
Sto godina turba
Tehnologija je pripomogla promeni načina vožnje miliona ljudi širom sveta, velikom osveženju trkačkih bolida tokom proteklih 12 godina i unapređenju globalne industrijske proizvodnje. Prehranjivanje motora navršava svoj prvi vek u ovoj godini, ali san njegovog pionira, švajcarskog inženjera Dr. Alfreda Bičija, ima čak veći značaj u 21. veku nego što je to imalo u Vinterturu 1906. godine kada je lansirano. Dr. Biči bio je vizionar, aeronautičari su svesrdno koristili ove potencijale, a konstruktori automobila omogućili su milionima vozača automobila i kamiona da koriste blagodeti ove tehnologije.
Turbo je omogućio značajno poboljšanje performansi i zadovoljstva u vožnji. Ovaj veliki napredak tehnologije tokom proteklih sto godina zauzeo je značajno mesto ne samo u svetu automobilizma već i u svakodnevnom životu. Danas gotovo u svakoj reklami nailazimo na termin ?turbo? koji nije vezan samo za putničke automobile i privredna vozila, već za skoro svaki proizvod kojem žele da se naglase performansne vrednosti. Takva je snaga turba.
Ali nisu u pitanju samo performanse. Od velikog značaja su i ekološki imperativi. Turbo ima značajan doprinos i u tom pogledu pošto njegovom primenom mogu da se smanje dimenzije motora i umanji emitovanje štetnih gasova, posebno ugljen-dioksida. Prehranjivanje motora staro je sto godina ali je to zapravo tehnologija za 21. vek.