Nezeljena dejstva biodizela?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • dieselman
    CBC Senator XXL
    • 14.11.2005
    • 833
    • tt

    #16
    Ovo sa dva rezervoara i nije lose jer rotacione bosch pumpe promene kompletnu kolicinu goriva u kucistu za kratko vreme(manje od minut),tako da bi to funkcionisalo kao voznja na gas

    Comment

    • Rubi
      CBC Senator XXL
      • 06.05.2005
      • 519
      • Beograd

      #17
      Fabriku gradi Victoria Group. Planiram da ih kontaktiram, i mozda obidjem fabriku (ako budu bili raspolozeni za saradnju sa studentima).

      Sistem sa dva rezervoara radi kao plin, ali sa jednom manom - vozac mora da se seti i da prebaci nazad na dizel, pre nego sto ugasi auto - jos jedna navika koja mora da se stekne. Drugo resenje bi bilo ugradnja nekog uredjaja poput "turbo timer-a" koji bi drzao motor upaljen na leru jos neko vreme - sto opet zahteva automatski menjac, ili vrlo pouzdanu rucnu.
      (\__/)
      (='.' This is Bunny. Copy and paste Bunny into
      (")_(") your signature to help him gain world domination.

      http://www.flickr.com/photos/rubinjoni/

      Comment

      • Eon
        Moderator
        • 10.03.2005
        • 4225
        • Beograd-NBG-44
        • Superb 2.0 4x4 DSG

        #18
        I jos ostaje pitanje cene i isplativosti te konverzije!!!! Mada se ja jos uvek uzdam u podizanje i popravljanje kvaliteta biodizela nekim aditivom!!!!! Ipak je to daleko bolje resenje, nego konverzije dizel motora za rad na plin!!!!
        Škoda Superb 2.0 TDI 190 bhp DSG 4x4 2020
        Volkswagen Tiguan 2.0 TDI 150 bhp Carat 2017

        Comment

        • TETAK
          CBC Senator XXL
          • 30.09.2004
          • 3034
          • Čačak, Srbija

          #19
          Voleo bih samo da znam kako su Nemci obradili svoj biodizel koji može direktno bez ikakvih konverzija da se sipa u standardne dizele!Kažu da je možda potrebno izvesno podešavanje pumpe....
          Uz laž uvek ide istina, istina je dovoljna sama!

          Comment

          • vlada
            CBC Član
            • 07.05.2005
            • 96
            • Beograd, Banovo Brdo

            #20
            Tacno je da posao pokrece Victoria Group, inace vlasnik firme Sojaprotein Becej.
            A fabrika se ne gradi, jer vec postoji (u Sidu) a gradi se rafinerija.
            Posao sa rafinerijom je poveren jednoj Nemackoj firmi (zaboravio sam joj ime) a ugovor je potpisan pre 10 dana u Skupštini Grada Beograda.
            Inace koliko sam se ja raspitivao ta rafinerija bi trebalo da reši osnovne probleme biodizela (pretvaranje u gel i gumu) i ostale probleme koji se javljaju kod pogonskih ulja orgnskog porekla.
            Raspitacu se jos, jer i mene interesuje mada nisam ljubitelj dizel motora.

            Inace mislim da ne treba mnogo da lupate glavu sa ovime jer ce verovatno sva proizvodnja ove rafinerije biti taman za potrebe GSP Beograd, GSP Novi Sad i preduzeca Lasta.
            Tako da ne sekirajte se, vozicete se verovatno i dalje na fosilni dizel, jedino ako sami ne zasejete repu, iscedite, skuvate i sipate u auto
            BMW E46 320D

            Comment

            • Eon
              Moderator
              • 10.03.2005
              • 4225
              • Beograd-NBG-44
              • Superb 2.0 4x4 DSG

              #21
              Koliko sam cuo, vec je predvidjeno da veci deo proizvodnje bude namenjen poljoprivrednim proizvodjacima po beneficiranim cenama,... i nekako vec vidim paralelno trziste i za nas ostale!!!!
              Škoda Superb 2.0 TDI 190 bhp DSG 4x4 2020
              Volkswagen Tiguan 2.0 TDI 150 bhp Carat 2017

              Comment

              • TETAK
                CBC Senator XXL
                • 30.09.2004
                • 3034
                • Čačak, Srbija

                #22
                Neka samo ovi naši reše tehničke probleme bio-dizela, za nabavku ćemo lako.Inače ni ja nisam baš neki preterani ljubitelj dizela ali nikako da proizvedu benzin sa njive.....Elem, mislim da će se svet sve više distancirati od fosilnih goriva koja em nisu ekološki pogodna em su većinom u rukama onih koji šize zbog karikatura!
                Uz laž uvek ide istina, istina je dovoljna sama!

                Comment

                • Eon
                  Moderator
                  • 10.03.2005
                  • 4225
                  • Beograd-NBG-44
                  • Superb 2.0 4x4 DSG

                  #23
                  Od bio mase moze da nastane bio dizel i metan, ali benzin... nikako!!!
                  Škoda Superb 2.0 TDI 190 bhp DSG 4x4 2020
                  Volkswagen Tiguan 2.0 TDI 150 bhp Carat 2017

                  Comment

                  • sw.brick
                    CBC Senator XXL
                    • 09.10.2004
                    • 8141
                    • Beograd, barajevo-zemun
                    • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

                    #24
                    pre vise godina, 3-5 recimo po secanju, AUto Bild je prepravio jedan polovni Golf 2 dizel ( sa oko 200.000km iza sebe) na bio dizel, znaci jestivo ulje koje se kupovalo u supermarketima Aldi (Aldi jestivo ulje je bilo oko 1 dem po litri a dizel je kostao oko 1.20dem na pumpi tada).

                    po secanju test je trajao oko 50.000km da se vidi uticaj na sistem ubrizgavanja.

                    sve je proslo ok ali..

                    jedno veliko ali, motor ne moze da se pokrene na jestivo ulje cim iole zahladni (oni nesto pominjase oko +15C kao donju granicu za start motora), pa da je potrebno vrlo cesto menjati filter goriva. umesto na 7.500km kako je na dizelu na nekih 2.000km na bio dizel/jestivo ulje.

                    inace se pretvori u gustu smesu, maltene kao med koja zablokira razvodnu pumpu visokog pritiska, dizne, pa i sam filter.

                    ukratko, auto nije bio pouzdan za voznju ui cesto je zahtevao dodatne radove/iontervencije/popravke da bi ostao u voznom stanju.
                    zimi + prolce+jesen je iskljucena bilo kakva upotreba u kontinentalnoj klimi, po tom testu.

                    i sracunali su da poraste potrosnja u litrima na 100km oko 30% navise zbog manjeg energetskog sadrzaja jestivog ulja.


                    sve u svemu, neki njihov zakljucak je bio da je to samo za tzv bastler, odnosno teske entuzijaste, i za vrlo stare po kilometrazi motore gde nije kriticno i ako se nesto pokvari jer je motor vec otpisan.


                    to izgleda po svemu nije ovo sto se sada naziva biodizelom i sto se posebno priprema u rafinerijama/pogonima namenski pravljenim za to.

                    mozda postoji u arhivi na sajtu auto bilda taj test, za tacne detalja posto pisem na osnovu prisecanja a nije skoro bilo.
                    volvo
                    945 SE turbo lpg
                    344 GL lpg

                    Comment

                    • Eon
                      Moderator
                      • 10.03.2005
                      • 4225
                      • Beograd-NBG-44
                      • Superb 2.0 4x4 DSG

                      #25
                      Pa i za vreme rata u Bosni, vozili su GII dizele na jestivo ulje. Celo Sarajevo je mirisalo na palacinke...
                      Škoda Superb 2.0 TDI 190 bhp DSG 4x4 2020
                      Volkswagen Tiguan 2.0 TDI 150 bhp Carat 2017

                      Comment

                      • Rubi
                        CBC Senator XXL
                        • 06.05.2005
                        • 519
                        • Beograd

                        #26
                        BIODIZEL NIJE BILJNO ULJE!

                        Izvinjavam se na uppercase, ali moram ovo ponovo da naglasim. U temi "Pocinje proizvodnja biodizela u Srbiji" smo Alix ("u sitna crevca") i ja (ukratko) objasnili razlike, i osvrnuli se na proces prerade biljnog (ili zivotinjskog!) ulja u biodizel.



                        Biljno ulje (triacilgliceroli) ima svoju problematiku upotrebe, i, iako moze da se koristi kao gorivo, nosi svoje rizike. Prednost mu je sto se cedi iz biljaka, pa moze da se koristi pravo "s njive".

                        Biodizel (metil estri visih masnih kiselina) je polusinteticki proizvod koji bi po svojim karakteristikama trebalo da odgovara dizel gorivu. U upotrebi je u Evropi, i ja sam razgovarao sa ljudima koji ga koriste, a nisu mnogo tehnicki strucni. Oni nisu imali primedbi. Nisam imao prilike da sam isprobam to gorivo, a znatizeljan sam. Do sada sam, pretezno internet pretragom, video sledece zamerke:

                        1. biodizel izaziva vecu emisiju oksida azota, uz drasticno manju emisiju ugljen monoksida i cadji. Razvoj katalizatorskih sistema na novim dizel vozilima (dodatni deNOx sistemi) ce verovatno resiti i ovaj mali problem.

                        2. biodizel ima nesto manju kalorijsku vrednost, sto dovodi do nesto manje snage motora i nesto vece potrosnje.

                        3. biodizel moze da deluje agresivno na odredjene tipove gume - sto moze na napravi problem, na primer, na vodovima za gorivo. Na ovo treba obratiti paznju posebno kod starijih modela.

                        4. biodizel gelira na niskoj temperaturi (ista stvar kao i sa obicnim dizelom, samo sto se ne izdvaja parafin, nego se svo gorivo zgusne). Postoje aditivi koji resavaju ovaj problem.

                        5. prilikom loseg sagoravanja (npr, zbog slabe kompresije) moze da dodje do polimerizacije nesagorelih fragmenata visih masnih kiselina, pogotovo ako su bogate dvogubim vezama.

                        6. kvalitet biodizela zavisi od vrste ulja od koga se pravi, i od procesa proizvodnje. U Evropi postoje standardi za kvalitet goriva - nadam se da ce nasi pogoni ispostovati osnovne norme kvaliteta.

                        Ako u uputstvima za nova dizel vozila pise da mogu da koriste biodizel (proizveden prema odredjenom standardu, naravno), mislim da cela stvar moze da se smatra za "bezbednu". Ako ne mesamo pojmove "biljno ulje" i "biodizel", i ako obratimo paznju na potencijalne probleme. Zbog toga bih zeleo da proverim da li neko zna za jos neki potencijalni problem upotrebe biodizela (ne biljnog ulja).
                        (\__/)
                        (='.' This is Bunny. Copy and paste Bunny into
                        (")_(") your signature to help him gain world domination.

                        http://www.flickr.com/photos/rubinjoni/

                        Comment

                        • dranix
                          CBC Senator XXL
                          • 04.10.2004
                          • 3079
                          • Antwerpen/Belgium
                          • Saab 9-3

                          #27
                          Ajd da dodam i ja nesto. U Nemackoj konverzija auta na biodizel kosta 2000 eura. Zamislite onda koliko ima tehnickih problema koje treba resiti. Ne verujem da se jos uvek treba grejati za biodizel mada ga vec uveliko koriste iako ne tako masovno. U najkracim crtama. Treba postaviti sistem dodatnih filtera, grejace goriva, dodatne rezervoare itd. i po meni i tada dobro stisnuti palceve da se sve to ne pokvari jer ako se desi onda ode dobra gomilica para na ciscenje sistema za gorivo. Ima tu dosta posla, ima.

                          Comment

                          • Wiz
                            CBC Senator XXL
                            • 30.09.2004
                            • 3104
                            • Nish

                            #28
                            Dobro vozicemo se na bio,kad presusi ovaj fosilni

                            Comment

                            Working...
                            X