Shishanje ovaca

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • sw.brick
    CBC Senator XXL
    • 09.10.2004
    • 8141
    • Beograd, barajevo-zemun
    • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

    #31
    rumunskih rafinerija
    Rumunija je naftna velesila, i naravno da je jeftinije kada je nafta besplatna odnosno sama izvire.

    mi za razliku, veci deo potreba resavamo kupovinom nafte-uvozom.

    ako vec pitas, 1km puta (kvalitetnog) kosta od 3-10 miliona evra zavisno od komplikovanosti trase i pratecih troskova zemljista (raseljavanje, otkup, itd).

    da ne sirimo, goriva nece biti jeftinija u buducnosti, isto kao ni upoteba automobila.
    bice sigurno samo sluplja, koliko vise i koliko brzo ce i nas zahvatiti ne bih da prognoziram ali sam ubedjen da nema mnogo vrludanja, izbora u odnosu na sve ostale zemlje.
    volvo
    945 SE turbo lpg
    344 GL lpg

    Comment

    • sw.brick
      CBC Senator XXL
      • 09.10.2004
      • 8141
      • Beograd, barajevo-zemun
      • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

      #32
      Ima jos jedna stvar po cemu je samo nasa drzava poznata a to je prenos automobila koju placa svaki kupac polovnog auta sto je recimo apsurd jer je na taj auto vec placen porez kad je uzet nov (u nemackoj je to taksa od 10-tak evra a kod nas ?)
      netacno potpuno, u Nemackoj se placa kao kod nas.
      placa se PDV i na polovno vozilo, uz to je i povecan nedavno i iznosi sada 18%.
      inace kod nas poznat kao cuveni Mehrwertsteuer.

      sasvim je druga stvar osnovica na koju se utvrdjuje, sto je kod nas dovedeno do apsurda.

      svaka trgovina u poreskom sistemu kakav smo prihvatili se oporezuje, svaki put kada se ostvari promena vlasnistva. ne samo za auto, za svaku robu.
      a onda ko ima pravo, trazi i dobije povracaj poreza...
      druga tema, samo da ipak znamo da nismo mi izmislili drzavne poreze.

      ali, mogu da se slozim sa tobom da je kod nas svrha potrosnje para od poreza vrlo sumnjiva, i da se lazno mnogi porezi, takse, akcize i ostalo nazivaju i nenamenski trose.

      kakva nam je bila decenijama haoticna drzava cudo je da uopste vozimo ikakve automobile
      volvo
      945 SE turbo lpg
      344 GL lpg

      Comment

      • Dragan
        CBC Veteran
        • 18.09.2005
        • 184
        • U blizini Novog Sada

        #33
        Kod nas sve treba da bude "Evropski", cena struje(za koju ne znas kolko kosta.)cena benzina, cena grejanja,a kad se pominje plata onda smo Afrika.Gledao sam pre neki dan Dinkica koji pominje neki budzetski suficit od nesecam se tacno koliko milijardi dinara.To znaci drzava je vise uzela para nego sto je potrosila. Pa cemu onda nove takse.U slucaju uvodjenja takse za lpg.po mom misljenju,zamrece ugradnja auto gasa u vozila sigurno za 80-90%.(u slucaju da taksa bude 10-15 hiljada din. sto se najvise prica.)Ja licno cu ostati bez jednog dela prihoda.Posto mi to nije primarno zanimanje, tj.nisam placao porez drzavi,ona sigurno nece zaplakati zamnom.Ali sta sa ljudima kao sto su Dora , IvanT... koji hrane porodicu od toga i ljudi koji radeci kod njih hrane svoje porodice.Drzava se s druge strane odrice poreza koji bi oni platili (PDV, porez na plate radnika,porez na prihod itd.)Sta ce uvoznici gasne opreme,za koga ce oni uvoziti gasne uredjaje: nema prometa--nema poreza-- visak zaposlenih.Sta ce raditi silne lpg. pumpe.
        Pa kad se sve sabere i oduzme sa jedne strane par hiljada ljudi taze bez posla(drzava u gubitku), a s druge strane 50%ljudi ce razmontirati gas iz kola jer nece moci da plati registraciju i drzava opet nece uzeti para koliko je zamislila.
        A benzin poskupeo dva dinara.To vise i nije neka vest za prvu stranicu novina.

        Comment

        • Dragan
          CBC Veteran
          • 18.09.2005
          • 184
          • U blizini Novog Sada

          #34
          ako vec pitas, 1km puta (kvalitetnog) kosta od 3-10 miliona evra zavisno od komplikovanosti trase i pratecih troskova zemljista (raseljavanje, otkup, itd).
          To je cena za auto put sa pratecom infrastrukturom(tuneli, mostovi, nadvoznjaci, petlje i sl.)a obican regionalni put sirine 5,5-6 m. je sigurno 15-20 puta jeftiniji, a njih je kod nas najvise.
          Stim sto njih finansiraju gradovi od para koje ne verujem da su od goriva i drumarine.

          Comment

          • MOSLER
            CBC Senator XXL
            • 27.05.2005
            • 1064
            • Niš

            #35
            Originally posted by omBRE
            Sirimo temu, ali nema veze...
            Ne mogu da se setim, ali cuo sam da se u nekim saveznim drzavama kazne naplacuju procentualno u odnosu na godisnju zaradu.
            Finska je u pitanju.Tamo se visina kazne za saobracajne prekrsaje odredjuje shodno zaradi svakog pojedinca.Tako je pre neku godinu direktor "Nokie" prosao na crveno i zbog toga su ga odrali nekih 40000 dem
            Elem sto se tice taksi na plin ne bi me cudilo da u skorije vreme dodaju jos po neku jer drzavi i ne bi odgovaralo kada bi svi vozili na plin jer on zbog manje cene i nije toliko izdasan za oporezivanje tako da bi narodu ostajalo vise para u dzepu a drzavi manje para u kasi tako da bi taj manjak morao nekako da se pokrije,mozda i na stetu samih politicara a oni to nece sigurno da dozvole.
            Isto tako svaki dan se sve vise govori o poteskocama sa isporukom gasa iz Rusije i o mogucim nestasicama tako da je mozda pitanje jos koliko ce TNG kao gorivo biti "jeftino"

            Comment

            • Eon
              Moderator
              • 10.03.2005
              • 4225
              • Beograd-NBG-44
              • Superb 2.0 4x4 DSG

              #36
              Rasprava malo gubi pocetni smisao.

              Rumunija vise nije naftna velesila.

              SCG ima malo svoje naftu na izvoristima npr. u Angoli.

              Prerada nafte malo utice na krajnju cenu energenata.

              Drzava ce uzimati sve vise i vise. Pitanje je samo kakve uslove moze da pruzi za privredjivanje.
              Škoda Superb 2.0 TDI 190 bhp DSG 4x4 2020
              Volkswagen Tiguan 2.0 TDI 150 bhp Carat 2017

              Comment

              • BRABUS
                CBC Senator XXL
                • 15.10.2004
                • 2399
                • London

                #37
                Finska je u pitanju....bas sam danas citao kako je novi clan borda direktora Nokie platio 31000 evra kazne, zato sto nije prijavio robu koju je imao za carinu po povratku iz Svajcarske. Inace, vrednost robe je bila 11000 e (sat i sitni pokloni).

                Ja taj sistem kaznjavanja smatram izuzetno debilnim. Zasto bih ja za isti prekrsaj morao da platim vise nego neko drugi ? Ljudima sa visokim prihodima na zapadu ne padaju pare s neba, vec se sticu krvavim radom...i nebi trebalo niko da bude diskriminisan na taj nacin, samo zato sto vise zaradjuje.

                A ako vec neko mora vise da plati, mislim da je fer da to budu oni sa manjim prihodima, jer ovi sa visim doprinose vise drustvu u celini, jer placaju vece poreze.

                Moje licno misljenje...ocigledno nisam levicar

                Comment

                • HotDog
                  CBC Senator XXL
                  • 06.05.2005
                  • 965
                  • BSG 75 (011)

                  #38
                  Nisi levicar, vec si SuperHik, ako znas ko je on

                  Kazne po visini primanja su glupost, po meni, narocito sto to otvara jos jedno polje za malverzacije. Tipa lik u mercedesu, pa znate, ja sam na socijalnoj, ovo ono, mercedes je moje babe...

                  Comment

                  • sw.brick
                    CBC Senator XXL
                    • 09.10.2004
                    • 8141
                    • Beograd, barajevo-zemun
                    • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

                    #39
                    Kod nas sve treba da bude "Evropski
                    naravno, zelja nam je da dostignemo evropska merila, standarde i pravila igre. cene odnosno uvodjenje realnih cena je jedan od prvih koraka na tom putu. jos malo pa cemo i taj prvi korak uspesno privesti kraju.

                    a kad se pominje plata onda smo Afrika
                    kamo srece da smo dostigli Afriku. mi smo ispod Afrike u mnogim oblastima privrede, pa su i rezultati rada takvi.

                    plata nema veze sa cenama, odredjuje je produktivnost rada.
                    a u produktivnosti smo tanki vec decenijama i jos uvek slabo radimo na povecanju efikasnosti rada.
                    a i plata je individualna stvar pojedinca, neko vise neko manje...

                    u drzavnim firmama (narocito javnim preduzecima) su danas plate i prevelike s obzirom na efekte rada. tacnije, jedna plata sa jednog radnog mesta se deli na 5-6 zaposlenih koji dele jedno radno mesto sto je vrlo cesta situacija (EPS,Telekom, NIS, zeleznica, JAT, itd) koja opstaje vec godinama i maltene decenijama.

                    kada se resi u tim firmama pitanje povelikog viska zaposlenih krenuce i podizanje plata jer su to ujedno i najvece i najznacajnije firme u zemlji koje odlucujuce uticu na opste stanje privrede.
                    taj drugi korak jos nismo ni zapoceli, tek u tragovima.

                    onaj treci korak, konstantnog i odrzivog rasta produktivnosti koji ce zahvatiti vecinu firmi je jos na dugom stapu, odnosno sargarepa je daleko..

                    ali, mrdamo polagano napred pa cemo stici jednoga dana i do sargarepe.
                    trcimo maraton, istom trasom koju su prosle i ostale zemlje sto istocne sto zapadne Evrope proteklih decenija

                    a zaspali na samom startu kada su ostali takmicari silovito krenuli

                    da, mislio sam na autoput. valjda cemo samo to i graditi ubuduce, obicne dzade od 5metara sirine za oba smera su uske i za gradsku voznju akamoli za glavnije puteve.
                    volvo
                    945 SE turbo lpg
                    344 GL lpg

                    Comment

                    • sw.brick
                      CBC Senator XXL
                      • 09.10.2004
                      • 8141
                      • Beograd, barajevo-zemun
                      • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

                      #40
                      Rumunija vise nije naftna velesila
                      vise nije, kako to prestala da curi nafta ?

                      i dalje je poveliki proizvodjac nafte u Evropi, i samodovoljna je po tom pitanju.
                      sve sto imamo ovde u Angoli i drugim izvorima koji nama pripadaju nekim delom ne prelazi 1/3 potreba dok za 2/3 potreba naftu uvozimo (zvanicna statistika).

                      OMV pocinje da prebacuje za region Balkana operacije nabavke derivata u Rumuniju i uskoro ce kod nas prodavati rumunski benzin na svojim pumpama. (pre neki dan objavili mediji u Evropi o premestanju/reorganizaciji OMVa).

                      Drzava ce uzimati sve vise i vise. Pitanje je samo kakve uslove moze da pruzi za privredjivanje
                      a to je i pocetak i kraj svih pitanja u vezi energetskih resursa i organizacije njihove upotrebe.
                      nasa drzava se pokazala da je vrlo nesposobna da se ekonomicno ponasa a jos manje da dobro planira i sprovodi (lepe) planove.
                      volvo
                      945 SE turbo lpg
                      344 GL lpg

                      Comment

                      • skymobile
                        CBC Član
                        • 13.08.2005
                        • 97
                        • Sibir u Srbiji
                        • C5 2.0HDi i Ibiza 1.9TDi

                        #41
                        Stvarno ljudi kad pomislim kako mi ovde zivotinjarimo i gledamo svakog dana kako ce nas neko pojahati kao kakvu ragu, pomislim kua ide moj zivot i zivot ljudi oko mene?
                        Cene nafte i n.dertivata u Evropisu stvarno su enormne, a zasto?
                        Zasto je jedan litar BMB95 u Nemackoj 1.39-1.40 eura? Standard, vece plate?
                        E Evropo je.o li ti majku.....
                        Imam jednog drugara koji studira u Saudi Arabiji, vozi SL500, trosi mu 30 litara benzina ,ali se on ne sekira preterano, jer za jedan dolar naspe 4 litra benzina, ili 13 litara nafte...jos mi se smejao sto sam kupio astru da smanjim potrosnju, a ispade da astratrosi vise para nego njegov mercedes...
                        When things look bad, I just remember that I've got a real big dick and things seem much better...

                        Comment

                        • omBRE
                          CBC Član
                          • 11.09.2005
                          • 90
                          • Zemun/Chicago

                          #42
                          pa i kod nas bi to mozda bila realna cena, ali za benzin, a ne ovu vodu sto toce po pumpama za evro...
                          a vi kako te?

                          Comment

                          • TETAK
                            CBC Senator XXL
                            • 30.09.2004
                            • 3034
                            • Čačak, Srbija

                            #43
                            Ukoliko OMV bude radio sa Rumunskim benzinom, koga se svi dobro sećamo, organizovano prelazimo na "LUK OIL" koji ima svoje pumpe i po USA!Upravo su praktično u centru Čačka uradili veliku i jako dobro opremljenu pumpu koja treba da proradi ovih dana.U Bugarskoj je već puštena u rad, neki kažu naveća rafinerija u Evropi, takodje vlasništvo" LUK-a"....videćemo šta se iza brda valja!
                            Uz laž uvek ide istina, istina je dovoljna sama!

                            Comment

                            • Wiz
                              CBC Senator XXL
                              • 30.09.2004
                              • 3104
                              • Nish

                              #44
                              tetak LUK nema euro dizel

                              Comment

                              • BRABUS
                                CBC Senator XXL
                                • 15.10.2004
                                • 2399
                                • London

                                #45
                                Danas sam procitao u Financial Times-u da ce OMV poceti u najskorije vreme da snabdeva trziste Srednje i Istocne Evrope iz rafinerije u Rumuniji (bivsi Petrom).

                                Lukoil ima vec 10-ak godina unazad ogromnu rafineriju u Burgasu, u Bugarskoj, ciji kapaciteti nisu trenutno potpuno ispunjeni.....upravo od toga strahuju nasi, da ako se proda NIS Lukoilu, da ce prerada nafte da ide preko Burgaske rafinerije, jer su troskovi manji.

                                BTW. Kod nas je jos uvek najjeftinije gorivo u Evropi...

                                Comment

                                Working...
                                X