8,6 milijardi USD gubitka

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • overspeed
    CBC Senator XXL
    • 24.05.2005
    • 2779
    • Kosovska Mitrovica

    8,6 milijardi USD gubitka

    8,6 milijardi dolara gubitka

    Najveći svetski proizvođač automobila General Motors beleži u prošloj godini gubitak od oko 8,6 milijardi američkih dolara, od čega samo u četvrtom kvartalu 4,8 milijarde dolara, saopšteno je iz Detroita. Najveći gubitak i dalje za GM predstavlja upravo domaće tržište tj. Severnoameričko. U Evropi, u GM-ovom Opelu u toku je sanacijski program kojim će biti ukinuto 9.500 radnih mesta. Time je operativni gubitak prepolovljen i iznosi 375 miliona dolara.

    AutoMarket
    http://www.bmw.tv
  • BRABUS
    CBC Senator XXL
    • 15.10.2004
    • 2399
    • London

    #2
    Nista cudno za GM, rezultati su potpuno ocekivani....dugo GM grca u problemima izazvanim velikim naknadama za socijalno i penziono osiguranje radnika, visokim platama, slabom traznjom na Americkom trzistu, posebno u SUV segmentu. Gubitku u ovoj godini osim toga je doprinela i kriza u Delphi-ju, kao i odsteta Fiatu za raskid ugovora u visini od 1.5 milijarde evra.

    Dokaz da je sve to bilo predvidivo je i kurs akcija, koji se oporavlja, kao i to da je Kirk Krekorian kupio veliki paket akcija, kada su bile na minimumu. Evo kako se akcije GM-a kretale u toku godine
    OVDE


    Inace, GM je objavio da ce u narednih nekoliko godina da otpusti oko 30.000 radnika (oko 20% radne snage od one koja je trenutno u GM-u u Americi), kao i da ce da smanji izadtke za penziono i zdravstveno osiguranje, i zatvori neprofitabilne fabrike. Osim toga, predvidja se da ce GM Evropa konacno 2007 da pocne profitabilno da posluje.

    Mislim da bolje vreme dolazi za GM i Ford, ali tek treba da se vidi kako ce restruktuiranje da bude uradjeno.

    Comment

    • Corsa
      CBC Senator XXL
      • 22.09.2005
      • 450
      • Beograd

      #3
      I pored krize,kvalitet vozila im se poboljsao(Opel je bio proglasen za nemcku marku godine),pa ja ocekujem da ce evropski odeljak prebroditi krizu.A sto se tice Amerike,pa ko ih j. kad ne umeju da naprave dobar auto,pa ih Japanci kidaju samo tako...

      Comment

      • BRABUS
        CBC Senator XXL
        • 15.10.2004
        • 2399
        • London

        #4
        Oykud ti to da je Opel proglasen za nemacku marku godine....to mi se granici sa nemogucim ? Imas izvor ?

        Comment

        • Dren
          CBC Senator XXL
          • 24.08.2005
          • 1068
          • Sarajevo

          #5
          Ma nije mi ih nesto narocito zao, pogotovo ne one vlasnike xxxx% dionica, koji ce imati smanjene dividende... Ili ih nece imati...

          Kad je vec spomenut Delphi, moram biti zloban, neki dan sam im vidio snimke protesta radnika sa transparentima protiv otpustanja, likvidacije i sl... A ja se samo nasmijah i rekoh:"Svi MARS na ulicu", jer sam prije 2.5 godine kupio njihov akumulator, hajd' reko' "marka" je, 2 godine garancije... Prije izdisaja ove zime, jesenas (netipicno za mene) pokusah cak da provjerim nivo elektrolita u njemu, da dolijem nedostajuci, i da "spremni" docekamo zimu... Ali ne lezi vraze, cepova na njemu NEMA ! Nisu napravljeni... Naravno, neki dan na -20 C je rekao samo: KLIK, i onda zovi BIHAMK ( auto-moto savez ) da vade stvar... Naravno dok zavrse jos 18 ranije preuzetih intervencija... Elem, sat i po smrzavanja, zbog cega sam i pozelio hitno zatvaranje pogona, da vise nikog ne unesrece...

          Nakon toga, bacih ***** ( DELPHI akumulator ), te ostavih pare Slovencima ( Topla )... Lijepi Slovenci...

          Comment

          • Horsepower
            CBC Senator XXL
            • 29.12.2005
            • 2000

            #6
            Originally posted by Corsa
            A sto se tice Amerike,pa ko ih j. kad ne umeju da naprave dobar auto,pa ih Japanci kidaju samo tako...
            Otkud tebi to da oni neznaju da naprave dobro auto? Njihov problem nije slaba prodaja (i dalje su #1 u svetu, zar ne). Kao sto Brabus gore rece, problem je u velikim naknadama za socijalno i penziono osiguranje radnika i visokim platama.

            Sto se tice kvaliteta, evo gde su GM-ove firme rangirane.

            Comment

            • *IvanT*
              CBC Senator XXL
              • 30.01.2005
              • 3234
              • Srbija, Beograd, Kara

              #7
              Taj prosek kvarova se odnosi samo za modele koji se prodaju u severnoj Americi. BTW ni u jednoj kategoriji nema GM-ovog vozila koje je osvojilo titulu sa najmanjim brojem kvarova. Ocigledno je a japosi dominiraju, a od evropljana su jedino BMW i Porshe nesto uspeli da urade sa kvalitetom.

              Naravno GM je najbolji samo medju vozilima koja se proizvode u severnoj Americi, gde i ima vecinu fabrika.

              http://www.lovatogas.co.rs

              Comment

              • BRABUS
                CBC Senator XXL
                • 15.10.2004
                • 2399
                • London

                #8
                Samo da dodam...VDS iliti Vehicle Dependability study je studija o kvalitetu, koja se radi na vozilima starim 3 godine, i prate se iz godine u godinu. Studija nema takvu tezinu kao IQS (Initial Quality Study) i APEAL (Application, Performance, Execution and Layout Study)....ali je jedna od najvaznijih sto se tice americkog trzista.

                Ako nekom treba VDS 2004 celi Executive Summary (oko 50 strana), mogu da mu posaljem na mail.


                Inace, u IQS i APPEAL, GM nisu tako dobri kao u VDS-u

                Comment

                • BRABUS
                  CBC Senator XXL
                  • 15.10.2004
                  • 2399
                  • London

                  #9
                  Originally posted by Skyline
                  "J.D. Power" je KAO nezavisan a u stvari americki.

                  Cilj svih proizvodjaca automobila na svetu je da budu J.D Power #1....valjda to govori o objektivnosti. J.D. Power studije nemaju konkurenata sto se USA trzista tice...

                  Comment

                  • sw.brick
                    CBC Senator XXL
                    • 09.10.2004
                    • 8141
                    • Beograd, barajevo-zemun
                    • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

                    #10
                    Njihov problem nije slaba prodaja (i dalje su #1 u svetu, zar ne
                    ne, Tojota je premasila po godisnjoj prodaji GM (bas nedavno objavljeno na sajmu pocetkom januara). .
                    Fordu takodje ne cvetaju ruze, i kako stvari stoje ispada iz prve trojke (prema trendu u zadnje 2 godine) i pada na 4.to mesto.
                    volvo
                    945 SE turbo lpg
                    344 GL lpg

                    Comment

                    • Horsepower
                      CBC Senator XXL
                      • 29.12.2005
                      • 2000

                      #11
                      Toyota nije prestigla GM. Rekli su da ako Toyota nastavi da raste kao sto raste i da GM nastavi da pada kao sto pada da ce tek onda Toyota za 4-5 godina prestici GM.

                      By the way, ako Ford pada sa treceg mesta na cetvrto mesto - ko je onda treci?

                      Comment

                      • Corsa
                        CBC Senator XXL
                        • 22.09.2005
                        • 450
                        • Beograd

                        #12
                        Originally posted by BRABUS
                        Oykud ti to da je Opel proglasen za nemacku marku godine....to mi se granici sa nemogucim ? Imas izvor ?
                        Joj,procitao sam negde na netu,ali nemam sad vremena da trazim gde konkretno...
                        @ Horsepower
                        To je moje misljenje.Automobili su im veliki,ruzni(cast izuzecima-npr 300c,Mustang),neupravljivi(opet sa par izuzetaka),trose previse.Nisam cuo da ljudi u Evropi hvale americka kola ni sto se pouzdanosti tice.Evropsko trziste svi proizvodjaci smatraju za najizbirljivije i sa koliko Ameri ucestvuju?Nemoj samo Ford previse da racunate,zato sto evropski odeljak i nema bas puno veze sa americkim(mislim po filozofiji pravljenja automobila).U svim klasama Japanci i Evropljani prave bolja kola,tako da po meni Ameri ne umeju i to je to.Druga je prica sto drze masu drugih firmi,koje to umeju.

                        Comment

                        • Horsepower
                          CBC Senator XXL
                          • 29.12.2005
                          • 2000

                          #13
                          Originally posted by Corsa
                          Originally posted by BRABUS
                          Oykud ti to da je Opel proglasen za nemacku marku godine....to mi se granici sa nemogucim ? Imas izvor ?
                          Joj,procitao sam negde na netu,ali nemam sad vremena da trazim gde konkretno...
                          @ Horsepower
                          To je moje misljenje.Automobili su im veliki,ruzni(cast izuzecima-npr 300c,Mustang),neupravljivi(opet sa par izuzetaka),trose previse.Nisam cuo da ljudi u Evropi hvale americka kola ni sto se pouzdanosti tice.Evropsko trziste svi proizvodjaci smatraju za najizbirljivije i sa koliko Ameri ucestvuju?Nemoj samo Ford previse da racunate,zato sto evropski odeljak i nema bas puno veze sa americki(mislim po filozofiji pravljenja automobila).U svim klasama Japanci i Evropljani prave bolja kola,tako da po meni Ameri ne umeju i to je to.Druga je prica sto drze masu drugih firmi,koje to umeju.
                          To moze biti tvoje misljenje, ali GM, Ford i Chrysler prave aute koje ce zadovoljiti ljude u Americi, ne ljude u Evropi. Mozda ti mislis da su ruzni, ali meni se 90% Americkih auta svidja. Mozda ti mislis da trose previse, ali za Americke uslove ne trose uopste puno (nista vise nego prosecno Evropsko ili Japansko auto u USA). Znam da Amerikanci ne ucestvuju puno na Evropskom trzistu, ali koliko Evropskih kompanija ucestvuje na Americkom trzistu? Imas samo luksuzne marke (MErcedes, Audi, BMW, Porsche) i eto Volkswagen koji je uspeo samo zbog Beetle. Nekada u USA su se prodavali i Opel i Alfa i Fiat i Pezo i Citroen (pa cak i Yugo), ali su se svi pokazali jako slabo i onda su nestali sa USA trzista.

                          Comment

                          • DejanV
                            CBC Senator XXL
                            • 19.07.2005
                            • 682
                            • Beograd

                            #14
                            Oko americkih automobila - posto sam se bas navozao njima, jos od davne 1964. godine, istina sa vecom pauzom u poslednjih 15 godina, secam ih se kao prilicno udobnih, ne bas stabilnih vozila, koja su spolja neporpocionalno velika u odnosu na unutrasnjost, sa mamut motorima koji u benzinskoj tehnici emuliraju rad diesel motora.

                            Sto se njihove bezbednosti tice, neka neko potrazi, pa ako nadje neka svima kaze, bilo koji americki auto, koji se prodaje u Evropi (na primer, Cadillac), koji je ikada uopste dat na crash testiranje kao i svi ostali evropski i japanski automobili.

                            Mnogi se ne prodaju u Evropi jer ne ispunjavaju Euro 4 norme. Naravno, da hoce, oni bi to ispunili, ali bi platili i cenu toga, jos manja snage iz motora koji bi u Evropi kostali levu ruku i desnu nogu kod osiguranja.

                            Opaska da su sjani za dreg je za mene besmislena, kao sto je i sam pojam drega besmislen; trke za maloumne. Roknes mu raketni motor da dobijes kratko vreme za 1/4 milje, i to je to. Bas veliko umece, znanje, itd, a posebno tehnika. I tako nalik normalnoj voznji, kada ionako svi vozimo tako, po pravom parcetu piste. Od morona kao sto su Amerikanci drugo se i ne moze ocekivati. Gori od njih su samo oni koji ih imitiraju, jer imitiraju najgluplje sto su mogli da nadju.

                            Sto se gubitaka GM-a tice, oni sigurno nisu neocekivani. Skupljaju se vec godinama. Zastareli modeli, mrtvilo na polju novih motora, neusaglasenost americke i evropske filijale, sumanuto kupovanje na sve strane svega i svacega bez razradjene logistike usaglasavanje unutar koncerna, nejasne filosofije robnih marki (na primer, Chevrolet je dno popularne tehnike ali pravi trkacku ikonu Korvetu, Cadillac je vrh programa, a nema super auto u ponudi, Opel Signum/Chevrolet Malibu Maxx projekat svugde proglasena za akrepa decenije, itd, itd), sve to je samo i moglo da dovede do gubitaka.

                            Istina je da sve firme prolaze kroz svoje krizne dane, ali kod GM-a je problem u tome sto je uzasno veliki, pa mu dugo treba da udje u ozbiljnu krizu, ali i jos duze da izadje iz nje.

                            Koliko sam video, a naravno da nisam ni mogao videti sve, jedini u okviru GM koncerna koji su umeli da urade pametne stvari su oni likovi koji su preuzeli da vode stari Daewoo (nakon sto je vlasnik nestao u Kini sa dva dzaka para). Pa danas nekada samo Daewoo modeli trce drumovima sa V6 motorom (iz Vitare) i markicom Suzuki u Americi, sa malo izmenjenom maskom i markicom Buick po Kini, sa malo izmenjenom maskom kao Cherolet Aveo u Ameriici a uskoro i mnogo sire, pa cak i kao izvorna vozila, Chevrloet Evanda (ex-Daewoo Evanda). To su pouzdani znaci da se radi o solidnim modelima koji mogu da prodju svugde, a budimo iskreni, i kao vlasnik Daewoo vozila vam kazem da je to oduvek bila firma za narod.

                            Pozdrav,
                            DVV
                            Brzina košta. Koliko brzo hoæeš da ideš?

                            Comment

                            • BOOST
                              Founder - Admin od Začetka
                              • 29.09.2004
                              • 8726
                              • Gislaved//Sweden
                              • SAAB 9000 AERO R; SA

                              #15
                              8,6 milijardi USD gubitka


                              edit by killaz:
                              Shto se tiche priche koja se razvila iz ove diskusije, ista je isechena i napravljen je novi thread; "Americki automobili i ostali", enjoy!
                              Att mäta är att veta...to measure is to know...meriti je znati..
                              move your mind

                              Comment

                              Working...
                              X