Priprema automobila za zimu!!!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • sw.brick
    CBC Senator XXL
    • 09.10.2004
    • 8141
    • Beograd, barajevo-zemun
    • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

    #31
    Da li je dizel koji se u toku zime prodaje kod nas otporan na niske temperature, ili se mora stavljati aditiv u njega ?
    koji tip dizela, D2, D1 ili Euro ? posto su raziliciti po tacki stinjavanja goriva.
    iz mog ranijeg iskustva, dizel je potpuno otporan na smrzavanje i ne reba nikakav aditiv- D2 do minus 9 a D1 do minus 15 po standardu mada sam ja koristio i do minus 18 bez problema.

    sve to ako nemas grejanje goriva reseno na neki nacin, ako imas grejac goriva (filtera pre svega) gotovo da ne moras da brines.

    ne znam kako je sada jer ne vozim dizela vec 2 godine ali radi preventive nije skupo da se prethodno sipa aditiv za svaki slucaj ako ides negde u bestragiju van gradova.
    volvo
    945 SE turbo lpg
    344 GL lpg

    Comment

    • BRABUS
      CBC Senator XXL
      • 15.10.2004
      • 2399
      • London

      #32
      Hvala....u svakom slucaju, ako idem negde u nedodjiju sipacu

      Comment

      • -Vedran-
        CBC Senator XXL
        • 03.10.2004
        • 3255
        • Beograd

        #33
        Posto se zima opet priblizava,da malo podignemo temu iz mrtvih i da damo jos nekoliko saveta...

        Premažite brtve vrata:

        Otvaranje vrata zimi mogu otežati smrznute brtve. Kako se to nebi dogodilo i kako nebi potrgali brtve, prije zime ih istrljajte glicerinom, vazelinom, silikonskim sprejem ili sredstvima koja su namjenjena njihovoj zaštiti.


        Popravite grijače:

        Provjerite grijače stražnjeg stakla, i ventilaciju vozila, kako se nebi cijelu zimu vozili zamagljenih i smrznutih stakala. Ako bilo šta ne funkcionira, hm... posjetite servisera

        Očistite prozore i stakla iznutra:

        zimi je puno vlage u vozilu i stakla se brzo magle. Kako bi spriječili pretjerano magljenje dobro operite stakla iznutra,provjerite ventilaciju i dovode zraka.


        Podmažite brave:

        rafitnim uljem i posebnim sredstvom za tu namjenu. To će onemogućiti smrzavanje na niskim temperaturama. Za svaki slučaj kupite i sredstvo za odleđivanje brave, ali ga ne ostavljajte u autu jer vam tamo neće biti od velike koristi ukoliko nebudete mogli otvoriti auto.

        Zaštitite lak automobila:

        Lak vozila zaštitite tvrdim voskom. Auto dobro operite, osušite i zatim premažite debelim slojem voska. Tako ćete dobro zaštiti lak tijekom cijele zime od soli, vlage itd. Manja oštećenja popravite lak olovkom kako se nebi povećala preko zime
        zbog djelovanja soli i vlage.

        Napunite spremnik tekućine za pranje stakla:

        Zimi je učestalo prljanje vjetrobrana pa je tekućina za pranje stakala od velike pomoći. Potrudite se i izaberite neku bolju tekućinu koja se neće smrzavati u mlaznicama i koja će omogućiti što bolje čišćenje stakala.


        Promjenite brisače:

        Za dobru vidljivost ključni su brisači. Ako su potrošeni i ostavljaju tragove zamjenite ih prije zime. Ako su ispravni očistite metlice prikladnim sredstvom ( može poslužiti i alkohol )

        Pripremite metlice i strugalice:

        Pripremite strugalice za led i metlice za snijeg. Prije uporabe operite ih i provjerite njihovo stanje te po potrebi zamjenite.


        provjerite stanje antifriza:

        Smrznuta tekućina u bloku motora može uzrokovat njegovo pucanje i totalnu štetu. Stoga je važno da rashladna tekućina bude dobre kvalitete i svježa kako bi izdržala i najniže temperature bez smrzavanja. Temperatura smrzavanja tekućine može se

        provjeriti jednostavnim uređajem, a preporučljivo je antifriz zamjeniti svake dvije godine.

        Zaštite alu naplatke:

        Alu naplatci su za razliku od čeličnih posebno osjetljivi na sol koja je zimi česta na cestama. Stoga je važno prije zime detaljno očistiti i zaštititi naplatke specijalnim sredstvom za zaštitu alu naplataka.

        Prekontrolirajte svjećice:

        Na benzinskim motorima razlog otežanog paljenja mogu biti i svjećice. Stoga provjerite njihovo stanje, odnosno zazor između elektroda. Ako su elektrode prljave ili potrošene, iskra će biti preslaba. Kod dizelaša je važna ispravnost grijača.
        Pregorjele zamjenite novima.

        Provjerite stanje akumulatora:
        Akumulator je zimi na pravom testu, snage i izdržljivosti. Stoga provjerite stanje regulatora napona i je li remen alternatora dobro zategnut. Osim toga važna je i količina tekućine u akumulatoru. Olovne ploče moraju biti uronjene u tekućinu. Ako se na stezaljkama pojavio sloj oksida očistite ga i premažite polove antikorozivnim sredstvom. Na posljetku očistite kućište akumulatora kako bi izbjegli puzajuće struje.

        Zamjenite motorno ulje:

        Ako vam se bliži interval zamjene motornog ulja, svakako to učinite prije zime. Danas postoje različite gradacije ulja, a za niske temperature se koriste one s malim brojem ispred sova W ( npr. 0W, 5w )

        Kupite gumene tepihe:

        Ako ste u mogućnosti tkaninom presvučene tepihe zamjenite gumenima. Gumeni tepisi u svojim kadicama mogu sakupiti puno više vode, a manja je mogućnost pojave vlage ispod otirača. Nije loše ispod otirača staviti stare novine koje će skupljati vlagu.
        Power of dreams !!!

        Comment

        • ada
          CBC Senator XXL
          • 04.06.2005
          • 2375
          • Novi Sad
          • Svasta nesto

          #34
          mene zanima jedno! posto nikada nisam mazao vrata to jest keder glicerinom da li ima neka posebna caka za to i da li posle svakoga pranja auta (doduse moj nije opran odavnooooooo) treba ponovo mazati vrata istim???? a drugo sto se tice brava! da li je pametno prvo procistiti brave naprimer medicinskim benzinom ili wd-om i sta se desava posle koriscenje tog sredstav protiv smrzavanja! komsija je prosle godine sipao to sredstvo u brave pa su se oni jezici u bravi bukvalno zalepili pa si mogao u auto da udjes i sa 50 para !!!
          Samo par miliona ljudi imaju tu sreću da žive u Srbiji!!!.....Ostali nemaju tu sreću, ali imaju sve drugo!!!
          Mišljenja su kao ekseri: što više udaramo po njima, to dublje prodiru.
          Lopovi će biti krivično gonjeni, država ne voli konkurenciju.
          Žene su zakon a, muškarci vole rupu u zakonu!

          Comment

          • HotDog
            CBC Senator XXL
            • 06.05.2005
            • 965
            • BSG 75 (011)

            #35
            A cime se shtite alu felne??

            Comment

            • -Vedran-
              CBC Senator XXL
              • 03.10.2004
              • 3255
              • Beograd

              #36
              Plastifkacija...
              Power of dreams !!!

              Comment

              • sw.brick
                CBC Senator XXL
                • 09.10.2004
                • 8141
                • Beograd, barajevo-zemun
                • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

                #37
                fino je pomenuto pranje stakala iznutra samo nije receno i kako se to radi pravilno...

                evo jedne varijante-

                stakla sa unutrasnje strane obicno imaju taloga raznih vrsta pa ih je potrebno prvo odmastiti. za to sluzi alkohol, kupi se u apoteci razblazen ili u prodavnicama auto delova/ super marketima neko od gotovih sredstava za stakla obicno u bocici sa sprej efektom.

                stakla se natope alkoholom i obricu mekanim papirom, recimo ubrusima za ruke, salvetama, vatom, slicno...

                po susenju stakla ponovo se operu ali cistom vodom i istrljaju zguzvanim novinskim papirom, to je najbolje sredstvo za visoki sjaj (ima u sebi i tvrdje cestice celulolze koje fino ispoliraju staklo).

                pri tome obratiti paznju na zadnje staklo zobg grejaca stakla da se ne osteti.

                takodje oprati i komplet svetlosnu signalizaciju i pregledati sociva glavnih farova ( po potrebi i njih ocistiti- ako se farovi otvaraju odnosno skida se staklo- zavisno od modela).

                razlika prljavi i cisti farovi moze da bude i 30-40% intenziteta svetla odnosno kao da se vozi sa sijalicom od samo 40tak W snage..skiljavo i to zimi kada je svetla najmanje.

                videti i biti vidjen je jedno od glavnih sredstava za bezbednu voznju
                volvo
                945 SE turbo lpg
                344 GL lpg

                Comment

                • haubica
                  CBC Član
                  • 23.10.2005
                  • 52
                  • novi sad, t cafić

                  #38
                  proveriti grejace na dizelu,cim se vidi malo belog tima pri paljenju neki je crkao,a sto se tice aditiva tu moze i obican benzin,pola litre na rezervoar
                  mala bara,puno krokodila

                  Comment

                  • Delkan
                    CBC Senator XXL
                    • 14.06.2005
                    • 829
                    • 60 km From BG,West

                    #39
                    Aditivi nisu toliko skupi,sto ne bi njih koristili...

                    Comment

                    Working...
                    X