Escort Cosworth 4x4
Najbolji GTI svih vremena!
Collapse
X
-
Sto se tice tvrdnje da je Golf GTI stvorio klasu Hot Hatch to je istina. Cak i Englezi koji su vrlo rodoljubivi ne spore o tome, ustvari oni su ga i digli na tu visinu.
Ako je neko postojao pre toga to je OK ali nije bio dovoljno harizmatican da napravi "histeriju" po skoro celom svetu.
Mozda bi pomoglo ako bi ogranicili anketu na modele do 1600cc i samo sa mono pogonom. Podrazumeva se da je auto sa 3 tj.5-im vratima zato i jeste Hatch.Boost or bust...
Comment
-
-
Dodao bih Peugeot 206 RC,cudim se da ste na njega zaboravili...
Precizan,tvrd,divlji,vrti preko 7000...
Totalna smejurija je VR6,bez obzira na neke performanse (koje su na nivou sportiste od 1600ccm), to je samo mrcina od klasicnog limuzinskog motora (2 ventila po cilindru,crkava na 5500 obrtaja...) strpana u malu karoseriju...
Gde je tu duh sportske voznje i sportskog auta???
Pa,znate li kako ide i ponasa se SPORTSKO auto te kubikaze ( manji Porschei,NSX...)?????1991.civic 1.6i 16V
2001.accord 2.0i 16V VTEC
Comment
-
-
1. Nissan Pulsar GTi-R
2. Mazda 323 Familia GTR
3. Honda Civic
4. Suzuki Caltus GTi
5. Toyota Corolla Sportivo (141kW i 6 brzina, sto je strava za mali Hatch).
http://us1.webpublications.com.au/stati ... 2_00mg.jpg
6. Alfa 147 GTA
Mada sto se tice izgleda, Alfa bi trebala biti prva na listi! Prelijepa je!I firmly believe that anyone, who is worth anything at all should own
a 12 cylinder car before they die... because there's nothing else like it...
It will take your breath away!!! by David E. Davis
Comment
-
-
Mislim da su Pulsar (almera) i mazda vise u klasi sa EVO, STi, Lancia itd (4WD turbo).
kako sam ja razumeo idemo sa modelima do 1.6l, znaci i alfa GTA ispada, to vec ide u klasu hibrid, kao i golf VR6, R32 itd.
Znaci mali 4 cylindar bangers.
Comment
-
-
Znaci ostaju Caltus GTi (1.3L AWD) i Rolla Sportivo (1.8L FWD). Sportivo jeste da je 1.8L al licno mislim da on nije za EVO/WRX klase!I firmly believe that anyone, who is worth anything at all should own
a 12 cylinder car before they die... because there's nothing else like it...
It will take your breath away!!! by David E. Davis
Comment
-
-
Neznam za sportivo, ima 4 doors, idealan Gti bi trebao biti 2 doors, ja barem mislim tako.
p.s vozio sam tu sportivo sa 140kw i mogu slobodno reci da je razocaravajuca, poredjenja radi, hondin 1.6l dohc vtec motor (118kw) je mnogo zivlji i mnogo bolje povlaci, toyotin vvti sistem dolazi mnogo kasno, najvise se oseti od 7-8000rpm a stabilnost je boze sacuvaj, mozda malo bolja nego kod normalne korole.
Comment
-
-
Originally posted by booleroGlupo je ograniciti GTI na 1.6, onda otpada mnogo kola (Golf2 GTI,Kadet GHSI,Civic TypeR....)
Isto tako, ograniciti se na odredjenu vrstu vozila - receno je "hatch", dakle mora da bude Golf tip automobila, bez obzira sto je formom jos FIAT 127 furao taj fazon, 9 godina pre pojave prvog Golfa uopste. Kao i Renault 16, koji je postojao u Gordini verziji.
Oko broja vrata, ja se ne bih zamajavao, neka stave i 9 ako hoce, pod uslovom da je "hatch".
Ili da se lepo ogranici na VW proizvode, i mir svima.
Pozdrav,
DVVBrzina košta. Koliko brzo hoæeš da ideš?
Comment
-
-
Originally posted by NenadSto se tice tvrdnje da je Golf GTI stvorio klasu Hot Hatch to je istina. Cak i Englezi koji su vrlo rodoljubivi ne spore o tome, ustvari oni su ga i digli na tu visinu.
Ako je neko postojao pre toga to je OK ali nije bio dovoljno harizmatican da napravi "histeriju" po skoro celom svetu.
Mozda bi pomoglo ako bi ogranicili anketu na modele do 1600cc i samo sa mono pogonom. Podrazumeva se da je auto sa 3 tj.5-im vratima zato i jeste Hatch.
Inace, ako me ne bude mrzelo mozda malo i skeniram casopise Auto, imam dosta brojeva od 1968, 1969, 1970 pa nadalje do 1980. Tu je moglo stvarno svasta da se procita.
Ford Escort Mk I i Mk II GT je tada jeo sve slicne automobile za dorucak. Dok se nije pojavio Golf I GTI koji je konstrukcijski bio bolji. Pa opet do Escorta III cuvenog XR3i. Onda je trziste vec sazrelo i bilo je svega i svacega. Svi su razvijali svoje modele. Ako vec kazete da Escort Cosworth ne pripada ovoj grupi, u pravu ste, ali zato itekako pripada RS Turbo sa 135 konja koji je bio bolji od Golf II GTI 16V, tek je G60 bio bolji, ali i dooosta skuplji. Pa Escort V RS 2000 sigurno spada u hot hatch grupu, bio je ekstremno primamljiv po ceni, bio je oko 10 000 maraka jeftiniji od Golfa III VR6.
Od serija od 1995 naravno Pezo 106 GTI, ubedljivo najbolji GTI dugo vremena.
Comment
-
-
Originally posted by The PunisherVrlo diskutabilno pitanje. Sta je pre izaslo Reno 5 ili VW Golf I? Ai Mini je hatchback, pa je bilo pokusaja da se napravi "hot". ...
Pozdrav,
DVVBrzina košta. Koliko brzo hoæeš da ideš?
Comment
-
-
ovi amerikanci i autralijanci nisu culi za nista osim za japanska vozila
recimo ovo u uzi izbor da se stavi u glasanje, ova alfica mi se jako dopada
Alfa Romeo 33 1.7 16v QV
1990god
1712ccm
132ks / 6500
149nm / 4600
max V - 205kmh
0-100 - 8.4 sec
Comment
-
-
Izbor je sve siri, mada ima jos dobrih GTI-jeva koji nisu nabrojani...samo napred.
Kada sam u pocetnom topicu rekao daje od Golfa GTI sve pocelo vise sam mislio na simbolicki karakter toga nego kao "istorijsku cinjenicu". Znaci, gti oznaka, injection, odredjena sminka, itd, itd. Naravno, da je bilo kola koja su bila i pre Golfa sa tim osobinama, ali Golf GTI se raspoznaje u svesti ljudi kao takav. Meni licno je u to vreme mnogo simpaticniji bio recimo Kadett GT/E, ali sta da se radi...GTI klasa je imala nekoliko faza i zbog toga se ne moze ograniciti na 1.6 litara. Prvo se godinama sve vrtelo oko 1.6 litara i oko 105-110ks. Onda je pocelo lagano dizanje na 1.8-2.0 sa oko 130ks, a u to vreme krenula je i turbo era pa je bilo dosta kola od 1.3-1.6 litara sa turbo kompresorom i 110-130ks. Kako su zabranili u F1 turbo palo je interesovanje i krenulo se viseventilskom tehnologijom i povecanjem kubikaze, pa se nekako ustalilo da kola imaju 2litra i oko 150ks. Honda je ostala zahvaljujuci vtecu na 1.6 litara i bila konkurentna. Peugeot je sa verzijom od 167ks napravio jedan iskorak napred u odnosu na ostale, mada je bilo idrugih sjanih makina. Recimo, jedan ruznjikav, potcenjen, neugledan, ali opak auto sa sjajnim motorom (mada pije benzina...) - Nissan Almera GTi. Onda je dosao diskutabilni VR6 koga sam uvrstio u svoje predloge, mada se auto pokazao nepouzdan u eksploataciji. Ipak, on je utr`o put znatno jacim GTI kolima, a kao mnogo puta dosada VW posrecilo i to sto niko godinama sem Lancie Delte HPE nije imao konkurenta za VR6. Nikada mi nije bilo jasno zasto recimo Opel nije stavio u Astru GSI sjajni V6 od 170ks...Posle toga doslo je do eksplozije snage i sada je sasvim normalno da GTI imaju izmedju 225-250ks, pa cak i 265 kod BMW 130i koji je trenutno najjaci hothatch. Dolazi Audi S3 sa 272ks. Mazda je izbacila verziju 3 MPS od 250ks za koju tvrdi da je najbrzi auto na svetu sa prednjim pogonom...videcemo. Sada se prakticno ta klasa raslojila, pa tako i u okviru iste kuce postoji vise hothatch modela koji pokrivaju opseg od 150-250ks.
Comment
-
Comment