Stednja goriva

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • gordi014
    Moderator
    • 02.10.2004
    • 1049
    • Valjevo, Srbija
    • PEUGEOT 206 XS 1.6

    Stednja goriva

    Stednja goriva

    Gorivo se moze ustedeti odrzavanjem tehnicke ispravnosti automobila i nacinom voznje.

    Tehnicka ispravnost vozila je vrlo bitan element i u potrosnji goriva, sto najbolje vidi u sledecoj tabeli koja pokazuje koliko u apsolutnim procentima ispravnost pojedinih delova utice na ustedu i potrosnju goriva:

    - svecice
    8%
    - platinska dugmad
    7%
    - pocetno paljenje - pretpaljenje
    5%
    - indukcioni kalem - bobina
    2%
    - kablovi
    2%
    - termostat
    1%
    - karburator
    2%
    - startni uredjaj - sauh
    10%
    - precistac vazduha
    3%
    - pumpa za gorivo
    1%
    - spojevi za dovod goriva
    1%
    - kvacilo
    8%
    - ventili
    7%
    - bregasta osovina
    16%
    - kompresija
    20%
    - pritisak u pneumaticima
    4%
    - vrsta pneumatika
    5%
    - balansiranje guma i tockova
    2%
    - zaptivenost usisne grane izduvnog sistema
    5%
    - suvisan teret
    5%
    - kocnice
    1%
    - lezajevi tockova
    1%
    - podmazivanje
    5%
    - aerodinamika vozila
    2%

    Startovanje motora?
    Pre nego sto se startuje motor, treba pritisnuti pedalu spojnice (kvacilo) i proveriti da li su svi potrosaci iskljuceni. Ukoliko je hladno ili motor nije duze radio ? obavezno treba povuci rucicu coka. (Zimi je to neophodno.)

    Zagrevanje motora?
    Motor treba da postigne sto pre radnu temperaturu, a to se postize najbrze u toku voznje. ^im motor proradi, posle 30 sekundi, treba polako krenuti uz postepeno oduzimanje coka.


    Pokretanje i zaustavljanje vozila?
    Prilikom polaska iz mesta na ravnom terenu, ne treba dodavati suvise gas, niti drzati dugo pritisnutu spojnicu. Treba se truditi da se sto pre, uz optimalan gas, stavi vozilo u pokret.

    Menjanja stepena prenosa?
    U sto kracem vremenu treba prebaciti polugu menjaca u odgovarajuci stepen prenosa sa sto manjim zadrzavanjem u neutralnom polozaju. Motor treba drzati u svakom stepenu prenosa (po mogucnosti) u optimalnom obrtnom momentu. U gradskoj voznji sto cesce treba menjati stepene prenosa.

    Doziranje gasa?
    Treba izbegavati naglo i cesto pritiskivanje na papucicu gasa. Na otvorenom putu treba sto pre da se postigne optimalna brzina. treba prilagoditi voznju uslovima puta tako da se sto manje koristi kocnica.

    Sipanje goriva ?
    Najbolje je sipati gorivo ujutro, jer je hladno i tada je benzin gusci. Leti, kada su vece vrucine, ne treba puniti rezervoar do vrha jer ce nepotrebno ispariti.
  • TETAK
    CBC Senator XXL
    • 30.09.2004
    • 3034
    • Čačak, Srbija

    #2
    Naravno treba sipati i kvalitetno gorivo a nisi pomenuo ni motorno ulje koje je vrlo bitno pogotovo u vremenu od starta do postizanja radne temperature!
    Uz laž uvek ide istina, istina je dovoljna sama!

    Comment

    • dexter
      CBC Član
      • 08.10.2004
      • 98
      • Banja Luka

      #3
      jel zaista moguce da ispari po ljetu??

      Comment

      • BRABUS
        CBC Senator XXL
        • 15.10.2004
        • 2399
        • London

        #4
        Tesko da ce neka veca kolicina ispariti, ali poznato je da je benzin jako isparljiv

        Comment

        • tenzo RS
          CBC Senator XXL
          • 01.11.2004
          • 309
          • Krusevac
          • Saab 9-3 TiD

          #5
          ...da l je moguce???....ha...sipao sam pun rezervoar pre nego sto sam otisao u CG u petak, bio drugim autom, kad sam dosao u ponedeljak ostalo mi je nesto preko pola rezervoara...pa sad ti vidi....
          8 i 300...u firungu !!!

          trazis kvalitetan turbo servis za remont turbine?

          Comment

          • BRABUS
            CBC Senator XXL
            • 15.10.2004
            • 2399
            • London

            #6
            Originally posted by tenzo RS
            ...da l je moguce???....ha...sipao sam pun rezervoar pre nego sto sam otisao u CG u petak, bio drugim autom, kad sam dosao u ponedeljak ostalo mi je nesto preko pola rezervoara...pa sad ti vidi....
            Moguce....neko ti je ili istocio crevom na parkingu ili ti vozio auto

            Comment

            • vujke
              Admin
              • 29.09.2004
              • 1673
              • Mladenovac
              • Daewoo Lanos 1.5SX

              #7
              hint: deca iz komsiluka
              while(!asleep()) {sheep++;}

              Comment

              • dexter
                CBC Član
                • 08.10.2004
                • 98
                • Banja Luka

                #8
                svasta je moguce...

                Comment

                • TETAK
                  CBC Senator XXL
                  • 30.09.2004
                  • 3034
                  • Čačak, Srbija

                  #9
                  Na motociklu se uvek pre zimskog sna napuni rezervoar do vrha, kako bi se sprečila korozija.Tamo u martu-aprilu kada počinje sezona, rezervoar je za divno čudo uvek pun! Naravno neću vam reći gde parkiram motor tokom zime da gorivo ne bi isparilo!
                  Uz laž uvek ide istina, istina je dovoljna sama!

                  Comment

                  • dexter
                    CBC Član
                    • 08.10.2004
                    • 98
                    • Banja Luka

                    #10
                    ...

                    Comment


                    • #11
                      Gordi majstore, jedna opaska. Ono sto si naveo ne moze da ustedi gorivo, jer bi to znacilo da ako je sve ispravno od nabrojanog, onda auto ne bi trosio ni malo (ili jos tacnije potrosnja bi pala za preko 100%, nisam bas sabirao). Bice da su ono faktori koji mogu za navedene procente da uvecaju potrosnju, ako postoji neispravnost.

                      Nema ljutis

                      Comment

                      • Saabo
                        Moderator
                        • 29.09.2004
                        • 1724
                        • Vrbas
                        • SAAB 9000 2.3T STANDARD :D

                        #12
                        A neko jeste brojao 123%
                        SAAB 9000 CSE B234R MAPTUN AERO STEG 3+ powered by BOOST & Goran ... Body Fat 98 Machine Fat 305 KS ... Lamela fact 490 Nm ...

                        Comment

                        • TETAK
                          CBC Senator XXL
                          • 30.09.2004
                          • 3034
                          • Čačak, Srbija

                          #13
                          Ona opaska od U-2 je na mestu, zaista je logično da neispravnosti po stavkama kako je nabrojano daju povećanje potrošnje u navedenom procentu u odnosu na fabričke podatke.Što rekao Saabo znači ako je sve neregularno potrošnja bi se povećala za 123%, što logično zvuči.
                          Uz laž uvek ide istina, istina je dovoljna sama!

                          Comment

                          • gordi014
                            Moderator
                            • 02.10.2004
                            • 1049
                            • Valjevo, Srbija
                            • PEUGEOT 206 XS 1.6

                            #14
                            Mislim da sve ove procente netreba uzeti bukvalno...
                            p.s.Ove cifre sam slucajno nasao na nekom sajtu, pa ako oni lazu mene i ja lazem vas
                            Ako zanemarimo brojke a ostavimo slova
                            Recimo neka sve ovo bude pod parolom "mislite o tome" )
                            Cool

                            Comment

                            • TETAK
                              CBC Senator XXL
                              • 30.09.2004
                              • 3034
                              • Čačak, Srbija

                              #15
                              Ok brate, sve što si napisao stoji, fora je samo u tome da procente ne treba sabirati već svaku neregularnost gledati posebno!
                              Uz laž uvek ide istina, istina je dovoljna sama!

                              Comment

                              Working...
                              X