Euro 4 dizel

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • bigfoot
    CBC Senator
    • 13.04.2005
    • 224
    • Lower Hutt, New Zealand

    Euro 4 dizel

    Da li je neko video u novom broju SAT-a malu knjizicu sa mapama pumpi koje vec toce, ili ce da toce za mesec-dva, NOVI EURO 4 DIZEL ? Postojeci euro dizel ce od sada biti oznacen sa eko 3 dizel, a ovaj novi sa samo evro dizel. Navodno ovaj dizel ce imati samo 50 mg/kg sumpora dok stari ima 350mg/kg.
    Da li je ovo samo jos jedna patka iz NIS-a zbog cestih prituzbi na los kvalitet euro dizela ili nagovestaj opsteg poboljsanja kvaliteta goriva? Ako bude istina koliko cemo mi sa EURO 3 dizel motorima imati prednosti od tog novog goriva?
    “Alfa Romeo is something special. It occupies a place apart...It is a way of life...”
  • 206
    Admin od ispočetka :)
    • 09.12.2004
    • 9548
    • Beograd
    • 206

    #2
    Heh...

    Ja koliko znam, NIS uopste ne pravi Eurodizel. Pre nego sto me iko proglasi ludim, i pozove se na informacije od komsije, babe od tetke ili sa sajta NIS-a, razgovarao sam sa ljudima iz NIS-a o kupovini upravo Eurodizela od njih, i to u vise navrata ove i prosle godine. Nemaju tehnologiju da ga prave, niti mogu da zadovolje makar EN590:2000 standard (<350mg sumpora), dakle nisu mogli ni da ga ponude. NIS pravi samo obican D2. E sad, ako oni njega zovu i deklarisu kao Eurodizel, to je njihova stvar, ali analize koje sam ja radio nisu ni BLIZU standarda EN590:2000. Poredjenja radi, INA gorivo (koja zvanicno radi Eurodizel) jedva zadovoljava EN590:2000 standard, a po pitanju tacke mrznjenja ne zadovoljava (mislim da je standard -17, njihovo gorivo mrzne na -13, koga BAS interesuje mogu da mu posaljem rezultate).

    Standard EN590:2004 zaista i predvidja <50mg sumpora i to do 31.12 2008. kada na snagu stupa Euro 5 propis. E sad, mi od tog goriva najverovatnije necemo videti nista makar dok ne pocnu da ga uvoze slobodno. A da li ce i "obicni" dizeli imati koristi od manje sumpora, zasto ne? Nijedan SUS motor bas ne voli sumpor, katalozatori pogotovo, tako da bi trebalo makar pluca da nam se obraduju
    The difference between men and boys is the price of their toys

    Comment

    • ToNcA
      CBC Senator XXL
      • 31.01.2006
      • 868
      • Klagenfurt am Wörthersee / Beograd
      • Mazda 6 2.0d

      #3
      Pa nebih se slozio. Rafinerija u NS-u proizvodi bezolovni (provereno ) i euro dizel. Odakle eurodizel na pumpama do pre 3 meseca kad nije bilo uvoza?

      Ipak pumpe bas ne riklnjavaju tako cesto kao sto se prica, a i ima istrazivanja koja su sprovedena i meren je kvalitet dizela.

      Poz

      Na plin se kuva, na dizel se greje a na benzin se vozi - a ja krenuh da se bavim grejanjem...

      Comment

      • 206
        Admin od ispočetka :)
        • 09.12.2004
        • 9548
        • Beograd
        • 206

        #4
        BMB proizvode, eurodizel NE proizvode, proizvode SAMO D2. I to je proverena informacija, dakle ne na osnovu toga sto ga ima ili nema po pumpama, vec zato sto sam trazio snabdevaca za Eurodizel za firmu koja trosi jako mnogo goriva godisnje...

        A to sa kvalitetom dizela koji proveravaju po pumpama po metodu izvesnih autocasopisa...i to mogu macku o rep da okace. Ja sam dobio deklaraciju goriva koje rafinerija u Pancevu i NS proizvode, i radio sam nezavisno uzorkovanje i analizu - to sto oni prodaju, prave ili mozda deklarisu kao Eurodizel, NIJE eurodizel.
        The difference between men and boys is the price of their toys

        Comment

        • BRABUS
          CBC Senator XXL
          • 15.10.2004
          • 2399
          • London

          #5
          Jos jedan od nacina da se izmame pare ljudima....ne verujem ni u sta sto izlazi iz NIS-a, sve dok ga ne kupi neka strana naftna kompanija i promeni komunisticku zaostavstinu u NIS-u

          Euro 4 dizel....nigde nisam video da se tako zove gorivo

          Comment

          • civi
            CBC Senator XXL
            • 26.07.2005
            • 1492
            • Pozarevac

            #6
            Ma da , odjedanput smo unapredili proizvodni proces
            Jackie Stewart jednom je pitao Davida Purleya (legendarno hrabrog vozača koji je, smatra se, preživio najveću G-silu u povijesti čovječanstva) gdje točno koči prije određenog S zavoja. Purley ga je začuđeno pogledao:
            - Kako to misliš, kočim?

            Comment

            • sw.brick
              CBC Senator XXL
              • 09.10.2004
              • 8141
              • Beograd, barajevo-zemun
              • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

              #7
              jel to niko ne cita informaciju koja se napise (u originalu) pa tumaci kako mu volja ili je tako tesko doci do zvanicnih informacija ?

              NIS ne proizvodi dizel po standardu iz 2004. godine.
              svi dizeli posle euro 2 se zovu euro dizel, trgovacki naziv sirom Evrope.
              NIS nastavlja i dalje da proizvodi euro dizel po standardu iz 2000. godine (euro 3) i samo se menja naziv u eko 3.

              eko 4, ili euro 4 dizel NIS pocinje da uvozi, odnosno novnonastala firma koja je izdvojena iz NISa- NIS Petrol.

              to je isti dizel koji se prodaje na privatnim pumpama, stranim lancima kada isti pozele da ga uvezu ( a to je retko, jer se ne isplati za sadasnju cenu dizela koja je fiksirana).

              i do sada je grubo oko 1/3 svih kolicina dizela u Srbiji bila iz uvoza s obzirom da domace rafinerije zadovoljavaju preradom tek oko 60tak% potrosnje, i taj uvozni dizel se i do sada bar 3 godine unazad sasvim regularno prodaje na svim pumpama/ moze da ga prodaje ko god hoce (uveze na kontigent prema energetskom bilansu zemlje).
              to ukljucuje i euro 4 dizel koji se i do sada mogao prodavati ali po fiksiranoj ceni a sto je slabo koga motivisalo da uvozi taj tip dizela..

              Daimler Crhrysler redovno u svoje ime i za svoj racun vrsi nezavisne analize dizel goriva uzorkovanih sa pumpi.
              razni drugi- veci spediteri, autosaobracajna preduzeca i drugi isto vrse nezavisne analize.

              hm, ima nesto nejasno otkada je sto manje sumpora povoljnost za SVAKI dizel motor, kada se preporucuje da se u starije dizele po konstrukciji a kojih je najvise kod nas u saobracaju obavezno koristi D2 bas zbog toga sto ima dovoljno sumpora da ne nastane ostecenje "bos" pumpi usled nedostatka istog a koji je pozeljan za rad bos pumpi.

              analogija kao kod benzina, za motori pravljene za olovni benzin i kojima se sedista ventila podmazuju olovom se preporucuju da izbegavaju bezolovni benzin.

              svaka vrsta motora zahteva optimalno gorivo prema konstrukcionim zahtevima, zato i postoji toliko podvrsta kako dizela tako i benzina.
              univerzalno "dobar" ili "kvalitetan" benzin /dizel kao takav ne postoji kao resenje za sve motore po tipu/godistu konstrukcije.

              sto veci izbor i sira ponuda to bolje da svako odabere sta motor optimalno zahteva po tipu.

              ostaje pitanje cena, da li ce se to liberalizovati ili ostati diktirano od drzave kao do sada- a to ce odrediti i sudbinu uvoza vecih kolicina derivata.
              ako ne bude adekvatne zarade na uvoznim derivatima slabasna ce biti i ponuda istih, kao i do sada.

              zivi bili pa videli
              volvo
              945 SE turbo lpg
              344 GL lpg

              Comment

              • r1cer
                CBC Senator XXL
                • 22.01.2006
                • 363
                • Beograd

                #8
                Kao što brick reče "euro 4 dizel" se uvozi i može se naći na jugopetrolovim pumpama zmaj, dejtonka i ona kod bipa.

                Ukoliko ovo stvarno nije taj euro 4 dizel sa ispod 50 mg sumpora po litru onda lažu i SAT i NIS i lik na pumpi.

                Comment

                • 206
                  Admin od ispočetka :)
                  • 09.12.2004
                  • 9548
                  • Beograd
                  • 206

                  #9
                  NIS-ov tzv. EuroDizel, kako GOD da ga zovu, ima vise od 350mg sumpora, dakle ne ispunjava EN590:2000 standard. Kraj price.
                  The difference between men and boys is the price of their toys

                  Comment

                  • Wiz
                    CBC Senator XXL
                    • 30.09.2004
                    • 3104
                    • Nish

                    #10
                    Sipao sam taj novi od 50mg E4 nista posebno,tj ja neprimecukem neku razliku u ponasanju auta,jedno mozda mal0o manje trosi ali i to treba proveriti

                    Comment

                    • samsung
                      CBC Veteran
                      • 09.04.2005
                      • 107
                      • Banovci Dunav

                      #11
                      U cemu je onda fazon da Lukoil pumpe prodaju evro dizel po dosta nizoj ceni od ostalih po 72 dinara .Sipao sam po toj ceni na Lukoilu u Staroj Pazovi na starom novosadskom putu i na Lukoilu u Banovcima?

                      Comment

                      • r1cer
                        CBC Senator XXL
                        • 22.01.2006
                        • 363
                        • Beograd

                        #12
                        206: poenta topika je da je NIS počeo da uvozi EURO 4 dizel i da se već može naći na nekim pumpama, a ne da pričamo da li ima uslova da sam napravi takozvani eko 3 dizel, to svi znamo odavno da ne može.

                        Comment

                        Working...
                        X