremeno i paliti.To je moj neki ovako zakljucak,mozda i gresim.

                  Comment

                  • M-power
                    Moderator
                    • 10.01.2005
                    • 10060
                    • Bg; Banovo Brdo
                    • CorsaC, astra H,

                    #10
                    Originally posted by expendable View Post
                    (npr. moguće da do sredine Novembra pa čak i do kraja, još nije bilo "zimskog" ED-a, pa ko je sipao početkom decembra veću količinu i nije potrošio sve (sipao samo jednom manju količinu zimskog) mogao je da ima u rezervoaru dizel otporan samo do -10.

                    Ovo nisam znao tj.nije mi palo na pamet da ima tu letnjji i zimski. Tako da na 1.7DTI problem smrzavanja koji sam opisao je verovatno upravo iz tog razloga jer je natankovan rezervoar još 1 novembra a na 1.9cdti gde sam rekao da nije bilo problema sa istim gorivom je bilo sveže gorivo i ako je sa iste pumpe.
                    To date there has never been a faster car built for the public road and,
                    it has been suggested, there never will be. McLaren F1.

                    Comment

                    • Blek
                      CBC Početnik
                      • 19.01.2017
                      • 9
                      • Vranje
                      • Ford Fokus 1.8 tddi

                      #11
                      I ja po prvi put cujem da postoji letnji i zimski euro dizel,slicna situacija i kod mene i ja napunio rezervoar moguce da se ovaj letnji smrzo u autu,dok nije dosao ovaj zimski.Trebali bi malo ranije da pocnu sezonu,ako je tako.

                      Comment

                      • rados
                        CBC Senator XXL
                        • 02.03.2011
                        • 539
                        • G.Milanovac SRBIJA
                        • OPEL ASTRA G Z16XE

                        #12
                        Mom bratu je zaledio eurodizel sa NIS-a i auto stajao 7 dana pred firmom dok ga nismo doslepali i odgrejali kod mene u radionici

                        Comment

                        • sErGiO
                          Moderator
                          • 30.01.2007
                          • 2769
                          • Neko selo pored Beogr
                          • Alfa Romeo 156SW

                          #13
                          Igrom slucaja imam vise poznanika koji voze vrlo mlade i skupocene automobile i trojci se desilo u prethodne 2-3 nedelje da se upali CE lampica i auto udje u tzv. safe mode a jednom vlasniku auto placa se desilo da je zaledio dizel pa su morali da skidaju rezervoar ako sam ga dobro shvatio.

                          Comment

                          • b_samardzic
                            CBC Senator XXL
                            • 02.04.2005
                            • 1557
                            • Smederevo

                            #14
                            Eto expend. je objasnio razlog zasto je nekome zaledila nafta a nekome nije. Ja znam bar 10 ljudi kojima je auto napolju i nisu imali problema sa naftom.
                            Evo jos jednog razloga zasto je bolje imati benzinca ako se prelazi mala kilometraza. Ako ne potrosis jedan rezervoar za tri meseca onda je totalno neisplativo voziti dizela.

                            Comment

                            • b_samardzic
                              CBC Senator XXL
                              • 02.04.2005
                              • 1557
                              • Smederevo

                              #15
                              Originally posted by Keketarac View Post
                              Ja sam pak cuo masu ljudi da se zali da im je "zaledio" NIS-ov UltraD. Neke znam licno, nesto je rekla-kazala, a neki imaju i dokumentovano iz servisa (pa ako oni lazu...). Takodje sam pricao sa jos nekoliko ljudi koji nisu imali problema sa UltraD.

                              Mozda nije samo do goriva nego i do vozila.




                              Dizel nikad ne zaledi kao voda da bude u čvrstom stanju. Zaledi parafin i padne na dno rezervoara a onda zacepi filter nafte i pumpe ako ga ima u rezervoaru. Samo zaledjivanje u pumpi je potpuno nebitno zato sto ga pumpa razbije verglanjem. Dobar dizel upali i ako je zaledila nafta ugasi se nakon nekog vremena zato sto se zapusi filter nafte pa pumpa ostane suva. Sad razmislite sta su u servisu napisali kao uzrok kvara.

                              Comment

                              Working...
                              X