Common Rail ili...

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • overspeed
    CBC Senator XXL
    • 24.05.2005
    • 2779
    • Kosovska Mitrovica

    Common Rail ili...

    Malo cu da vas smorim, ali nije iz zle namere Naime, poslednjih par dana nikako da "prelomim u mozak" , pa rekoh da se "izjadam" i vidim shta drugi misle, ja nisam vishe pametan...

    Da prvo otklonim sve nedoumice: vec sam pisao da sam plindzom veoma zadovoljan shto se eksploatacije tiche, a ekonomski momenat mislim da nema ni potrebe komentarisati... Dakle, utisci u vezi LPG su mi apsolutno pozitivni, tim pre shto je instalacija odradjena krajnje profesionalno (atest dobijen bez ijedne primedbe), i evo vec 15-ak k km svaki put kad sednem "za volan" svog auta pomislim kako je tih 500-ak evra za LPG bila najpametnija investicija u mom zhivotu =]

    E sad, polako "kujem" neki plan da se u neko dogledno vreme "pozdravim" sa dragim mi prijateljem E36-icom i "dokopam" novog prevoza. Nije rech o nedeljama, pre o mesecima, ali dobar posao zapochinje sa dobrim (i pravovremenim) planiranjem. Izbor pada na (gle chuda ) BMW, i to serije E46 i/ili E39, snage do 150 KS. I to najverovatnije uvoz, pa onda carina i ostale muke Tantalove...

    Obzirom na odlichno iskustvo sa LPG sistemom na mom sadashnjem autu, prvobitna ideja je bila benzinac (recimo modeli 318i/320i/520i) uz naknadnu konverziju, u kojem sluchaju bi u obzir doshao jedino sekvencijalni sistem... U svakom sluchaju benzinac mi je uvek bio prvi izbor, a diesel nikad nisam preferirao neshta narochito, mada sam sa pojavom CR motora promenio mishljenje jer me je jednom prilikom chak i "maleni" 1,3 JTD (vrlo) prijatno iznenadio shto se performansi tiche...

    A onda sam, pre par dana, sasvim neochekivano, imao prilike da na kratko provozam E46 320d...

    I od tad ne mogu mirno da spavam

    Znachi, tih (oko) 25 kilometara vozhnje (ne znam tachno, radi se o deonici NP - Rashka) su mi totalno "pobrkali lonchice" u glavi i doveli u ozbiljnu nedoumicu sho se moje prvobitne namere tiche. Koji, bre, diesel, ono ide tako dobro da jedino zvuk motora preko 4 k km pochinje donekle da "odaje tajnu", ali to je ionako irelevantno jer je auto vukao kao LUD izmedju 1500-3000 rpm, takvu elastichnost josh nisam imao prilike da osetim (a u Boost-mobilu josh nisam imao prilike da se provozam - prim. aut. )... Auto je neverovatno dobro ubrzavao u svakoj brzini, povlachio k'o nezdrav sa 1800 rpm chak i u petoj brzini (menjach je inache sa 6 brzina)... Ono malo vozila shto se nashlo ispred mene na putu sam ubrzo i "izgubio" u retrovizoru, iako je par "jachih" primeraka pokushalo da me isprati... =] Ne rachunajuci start, bukvalno sam odvezao celu turu (ukljuchujuci i preticanja) u petoj i shestoj brzini! U jednom trenutku sam pomislio da vozim automatik... Ako izuzmem predrasude i pretpostavke o dieselu, taj 2-litarski CR motor je neshta najbolje shto sam imao prilike da provozam u svom zhivotu! Uz sve to, iako nisam bio bash nezhan sa gasom, za tih predjenih cca. 25 kilometara (rachunajuci i par kilometara gradske vozhnje) je BC na kraju ochitao potroshenih 1,52 litra, odnosno 6,08 l/100 km!

    Od tog iskustva sam u totalnoj nedoumici, pre svega shto se u oba sluchaja (benzinac+LPG vs. CR) ekonomski na kraju sve svodi na isto: nabavna cena benzinca (npr. 318i/320i u odnosu na 320d) je "preko" nizha za 800-1200 evra, upravo koliko ce mi trebati za sekvencijalni LPG, pa mu na kraju "nabavna cena" maltene izadje na isto...
    Shto se "cene vozhnje" tiche, fabrichki deklarisana potroshnja u meshanom rezhimu za 320d je neshta ispod 6 litara Eurodiesela, shto u principu "koshta" kao i potroshnja od nekih 11-12 litara plina, koliko mogu da ochekujem potroshnju od 2-litarskog shestaka (320i/520i), plus-minus neki sitnish...

    E sad, ne bih da se ovo pretvori u (opet) neku beskonachnu raspravu tipa benzin vs. diesel, jer to nije tema... Ja lichno preferiram benzin, ali sa ovim novim iskustvom se uopshte ne bih "bunio" protiv 320d. Ono shto hocu da kazhem je da su mi oba izbora sad jednako izazovna, max brzina mi nije narochito bitna, mnogo vishe me interesuju dobra medjuubrzanja na otvorenom i elastichnost, obzirom da uglavnom vozim na magistralnim putevima sa dosta saobracaja, retko po autoputu, gradske vozhnje nekih 30%. Iz te perspektive gledano, iskustvo sa 320d me dodatno "odvlachi" od prvobitne namere... Medjutim, tu onda dolazi "problem" (ako ga ima?) sa eksploatacijom CR motora kod nas zbog loshijeg kvaliteta Eurodiesela, cene odrzhavanja...

    Dakle, kakva su isusktva onih koji voze CR motore? Imaju li problema sa gorivom, chujem da pojedini sipaju povremeno dvotaktol, koliko je to dobro/opravdano sipati u CR motore?! Na osnovu lichnih iskustava, mogu li vlasnici takvih vozila da preporuche CR kao dobar izbor za nashe trzhishte?

    I pre svega, koje su po vama dobre i loshe strane ova dva izbora, shta je po vama bolje, previdjam li ishta u celoj prichi ili je sad zaista sve samo pitanje lichnog afiniteta i jednostavno - stvar izbora? Ja vishe ne znam shta da mislim... Help...

    10x na svakom dobrom savetu, sugestiji...
    http://www.bmw.tv
  • fantastik
    CBC Senator XXL
    • 28.07.2005
    • 417
    • Novi Sad

    #2
    imamo istu nedoumicu , bas na tu temu razmisljam i ja, znaci sta uzeti, ali mislim da ce presuditi cena, odnosno kvalitet auta, limarija, motor itd... u momentu kada budem uzimao auto.

    prednost ce ici na e46, crni metalik, i ona pocinkovana lajsna

    Comment

    • Flavio
      CBC Senator XXL
      • 13.06.2006
      • 1926
      • 012 Centar
      • KaraWagon 1.4T.Spark

      #3
      Odmah da napomenem da nemam licnog iskustva ali ...
      U celoj ovoj prici nekako sve navodi na stranu diesela.I manja potrosnja i bolja vuca.Secam se kad su me nekad vozili u E36 325td.Pa to je letelo (i vuklo "iz podruma") sa 115ks.Mogu misliti kako ide 320d(CR+promenjljiva geometrija turbine)Ali je gorelo D2 .Da ne duzim,mislim da je mozda ipak pouzdanija opcija benzinac.Da ipak ne bude problema zbog kvaliteta nafte(OK,E4 je ali u koliko cistim tankovima i koliki broj pumpi je ima) ipak je CR jako "fina" i slozena tehnika te je za ocekivati da i odrzavanje bude zahtevnije no za benzinasa.Ako neko sa licnim iskustvom moze da opovrgne osetljivost na kvalitet goriva i osetniju razliku u ceni odrzavanja,ja glasam za 3/520d!
      U ovom cenovnom rangu,davno je proslo vreme chadje i tandrkanja i zato glasam za D (prema opisu tvojih potreba) !

      Comment

      • BRABUS
        CBC Senator XXL
        • 15.10.2004
        • 2399
        • London

        #4
        Upravo sam dole bio sa drugovim ganz novim (prve km napravili na putu) 320d sa 163ks i mogu da am kazem da je osecaj ****no dobar. Vozio sam i snaznije dizele, ali je ovaj u trojku legao kao samar budali. Menjac sa 6 brzina je idealan za taj motor. Posto je auto bio nov, preko 160 ga nismo vozili, pa je u dolasku trosio 6.1l/100 km Dzabaka, a ? U povratku sam ga ja vise vozio i to cesto oko 200...pa se prosecna potrosnja na svih 5000km, koliko je tada auto imao popela na "ogromnih 6.6l ". Stvarno sam odusevljen autom, iako znate da nisam BMW fan. Mada, doprineli su tome i M-paket sa 17 felnama, i Le Man plava boja, i posebno limun zuta koza, ali auto je jednostavno tehnoloska perfekcija.

        Elem, stari E46 nije ni malo losiji. Jedan moj dobar drug ga ima, bas 320d, mislim da je 2001. Potrosnja kao sto si rekao, brzina....pa moju alfu ostavi za dobre 3-4 duuzine. Decko je imao problema samo sa trapovima, viljuske su mu se sj****, kao i remenica na klinastom (pocela da zuji) osim toga, nista. Da, i budi spreman na visoke cene Verovao ti ili ne, zadnji lonac kosta 600e u Radulovicu (ukrali mu zadnji lonac, skroz obican), cene viljuska se ne secam, al su bile jedno 3-4 puta skuplje nego moje. Srecom, ima otpada i non-OEM delova, ali je idalje skupo.

        Ja bih na tvom mestu isao na 320d u svakom slucaju, veruj da neces da se pokajes.

        Sto se CR-a tice, licno nisam imao negativna iskustva, niti taj moj drug, niti neko okg znam zbog goriva. Da izuzmem par sluzbenih auta, a tu sumnjam na vozacke mucke. Jedino sto je jako primetno je potrosnja. Meni se potrosnja na Alfi kada sam dolazio iz De povecavala za litar kad sipam srpsko gorivo, pa je na 150-160 trosio oko 8 umesto oko 7. Osetne promene u karakteristikama nisam osetio, jeste malo gore, ali nista dramaticno

        Comment

        • sw.brick
          CBC Senator XXL
          • 09.10.2004
          • 8141
          • Beograd, barajevo-zemun
          • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

          #5
          320d je turbo motor, sa osobinama koje prate takvu konstrukciju a koje su se tebi tako svidele. atmosferski motor ima drugacije osobine a to su ti benzinci koje se navodio kao moguce, sa svojim setom ponasanja.

          to sto ti se svidelo kod 320d (koji je turbo motor) su neke opste osobine /prosecne osobine -izrazen visoki obrtni momenat od niskih obrtaja.

          sve to isto vazi i za turbo benzince, nazalost BMW u tom pogledu jos kaska pa ce tek za koju godinu krenuti u toj klasi motora sa turbom.

          ako ti se svidjaju osobine turbo motora i mozes da prezalis da ne bude BMW tu je Audi (1.8t), Saab (2.0, 2.3turbo), Volvo (2.0, 2.3, 2.5 turbo) u toj visoj klasi a u popularni kompakti u turbo varijanti se mogu naci kod Renoa, VWa npr. sve turbo benzin.


          ako je pitanje atmo benzinac ili turbo dizel, kao jabuke i kruske, stvar ukusa i preferencije.

          CR dizel je potencijalno daleko zahtevniji (i skuplji) za odrzavanje jer prakticno sta god da se pokvari oko ubrizgavanja nema popravki na nivou pojedinacnog del(ic)a vec kompletna zamena sklopa a to po pravilu kosta nekoliko hiljada eura.
          kod benzinaca ceo motor moze da se zameni za slicne pare.

          tezak izbor, dugorocno gledano zavisi i koliko nameravas da zadrzis auto u smislu troskova odrzavanja.
          volvo
          945 SE turbo lpg
          344 GL lpg

          Comment

          • vega
            CBC Senator XXL
            • 21.02.2006
            • 324
            • Beograd

            #6
            U blizoj okolini imam dva Opela, par godina stari sa 1.9/80ks (85kkm) i 1.3 (do 50kkm). Za sad nista osim redovnih servisa.
            Isto 2x PUG 1.4 (90-tak kkm i 50kkm) takodje bez problema dosad.
            Ali sam se isto tako i naslusao tonu horor prica, sto o kojekakvim havarijama sto o ceni delova.
            Ja licno sam vrlo, vrlo skeptican u vezi cele stvari. Ubrizgavanje u 3 (i vise) sekvenci, dizne sa 8 (i vise) mikronskih rupica, nenormalni pritisci ubrizgavanja, poveci boost, turbine varijabilne geometrije sa svojim lopaticama u cadjavom okruzenju (da neko ne pomisli da nema cadji jer se pozadi nista ne vidi, filteri odrade svoje)... zanima me sta biva kad sve to po malo popusti?!
            Hardver koji iz dvolitarskog dizela vadi 160 i kusur konja je bez sumnje zahtevan i skup za servisiranje, cak i osnovno i ne trpi majstor Peru iz kraja. Par puta mi se zaledila krv u zilama kad sam cuo cifru za dizne na modernim CR dizelima, a kako stvari stoje zamena u 150kkm ne gine.
            Ne znam, ko sto rekoh pribojavam se malo za taj narod kad za koju godinu sve to krene da zeza.
            ... and then the damn thing gone wild!

            Comment

            • Flavio
              CBC Senator XXL
              • 13.06.2006
              • 1926
              • 012 Centar
              • KaraWagon 1.4T.Spark

              #7
              Da dodam,bar za grubu orijentaciju.Kum pre 3 god. menjao PVP,cifra za pumpu 1750e i ruke 200e.Auto MB E220D W210 '97. (nije CR i T vec 16V).Radjeno u nekom servisu u necem Backom (Petrovcu,Topoli,...).Navodono,servis za MB na glasu.

              Comment

              • srle1
                CBC Senator XXL
                • 08.02.2005
                • 320
                • Beograd

                #8
                Nov CR dizel da polovan NIKAD :x

                Sve je lepo dok radi, al kad stane sedi i plači...

                Naš kvalitet goriva nije dorastao tim motorima i kraj priče po mom mišljenju...

                Relativno jednostavan benzinski motor+plin je sigurno dobitna kombinacija što se tiče pouzdanosti i održavanja... ako hoćeš obrtni moment uzmi turbo benznca...
                Ko leti vredi, ko ne leti ne vredi!

                Comment

                • Dora
                  Nadzornik!!!
                  • 24.10.2004
                  • 17451
                  • Novi Sad
                  • FIAT

                  #9
                  Originally posted by FlavioPO
                  Da dodam,bar za grubu orijentaciju.Kum pre 3 god. menjao PVP,cifra za pumpu 1750e i ruke 200e.Auto MB E220D W210 '97. (nije CR i T vec 16V).Radjeno u nekom servisu u necem Backom (Petrovcu,Topoli,...).Navodono,servis za MB na glasu.
                  Taj servis na glasu je neki dan na jednom ML-u promenio protokomer i još "neke benzinske ventile" po rečima vlasnika. Plin je skinut da bi išao na popravku jer dotični servis neće ni pipnuti auto ako ima plin.
                  Problem je što je vlasniku pre toga pokazano na dijagnostičkom aparatu da jedna strana šanta do bola i da auto ode u safe mod zbog toga. kako na to utiče protokomer baš bi voleo da znam. A da, usput, plin je oštetio protokomer jer je agresivan. Šabančina. Plin na sekvencijalnom sistemu nema veze ni dodira sa protokomerom. Mislim turim šargarepu u takav ovlašćeni servis koji nema elementarno znanje.
                  Bački Petrovac je u pitanju...
                  Ovde se piše nešto pametno, samo ne znam šta...

                  https.autogas.rs

                  Comment

                  • Srdjan
                    CBC Senator XXL
                    • 30.09.2004
                    • 2416
                    • Bajina Basta/Beograd

                    #10
                    Ja bih ga rado vozio ali samo ako je sluzbeni auto... Sve je to lepo i fino, ali zbog velikih troskova ako dodje do problema a pre ili kasnije ce doci ne bih uopste razmisljao o jednom common rail motoru!!! Po meni bolja varijanta da ides na e46/e39 benzinca... A sto kaze brick, ako ne mora bmw nadji drugi model sa turbo benzincom i ugradi gas i pici jos bolje nego taj 320d!
                    Lancia Kappa 2.0 20v

                    Comment

                    • Wiz
                      CBC Senator XXL
                      • 30.09.2004
                      • 3104
                      • Nish

                      #11
                      Recimo 9.5 2.0 turbo sa "samo" 150ks dodas cip ode na 210ks ko iz sale a nema sta da mu razmisljas

                      Comment

                      • Flavio
                        CBC Senator XXL
                        • 13.06.2006
                        • 1926
                        • 012 Centar
                        • KaraWagon 1.4T.Spark

                        #12
                        Sorry za malo off-a!
                        @Dora,imas pravo za service ! I posle takve popravke u "takvom" servisu auto ne radi k'o svet ni dan danas!Na konstantnom gasu uvek neko sitno cucanje,k'o da se "zalece" na sitno.I neki dan,u nekoj obliznjoj radionici,donesu oni lutajuci "Wurth" trgovci kao neki comp. za dijagnostiku.Aj ,kao, da ga probaju,koga da zakace ... aj Mecku (najbliza u komsiluku),cisto onako probno.Kad ono,MB inace "OK" posle "onakvog" servisa,komp izbaci "neispravnost senzora obrtaja radilice".Kum prs'o!
                        No comment!

                        Comment

                        • r1cer
                          CBC Senator XXL
                          • 22.01.2006
                          • 363
                          • Beograd

                          #13
                          Što se tiče kvaliteta goriva, NIS sad uvozi eurodizel a i nekoliko privatnih pumpi takođe tako da što se toga tiče nemoj da brineš nije situacija kakva je bila.

                          Iako vidim da će ova tema preći u dizel vs benzin rat ja mislim da bi najbolje bilo da ponovo provozaš 320i i 320d pa da vidiš šta ti se više sviđa (molim vas nemojte počinjati sa onim šta bi bilo da je 2.0 turbo benzin)

                          Comment

                          • fantastik
                            CBC Senator XXL
                            • 28.07.2005
                            • 417
                            • Novi Sad

                            #14
                            i ja se bas zbog toga dvoumim znaci sve je to ok dizel ide kao benzinac trosi 6 litara ali sta kad se nesto pokvari na dizelu, mnogo je zahtevnije odrzavati dizel nego benzinca. Mada evo ja mog bmw imam vec godinu dana i te price sta ako ti nesto rikne koliko to kosta idt uopste ne stoje posto se moj bmw uopste nekvari znaci poenta price sta god uzmes dobro je samo treba naci dobro ocuvan model

                            Comment

                            • M-power
                              Moderator
                              • 10.01.2005
                              • 10060
                              • Bg; Banovo Brdo
                              • CorsaC, astra H,

                              #15
                              Jaoooo "over" da znas samo kakav si domaci sebi zadao.

                              Ne znam sta da kazem....imao sam isto iskustvo sa doticnim modelom. Ma koliko sam pokusavao da mu nadjem manu i da ga pljujem u sebi.....mogao sam to da radim samo iz ljubomore.
                              Auto tako dobro ide, tako se dobro vozi (dinamican), tako je necujan motor, tako malo trosi za ne poverovati, da ja jednostavno nemam reci.

                              Iskreno bolje da se nikada nisi provozao u njemu i ostao blago zatupljen

                              Jedino sto je CR ja ga se tako plasim........a mozda opet trazim razlog za odbojnost prema dizelima.

                              Dobar drugar vozi upravo taj model vec par godina tako da za sve probleme nastale u eksplataciji mogu saznati iz prve ruke i sto je najbitnije vrlo realne utiske i informacije, jer ga decko redovno i pametno odrzava i poznaje mehaniku uopste, pogotovu BMW-a a pritom nije pristrasan doticnoj marki da precuti ukoliko nesto nije bilo uredi.
                              Do sada vec par godina je prezadovoljan autom.
                              To date there has never been a faster car built for the public road and,
                              it has been suggested, there never will be. McLaren F1.

                              Comment

                              Working...
                              X