...ESP tj. DSC. On se ugradjuje u modele serije 3 bez doplate tek od 2001 godine.
ESP nije isto shto i DSC.
Prvi je samo "bazichni" sistem koji koristi signale od senzora na tochkovima i u sluchaju detekcije gubitka trakcije aktivira kochnice na tim tochkovima do prestanka proklizavanja. Sem toga u ESP odnosno ASC sistem (kako ga BMW oznachava) je implementirana i mogucnost kontrole ugla otvorenosti trotela i procesa ubrizagavanja/paljenja smeshe kojima se u sluchaju potrebe kontrolishe i koriguje snaga koja se prenosi na tochkove, chime se dodatno poboljshava trakcija. Zato se ovaj sistem oznachava i sa ASC+T, odnosno naziva "traction control".
DSC sistem koji si ti naveo je zaista predstavljen kasnije i uvrshten u proizvodnju tek 2001., a radi se o daleko naprednijem sistemu stabilnosti koji je, za razliku od ASC-a, dinamichan (Dynamic Stability Control) i deluje u svakom trenutku i u svim uslovima vozhnje a ne samo kod ubrzavanja ili naglih usporavanja/kochenja kao shto je to sluchaj sa ASC-om. Naime, DSC sistem je mnogo kompleksniji i efikasniji jer koristi i senzore lateralnog ubrzavanja/proklizavanja, ugla obrtanja oko uzduzhne ose, pedale kochnice i ugla zakrenutosti prednjih tochkova kako bi u svakom trenutku mogao shto bolje da "proceni" da li je stabilnost narushena, i po potrebi intervenisao. Kontrola stabilnosti DSC u odnosu na ASC je po proceni fabrike za 20% efikasnija.
@ jovan30:
U svakom sluchaju nemoj da se previshe cimash oko (kontrole) stabilnosti, dovoljna je povecana doza opreza za volanom i to je to. Ako si iole solidan vozach sve shto ti treba u tom sluchaju su dobre gume i jako pozheljno ABS =]
PS. Sorry, malo je van teme, ali ovo sam morao da okachim =] Moj auto nema nikakvu kontrolu stabilnosti (ima ABS), ali sam ga bez problema vozio tokom zime, a gume su posebna pricha...


Hint: Tigar Prima



Comment