Fiat grande punto 1.2 active

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • vladabgd
    CBC Veteran
    • 01.01.2005
    • 132
    • beograd

    Fiat grande punto 1.2 active

    znam da ima vec par tema gde se pominje punto g ali mene zanima nesho konkretno za ovaj model. pre svega shta mislite koje su mane motora od 1.2l sa 65ks (4 cilindra, 8 ventila) ? meni se chini da je taj motor preslab. ali s obzirom na cenu modela od 1.4l ovaj se namece kao jedini moguci izbor od grande puntova (razmatram samo benzince mada njih i nema mnogo u ponudi vec samo ova dva od 65ks i 77ks). koliko taj nedostatak snage utiche na vek motora ?

    poshto se ja ne razumem previshe voleo bih da mi neko kaze shta je dobro a shta loshe sa ovih grafika kao i koliko je ovaj 1.2 loshiji u odnosu na 1.4 ? (shta znachi siva a shta crna linija ? )





    isto me zanima poredjenje vw polo 1.2 (3 cilindra) od 65ks sa ovim iz grande punta. znachi koji je po vama bolji i zashto ? i generalno shta je po vama bolji izbor polo ili punto (verzije sa ovim pomenutim motorima) ? polo jeste stariji ali je skoro redizajniran pa mi se chak i svidja izgled. cena verzije sa pet vrata se razlikuje ~100e jedino shto polo nema abs, ebd, el podizache, centralnu bravu i josh neke sitnice za te pare.

    na kraju bih voleo da chujem od vlasnika novijih fiata kako su zadovoljni ? koliko ih koshta odrzavanje, redovni servisi i shta vec.

    sve ostale stvari (oprema, dizajn, prostranost, sigurnost...) u odnosu na druga kola u klasi su na strani punta tako da nema smisla komentarisati ih bar shto se mene tiche.

    evo josh nekih podataka koji bi mogli da budu bitni za diskusiju o motoru.



    napominjem da se radi o verziji sa pet vrata i tezinom od 1030kg.
  • civi
    CBC Senator XXL
    • 26.07.2005
    • 1492
    • Pozarevac

    #2
    4 cilindra su UVEK bolja od 3
    Jackie Stewart jednom je pitao Davida Purleya (legendarno hrabrog vozača koji je, smatra se, preživio najveću G-silu u povijesti čovječanstva) gdje točno koči prije određenog S zavoja. Purley ga je začuđeno pogledao:
    - Kako to misliš, kočim?

    Comment

    • Nikola
      CBC Senator XXL
      • 29.09.2004
      • 975
      • Indjija/Vojvodina

      #3
      Kako god okrenes ne mogu da nadjem gde je Polo bolji od Grande Punta...
      Motor, cena odrzavanja, izgled, velicina, karakteristike, dodatna oprema, sigurnost, upravljivost..... sve kategorije gde je Punto bolji.

      Ovako napamet, predpostavljam jedino da Polo nesto manje trosi, i naravno ocekujem da ce bolje drzati cenu na trzistu kakvo je srpsko.
      .:Cuore Sportivo:.
      Alfa Romeo 145 1.6 Boxer 103HP 96`

      Comment

      • vega
        CBC Senator XXL
        • 21.02.2006
        • 324
        • Beograd

        #4
        Ovaj sa 3 cil. odmah izbacis iz kalkulacije, fali mu jedan cilindar a i:
        cena verzije sa pet vrata se razlikuje ~100e jedino shto polo nema abs, ebd, el podizache, centralnu bravu i josh neke sitnice za te pare
        onda mu to izadje razlika od 1000 evra?! Neces valjda da kupujes nov auto sa prozorima na vitlo?!
        Plus ovo:
        sve ostale stvari (oprema, dizajn, prostranost, sigurnost...) u odnosu na druga kola u klasi su na strani punta tako da nema smisla komentarisati ih bar shto se mene tiche
        i matematika je jasna... Sad su ti ostale 2 varijante istog modela
        Crna ti je kriva snage ( na grafiku gledas Kw pri o/min), a siva kriva obrtnog momenta (Nm pri o/min). Ukratko, uporedjujuci grafike (Kw pri istom br. obrtaja) veci motor "bezi" manjem za oko 5 KS sve do nekih 3500 obrtaja, odatle pa do kraja pravi sve vecu razliku... konkretno na 3000 ob. kad izracunas iz one tabele razlika je 5.5 KS u korist 1.4 motora. A to dalje znaci da je sa 1.4 nesto komfornija voznja, manje posla sa menjacem, ne moras da ga "izvlacis" da bi isao, ne uplasi se brda kao manji....
        To je, izgleda, jedan isti motor, veceg su samo malo razbusili i povecali hod. U svakom slucaju ako mozes da biras bolje 1.4, mada je i manji verovatno dovoljan za prevoz po gradu...
        ... and then the damn thing gone wild!

        Comment

        • observer
          CBC Veteran
          • 06.10.2005
          • 196
          • Novi Sad
          • Polo1.6TDIGolf1.2TSI

          #5
          Shvatam ja da ste vi "pravi zaljubljenici" ali ovako govoriti o 3-cilindricnom motorima u najmanju ruku nije korektno.

          Licno vozim Punto II 1.2 1242 ccm 60 KS (8 ventilski) i manje-vise sam zadovoljan (ima posebna tema o tome) ali u ovom poredjenju bih uvek pre izabrao Polo.
          Ono na sta se ja najvise lozim su niski troskovi posedovanja. A "adrenalin" mi je potpuno strana kategorija.
          Sve ovo pisem samo da pojasnim sa kojih (penzionerskih) pozicija ja komentarisem ovu temu.

          Elem, po meni, prednosti Pola su sledece:

          - veci obrtni moment (112Nm nasuprot Fiatovom 102Nm)
          - lanac u razvodu (dakle, nema skupog servisa na 50-60.000 km zamene zupcastog kaisa i pripadajucih zatezaca, a zamena lanca i lancanika dolazi na red tek posle 100-120.000 km sto znaci da najverovatnije prvi vlasnik nece ni imati potrebu da se bakce sa tim )
          - banalnu prednost o ustedi 1 svecice kod zamene istih ne bih isticao
          - opsti kvalitet materijala i mehanickih delova na nesto visem nivou nego kod Fiata
          - o boljem drzanju cene takodje ne bih previse, jer po meni to nije presudna prednost

          Prednost Punta:
          - niza potrosnja, a i to je upitno posto ovaj novi motor ima nesto izmenjene karakteristike, pa mi se cini da ce trositi vise nego moj
          - zaista povoljni troskovi odrzavanja

          Prema tome, ko bira kola razumom kupice Polo.
          Fiat (kao i uvek) hvata ili na emocije ili na nisku cenu (tu je mene dobio).

          I na kraju, samo da pojasnim, da me neko ne optuzi za pristrasnost: da sada kupujem auto, ne bih izabrao ni jedan od ova dva, vec Yaris sa motorom 1.0 (trenutno zaista najbolji izbor u klasi, kupovina koja ne moze da omane).

          Comment

          • vega
            CBC Senator XXL
            • 21.02.2006
            • 324
            • Beograd

            #6
            Pa dobro, nisam mislio bas bukvalno "ne uzimaj fali mu cilindar"... vise je to iz nekih drugih razloga kao npr. prica se da suvise trosi za ono kako ide (punto slicno daje ali bar malo trosi pa mi to nekako posteniji odnos...), dalje masina od 4 cil. ce uvek biti kultivisanija u radu od one sa 3, itd...
            veci obrtni moment (112Nm nasuprot Fiatovom 102Nm)
            Ovo vazi samo za 1.2 verziju Punta. Obrni-okreni, "adrenalin"-a u ponudjenim opcijama nema ni na vidiku
            Elem, za Jaris
            ... and then the damn thing gone wild!

            Comment

            • civi
              CBC Senator XXL
              • 26.07.2005
              • 1492
              • Pozarevac

              #7
              Originally posted by vega
              Pa dobro, nisam mislio bas bukvalno "ne uzimaj fali mu cilindar"... vise je to iz nekih drugih razloga kao npr. prica se da suvise trosi za ono kako ide (punto slicno daje ali bar malo trosi pa mi to nekako posteniji odnos...), dalje masina od 4 cil. ce uvek biti kultivisanija u radu od one sa 3, itd...
              veci obrtni moment (112Nm nasuprot Fiatovom 102Nm)
              Ovo vazi samo za 1.2 verziju Punta. Obrni-okreni, "adrenalin"-a u ponudjenim opcijama nema ni na vidiku
              Elem, za Jaris
              a verovatno i duze trajati
              Jackie Stewart jednom je pitao Davida Purleya (legendarno hrabrog vozača koji je, smatra se, preživio najveću G-silu u povijesti čovječanstva) gdje točno koči prije određenog S zavoja. Purley ga je začuđeno pogledao:
              - Kako to misliš, kočim?

              Comment

              • BRABUS
                CBC Senator XXL
                • 15.10.2004
                • 2399
                • London

                #8
                Razlika u potrosnji i odrzavanju nije velika, kao ni u karakteristikama. JA bih pre uzeo Punto, zbog toga sto je novi model, a Polo je vec na izmaku i usledice novi model ubrzo. Punto je prostorniji, moderniji, koliko sam mogao da vidim, kvalitet materijala je na visokom nivou...italijanski smek je vec subjektivna stvar....uzmi Punto, svidjace ti se.

                Comment

                Working...
                X