Bezbedna jurnjava po autoputu

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jovan30
    CBC Senator
    • 07.05.2006
    • 322
    • Beograd

    Bezbedna jurnjava po autoputu

    Znam da vec ima tema koliko ste najvise vozili po cajgeru, pa ako moderatori hoce nek prebace ovo u off topic.
    Ne mislim ja koliko sta vozili po cajgeru nego koliko je po vama bezbedna jurnjava po autoputu.
    Znaci situacija, imas priliku da isprobas "auto snova" i sad koliko bi ste vi maksimum isli sa njim a da voznja nije toliko rizicna (na autoputu) da se "ne isplati". Znaci ono da li je bezbedno voziti 10-tak sekundi 250 km/h ili vise, koliko autu od 200-250 ks treba da ubrza od 160 km/h do 250 km/h, a koliko treba autu od 350 ks da ubrza od 160 do 250,260 ili vise.
    Vidim da na temi koliko sta vozili maksimalno po cajgeru ima prilican broj onih koji su se vozili (ili su vozili) preko 240 km/h pa me interesuju pre svega njihova iskustva.
    Ovako kad iz fotelje zamislim da vozim 250 km/h na autoputu uvek mi padaju na pamet scene, kako mi neko izlece u levu traku a ja ne uspevam da zakocim, ili da neka dileja pretrcava autoput i tako to, znaci ono, neko ce reci "sinak nemas m*da", ali bih bas voleo da osetim voznju 250+ km/h.

    Znaci mene najvise interesuje koliko automobilu treba da ubrza od 160 kmh do 250 kmh ili vise (razume se mislim na automobile koji mogu da ubrzaju do 250 km/h po cajgeru )
  • Valent Vudriga
    CBC Senator XXL
    • 02.04.2005
    • 2778
    • USA

    #2
    Tko se macha laca, od macha ce i izginuti.

    Comment

    • TETAK
      CBC Senator XXL
      • 30.09.2004
      • 3034
      • Čačak, Srbija

      #3
      Imao sam prilike da više puta vozim 200 km/h i brže, pa mogu da ti iz prve kažem da je to na motociklu čisto mučenje ali eto vozilo se.Na motoru je uživanje tamo izmedju 90 i 120 km/h.
      Opet u autu sve je to nešto normalnije ali ni tu nije nešto posebno, pogotovo što non-stop zveraš levo-desno da nešto ne izleti a da o stanju kolovoza ne diskutujem.Veruj mi, možda to drugi neće priznati, da su me uvek ramena i vrat boleli posle takve vožnje.Sa druge strane dinamična vožnja na tempu od 110 do 150 uvek mi je pričinjavala zadovoljstvo, pogotovo uz dobru muziku!Inače, ne volim auto-put, više mi leži vožnja na magistralnom putu sa dobrim kolovozom.
      Uz laž uvek ide istina, istina je dovoljna sama!

      Comment

      • dfast
        CBC Senator XXL
        • 26.05.2005
        • 1302
        • Hoofddorp NL /Bgd

        #4
        Adrenalin koji trazis kako rece pri voznji na 250+ se desi uglavnom samo jednom i to prvi put. I nije bitna brzina nego sam osecaj brzine, tako da to mozes doziveti u kartingu na nekih 120 ili na matorom motociklu na 80km/h ili u napucanom jugicu na 160km/h.
        Lepota brzog putovanja se oglada u sledecem, sednes u kvalitetan auto u odvezes 6 ili 8 sati i posle toga izadjes u grad na pice a da te ne bole ledja ili vrat. To kosta i to se zove udobnost. Licno iskustvo mi nije izgradjeno na jacim limuzinama nego na srednjoj klasi, koja ako je nova lakocom vozi 120-150 koliko je danas dovoljno za prosecno brza putovanja.
        Da mi bogati ujak pozajmi ferarija na pola dana, naravno da bi izasao na auto put da ga zaletim, ali koliko bi ga zaleteo zavisilo bi od trenutnog stanja na putu. Naravno da se podrazumeva prethodno iskustvo u voznji.

        Comment

        • DejanV
          CBC Senator XXL
          • 19.07.2005
          • 682
          • Beograd

          #5
          POTPUNO se slazem sa stavom Gorana (dfast) oko subjektivnog osecanja brzine.

          Na primer, u Yugu, koji je mali i ne bas udoban u serijskoj izvedbi, voziti 150-160 km/h znaci imati osecaj jako velike brzine. Na nekom drugom Yugu, kada predjes 200 km/h, imas utisak da bukvalno letis, iako 200 km/h nije bas neka impresivna brzina, mada nije zezanje, na Yugu to je subjektivno jako mnogo.

          Da bi to mogao, moras da stvrdnes vec ionako neudoban auto i spustanjem, i krucim vesanjem, i tvrdjim amrotizerima, i novim kracim ili skracenim oprugama. Ako to ne kompenzujes mekim gumama i jako udobnim sedistima, obrao si bostan, ono sto Tetak kaze je igra i komika prema tome kako ces se osecati kada posle svega sat vremena izadjes iz takvog vozila. To je mene oteralo na Tigar 635 gume (mekane, od kada je Tigar deo Michelin imperije) i na zamenu prednjih sedista onima iz Peugeot 206 (Francuzi su ipak carevi udobnosti, neka prica ko sta hoce).

          Medjutim, voziti 200 km/h po nasim drumovima, bez obzira u cemu sedis, znaci da iz dubine duse mrzis sopstveni donji postroj i da mu radis o glavi. Moze, tu i tamo na nekim deonicama puta Beograd-Nis, ali to su ipak kraci potezi. Cepaj auto i drugde, i rasturices donji postroj. Pa ce tebi, kao meni, gasni amortizeri jedva izdrzati 30.000 km, i to na muku.

          Jedina ponovljiva car voznje preko 200 km/h je da gledas face kolega vozaca kada ih preteknes u Yugu ... Zgrazavanje, neverica, cudjenje, bar 80% psihologije uzivo.

          Pozdrav,
          DVV
          Brzina košta. Koliko brzo hoæeš da ideš?

          Comment

          • overspeed
            CBC Senator XXL
            • 24.05.2005
            • 2779
            • Kosovska Mitrovica

            #6
            Pojam "bezbedna vozhnja" je jako relativna stvar, na autoputu ili drugde...

            Pre svega jer na nashim putevima, takvim kakvi su, je chak i opushtena vozhnja, bez jurnjave - nebezbedna. Kad vec prichamo o tome, pogledaj sledecu temu:



            Znachi, mishljenja sam da je autoput daleko najbezbedniji, makar se tamo vozilo i preko 120 km/h (a preko 50+ % vozacha redovno, ili povremeno voze upravo tako). Ako nishta, a ono je mogucnost da se neki pijani kamiondzija zaleti iz suprotnog smera i zakuca u tebe/mene "head-on" (bilo skoro negde u Vojvodini, poginulo nekoliko jedva punoletnih...) ili da se neko uspava za volanom sa 100 km/h i lagano "zaluta" u levu traku (deshava se svakog dana) je maltene nemoguca... Znachi, na takvim putevima mi mnogo manje "drzhimo" situaciju pod kontrolom odnosno onemoguceni smo u velikoj meri da lichno kontrolishemo svoju lichnu bezbednost. Jedna pijana ****** ili uspavani vozach na pogreshnom mestu u pogreshno vreme i - nema nas vishe... Sve i da smo najsavesniji vozachi i da poshtujemo sva pravila, nasha bezbednost zavisi i od drugih uchesnika u saobracaju. Pitanje je samo gde je taj faktor manje ili vishe bitan u "jednachini"...

            Ja lichno apsolutno poshtujem sva pravila i jako sam civilizovan u saobracaju kad vozim na regionalnim putevima (uz poneki overspeeed ) ali po gradu UVEK. Shto se autoputa tiche, priznajem da retko kad poshtujem ogranichenja brzine, odnosno kad god sam siguran da time necu dovesti pre svega druge u opasnost. Da sednem pijan (naduvan, nashmrkan...dodaj po zhelji) ili "mrtav umoran" za volan nisam i necu nikad. Ali, da uglavnom ne poshtujem ogranichenje na autoputu - pruznajem. Sudite mi, ali... Sadashnji auto sam vozio koliko je mogao da ide (tek neshta preko 200), da je mogao 250+ verovatno bih i to probao bar jednom. Da li je to bezbedno - nije, ali daleko od toga da je bezbedno i onih prevezenih 200-ak kilometara dok sam se dovezao do autoputa. Ono shto znam je da mi je auto uvek tehnichki ispravan 100% i da cu voziti po autoputu 200+ samo onda kad sam siguran da direktno necu druge dovesti u opasnost (chist put stotinama metara, chesta situacija na autoputu). Medjutim, to ne znachi automatski da je to manje bezbedno od situacije gde se vozim 60-70 km/h na nekom magistralnom putu jer u svakom momentu mozhe da naidje onaj pijani kamiondzija iz suprotnog smera...

            Znachi, nashi putevi + mentalitet (bezobzirnost, alkohol, bahatost itd) vozacha + tehnichka (ne)ispravnost vozila na drumovima znachi samo jedno: NIKO u saobracaju nije bezbedan, bez obzira kako i gde vozio. Za svoje postupke u saobracaju sam spreman da preuzmem odgovornost, ali upravo shto razmishljam na taj nachin do sada nikad nisam nikog u saobracaju ni "ocheshao" niti ugrozio na bilo koji nachin. Moj "vozachki dosije" nema nijednu "crnu stranu" ali ima "sivih", odnosno poprilichno prijava za prekorachenje brzine.

            ...koliko je po vama bezbedna jurnjava po autoputu.
            Zato i napisah na pochetku da je ovo veoma relativna stvar. Treba se zapitati koliko smo to mi bezbedni pored malog miliona krsheva od vozila na putevima, koliko smo to bezbedni obzirom na hiljade pijanih/ushmrkanih i mrtvih umornih za volanom, koliko smo to bezbedni obzirom na stanje "kaldrma" (pre svega regionalnih), na kojima je ponegde opasno voziti i 50 km/h...

            Ako konkretno prichamo o autoputu, brzina, sama po sebi, po meni nije obavezno i faktor nebezbednosti...

            Ako mi ne verujesh pitaj Boosta
            http://www.bmw.tv

            Comment

            • jovan30
              CBC Senator
              • 07.05.2006
              • 322
              • Beograd

              #7
              Hvala vam momci na odgovorima.

              Ali mi niko nije odgovorio na jednu stvar, koliko treba automobilu od recimo minimum 250 ks da ubrza od 160 km/h do 250 km/h?

              Comment

              • overspeed
                CBC Senator XXL
                • 24.05.2005
                • 2779
                • Kosovska Mitrovica

                #8
                A maksimum KS...?!



                Malo "preshiroko" formulisano pitanje, tim pre shto to zavisi od mnogo faktora, konkretnog modela i motora (sa ili bez turba, tezhina auta, aerodinamika itd itd)...

                Koji auto, motor... Znace vec neko da proceni...
                http://www.bmw.tv

                Comment

                • Skyline GT-R
                  CBC Senator XXL
                  • 13.02.2005
                  • 806
                  • Chicago - My Kind Of Town

                  #9
                  Originally posted by DJDexy
                  Hvala vam momci na odgovorima.

                  Ali mi niko nije odgovorio na jednu stvar, koliko treba automobilu od recimo minimum 250 ks da ubrza od 160 km/h do 250 km/h?
                  U hebote, ala si postvaio pitanje. - "koliko treba autobusu da se napuni putnicima".

                  Koji auto, koliko je tezak, koji menjac, da li je 250 fabrickih ili 250 tuniranih hp, koliko ljudi unutra.....A drugo..sto kaze @overspeed... "....do koliko max HP"

                  Ubrzanje moze da bude od 5 minuta do 5 secundi (za aute oko 1000 hp)

                  Comment

                  • Rubi
                    CBC Senator XXL
                    • 06.05.2005
                    • 519
                    • Beograd

                    #10
                    Od 5 sekundi, do nikad
                    (\__/)
                    (='.' This is Bunny. Copy and paste Bunny into
                    (")_(") your signature to help him gain world domination.

                    http://www.flickr.com/photos/rubinjoni/

                    Comment


                    • #11
                      Originally posted by overspeed
                      Ja lichno apsolutno poshtujem sva pravila i jako sam civilizovan u saobracaju kad vozim na regionalnim putevima (uz poneki overspeeed ) ali po gradu UVEK. Shto se autoputa tiche, priznajem da retko kad poshtujem ogranichenja brzine, odnosno kad god sam siguran da time necu dovesti pre svega druge u opasnost. Da sednem pijan (naduvan, nashmrkan...dodaj po zhelji) ili "mrtav umoran" za volan nisam i necu nikad.
                      Eh... kada bi svi ovako razmislalji...btw i ja bi ovo sve mogao potvrditi.

                      Comment

                      • jovan30
                        CBC Senator
                        • 07.05.2006
                        • 322
                        • Beograd

                        #12
                        OK. stvarno sam postavio presiroko pitanje.
                        Znaci interesuje me za neki od sledecih automobila, s'obzirom da su mi oni dostupni za to testiranje (da ne bi bilo zabune nisu moji vec mogu da ih uzmem za tu voznju).

                        Audi A6 3.0 quattro 220 ks
                        Audi A8 4.2 noviji model 335 ks
                        BMW 320i E46 170 ks
                        BMW 530d E60 218 ks
                        Mercedes S500 306 ks
                        Porsche 996 turbo 450 ks
                        Porsche 997 carrera 320 ks

                        Voleo bih da "testiram" i neki od ovih limuzina, ali Boga mi i neki od ova 2 porsche-a.

                        Comment

                        • 206
                          Admin od ispočetka :)
                          • 09.12.2004
                          • 9548
                          • Beograd
                          • 206

                          #13
                          Pa onda ih isprobaj pa nam reci.

                          Ne razumem poentu teme, pitas koliko im treba da dodju od toliko do toliko, pa onda imas i priliku da ih testiras da vidis...sta te interesuje u stvari, ne kapiram...? Ako te interesuje da saznas to sto si pitao sedi pa probaj ako vec mozes, eto i mene interesuje. Ako je pitanje neko drugo, onda pitaj ponovo jer ja ne kapiram.
                          The difference between men and boys is the price of their toys

                          Comment

                          • BRABUS
                            CBC Senator XXL
                            • 15.10.2004
                            • 2399
                            • London

                            #14
                            Ja sam gotovo siguran da takve testove niko ne radi, tj. ja ih barem nisam video ni u jednom od auto casopisa. 0-160 km/h da, ali preko Retko se rade cak i testovi od 0-Vmax....tako da ne mozes da izvedes indirektan zakljucak koliko im treba. Fabrike takodje ne navode to u fabrickim podacima.

                            Comment

                            • Nenad
                              CBC Senator XXL
                              • 06.01.2005
                              • 1364
                              • BBgd/Mow

                              #15
                              Sto se tice elasticnosti motora a o tome je rec koliko vidim, sve te podatke mozes da nadjes na sajtovima ili proizvodjaca ili nezavisnim.
                              Ako budes vozio na normalnim putevima tipa Nemacka,Italija,..., imaces dovoljno vremena da ubrzas od i do, ako ovo planiras na nasim prostorima najverovatnije neces biti u mogucnosti da to isprobas.

                              Dodaj u tvoju nocnu moru pucanje prednje gume na 250 km/c, koje izaziva prevrtanje auta a ti nisi vezan zato sto bi ti drugovi rekli da si mlakonja.
                              Boost or bust...

                              Comment

                              Working...
                              X