Malo cu da vas smorim, ali nije iz zle namere
Naime, poslednjih par dana nikako da "prelomim u mozak"
, pa rekoh da se "izjadam" i vidim shta drugi misle, ja nisam vishe pametan...
Da prvo otklonim sve nedoumice: vec sam pisao da sam plindzom veoma zadovoljan shto se eksploatacije tiche, a ekonomski momenat mislim da nema ni potrebe komentarisati... Dakle, utisci u vezi LPG su mi apsolutno pozitivni, tim pre shto je instalacija odradjena krajnje profesionalno (atest dobijen bez ijedne primedbe), i evo vec 15-ak k km svaki put kad sednem "za volan" svog auta pomislim kako je tih 500-ak evra za LPG bila najpametnija investicija u mom zhivotu =]
E sad, polako "kujem" neki plan da se u neko dogledno vreme "pozdravim" sa dragim mi prijateljem E36-icom i "dokopam" novog prevoza. Nije rech o nedeljama, pre o mesecima, ali dobar posao zapochinje sa dobrim (i pravovremenim) planiranjem.
Izbor pada na (gle chuda
) BMW, i to serije E46 i/ili E39, snage do 150 KS. I to najverovatnije uvoz, pa onda carina i ostale muke Tantalove...
Obzirom na odlichno iskustvo sa LPG sistemom na mom sadashnjem autu, prvobitna ideja je bila benzinac (recimo modeli 318i/320i/520i) uz naknadnu konverziju, u kojem sluchaju bi u obzir doshao jedino sekvencijalni sistem... U svakom sluchaju benzinac mi je uvek bio prvi izbor, a diesel nikad nisam preferirao neshta narochito, mada sam sa pojavom CR motora promenio mishljenje jer me je jednom prilikom chak i "maleni" 1,3 JTD (vrlo) prijatno iznenadio shto se performansi tiche...
A onda sam, pre par dana, sasvim neochekivano, imao prilike da na kratko provozam E46 320d...
I od tad ne mogu mirno da spavam
Znachi, tih (oko) 25 kilometara vozhnje (ne znam tachno, radi se o deonici NP - Rashka) su mi totalno "pobrkali lonchice" u glavi i doveli u ozbiljnu nedoumicu sho se moje prvobitne namere tiche. Koji, bre, diesel, ono ide tako dobro da jedino zvuk motora preko 4 k km pochinje donekle da "odaje tajnu", ali to je ionako irelevantno jer je auto vukao kao LUD izmedju 1500-3000 rpm, takvu elastichnost josh nisam imao prilike da osetim (a u Boost-mobilu josh nisam imao prilike da se provozam - prim. aut.
)... Auto je neverovatno dobro ubrzavao u svakoj brzini, povlachio k'o nezdrav sa 1800 rpm chak i u petoj brzini (menjach je inache sa 6 brzina)... Ono malo vozila shto se nashlo ispred mene na putu sam ubrzo i "izgubio" u retrovizoru, iako je par "jachih" primeraka pokushalo da me isprati... =] Ne rachunajuci start, bukvalno sam odvezao celu turu (ukljuchujuci i preticanja) u petoj i shestoj brzini! U jednom trenutku sam pomislio da vozim automatik...
Ako izuzmem predrasude i pretpostavke o dieselu, taj 2-litarski CR motor je neshta najbolje shto sam imao prilike da provozam u svom zhivotu! Uz sve to, iako nisam bio bash nezhan sa gasom, za tih predjenih cca. 25 kilometara (rachunajuci i par kilometara gradske vozhnje) je BC na kraju ochitao potroshenih 1,52 litra, odnosno 6,08 l/100 km!
Od tog iskustva sam u totalnoj nedoumici, pre svega shto se u oba sluchaja (benzinac+LPG vs. CR) ekonomski na kraju sve svodi na isto: nabavna cena benzinca (npr. 318i/320i u odnosu na 320d) je "preko" nizha za 800-1200 evra, upravo koliko ce mi trebati za sekvencijalni LPG, pa mu na kraju "nabavna cena" maltene izadje na isto...
Shto se "cene vozhnje" tiche, fabrichki deklarisana potroshnja u meshanom rezhimu za 320d je neshta ispod 6 litara Eurodiesela, shto u principu "koshta" kao i potroshnja od nekih 11-12 litara plina, koliko mogu da ochekujem potroshnju od 2-litarskog shestaka (320i/520i), plus-minus neki sitnish...
E sad, ne bih da se ovo pretvori u (opet) neku beskonachnu raspravu tipa benzin vs. diesel, jer to nije tema... Ja lichno preferiram benzin, ali sa ovim novim iskustvom se uopshte ne bih "bunio" protiv 320d.
Ono shto hocu da kazhem je da su mi oba izbora sad jednako izazovna, max brzina mi nije narochito bitna, mnogo vishe me interesuju dobra medjuubrzanja na otvorenom i elastichnost, obzirom da uglavnom vozim na magistralnim putevima sa dosta saobracaja, retko po autoputu, gradske vozhnje nekih 30%. Iz te perspektive gledano, iskustvo sa 320d me dodatno "odvlachi" od prvobitne namere... Medjutim, tu onda dolazi "problem" (ako ga ima?) sa eksploatacijom CR motora kod nas zbog loshijeg kvaliteta Eurodiesela, cene odrzhavanja...
Dakle, kakva su isusktva onih koji voze CR motore? Imaju li problema sa gorivom, chujem da pojedini sipaju povremeno dvotaktol, koliko je to dobro/opravdano sipati u CR motore?! Na osnovu lichnih iskustava, mogu li vlasnici takvih vozila da preporuche CR kao dobar izbor za nashe trzhishte?
I pre svega, koje su po vama dobre i loshe strane ova dva izbora, shta je po vama bolje, previdjam li ishta u celoj prichi ili je sad zaista sve samo pitanje lichnog afiniteta i jednostavno - stvar izbora? Ja vishe ne znam shta da mislim...
Help...
10x na svakom dobrom savetu, sugestiji...



Da prvo otklonim sve nedoumice: vec sam pisao da sam plindzom veoma zadovoljan shto se eksploatacije tiche, a ekonomski momenat mislim da nema ni potrebe komentarisati... Dakle, utisci u vezi LPG su mi apsolutno pozitivni, tim pre shto je instalacija odradjena krajnje profesionalno (atest dobijen bez ijedne primedbe), i evo vec 15-ak k km svaki put kad sednem "za volan" svog auta pomislim kako je tih 500-ak evra za LPG bila najpametnija investicija u mom zhivotu =]
E sad, polako "kujem" neki plan da se u neko dogledno vreme "pozdravim" sa dragim mi prijateljem E36-icom i "dokopam" novog prevoza. Nije rech o nedeljama, pre o mesecima, ali dobar posao zapochinje sa dobrim (i pravovremenim) planiranjem.



Obzirom na odlichno iskustvo sa LPG sistemom na mom sadashnjem autu, prvobitna ideja je bila benzinac (recimo modeli 318i/320i/520i) uz naknadnu konverziju, u kojem sluchaju bi u obzir doshao jedino sekvencijalni sistem... U svakom sluchaju benzinac mi je uvek bio prvi izbor, a diesel nikad nisam preferirao neshta narochito, mada sam sa pojavom CR motora promenio mishljenje jer me je jednom prilikom chak i "maleni" 1,3 JTD (vrlo) prijatno iznenadio shto se performansi tiche...
A onda sam, pre par dana, sasvim neochekivano, imao prilike da na kratko provozam E46 320d...
I od tad ne mogu mirno da spavam


Znachi, tih (oko) 25 kilometara vozhnje (ne znam tachno, radi se o deonici NP - Rashka) su mi totalno "pobrkali lonchice" u glavi i doveli u ozbiljnu nedoumicu sho se moje prvobitne namere tiche. Koji, bre, diesel, ono ide tako dobro da jedino zvuk motora preko 4 k km pochinje donekle da "odaje tajnu", ali to je ionako irelevantno jer je auto vukao kao LUD izmedju 1500-3000 rpm, takvu elastichnost josh nisam imao prilike da osetim (a u Boost-mobilu josh nisam imao prilike da se provozam - prim. aut.



Od tog iskustva sam u totalnoj nedoumici, pre svega shto se u oba sluchaja (benzinac+LPG vs. CR) ekonomski na kraju sve svodi na isto: nabavna cena benzinca (npr. 318i/320i u odnosu na 320d) je "preko" nizha za 800-1200 evra, upravo koliko ce mi trebati za sekvencijalni LPG, pa mu na kraju "nabavna cena" maltene izadje na isto...
Shto se "cene vozhnje" tiche, fabrichki deklarisana potroshnja u meshanom rezhimu za 320d je neshta ispod 6 litara Eurodiesela, shto u principu "koshta" kao i potroshnja od nekih 11-12 litara plina, koliko mogu da ochekujem potroshnju od 2-litarskog shestaka (320i/520i), plus-minus neki sitnish...
E sad, ne bih da se ovo pretvori u (opet) neku beskonachnu raspravu tipa benzin vs. diesel, jer to nije tema... Ja lichno preferiram benzin, ali sa ovim novim iskustvom se uopshte ne bih "bunio" protiv 320d.

Dakle, kakva su isusktva onih koji voze CR motore? Imaju li problema sa gorivom, chujem da pojedini sipaju povremeno dvotaktol, koliko je to dobro/opravdano sipati u CR motore?! Na osnovu lichnih iskustava, mogu li vlasnici takvih vozila da preporuche CR kao dobar izbor za nashe trzhishte?

I pre svega, koje su po vama dobre i loshe strane ova dva izbora, shta je po vama bolje, previdjam li ishta u celoj prichi ili je sad zaista sve samo pitanje lichnog afiniteta i jednostavno - stvar izbora? Ja vishe ne znam shta da mislim...


10x na svakom dobrom savetu, sugestiji...
Comment