Troskovi odrzavanja novijih limuzina

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • CikaKure
    CBC Senator XXL
    • 14.08.2005
    • 668
    • Beograd

    #16
    Ne, nego mislim da je sramna razlika u cenama za iste prozivode na dva mesta (doduse niko nikog ne tera da kupuje na nekom mestu) ali i o cinjenici da je u Srbiji moguce da skines taj katalizator, i da ostanes ziv dok to u nekoj normalnoj zemlji bi bio takav udarac po dzepu, da nekad i ova nasa tragikomedija ima pozitivan ishod.

    Comment

    • Vladd
      CBC Senator XXL
      • 09.07.2006
      • 581
      • NBG

      #17
      Pa mozda mozemo mnogo toga da promenimo, ali za promenu menaliteta treba bar dve generacije da prodju. Recimo da je jedna prosla.

      Pri tome, auto industrija je krenula, malo "pokvarenim" tokom. Pod najezdom sa istoka, skupe evropske mrcine, su odlucile da malo izvitopere "udar".
      Kola su "jeftinija", ogradjena propisima, ali kupovinom kola kupuje se ulaznica za "zabavni park" servisiranja i odrzavanja. Tu "igru" su prihvatili i "istocnjaci", sa varijantama. Mitsubishi otvara mogucnost "modularnog" izbora auta (posebno karoserija, tip motora, menjaca, opreme). Tojota daje online punu podrsku za "nezavisne" mehanicare i korisnike ( za sitne parice).

      Pa to sve traje godinama, a svi budu zadovoljni, jedino ko nema para moze da se zali.

      Zaboravljena (sa gadjenjem) filozofija, kada odes kod majstora (ili pekara) i platis mu koliko trazi, i on treba da zivi. Kod nas su se izvitoperili i musterije i zanatlije (mozda bolje receno davaoci i primaoci usluga), ali mislim da je ta devijantnost (kao i korupcija) uzela maha u svakoj pori zivota, na ovim terenima.

      Mene bi mozda zanimalo, vise, ako je kod nekoga veca cena, zasto, da nije prevarant ili prosto zelenasi, i obratno, ako je kod nekoga niza, zasto je niza, da li je svercer, ili "valja" kradenu ili robu sumnjivog kvaliteta.

      Poz.

      Comment

      • Vladd
        CBC Senator XXL
        • 09.07.2006
        • 581
        • NBG

        #18
        Ali i sami "korisnici" dobara doprinose. Primer, stalno se muva sa vracanjem kilometraze. Kada bi se kupci (ili organizacija za zastitu potrosaca ) slozili, da auto kome je cackana kilometraza (bilo zbog carine, bilo iz kog razloga), vredi max 1000 evra bez obzira na model, sta bi se dogodilo. Mozda bi neki "propali"?

        Izgleda da smo svi u igri ko ce koga da prevesla, ukljucujuci i drzavu.

        Comment

        • Vladd
          CBC Senator XXL
          • 09.07.2006
          • 581
          • NBG

          #19
          Da ti dam i primer. Ugradnja auto gas opreme kod Dore je recimo "skupa". Kod "majstor" Mute (ugrinovacka, ruzan, prljav, glup i zao) je 150-200 evra jeftinije. Valjda zato sto radi po tehnologiji "Bin Laden", proizvodi auto-ubice

          Pa izaberi....

          Comment

          • DejanV
            CBC Senator XXL
            • 19.07.2005
            • 682
            • Beograd

            #20
            Juce sam Daewoo Nubiru, kupljenu 2003. godine od zastupnika, Auto Trend u Zemunu, vozio kod istih na redovni servis na 40.000. Prvo, malo su sredili sve i sada prijem vozila ide brze. Drugo, umesto 4, sada imaju 7 dizalica, pa sve prirodno ide malo brze.

            Elem, pozalim se ja na vibracije prilikom kocenja, zamolim da pogledaju. Prijavim da mi maglenke ne rade od kada mi je jednp @#$%^& kuce istrcalo iz nekog budzaka i pravo na mene, pa kaze da i to pogledaju. Ja ih inace ni ne koristim, ali ne podnosim da mi nesto ne radi kada to vec imam.

            Dakle, na kraju, racuna izgleda ovako:

            Filter za vazduh (klima) - 500 dinara
            Stabilizatori (2) - 2.020 dinara
            Set navrtki (4) - 100 dinara
            Silen blok (2) - 900 dinara
            Caura silen bloka (4) - 140 dinara
            Rashladna tecnost, 3 litra - 900 dinara
            Filter vazduha (motor) - 1.080 dinara
            Filter goriva - 320 dinara
            Filter ulja - 200 dinara (Bosch)
            Svecice (4) - 1.350 dinara (Bosch)
            Ulje za motor, 5 litara - 2.450 dinara (Mobil 10W40)
            Tecnost za kocioni sistem - 470 dinara (Mobil)
            Sijalica za maglenku - 145 dinara (Philips)
            UKUPNO materijal - 11.490 dinara
            +18% ODV 2.068 dinara
            -----------------------------------------------------------
            UKUPNO MATERIJAL 13.558 dinara

            Radnih sati 5,7 - 6.279,69 dinara
            PDV 18% - 1.130,34 dinara
            --------------------------------------
            RAD 7.399,93 dinara

            Sto se rada tice, zamena silen blokova i stabilizatora (mozda se oni i nisu morali menjati, ali ja sam rekao da stave nove) na ovom vozilu stvarno jeste pojelo oko sat i po rada dvojice ljudi. Nije bas zgodno napravljeno.

            Elektricar je, uz moj blagoslov, iskoristio priliku i pregledao ceo elektro sistem - otud vreme na njega, inace zamena sijalice i popravka maglenki sama ne bi trajala duze od 30 minuta.

            Nemam zamerki na cene, sem na cenu motornog ulja. Znam da se GM Srbija naizmenicno snabdeva od Shell-a ili Mobil-a, sto znaci da ako nista vise, bar imam garantovani original ulja u motoru. Medjutim, mislim da je na kolicine koje oni kupuju cena od 490 dinara po litri prilicno naduvana.

            Za razliku od toga, cena od 470 dinara za pakovanje kocione tecnosti je vrlo korektna, obzirom da je i to Mobil, i da je dot 5.1.

            Na ovih ukupno 20.968.23 dinara, danas sam izleteo 1.700 dinara za pranje brizgaljki (sto uredno radim jednom godisnje) i 2.800 dinara za balansiranje sva 4 tocka, zamenu mesta prema rasporedu (u tu firmu idem vec 36 godina, imaju i boju mojih gaca u racunaru) i centriranje trapa.

            Dakle, za srednji servis na 40.000 i ukupnu pripremu vozila za godisnji odmor, izleteo sam 25.468,23 dinara, ili nepunih 300 eura.

            Nije malo, ali kada se uzme u obzir sta je sve uradjeno, kao i cinjenicu da mi taj godisnji servis ne gine pa mi ne gine, nije ni strasno. A auto ide stvarno odlicno, zaista nemam zamerki (za tu koncepciju i namenu, tj. kao porodicno vozilo).

            Pozdrav,
            DVV
            Brzina košta. Koliko brzo hoæeš da ideš?

            Comment

            • DejanV
              CBC Senator XXL
              • 19.07.2005
              • 682
              • Beograd

              #21
              Originally posted by 206
              Sto, mislis da je negde drugde ono sto ti u Srbiji naplacuju koliko naplacuju, jeftinije?
              Pa moze da bude, mada naravno ne mora.

              Na primer, originalni FIAT davac za pritisak ulja u Nemackoj kosta 55% cene koliko kod nas kosta, i to u FIAT servisu (dakle, nema razmisljanja da li je FIAT ili Turcin/Kinez?Uzbekistanac/Marsovac...).

              Plenum za BMW serija 3 kod Radulovica kosta 215 eura, a isti takav u Nemackoj kosta 140 eura, i to u radnji, dakle sa PDV-om i svom zezancijom na liniji proizvodjac-vele trgovina-maloprodaja.

              Mene to ne bi brinulo, mene vise brinu "originalne" lambda sonde na Bubanj potoku koje kostaju 1.050 dinara, ili oko 12 eura, dok iste te Bosch u Nemackoj kostaju preko 80 eura. Turska crkava posle 2-3 meseca, Bosch-ova malo nikad.

              Preko prece, naokolo blize.

              Pozdrav,
              DVV
              Brzina košta. Koliko brzo hoæeš da ideš?

              Comment

              • Dora
                Nadzornik!!!
                • 24.10.2004
                • 17451
                • Novi Sad
                • FIAT

                #22
                Originally posted by Vladd
                Da ti dam i primer. Ugradnja auto gas opreme kod Dore je recimo "skupa". Kod "majstor" Mute (ugrinovacka, ruzan, prljav, glup i zao) je 150-200 evra jeftinije. Valjda zato sto radi po tehnologiji "Bin Laden", proizvodi auto-ubice

                Pa izaberi....
                Pa nisam ni ja lep
                Ovde se piše nešto pametno, samo ne znam šta...

                https.autogas.rs

                Comment

                • zoranbg
                  CBC Senator XXL
                  • 23.03.2005
                  • 4098
                  • Rooster's Hill , Beog
                  • Grande Punto 1.2

                  #23
                  cekaj stani ..... koji od ove dvojice ima servis u Ugrinovackoj ?






                  Lakota withdraw from treaties, declare independence from U.S.

                  Comment

                  • Heinz
                    CBC Senator XXL
                    • 30.09.2004
                    • 1027
                    • Beograd, Voždovac
                    • Avensis 2.0 D4D

                    #24
                    Originally posted by DejanV
                    Nemam zamerki na cene, sem na cenu motornog ulja. Znam da se GM Srbija naizmenicno snabdeva od Shell-a ili Mobil-a, sto znaci da ako nista vise, bar imam garantovani original ulja u motoru. Medjutim, mislim da je na kolicine koje oni kupuju cena od 490 dinara po litri prilicno naduvana.
                    To je najveca fora sa servisima, cene deluju OK, pa nakraju sutnim slovima +PDV %18. U prevodu, dranje od najmanje 18% , koje ni DVV nije primetio Ali tako svi rade.

                    Evo ono što ja mogu da priložim održavanju, veliki servis na Škodi Fabiji 2.0i, koji je umesto na 80.000 urađen na 110.000 km: promenjeni svi kaiševi i španeri (čini mi se 3 komada, nemam račun pri ruci), filteri takođe (ulje, vazduh, klima, gorivo), sipana Total sintetika (iz bureta), prikačen auto na komp, pregledan trap i sl. koštalo je 300?.

                    E sad, dal je bolje Daewoo servisirati na 40.000 ili Škodu na 110.000, nisam pametan
                    Toyota Avensis 2.0 D-4D (2007)

                    Comment

                    • DejanV
                      CBC Senator XXL
                      • 19.07.2005
                      • 682
                      • Beograd

                      #25
                      Originally posted by Heinz
                      To je najveca fora sa servisima, cene deluju OK, pa nakraju sutnim slovima +PDV %18. U prevodu, dranje od najmanje 18% , koje ni DVV nije primetio Ali tako svi rade.
                      Prvo, ne razumem kako to mislis da to nisam primetio? Kako sam mogao da ne primetim, kada lepo pise na racunu? I sta je tu cudno? PDV se placa svuda u Evropi vec decenijama, samo se kod nas on jos uvek dozivljava kao "dranje".

                      On ima smisla samo ako ga SVI placaju, drugim recima, kada se zatvore svi "servisi" po garazama, koji nikome ne odgovaraju za svoj rad, ma kakav bio.

                      Evo ono što ja mogu da priložim održavanju, veliki servis na Škodi Fabiji 2.0i, koji je umesto na 80.000 urađen na 110.000 km: promenjeni svi kaiševi i španeri (čini mi se 3 komada, nemam račun pri ruci), filteri takođe (ulje, vazduh, klima, gorivo), sipana Total sintetika (iz bureta), prikačen auto na komp, pregledan trap i sl. koštalo je 300?.

                      E sad, dal je bolje Daewoo servisirati na 40.000 ili Škodu na 110.000, nisam pametan
                      Ja i ne pokusavam da budem pametan, ja samo citam sta pise u prirucniku za automobil. Zasto da nagadjam, kada sve lepo pise.

                      Ne znam kako kod tvoje Skode, ali kod mog Daewoo-a redovni servis je na 10.000 km ili godinu dana. On obuhvata zamenu svih filtera i zamenu ulja, plus naravno pregled i provera. Na 40.000 km, samo tri stvari idu preko redovnog, a to su zamena svecica, zamena kocione tecnosti i zamena rashladne tecnosti.

                      Ne mogu da poverujem da Skoda trazi zamenu filtera tek na 100.000 km. Za tako nesto nisam nikada do sada cuo, ali uvek ima prvi put.

                      Nezavisno od toga, pocecu da menjam filtere za vazduh na svakih 5.000 km. Samo jedan pogled na sta oni lice posle te kilomteraze uglavnom po gradu je dovoljan da se covek rasplace. Tragicno! I mi to udisemo, a drzava nam pomaze tako sto NIS-u dozvoljava da pravi djubre od goriva onako lepo monopolski jos 3 godine ...

                      Pozdrav,
                      DVV
                      Brzina košta. Koliko brzo hoæeš da ideš?

                      Comment

                      • Heinz
                        CBC Senator XXL
                        • 30.09.2004
                        • 1027
                        • Beograd, Voždovac
                        • Avensis 2.0 D4D

                        #26
                        Originally posted by DejanV
                        Prvo, ne razumem kako to mislis da to nisam primetio? Kako sam mogao da ne primetim, kada lepo pise na racunu?
                        Pa 490 dinara je OK cena za Mobil 10w-40 u radnji, a na sve to ide PDV koji je takođe u prodavnicama zaračunat u cenu (Mobil Special S, ne Super S @M-Power, uvoznik iz Bačke Topole je u Metrou oko 2200 dinara 5 litara).

                        Originally posted by DejanV
                        Ne mogu da poverujem da Skoda trazi zamenu filtera tek na 100.000 km.
                        Ne, ja sam napisao da je veliki servis rađen na 110.000 km umesto na 80.000 km. A i zaboravio sam da napišem, promenjene i NGK svećice na istom tom servisu.
                        Inače se ulje i filteri menjaju na 15.000 km u Srbiji, a trebalo bi na duže. Nije moja Škoda, bratova službena, dosta se vozi na otvorenom pa je tih 15.000 za sintetičko ulje OK.
                        Toyota Avensis 2.0 D-4D (2007)

                        Comment

                        • DejanV
                          CBC Senator XXL
                          • 19.07.2005
                          • 682
                          • Beograd

                          #27
                          Pogledaj ponovo moju poruku i videces da sam upravo ulje apostrofirao kao skuplje od normalnog. Nisam istina rekao i zasto, nisam izvodio ekonomsku analizu, ko pogleda, shvatice.

                          Ne mogu da poverujem da Skoda trazi zamenu filtera tek na 100.000 km.

                          Pa sad, moglo bi se diskutovati da li je 80.000 km granica za menjanje svecica ili bi to trebalo ranije. Moje licno misljenje je da bi, pre svega zbog loseg kvaliteta goriva kod nas, to trebalo raditi i cesce. No, to je licni stav.

                          Oko zamene ulja, koliko znam, tu se rasponi krecu od 10.000 do 30.000 km, kako koji motor, kako koji proizvodjac. Verujem da je najuputnije drzati se preporuka proizvodjaca, sto sam ja i ucinio.

                          To vazi i za ono sto se sipa u motor, mislim na ulje - nisam siguran da Skoda koristi potpuno sinteticko ulje. Mozda gresim, ne znam, ali nekako sumnjam. Ali, ako sam u pravu, pa proizvodjac navodi neko klasicno ulje tipa 10W40 ili nesto slicno, onda sipati cistu sintetiku nije bas dobra ideja. No svejedno, to je vec sasvim druga tema.

                          Tamo gde nisam bio siguran u pretpostavke proizvodjaca, kao na primer na mom Yugu, prepolovio sam sve, pa sam ulje menjao na 5.000 km. Rezultat je bio to da kada su momci koji su mi radili motor pre tri godine otvorili motor i sa nevericom me telefonom pitali da li sam ja siguran da je taj blok presao 75.000 km, jer oni do tada nisu videli Zastavin blok koji je tako dobro izgledao posle toliko kilometara. Jeste skuplje, ali se mirno vozis, pa se taj Yugo nikada pokvario nije, bar ne kao celina, ali mu jesam menjao neke delove, kao recimo elektro motor zadnjeg brisaca. Ali je zato ceo Yugo kupljen za male pare kao nov, pa mu ne zameram cesce servise.

                          Pozdrav,
                          DVV
                          Brzina košta. Koliko brzo hoæeš da ideš?

                          Comment

                          • Heinz
                            CBC Senator XXL
                            • 30.09.2004
                            • 1027
                            • Beograd, Voždovac
                            • Avensis 2.0 D4D

                            #28
                            Ne razumemo se... Jeste ulje skuplje, ali je i sve ostalo skuplje bar za 18%, jer su cene navedene prihvatljive kao krajnje, a ne sa još +18%.

                            Ne znam što se hvataš pojedinačnih stavki, svećice nisu prešle 80.000 do zamene, već su zamenjene kao deo velikog servisa a isto se odnosi i na ulje i filtere. Nigde nisam rekao da se filteri menjaju na 100.000.

                            Motor ove Fabije je 2.0i (115 KS), jako su retke u BG, i koristi sintetičko ulje.

                            Ova Škoda do sada (5 godina) nije imala nikakve intervencije osim promene ulja, filtera, svećica, pločica. Ako ne računam pocepane gume i iskrivljene felne

                            Koliko košta na Daewoo zamena svih kaiševa, španera, filtera, ulja, svećica? I na koliko km se to radi?
                            Toyota Avensis 2.0 D-4D (2007)

                            Comment

                            • Vladd
                              CBC Senator XXL
                              • 09.07.2006
                              • 581
                              • NBG

                              #29
                              Pa nije prica o PDV-u. Problem je sto je cena svecica vec sa PDV-om , filtera...

                              A jos veci problem su 5,6 radnih casova, valjda su i vikend racunali. Jos sa 7 dizalica, svecice, tri cetiri filtera, ulje... sve za pola sata, sa cigaret pauzom.

                              A mozda je bio prenos utakmice, sa produzecima..

                              Comment

                              • djukic
                                CBC Senator XXL
                                • 27.03.2005
                                • 2526
                                • Beograd

                                #30
                                Znaci menjao si ulje na 5000km radio sve redovne servise, prepolovi servisni interval i na kraju su ti otvarali motor na 75000km?
                                https://t.me/pump_upp

                                Comment

                                Working...
                                X