FORD
Ford ili preciznije Ford Motor Company duguje ime svom osnivacu, Hanry Fordu (1843-1947). Fabrika Ford je prve dve godine, od osnivanja 1901. godine do 1903. godine, nosila drugi naziv, da bi ime koje sada ima dobila 1903.godine.
DAIMLER
Gottlieb Daimler (1834-1900) - bio je inzenjer u firmi, pogodite, Daimler Motoren Gesellschaft.
BENZ
Karl Benz (1844-1929) - je bio njemacki inzenjer, koji je 1866.godine izumeo vozilo na tri tocka, prvo koje je bilo pokretano cetvorocilindricnim benzinskim motorom.
OPEL
1898. godine petorica brace Opel su poceli proizvodnju masina za sivenje i bicikla u fabrici Adama Opela, kako joj je bilo ime po jednom od brace. Medjutim, fabrika ubrzo pocinje proizvodnju automobila, i u tome joj dobro ide. Opel je bio pre Drugog svjetskog rata najveci evropski proizvodjac automobila.
RENAULT
Imena fabrika prema osnivacima nisu bila strana ni za Francusku. Louis Renault (1877-1944), -Marcel Renault (1882-1903) - i Fernand Renault (1865-1901) osnovali su 1899. godine, La Compagnie Renault Fr?res. Fabrika je 1945. godine nacionalizovana zbog sardnje brace Renault sa Nemcima i promenjeno joj je ime, ali je u imenu, ipak, ostalo ime Renault , u La Régie nationale des usines Renault.
PEUGEOT
Armand Peugeot (1849-1915) osnovao je 1895 La Société des automobiles Peugeot ili Automobilsku kompaniju Peugeot.
CITROEN
Prvo ime za fabriku Citroen bilo je Le Quay de Javel?s, ali je ubrzo ime promenila u Citroen prema svom osnivacu André Citroenu (1878-1935).
HONDA
Uprkos velikim razlikama u evropskoj i americkoj kulturi u odnosu na japansku, imena fabrika su davana po istom principu. Tako je Honda dobila ime po svom osnivacu Soichiro Hondi, koji je zivio od 1906. do 1991. godine. To ime je nosila od samog osnivanja 1948. godine. U pocetku Honda je proizvodila samo motore, a poslije, tacnije 1964. godine. pocinje proizvodnju automobila.
PORSCHE
San dr Ferdinanda Porschea je bio da napravi auto po prihvatljivoj ceni uz podrsku novog njemackog kancelara Adolfa Hitlera. To mu je poslo za rukom 1934. godine kada je Porsche uspeo da izgradi fabriku u Wolfsburgu i proizvede svoje prvo auto. Samo nismo sigurni da li je njegov san o autu po prihvatljivoj cijeni zaista ikada ispunjen.
TOYOTA
Sakichi Toyoda (1894-1952) osnovao je fabriku The Toyoda Automatic Loom Works Ltd. 1926. godine. 1935. godine fabrika, koja se u pocetku nije bavila proizvodnjom automobila, proizvodi svoj prvi automobil. Kishiiro Toyoda, sin Sakichia, mijenja ime fabrike u The Toyota Motor Company.
MERCEDES
Austrougarskog konzula u Francuskoj Emil Jellineka (sl. lijevo) koji je bio zvanicni predstavnik fabrike automobila Deimler za Austriju, Madjarsku, Francusku i SAD, inspirisala je njegova kcerka Mercedes da po njoj da ime svojoj kompaniji. 1902. godine registrovao je ime Mercedes koje je bilo namijenjeno njegovim buducim autima.
ALFA ROMEO
1910. godine formirana je fabrika Anonima Lombarda Fabbrica Automobili (ALFA) kada je grupa italijanskih biznismena kupila je posrnulu francusku fabriku auta u blizini Milana. 1915. godine ALFA-u je preuzeo industrijalac Nicola Romeo. Novo i ime koje i danas nosi, fabrika je dobila nakon Prvog svjetskog rata; tako sto je starom imenu Alfa dodano ime novog vlasnika Romeo.
ROLLS-ROYCE
Henry Royce,
rodjen 1863. godine, izvrsan inzenjer bio je vlasnik fabrike kranova i dinama pod imenom F.H.Royce & CO. U proljece 1904. godine upoznaje Charlesa S. Rollsa, aristokratu, sina zemljoposednika i velikog avanturistu. Rolls u njemu vidi veliki talenat i perspektivnog inzenjera i obecava mu da ce mu pomoci u izradi motora za automobile. Taj njihov usmeni sporazum se i zvanicno potvrdjuje potpisivanjem ugovora izmedju "C.S.Rolls and CO" i Royceove kompanije, prema kojem Rollsova kompanija dobija ekskluzivno pravo na prodaju Royceovih auta u Velikoj Britaniji pod novim imenom Rolls-Royce.
FIAT
Ali, ipak, nisu svi osnivaci davali svojim fabrikama ime po sebi. Fiat, na primjer, je osnovan 1899. godine od strane Giovanni Agnellia (1865-1945). Fiat nije bilo ime njegovog deda, niti pretka, nego je skracenica za Fabrica Italiana Automobilii Torino. Iako nije dao ime fabrici po sebi, Giovanni Agnelli se pobrinuo da kompanija FIAT ostane i do danas u rukama njegove porodice.
BMW
1916. godine Nijemci Gustav Otto i Karl Rapp osnovali su Bayerische Fleugzeug Werke, fabriku
koja je proizvodila motore za avione. Nakon Prvog svjetskog rata oni su promijenili svoj proizvodni program i poceli su proizvoditi automobile. Staro ime koje je znacilo Bavarska fabrika aviona vise nije odgovaralo, pa su ga 1922. godine promenili u Bayerische Motoren Werke (Bavarska fabrika motora), bolje znana pod skracenicom BMW.
VOLKSWAGEN
Ime Nemacke fabrike Volkswagen dolazi od duha ili namene koja je bila vodilja u osnivanju ove kompanije. Tj. fabrika je osnovana pod motom da proizvede auta, jeftina i dostupna sirim narodnim masama i otuda ime Volkswagen ili prevedeno na srpski "narodni auto".
VOLVO
Svedjani Assar Gabrielson i Gustaf Larson osnivaci Volva, hteli su da odstupe od stereotipa davanja imena fabrike po svom imenu (ili se nisu mogli dogovoriti cije bi ime stvarno nosila), i velikoj svedskoj kompaniji za proizvodnju auta dali su latinsko ime. Volvo, naime, na latinskom znaci "vozim".
AUDI
Interesantno za ovu svetski poznatu kompaniju je to sto je ona svoj naziv "Audi" vuce od male radionice koja se bavila proizvodnjom auta. Ta radionica zvala se "Audi". Medjutim, to ime se gubi 1932. godine kada dolazi do udruzivanja cetiri nemacke radionice, na celu sa Audijem, u jednu veliku. Ta velika kompanija dobija novo ime "Auto Union AG". Tada je nastao i poznati audijev znak cetiri prstena, koji ustvari predstavlja cetiri kompanije koje su ga stvorile. Ime audi se gubi sve do 1969. godine, kada dolazi do udruzivanja sa kompanijom "NSU Motor Works AG", tada firma ponovo dobija staro ime, ali malo modifikovano "Audi NSU Auto Union AG". Danasnje ime kompanija je dobila tek 1985. godine, skracivanjem imena "Audi NSU Auto Union AG" na samo "Audi AG".
Ford ili preciznije Ford Motor Company duguje ime svom osnivacu, Hanry Fordu (1843-1947). Fabrika Ford je prve dve godine, od osnivanja 1901. godine do 1903. godine, nosila drugi naziv, da bi ime koje sada ima dobila 1903.godine.
DAIMLER
Gottlieb Daimler (1834-1900) - bio je inzenjer u firmi, pogodite, Daimler Motoren Gesellschaft.
BENZ
Karl Benz (1844-1929) - je bio njemacki inzenjer, koji je 1866.godine izumeo vozilo na tri tocka, prvo koje je bilo pokretano cetvorocilindricnim benzinskim motorom.
OPEL
1898. godine petorica brace Opel su poceli proizvodnju masina za sivenje i bicikla u fabrici Adama Opela, kako joj je bilo ime po jednom od brace. Medjutim, fabrika ubrzo pocinje proizvodnju automobila, i u tome joj dobro ide. Opel je bio pre Drugog svjetskog rata najveci evropski proizvodjac automobila.
RENAULT
Imena fabrika prema osnivacima nisu bila strana ni za Francusku. Louis Renault (1877-1944), -Marcel Renault (1882-1903) - i Fernand Renault (1865-1901) osnovali su 1899. godine, La Compagnie Renault Fr?res. Fabrika je 1945. godine nacionalizovana zbog sardnje brace Renault sa Nemcima i promenjeno joj je ime, ali je u imenu, ipak, ostalo ime Renault , u La Régie nationale des usines Renault.
PEUGEOT
Armand Peugeot (1849-1915) osnovao je 1895 La Société des automobiles Peugeot ili Automobilsku kompaniju Peugeot.
CITROEN
Prvo ime za fabriku Citroen bilo je Le Quay de Javel?s, ali je ubrzo ime promenila u Citroen prema svom osnivacu André Citroenu (1878-1935).
HONDA
Uprkos velikim razlikama u evropskoj i americkoj kulturi u odnosu na japansku, imena fabrika su davana po istom principu. Tako je Honda dobila ime po svom osnivacu Soichiro Hondi, koji je zivio od 1906. do 1991. godine. To ime je nosila od samog osnivanja 1948. godine. U pocetku Honda je proizvodila samo motore, a poslije, tacnije 1964. godine. pocinje proizvodnju automobila.
PORSCHE
San dr Ferdinanda Porschea je bio da napravi auto po prihvatljivoj ceni uz podrsku novog njemackog kancelara Adolfa Hitlera. To mu je poslo za rukom 1934. godine kada je Porsche uspeo da izgradi fabriku u Wolfsburgu i proizvede svoje prvo auto. Samo nismo sigurni da li je njegov san o autu po prihvatljivoj cijeni zaista ikada ispunjen.
TOYOTA
Sakichi Toyoda (1894-1952) osnovao je fabriku The Toyoda Automatic Loom Works Ltd. 1926. godine. 1935. godine fabrika, koja se u pocetku nije bavila proizvodnjom automobila, proizvodi svoj prvi automobil. Kishiiro Toyoda, sin Sakichia, mijenja ime fabrike u The Toyota Motor Company.
MERCEDES
Austrougarskog konzula u Francuskoj Emil Jellineka (sl. lijevo) koji je bio zvanicni predstavnik fabrike automobila Deimler za Austriju, Madjarsku, Francusku i SAD, inspirisala je njegova kcerka Mercedes da po njoj da ime svojoj kompaniji. 1902. godine registrovao je ime Mercedes koje je bilo namijenjeno njegovim buducim autima.
ALFA ROMEO
1910. godine formirana je fabrika Anonima Lombarda Fabbrica Automobili (ALFA) kada je grupa italijanskih biznismena kupila je posrnulu francusku fabriku auta u blizini Milana. 1915. godine ALFA-u je preuzeo industrijalac Nicola Romeo. Novo i ime koje i danas nosi, fabrika je dobila nakon Prvog svjetskog rata; tako sto je starom imenu Alfa dodano ime novog vlasnika Romeo.
ROLLS-ROYCE
Henry Royce,
rodjen 1863. godine, izvrsan inzenjer bio je vlasnik fabrike kranova i dinama pod imenom F.H.Royce & CO. U proljece 1904. godine upoznaje Charlesa S. Rollsa, aristokratu, sina zemljoposednika i velikog avanturistu. Rolls u njemu vidi veliki talenat i perspektivnog inzenjera i obecava mu da ce mu pomoci u izradi motora za automobile. Taj njihov usmeni sporazum se i zvanicno potvrdjuje potpisivanjem ugovora izmedju "C.S.Rolls and CO" i Royceove kompanije, prema kojem Rollsova kompanija dobija ekskluzivno pravo na prodaju Royceovih auta u Velikoj Britaniji pod novim imenom Rolls-Royce.
FIAT
Ali, ipak, nisu svi osnivaci davali svojim fabrikama ime po sebi. Fiat, na primjer, je osnovan 1899. godine od strane Giovanni Agnellia (1865-1945). Fiat nije bilo ime njegovog deda, niti pretka, nego je skracenica za Fabrica Italiana Automobilii Torino. Iako nije dao ime fabrici po sebi, Giovanni Agnelli se pobrinuo da kompanija FIAT ostane i do danas u rukama njegove porodice.
BMW
1916. godine Nijemci Gustav Otto i Karl Rapp osnovali su Bayerische Fleugzeug Werke, fabriku
koja je proizvodila motore za avione. Nakon Prvog svjetskog rata oni su promijenili svoj proizvodni program i poceli su proizvoditi automobile. Staro ime koje je znacilo Bavarska fabrika aviona vise nije odgovaralo, pa su ga 1922. godine promenili u Bayerische Motoren Werke (Bavarska fabrika motora), bolje znana pod skracenicom BMW.
VOLKSWAGEN
Ime Nemacke fabrike Volkswagen dolazi od duha ili namene koja je bila vodilja u osnivanju ove kompanije. Tj. fabrika je osnovana pod motom da proizvede auta, jeftina i dostupna sirim narodnim masama i otuda ime Volkswagen ili prevedeno na srpski "narodni auto".
VOLVO
Svedjani Assar Gabrielson i Gustaf Larson osnivaci Volva, hteli su da odstupe od stereotipa davanja imena fabrike po svom imenu (ili se nisu mogli dogovoriti cije bi ime stvarno nosila), i velikoj svedskoj kompaniji za proizvodnju auta dali su latinsko ime. Volvo, naime, na latinskom znaci "vozim".
AUDI
Interesantno za ovu svetski poznatu kompaniju je to sto je ona svoj naziv "Audi" vuce od male radionice koja se bavila proizvodnjom auta. Ta radionica zvala se "Audi". Medjutim, to ime se gubi 1932. godine kada dolazi do udruzivanja cetiri nemacke radionice, na celu sa Audijem, u jednu veliku. Ta velika kompanija dobija novo ime "Auto Union AG". Tada je nastao i poznati audijev znak cetiri prstena, koji ustvari predstavlja cetiri kompanije koje su ga stvorile. Ime audi se gubi sve do 1969. godine, kada dolazi do udruzivanja sa kompanijom "NSU Motor Works AG", tada firma ponovo dobija staro ime, ali malo modifikovano "Audi NSU Auto Union AG". Danasnje ime kompanija je dobila tek 1985. godine, skracivanjem imena "Audi NSU Auto Union AG" na samo "Audi AG".
Comment