Rafinerija biodizela za samo 7000 eura

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Chubbs
    Everybody lies
    • 29.01.2006
    • 5807
    • Novi Sad
    • Audi A6 1.8T

    Rafinerija biodizela za samo 7000 eura

    Rafinerija biodizela za samo 7000 eura

    Kapacitet postrojenja je 200 litara, a za 24 sata moguće je proizvesti oko 4000 litara biodizela
    Slavonci bi, uz investiciju od oko 7000 eura, za koju godinu mogli imati svoje male rafinerije za proizvodnju biodizela. Prvo manje postrojenje za proizvodnju biodizela napravio je Ivan Jakobović vlasnik Strojobravarske radionice iz Donje Bebrine.
    Koncepcija

    Svoj uradak, ogledni primjerak postrojenja za proizvodnju biodizela kapaciteta 200 litara s kojim je za 24 sata moguće proizvesti oko 4000 litara biodizela, Jakobović je zajedno sa svojim partnerima predstavio na tek završenom "Sajmu obrtništva, poduzetništva i poljoprivrede Slavonski Brod 2006." Postrojenje, kao i prva količina proizvedenog biodizela, pobudilo je veliko zanimanje posjetitelja, posebno poljoprivrednika koji bi uskoro sami mogli proizvoditi pogonsko gorivo za svoju poljoprivrednu mehanizaciju.
    "U svijetu postoje različita postrojenja za proizvodnju biodizela, ali mi smo ovo koncipirali za Slavoniju, što znači da svaki proizvođač koji određenu površinu posije uljanom repicom ili nekom drugom uljaricom sam sebi može proizvesti potrebno pogonsko gorivo", rekao je Ante Benčević, strateški partner koji u projekt ulaže svoj kapital zarađen u Njemačkoj. Benčević nam je govorio i o iskustvima u korištenju biodizela na Zapadu jer ondje već postoje benzinske postaje na kojima se može točiti ta vrsta goriva. Tako je na primjer vozio Golfa TDI novije generacije na čisti biodizel, ne osjetivši nikakvu razliku u odnosu na fosilno gorivo, a uz to emisija štetnih plinova je neznatna. Dizelsko gorivo je gorivo budućnosti, usto je i ekološki čisto, a moguće ga je proizvesti na svakome mjestu. Znatno je jeftinije i prema riječima Ivana Jakobovića litra biodizela iz njegova postrojenja stajat će oko 3 kune.

    Prototip

    Budući da je sve još u fazi prototipa, za oko mjesec dana će u Donjoj Bebrini biti pripremljena prva promocija slavonskog postrojenja za proizvodnju biodizela u domaćoj radinosti uz prezentaciju rada dizelskog motora, a tko bude htio dizel, moći će ga i popiti jer je gorivo neškodljivo što je zorno pokazao Jakobović "strušivši" decilitar goriva. To je samo još jedan primjer kako struka i znanje idu ispred politike jer Vlada još nije donijela pravnu regulativu u svezi s proizvodnjom tog ekološki prihvatljivog goriva, osim što je prihvatila naputak EU da do 2010. godine u ukupnoj prodaji dizelskog goriva bude 5 posto biodizela

    izvor: http://www.poslovni.hr/Content/Article.aspx?id=15415
    You know your in an E30 when when your gas gauge waves hello to you constantly.
    Welcome to the Internet, where everyone is a mechanic, and drives a 10 second car.
    Speed's just a question of money. How fast you wanna go?
  • Rubi
    CBC Senator XXL
    • 06.05.2005
    • 519
    • Beograd

    #2
    7000 evra? Mozda celo postrojenje, sa sve presom za repicu itd. Sama prerada moze da se radi u buretu (kapaciteta 200l) sa grejacem i mesalicom... Sve u svemu, odlican projekat - ove mini biodizel "rafinerijice" su dobar korak ka licnoj energetskoj nezavisnosti.
    (\__/)
    (='.' This is Bunny. Copy and paste Bunny into
    (")_(") your signature to help him gain world domination.

    http://www.flickr.com/photos/rubinjoni/

    Comment

    • miodragj
      CBC Član
      • 16.04.2006
      • 34
      • Beograd

      #3
      i konacno sansa da kod nas obradivo zemljiste postane nekome interesantno...

      (mada nisu dzabe Miskovic & co. kupovali onoliko zemljiste po vojvodini...)

      Comment

      • Chubbs
        Everybody lies
        • 29.01.2006
        • 5807
        • Novi Sad
        • Audi A6 1.8T

        #4
        ŠPANSKA KOMPANIJA SVETSKI LIDER U PROIZVODNJI BIOETANOLA

        SVET - EKONOMIJA - Nedelja, Jun 18, 2006 10:41 RTS

        Španija je postala svetski lider u proizvodnji alternativnog goriva za automobile - bioetanola, koje ima bolje ekološke karakteristike od benzina, saopštili su učesnici sastanka eksperata, održanog u okviru Medjunarodnog autosalona u Madridu.

        Svetski lider u proizvodnji bioetanola je španska kompanija 'Abengoa', koja ima filijale i pogone u više od 70 zemalja. Ta kompanija u Španiji godišnje proizvodi 526 miliona litara alternativnog goriva, od čega se najveći deo izveze. Tako su Španija, kao država, i 'Abengoa', kao kompania, među najvećim izvoznicima bioetanola. Pored toga, preduzeća kompanije 'Abengoa' u SAD proizvedu 420 miliona litara bioetanola godišnje.

        Taj ekološki čistiji vid goriva u Španiji se veoma retko sreće, bez obzira na to što se u toj zemlji nalazi fabrika američke kompanije 'Ford' u kojoj se proizvodi model automobila koji može da koristi smešu benzina i bioetanola. Odgovarajući programi za uvođenje bioetanola odvijaju se samo u oblasti Madrida i Baskiji.

        Stručnjaci stoga postavljaju pitanje da li će Španija uspeti da ispuni direktivu Evropske unije u okviru koje sve vrste goriva za automobile do 2010. godine moraju da sadrže šest odsto komponenti na bazi obnovljivih sirovina.

        izvor: http://www.rts.co.yu/jedna_vest.asp?...&IDNews=153196
        You know your in an E30 when when your gas gauge waves hello to you constantly.
        Welcome to the Internet, where everyone is a mechanic, and drives a 10 second car.
        Speed's just a question of money. How fast you wanna go?

        Comment

        • Chubbs
          Everybody lies
          • 29.01.2006
          • 5807
          • Novi Sad
          • Audi A6 1.8T

          #5
          Washington Insight: German Report Finds Biofuels Poised to Cut World's Dependence on Oil

          The future for biofuels in global transportation appears to be bright, according to a report released last week by the Worldwatch Institute and German Agencies for Technical Cooperation and Renewable Resources. The report, "Biofuels for Transportation: Global Potential and Implications for Sustainable Agriculture and Energy in the 21st Century," was sponsored by the German Agriculture Ministry.

          Biofuels currently have almost no place to go but up. As the report notes, world biofuel production last year totaled only 670,000 barrels per day, the equivalent of about 1 percent of the global transport fuel market. However, in selected countries, that is hardly the situation.

          An around-the-world update, according to the report's findings:

          ? The European Union. The EU has set a goal of obtaining 5.75 percent of transportation fuel needs from biofuels by 2010 in all member states. Earlier this year, the EU adopted an ambitious strategy for biofuels that includes a number of market-based, legislative and research measures to increase the production and use of biofuels. Germany and France, in particular, have announced plans to rapidly expand both ethanol and biodiesel production, with the aim of reaching the EU targets before the deadline.

          ? Canada. In Canada, the government aims for 45 percent of the country's gasoline consumption to contain 10 percent ethanol by 2010. Ontario will be the center of the ethanol program, where the government expects all fuel to be a 5 percent blend of ethanol by 2007.

          ? Brazil. The government hopes to build on the past success of the Proálcool ethanol program by expanding the production of biodiesel. All diesel fuel must contain 2 percent biodiesel by 2008, increasing to 5 percent by 2013.

          ? Southeast Asia. Thailand, eager to reduce the cost of oil imports while supporting domestic sugar and cassava growers, has mandated an ambitious 10 percent ethanol mix in gasoline starting in 2007. For similar reasons, the Philippines will soon mandate 2 percent biodiesel to support coconut growers, and 5 percent ethanol, likely beginning in 2007. The palm oil industry plans to supply an increasing portion of national diesel fuel requirements in Malaysia and Indonesia.

          ? China and India. In India, a rejuvenated sugar ethanol program calls for E5 blends throughout most of the country; the government plans soon, depending on ethanol availability, to raise this requirement to E10 and then E20. In China, the government is making E10 blends mandatory in five provinces that account for 16 percent of the nation's passenger cars.

          ? United States. Congress has passed a renewable fuels standard that will require the use of 7.5 billion gallons of biofuels for transportation by 2012. In addition, current law requires many government vehicles that run on diesel fuel to use B20 (20 percent biodiesel) blends.

          Among the report's other findings:

          -- ? Brazil is the world's biofuel leader, with half of its sugar cane crop providing more than 40 percent of its non-diesel transport fuel. In the United States, where 15 percent of the corn crop provides about 2 percent of the non-diesel transport fuel, ethanol production is growing even more rapidly.

          -- ? Biofuels could provide 37 percent of U.S. transport fuel and 20 to 30 percent of the oil used in EU countries within the next 25 years.

          -- ? Large-scale use of biofuels carries significant agricultural and ecological risks. "It is essential that government incentives be used to minimize competition between food and fuel crops and to discourage expansion onto ecologically valuable lands," says Worldwatch Biofuels Project Manager Suzanne Hunt. However, the report also finds that biofuels have the potential to increase energy security, create new economic opportunities in rural areas, and reduce local pollution and emissions of greenhouse gases.

          -- ? The long-term potential of biofuels is in the use of non-food feedstock that include agricultural, municipal and forestry wastes as well as fast-growing, cellulose-rich energy crops such as switchgrass. It is expected that the combination of cellulosic biomass resources and "next-generation" biofuel conversion technologies ?? including ethanol production using enzymes, or synthetic diesel production ?? will compete with conventional gasoline and diesel fuel without subsidies in the medium term.

          -- ? It is critical to expedite the transition to the next generation of biofuel feedstock and technologies, which will allow for dramatically increased production at lower cost, while minimizing effects on the environment.

          -- ? Continued rapid growth of biofuels will require the development of a true international market in these fuels, unimpeded by the trade restrictions in place today.

          -- ? Even with subsidies, the economic savings with biofuels from avoided oil imports can be considerable: between 1975 and 1987, ethanol saved Brazil $10.4 billion in foreign exchange while costing the government $9 billion in subsidies. This investment paid off even more in subsequent years: studies show that from 1976-2004, Brazil's ethanol production substituted for oil imports worth $60.7 billion ?? or as much as $121.3 billion including the avoided interest that would have been paid on foreign debt ?? based on debt previously incurred importing oil.

          izvor: http://www.agweb.com/get_article.asp?pa ... &src=agcmt
          You know your in an E30 when when your gas gauge waves hello to you constantly.
          Welcome to the Internet, where everyone is a mechanic, and drives a 10 second car.
          Speed's just a question of money. How fast you wanna go?

          Comment

          • Chubbs
            Everybody lies
            • 29.01.2006
            • 5807
            • Novi Sad
            • Audi A6 1.8T

            #6


            jos jedan zanimljiv clanak o biodizelu kombinovanim sa biljnim uljima.
            You know your in an E30 when when your gas gauge waves hello to you constantly.
            Welcome to the Internet, where everyone is a mechanic, and drives a 10 second car.
            Speed's just a question of money. How fast you wanna go?

            Comment

            • Chubbs
              Everybody lies
              • 29.01.2006
              • 5807
              • Novi Sad
              • Audi A6 1.8T

              #7
              Biodizel je komercijalni naziv pod kojim se ME, bez dodanog mineralnog dizelskog goriva, nalazi na tržištu tekućih goriva i prodaje krajnim korisnicima. Biodizel je standardizirano tekuće nemineralno gorivo, neotrovan, biorazgradivi nadomjestak za mineralno gorivo, a može se proizvoditi iz biljnih ulja, recikliranog otpadnog jestivog ulja ili životinjske masti procesom transesterifikacije, pri čemu kao sporedni proizvod nastaje glicerol. Kemijski se biodizel opisuje kao mono alkilni ester.

              Metil-ester (ME) je kemijski spoj dobiven reakcijom (transesterifikacija) biljnog ulja (uljana repica, suncokret, soja, palma, ricinus itd.) ili životinjske masti s metanolom u prisutnosti katalizatora. Dodatni proizvod koji nastaje u reakciji je glicerol. Fizička i kemijska svojstva ME slična su svojstvima mineralnog dizelskog goriva. Metil ester se definira kao srednje dugi lanci (C 16 ?18) masnih kiselina. Ti lanci pomažu razlikovati biodizel od mineralnog dizela.

              MERU (metil ester repičinog ulja) ili RME (engl. Rapeseed Methil Ester) je metil ester proizveden isključivo od ulja uljane repice.

              MESU (metil ester suncokretovog ulja) ili SME (engl. Sunflower Methil Ester) je metil ester proizveden isključivo od suncokretovog ulja.

              Transesterifikacija je kemijska reakcija kojom iz biljnog ulja ili životinjske masti s metanolom u prisutnosti katalizatora nastaju metil ester i glicerol.

              Kultivar je, prema međunarodnom kodu nomenklature za kultivirano bilje, skup kultiviranih biljaka koji se jasno razlikuje po nekim svojstvima (morfološkim, fiziološkom, citološkom, kemijskom i drugim) i koji i nakon reprodukcije (spolne i nespolne) zadržava svoja karakteristična svojstva.

              Pogača je ostatak postupka istiskivanja ulja pomoću zagrijavanja i istiskivanja, očišćenih i od ljuske odvojenih, zrna uljarica pomoću hidrauličnih preša.

              Sačma (ekstrahirana prekrupa) je ostatak postupka odvajanja ulja ekstrakcijom gdje se, očišćena i od ljuske odvojena, zrna uljarica tretiraju otapalima za ekstrakciju ulja.

              Glicerol je trihidrični (trovalentni) alkohol (formule: CH2OH-CHOH-CH2OH); bezbojna sirupasta tekućina slatkasta okusa, bez mirisa. Nazvan je po grčkoj rijeći glykeros što znaći sladak. Topljiv u vodi i alkoholu. Produkt je saponifikacije ulja i masti, a može se dobiti i fermentacijom šećera, ili sintetički iz propilena preko alil-klorida i triklorpropana. Upotrebljava se za proizvodnju nitroglicerola i drugih eksploziva. Služi i u kozmetici, upotrebljava se i kao dodatak živežnim namirnicama, u industriji kože, štamparskih boja, kao antifriz te u proizvodnji umjetnih smola i plastičnih masa. Molekulska masa mu je 92.09, gustoća 1.260 20/4 g ml-1, dok mu je vrelište na 290°C.

              izvor: http://www.biodizel.hr/biodizel.htm
              You know your in an E30 when when your gas gauge waves hello to you constantly.
              Welcome to the Internet, where everyone is a mechanic, and drives a 10 second car.
              Speed's just a question of money. How fast you wanna go?

              Comment

              • Chubbs
                Everybody lies
                • 29.01.2006
                • 5807
                • Novi Sad
                • Audi A6 1.8T

                #8
                Kako se dobija biodizel


                Proces dobijanja biodizela zasnovan je na reakciji alkohola (najčešće metanol) sa trigliceridima sadržanim u životinjskim mastima, biljnim uljima, ili regenerisanim mastima, pri čemu nastaju alkil (u slučaju metanola - metil) estri masnih kiselina (biodizel) i glicerin. Za odvijanje reakcije potrebno je zagrevanje i prisustvo katalizatora (najčešće se koriste natrijum ili kalijum hidroksid). Uljane sirovine koje sadrže manje od 4 % slobodnih masnih kiselina potrebno je prethodno obraditi radi uklanjanja vode i kontaminanata. Katalizator se rastvara u metanolu i meša sa tretiranim uljem.

                Po završetku reakcije, glavni proizvodi biodizel i glicerin se razdvajaju u dva sloja. U slučaju da sirovine sadrže više od 4 % slobodnih masnih kiselina (što se često dešava kod recikliranih masti), moraju se podvrći reakciji sa akoholom u prisustvu jako kiselog katalizatora (sumporna kiselina), pri čemu se slobodne masne kiseline prevode u biodizel. Zaostali trigliceridi se prevode u biodizel uz dodatak viška baze radi neutralizacije kiseline. Na ovaj se način povećava prinos biodizela. Po odvajanju biodizela i glicerina uklanja se višak metanola, koji se dalje prečišćava i reciklira.

                Biodizel se prečišćava višestrukim pranjem sa čistom vodom radi uklanjanja zaostalog katalizatora. Zatim se suši i skladišti. Ponekad se biodizel destiluje radi proizvodnje biodizela bez boje, mirisa i sumpora. Glicerinski deo sadrži katalizator koji se neutrališe kiselinom. Nakon uklanjanja vode i alkohola dobija se 50-80 % glicerin. Ostatak čine neizreagovane masti i ulja. U velikim postrojenjima za proizvodnju biodizela glicerin se obično dalje prečišćava do čistoće od 99% i više, i prodaje farmaceutskoj i kozmetičkoj industriji. Reakcija dobijanja biodizela za posledicu ima snižavanje viskoziteta (od oko 70 za biljna ulja na oko 3,7-5,8 mm2/s na 40 şC, za njihove metil estre), čime se dobija dizel gorivo sledećih osobina: cetanski broj 46-70; sumpor 0,0-0,0024 % (w/w); jodni broj 60-135; sadržaj kiseonika i do 11 %. Biodizel ima visoku tačku paljenja (~150 şC), što ga čini jednim od najbezbednijih alternativnih goriva. Zahvaljujući izvanrednim mazivim osobinama, biodizel je jedino alternativno gorivo koje može produžiti radni vek motora.

                Za razliku od konvencionalnog goriva, biodizel ne sadrži sumpor (odnosno sadržaj sumpora je veoma nizak), čime se smanjuju mogućnosti za pojavu kiselih kiša. Biodizel ne sadrži ni toksična aromatska jedinjenja kao što je benzen.Visok sadržaj kiseonika doprinosi smanjenju sadržaja čestica (ili čađi) u izduvnim gasovima, dok potpunije sagorevanje doprinosi i smanjenoj emisiji ugljen monoksida. Kao i kod svih goriva, sagorevanjem biodizela nastaje ugljen dioksid, međutim pošto biljke koriste ugljen dioksid iz atmosfere (proces fotosinteze) za svoj rast, ugljen dioksid formiran sagorevanjem ovog goriva uravnotežava se sa apsorbovanim ugljen dioksidom tokom godišnjeg rasta biljaka koje se upotrebljavaju kao sirovine za dobijanje biljnih ulja.


                izvor: http://www.ekonomist.co.yu/magazin/em10 ... /dizel.htm
                You know your in an E30 when when your gas gauge waves hello to you constantly.
                Welcome to the Internet, where everyone is a mechanic, and drives a 10 second car.
                Speed's just a question of money. How fast you wanna go?

                Comment

                Working...
                X