u EU sa kukom za prikolicu?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • mristicm
    CBC Član
    • 08.11.2005
    • 23
    • Beograd

    u EU sa kukom za prikolicu?

    Cuo sam neke price da ne mogu da udjem kolima u zemlje EU ako imam fixnu kuku za prikolicu (onu koju ne mogu da izvucem ). Navodno, ako je propisana duzina vozila ta i ta, onda kuki tu nema mesta...bla,bla.
    Interesuje me da li je to tacno, posto za 2 meseca treba da idem u Svajcarsku.
  • sw.brick
    CBC Senator XXL
    • 09.10.2004
    • 8141
    • Beograd, barajevo-zemun
    • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

    #2
    nije tacno, koliko znam iz prakse. ali mora kuka da bude atestirana za dato vozilo, i taj atest vidljiv (ona plocica ili suvi zig) sa normom po kojoj je izvrsen.

    ne moze se registrovati novi auto u EU koji ima kuku namestenu na bilo koji nacin koji ometa delovanje sistema pasivne zastite na vozilu (znaci strci van branika, ometa rad deformacionih zona itd).

    na sajtu Brink-a bi trebalo da ima vise detalja o normama i propisima koji vaze za ugradnju kuka za vucu. (pise u njihovim uputstvima za upotebu po kom zakonu i odobrenju su napravljene-atestirane).
    volvo
    945 SE turbo lpg
    344 GL lpg

    Comment

    • Ch@os
      CBC Veteran
      • 02.11.2005
      • 173

      #3
      U EU samo demontirajuce kuke.

      Comment

      • 206
        Admin od ispočetka :)
        • 09.12.2004
        • 9548
        • Beograd
        • 206

        #4
        Upravo tako.

        Pun Beograd servisa koji prave EU kuke, dakle montazno-demontazne. I meni treba jedna, BMW za original trazi 1.000 EUR Lopovi.
        The difference between men and boys is the price of their toys

        Comment

        • mristicm
          CBC Član
          • 08.11.2005
          • 23
          • Beograd

          #5
          ...

          Originally posted by 206
          Upravo tako.

          Pun Beograd servisa koji prave EU kuke, dakle montazno-demontazne. I meni treba jedna, BMW za original trazi 1.000 EUR Lopovi.
          Preporuci mi neki servis, ako znas da nece da me oderu ( u pitanju je skoda felicia), a da ce dobro da ugrade.

          Comment

          • BOOST
            Founder - Admin od Začetka
            • 29.09.2004
            • 8726
            • Gislaved//Sweden
            • SAAB 9000 AERO R; SA

            #6
            Halo , kakva crna EU kuka? O cemu pricate.
            U EU da b stavio kuku moras da registrujes auto sa njom i onda njena instalacija biva objekat redovne kontrole auta na godisnjem tehnickom.
            U saobracajnu se upisuje da je kuka na autu.
            Nema li tog dela u saobracajnoj kod nas, onda je nas zakon nekompatibilan sa EU zakonima te je to sa demontirajucim kukama samo prechica...
            Att mäta är att veta...to measure is to know...meriti je znati..
            move your mind

            Comment

            • dranix
              CBC Senator XXL
              • 04.10.2004
              • 3079
              • Antwerpen/Belgium
              • Saab 9-3

              #7
              Tacno tako Boost.

              Comment

              • 206
                Admin od ispočetka :)
                • 09.12.2004
                • 9548
                • Beograd
                • 206

                #8
                Originally posted by BOOST
                Halo , kakva crna EU kuka? O cemu pricate.
                U EU da b stavio kuku moras da registrujes auto sa njom i onda njena instalacija biva objekat redovne kontrole auta na godisnjem tehnickom.
                U saobracajnu se upisuje da je kuka na autu.
                Nema li tog dela u saobracajnoj kod nas, onda je nas zakon nekompatibilan sa EU zakonima te je to sa demontirajucim kukama samo prechica...
                Pa pricamo o kukama koje se ugradjuju u pola Beograda i imaju EU atest. Zaista i imaju, gledao sam na par mesta.

                Da REGISTRUJEM auto sa kukom?? U kojoj zemlji bre? U saobracajnoj nema pomena u kuki niti se ista kontrolise na tehnickom.

                A to sa demontirajucim kukama, pa originalna BMW-ova je upravo takva. Dakle ima flansnu koja se montira na sasiju, i na nju se kasnije kaci sama kuka, kod demontaze skida se kuka za 2 minuta, a flansna ostaje.
                The difference between men and boys is the price of their toys

                Comment

                • Dora
                  Nadzornik!!!
                  • 24.10.2004
                  • 17451
                  • Novi Sad
                  • FIAT

                  #9
                  Originally posted by BOOST
                  Halo , kakva crna EU kuka? O cemu pricate.
                  EU kuka se kod nas zove ona što se skida kugla ili onaj deo na koji se direktno kači prikolica ili šta već. Ostatak ostaje na kolima. Prave kuke imaju ono škljoc i tako se montiraju demontiraju a surogati kojekakvi imaju dva šrafa pa se demontira taj deo.
                  Kuka ili kugla ne sme biti montirana ako se ne koristi i sva kola koja dolaze sa strane a imaju kuku imaju taj deo u prtljažniku na svom mestu.
                  Daklem nije na kolima. Onaj veći deo koji drži tu kuglu stoji stalno na kolima.
                  Ovde se piše nešto pametno, samo ne znam šta...

                  https.autogas.rs

                  Comment

                  • dfast
                    CBC Senator XXL
                    • 26.05.2005
                    • 1302
                    • Hoofddorp NL /Bgd

                    #10
                    To sa montaznom kuglom je verovatno nesto novo i vazi za novo registrovane automobile. Ovde u Holandiji svaki drugi auto ima kuku (kuglu) kao nasi taxisti po Bgd-u, koja normalno strci tih 10-15 cm van ivice branika, i svi voze. Konkretno na mom autu je originalana fabricka, vezana za dve uzduzne grede koje su na podu prtljaznika. Znaci fiksna je i nije skinuta od kada je postavljena. Uz auto sam i dobio i atest za kuku koji je sa ostalim papirima.

                    Comment

                    • sw.brick
                      CBC Senator XXL
                      • 09.10.2004
                      • 8141
                      • Beograd, barajevo-zemun
                      • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

                      #11
                      Nema li tog dela u saobracajnoj kod nas, onda je nas zakon nekompatibilan sa EU zakonima
                      nema kod nas. naravno da je nas zakon nekompatibilan. nije jedini...

                      niko, ama bas niko zadnjih 20 godina me nije niti pitao niti pregledao niti trazio atest/ neki papir niti je ikada upisana u saobracajnu a na svakom autu koji sam posedovao sam imao kuku za vucu (5+ komada).

                      ovde to nikoga ne zanima, tehnicki to ne pregleda. isto je i za ono sto zakacis za kuku, niko nista ne pregleda niti ga zanima.
                      moze, ali ne mora da bude upisana prikolica u saobracajnu. kako gde i kako je raspolozen sluzbenik MUPa.

                      dobra kuka, originalna za dato vozilo zna da bude relativno skupa, vrlo cesto 500+ evra minimum polovna ako se uopste nadje. kod nas stanje godinama unazad.
                      volvo
                      945 SE turbo lpg
                      344 GL lpg

                      Comment

                      • sw.brick
                        CBC Senator XXL
                        • 09.10.2004
                        • 8141
                        • Beograd, barajevo-zemun
                        • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

                        #12
                        ne mora kugla da se skida sa nosaca, ima kuka koje se samo zakrenu ispod poda, nista se ne srafi niti skida (Saab, Volvo i Mercedes to koriste, znam za njih, mozda su i drugi prihvatili).

                        vecinu kuka za prvu ugradnju kod evropskih proizvodjaca vozila je Brink.

                        ranije su francuzi imali svoj specifican posebni tip, italijani svoj tip, nemci svoj tip kuka koje se ugradjuju na razlicite nacine i nisu medusobno kompatibilne.

                        imam odranije jednu Roger Tunesi S.A. francuski tip.

                        danas je mislim u okviru cele EU donet EN standard po pitanju kuka. (masa, nacina ucvrscivanja, oblika i podataka na atestu, itd.)
                        isto i po pitanju elektrike prikljucka.

                        kod nas proizvodi ih fabrika u Beceju (Fadip) a uvozi se iz Madjarske Knott po nemackoj licenci naveliko. (te su fiksne i kostaju oko 150 evra u proseku, imam negde katalog ali me mrzi da trazim).
                        ima i nekoliko vecih privatnih proizvodjaca, znam za jednog iz Kaludjerice koji pravi po nemackoj kopiji svoje tipove.
                        volvo
                        945 SE turbo lpg
                        344 GL lpg

                        Comment

                        • dranix
                          CBC Senator XXL
                          • 04.10.2004
                          • 3079
                          • Antwerpen/Belgium
                          • Saab 9-3

                          #13
                          Nazalost nije tacno. U Belgiji nije obavezno da se kuka (deo sa kuglom) skida kad se ne koristi pa se prave enormne stete na pakiralistima. Da vidite moju prednju tablicu i njen nosac kako izgleda bilo bi vam sve jasno. Zato i pisem uporno da je svaki noviji dizajn auta bez dobrih klasicnih branika NULA. Nazalost, realnost zivota nema veze sa salonima automobila niti sa estetikom ili aerodinamikom vec malo vise sa vandalizmom. Ja mislim da bi jedino Uroseva Lada ovde uspesno prosla test.
                          Inace, evo kako to ide sa kukom. Recimo auto je registrovan bez kuke i sad vi hocete kuku. Odete u garazu i oni vam je namontiraju (ili to uradite sami) ali niste legalni jos uvek. Mora se otici na vanredni tehnicki pregled koji podrazumeva ceo pregled a ne samo u vezi kuke. Onda tamo konstatuju da je kuka propisno ugradjena i upisuje se kuka u listu tehnickog pod opaske gde stoji npr. koje gume smeju da idu na auto i slicno. Od tada je sve legalno a taj papir se mora nositi inace sa sobom uvek uz ostala dokumenta. Isto vazi sa spojlere i slicne dozvoljene dodatke i taj deo jos uvek ne spada u tzv.modifikacije ali se konstatuje pismeno. U svakom slucaju najbolje je da se kuka ugradi pred sam redovni tehnicki pregled ako bas nije hitno da bi se izbegli dodatni troskovi reda 50 evra koliko kosta normalni tehnicki pregled. Inace sve kuke koje se kupuju su vec atestirane mada postoje i norme kako mora da je montirana (visina kugle recimo itd.).

                          Comment

                          • Dutchman
                            CBC Senator XXL
                            • 30.09.2004
                            • 741
                            • Vracar centar sveta

                            #14
                            Moja auto dosho iz holandije i nije skidana kuka dok je dolazio u BG , iako postoje ta dva famnozna shrafa koja se odshrafe i kuka izvuche napolje...

                            mada u austriji su caletu na volvou rekli da skine kuku... srecom fabrichka kuka ima shtift i samo se slomi u zglobu za 180stepeni... i nevidi... extra shto je matori i uradio...
                            Prevelika slika u potpisu!

                            Comment

                            • dranix
                              CBC Senator XXL
                              • 04.10.2004
                              • 3079
                              • Antwerpen/Belgium
                              • Saab 9-3

                              #15
                              Nesto sto ima veze sa topicom. Pazite se da ne prekoracite nosivost prikolice jer Nemci hoce da oderu zbog toga. Jednostavno ako im se ucini da je prikolica legla previse (kamp prikolica isto) teraju da ides na vagu i onda....

                              Comment

                              Working...
                              X