BiTurbo - TwinTurbo?!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • VR6
    CBC Senator XXL
    • 31.10.2004
    • 512
    • Sarajevo

    BiTurbo - TwinTurbo?!

    Ovdje ima mnogo fanova turbo motora, pa mislim da je ovdje najbolje da ovo pitam. Vec se odavno interesujem, al nikako da dobijem konkretan odgovor.

    Interesuje me dali su biturbo i twinturbo ista stvar a razlika samo u imenu ili ne?
  • Saabo
    Moderator
    • 29.09.2004
    • 1724
    • Vrbas
    • SAAB 9000 2.3T STANDARD :D

    #2
    Pozdrav!
    I ja sam nailazio na iste te termine u razlicitim izvedbama! Tako da verujem da ni sami proizvodjaci nemaju odgovor na ovo pitanje. Po meni je biturbo sa dve turbine rasporedjenih tako da npr. na V6 ili V8 motoru, jedan turbo ide na 3(4) cilindra, a drugi na ostalih 3(4) cilindra. Al sam nailazio i da se ime twin turbo isto tako veze za to. Iako sam vise puta gledao da naziv twinturbo ide na serijski vezane turbine
    SAAB 9000 CSE B234R MAPTUN AERO STEG 3+ powered by BOOST & Goran ... Body Fat 98 Machine Fat 305 KS ... Lamela fact 490 Nm ...

    Comment

    • BOOST
      Founder - Admin od Začetka
      • 29.09.2004
      • 8726
      • Gislaved//Sweden
      • SAAB 9000 AERO R; SA

      #3
      Neki se igraju terminologijom baziranoj na latisnkom jeziku da bi dalo marketinski prizvuk, te odatle BI-TuRbo

      Twin je opet isto samo malo germanizovan prizvuk

      To su stari koncepti tehnologije gde se na V motorima zbog geometrije radilo sa 2 TuRbo agregata.
      Lasnije dolazi nesto puno bolje i zove se twin entery TuRbo , gde se koristi jedan fizicki TuRbo sa pulse split razdvajanjem (kolektoskim) u samom ulazu u kuciste TuRbine.
      Ovaj je tip sada vladajuci kad se Bi ili tkz. twin motori tuniraju na vece efekte.
      Puno bolje iz razloga sinhronizacije i samim tim sto je jedan InerCooler , izjednacenje mase vazduha za redove motora se postize automatski.

      Serijsko vezivanje je Serial overload, i cesci je u kombinaciji kompresor pa TuRbo, gde mehanicki kompresor ima prenosti u nizim obrtajima .
      Att mäta är att veta...to measure is to know...meriti je znati..
      move your mind

      Comment

      • OPC
        CBC Član
        • 16.12.2004
        • 82

        #4
        pozdrav svima.razlika je u tome sto BI-Turbo od 2800rpm rade oba istovremeno punom parom,dok kod TWIN-Turbo od2800-4000rpm radi mali a od 4000rpm radi(vrti)velki ili oba turbo.

        Comment

        • BOOST
          Founder - Admin od Začetka
          • 29.09.2004
          • 8726
          • Gislaved//Sweden
          • SAAB 9000 AERO R; SA

          #5
          TWIN je danas manje vise opcija samo na CUSTOM motorima, i nema obicaja da se gura sa TuRbinama.
          Imam jednog drugara sto je na Volvo motoru nabacio kompresor kao primarni i ide odma iz starta sa njim a kao sekundarni je poterao TuRbo gde je koristio serijsku vezu. Fazon i greske tih sistema su da protok prvog ogranicuhje protok drugog.
          Umesto standardne veze uobicajene za ovo sam mu odradio vezu paralelnog kopcanja , ali necu pricatikako, jer mora od necega i da se zivi
          2 TuRba u paraleli nikako inace neidu zajedno, gde pulsevi kase jedan drugog
          No ima nacina za sve
          Att mäta är att veta...to measure is to know...meriti je znati..
          move your mind

          Comment

          • BRABUS
            CBC Senator XXL
            • 15.10.2004
            • 2399
            • London

            #6
            Originally posted by BOOST
            TWIN je danas manje vise opcija samo na CUSTOM motorima, i nema obicaja da se gura sa TuRbinama.
            Imam jednog drugara sto je na Volvo motoru nabacio kompresor kao primarni i ide odma iz starta sa njim a kao sekundarni je poterao TuRbo gde je koristio serijsku vezu. Fazon i greske tih sistema su da protok prvog ogranicuhje protok drugog.
            Umesto standardne veze uobicajene za ovo sam mu odradio vezu paralelnog kopcanja , ali necu pricatikako, jer mora od necega i da se zivi
            2 TuRba u paraleli nikako inace neidu zajedno, gde pulsevi kase jedan drugog
            No ima nacina za sve
            BOOST, pa ti si onda resio ono sto Abarth nije uspeo na Lancia Delti Raly. Kolko znam, najveci problem je bio momenat kada se ukljucuje turbina.

            Comment

            • BOOST
              Founder - Admin od Začetka
              • 29.09.2004
              • 8726
              • Gislaved//Sweden
              • SAAB 9000 AERO R; SA

              #7
              Att mäta är att veta...to measure is to know...meriti je znati..
              move your mind

              Comment

              • BRABUS
                CBC Senator XXL
                • 15.10.2004
                • 2399
                • London

                #8
                Milsim da to onda moze mnooogo dobro da se unovci

                Comment

                • Nenad
                  CBC Senator XXL
                  • 06.01.2005
                  • 1364
                  • BBgd/Mow

                  #9
                  To sto se zove Twin turbo je ustvari Sekvencijalni turbo sa jednom malom turbinom (mala inercija) i drugom velikom. Mala krece od 1800 obrtaja, velika od +/- 2800-3000, zajedno rade do 4000, mala se iskljucuje, samo velika radi.

                  U dosta serijskih japanskih vozila se ugradjuje ovakav sistem, naprimer Toyta Supra Turbo.

                  Varijanta sa kompresorom i turbinom je postojala samo u Lanci Delti S4 za Grupu B u reli prvenstvu sveta 80-ih. Motor je razvijao oko 600 KS i 0-100 za oko 3 sec. Imao je 3 interkulera.

                  Danas Opel i Audi uporedo razvijaju svoj sekvencijalni turbo na dizelima.
                  Opel je za osnovu uzeo Alfin 1.9JTD i sa dva sekvencijalna turbo punjaca izvukao 275 KS iz pomenutih 1.9 dizela. Audi zasada nesto manje, oko 230 KS. Ovi motori su u zavrsnom stadiumu razvoja.

                  Bi-turbo je sa dva turbo punjaca za V6 motor gde svaki turbo hrani 3 cilindra i moze zbog toga da bude mali i samim tim da brze reaguje na gas i smanji turbo lag.
                  Boost or bust...

                  Comment

                  Working...
                  X