Ako vam se učinilo da vas ove godine neprestano bombardujemo vestima o opozivima - iako se trudimo da vam prenesemo samo one najznačajnije ili najzanimljivije ? u pravu ste. Već se prvog dana decembra može zaključiti da je godina bila rekordna.
U opozivima prednjači GM koji je u prvih 334 dana ove godine opozvao 25 miliona automobila od čega 10,5 miliona samo u SAD-u. Čak se i kvalitetnoj Toyoti učetvorostručio broj opoziva na 890.000. Analitičari su odmah imali spreman odgovor ? proizvodnja automobila postaje sve složenija pa se povećava broj mesta na kojima se mogu pojaviti kvarovi. Osim toga, isti delovi se ugrađuju u brojne modele unutar jednog koncerna, pa ukoliko nešto pokaže tendenciju kvara, opoziv će biti masovan. Strožiji kriterijumi sigurnosti takođe igraju važnu ulogu u porastu broja opoziva. Tako je Honda prošle nedelje opozvala oko 270.000 Accorda zbog mogućnosti otkaza vozačkog vazdušnog jastuka.
Paradoks u celoj priči jeste, da kvalitet izrade automobila kroz poslednjih nekoliko godina raste.
U opozivima prednjači GM koji je u prvih 334 dana ove godine opozvao 25 miliona automobila od čega 10,5 miliona samo u SAD-u. Čak se i kvalitetnoj Toyoti učetvorostručio broj opoziva na 890.000. Analitičari su odmah imali spreman odgovor ? proizvodnja automobila postaje sve složenija pa se povećava broj mesta na kojima se mogu pojaviti kvarovi. Osim toga, isti delovi se ugrađuju u brojne modele unutar jednog koncerna, pa ukoliko nešto pokaže tendenciju kvara, opoziv će biti masovan. Strožiji kriterijumi sigurnosti takođe igraju važnu ulogu u porastu broja opoziva. Tako je Honda prošle nedelje opozvala oko 270.000 Accorda zbog mogućnosti otkaza vozačkog vazdušnog jastuka.
Paradoks u celoj priči jeste, da kvalitet izrade automobila kroz poslednjih nekoliko godina raste.
Comment