Znachi, imam par nedoumica u vezi nekih "sitnica" na mom autu. Nikako da pronadjem info o tome na internetu, a "user manual" koji je doshao sa autom je na italijanskom... =]
Prvo: "service indicator" sistem upozorenja koji signalizira kad je vreme za zamenu ulja u motoru. Naime, posle prvog servisiranja nakon kupovine je sistem "resetovan" i vracen na "zeleno". Nakon blizu 9 k predjenih km je vec pochela da se pali zhuta lampica. Ulje i propratni materijal zamenjeni i ponovo resetovan sistem. Medjutim, od tad sam preshao nekih 6 k km, i jucher se ponovo "oglasila" zhuta lampica, upozoravajuci na ponovnu zamenu ulja!
E sad, daleko od toga da "slepo" verujem sistemu i da bih servisne intervale podredio njemu, vec bih vrshio zamene ulja u zavisnosti od kilometrazhe. Medjutim, ovaj put sam se iznenadio jer je sistem pocheo da signalizira zamenu ulja mnogo ranije nego prvi put. Ja sam prichao sa nekim likovima i jedan mi je rekao da taj sistem nije vezan za predjenu km, nego da komp od svakog reseta "service indikatora" prati i nachin/stil vozhnje, opterecenje motora, obrtaje u kojima se vozi, broj paljenja (registrovanje dugih/kratkih vozhnji) i slichno, i da na osnovu svega toga odredjuje kad je ulje u motoru neophodno zameniti, vec u zavisnosti od toga kako je tezhak posao ulje imalo u medjuvremenu!
Da li je neko upoznat sa ovom chinjenicom, tj. ima li istine u tome? Ako je to tachno, onda taj sistem uopshte nije "idiot" koji samo odbrojava predjene km, vec zaista krajnje korisna stvar!
Drugo: ispod papuchice gasa imam svojevrsni "prekidach", koji pretpostavljam da je "kick-down" ventil. Kad papuchica gasa stigne na nekih 80% od pochetnog polozhaja do poda, pritisne ventil i on "upada", gubi se negde ispod poda...
Ima li istu funkciju kao kick-down ventil kod bmw diesela (automatik?) tih godishta, ili je u pitanju neshta drugo? Sa 115 ks teshko da se mozhe osetiti "erupcija" snage i ubrzanja, ali imam utisak da kad naglo "zalepim" gas do poda jako lepo podizhe obrtaje pa mislim da ipak neshta radi... =] Dakle, jeli to zaista "kick-down" ventil, i ako nije - shta je onda?
Ima li neko odgovore?
10x
Prvo: "service indicator" sistem upozorenja koji signalizira kad je vreme za zamenu ulja u motoru. Naime, posle prvog servisiranja nakon kupovine je sistem "resetovan" i vracen na "zeleno". Nakon blizu 9 k predjenih km je vec pochela da se pali zhuta lampica. Ulje i propratni materijal zamenjeni i ponovo resetovan sistem. Medjutim, od tad sam preshao nekih 6 k km, i jucher se ponovo "oglasila" zhuta lampica, upozoravajuci na ponovnu zamenu ulja!
E sad, daleko od toga da "slepo" verujem sistemu i da bih servisne intervale podredio njemu, vec bih vrshio zamene ulja u zavisnosti od kilometrazhe. Medjutim, ovaj put sam se iznenadio jer je sistem pocheo da signalizira zamenu ulja mnogo ranije nego prvi put. Ja sam prichao sa nekim likovima i jedan mi je rekao da taj sistem nije vezan za predjenu km, nego da komp od svakog reseta "service indikatora" prati i nachin/stil vozhnje, opterecenje motora, obrtaje u kojima se vozi, broj paljenja (registrovanje dugih/kratkih vozhnji) i slichno, i da na osnovu svega toga odredjuje kad je ulje u motoru neophodno zameniti, vec u zavisnosti od toga kako je tezhak posao ulje imalo u medjuvremenu!
Da li je neko upoznat sa ovom chinjenicom, tj. ima li istine u tome? Ako je to tachno, onda taj sistem uopshte nije "idiot" koji samo odbrojava predjene km, vec zaista krajnje korisna stvar!

Drugo: ispod papuchice gasa imam svojevrsni "prekidach", koji pretpostavljam da je "kick-down" ventil. Kad papuchica gasa stigne na nekih 80% od pochetnog polozhaja do poda, pritisne ventil i on "upada", gubi se negde ispod poda...

Ima li neko odgovore?

Comment