Vozacko iskustvo

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • milan_g1
    CBC Senator XXL
    • 07.02.2007
    • 863
    • Karaburma

    #31
    I ja sam mladi vozac, vozim oko 8 meseci i imam 10(ak)000 km iza sebe, znaci tek sam poceo. Mislim da sam za sada siguran vozac, uglavnom vozim po svom manjem mestu ali cesto idem do Kraljeva ili Kruseva, imam iskustva i po Kragujevcu, Beogradu... autoputu... Sve su to barem za mene potpuno razlicite voznje, nemam neki auto za cepanje nego vise da skupim drugare i odemo na Goc na rostilj ili u Kraljevo na svirku. Do sada nisam imao kriticne situacije koje sam ja prouzrokovao ali su zato meni izletali pojedini manijaci bez posledica. Ljudi ja sam sinoc ponovo uzeo testove za voznju i pregledao sve znakove, primetio sam da pojedine ne mogu da protumacim, savet za mladje vozace od mene: znakovi su MNOGO bitni! Nisu ni svi iste osobe, drugar koji je zajedno samnom polozio je do sada 3-4 puta vec udario kola, ja nisam ni jednom.

    Inace tema je mnogo zanimljiva, pozdrav
    "Nema leka. U stvari, treba ili prestati piti ili ne prestajati s pićem. Kad prekršite jedno od ta dva pravila, imate problem"

    Comment

    • alt+64
      CBC Senator XXL
      • 27.02.2006
      • 571
      • bgd

      #32
      Originally posted by Williams
      Alt + 64
      2. Izadji u 4 ujutru na auto-put, daj gas i cekaj dok se skroz ne us*res. Onda ga drzi jos 10tak sekundi, pusti ga i lagano se vrati kuci. Saznaces 1) svoje trenutne granice, i bitnije 2) videces da iza njih nema nista preterano interesantno da bi ih prelazio pre nego sto se osetis siguran.
      Sa ovim se ne bih bas slozio, narocito sa pocetnikom koji je tek krenuo da vozi, koji jos nema osecaj, nema mirnu ruku, i ne dao Bog da pri nekoj toj brzini naglo pomeri volan.
      Moj ti je savet preko 130 da ne ides prvih 4 meseca.
      Hm, kojoj toj brzini?
      Nisam nigde rekao da ide do tolko i tolko, nego da drzi dok se ne us**e. A bas zato sto je pocetnik, to ce biti dosta ispod tih 130.
      poz

      Comment

      • Vladd
        CBC Senator XXL
        • 09.07.2006
        • 581
        • NBG

        #33
        Originally posted by Boris Lozac
        Originally posted by Vladd
        Pokusaj da ne budes smetnja u saobracaju vozeci "svoju voznju", tada proizvodis nezgodne reakcije ostalih ucesnika i uvodis sebe u problem. Ne nislim na psovke i price, ali nervozna preticanja, ili kocenja drugih, uvode i tebe u problem.
        Izvini, ali nije mi najjasniji ovaj deo, na sta konkretno mislis?
        Konkretno mislim na "neprilagodjenu" voznju. Kako sam ranijih godina primetio, skloni su joj vozaci Renoa4

        Kada se svi "vuku" ili idu polako, voziti brzo, preticati jednog po jednog, "uskakati" u male prostore, izazivati kocenja, makaze...

        Ili kada svi, u koloni zuje, leva traka auto puta, npr, baja zauzme traku i vozi 80, "po ogranicenju"-u glavi ili mu tada auto "malo trosi", sto ponovo izaziva preticanja sa desne strane, ili kocenja.

        Takodje, "magistralni" obicaj, "lakih" vozila iz praistorije, pocetak obilazenja vozila koje ide recimo 50 sa "brzinom" 65, i trajanje preticanja sa max 70 na sat, da se ne bi pokvario prosek "potrosnje", ili narusila "meka" voznja.

        Poz.

        Comment

        • Boris Lozac
          CBC Član
          • 14.06.2006
          • 38
          • Beograd

          #34
          @ Brick

          U vezi autoputa. Ja, ovako zelen i neiskusan sam mislio da i na tom ukljucenju od sajma na gazelu imam tu ubrzavajucu-pristupnu traku, kao sto ima recimo kad ides desno prema autokomandi iz pravca sajma.
          Video sam trougao, ali sam mislio da ne treba skroz da zaustavim auto, vec da se polako ukljucim, misleci da niko ne vozi tom krajnjom desnom trakom. Sad shvatam koliko je to ustvari pogresno, i da je taj autobus mogao posteno da nas pokupi.
          Valjda necu napraviti slicnu glupost ponovo, jer kao da mi je mozak blokirao taj prvi put.
          Uopste nisam drzao stvari pod kontrolom. Upravo ta situacija sa gazelom. Zdrav razum ti govori da se ukljucujes na auto put, i da moras da se zaustavis, jer je moguce da neko ide i tom desnom trakom(a zasto i ne bi), ali jednostavno zdrav razum nije dospeo do mene iz nekog razloga.
          Onda ta zanosenja u krivinama, ja sam ustvari nesvesno davao gas u krivini i pre nje, i samim tim prouzrokovao nepredvidjene pokrete automobila. Opet, ni sam ne znam zasto sam to radio.
          Ali eto, izgleda da ipak znaci kad napravis pauzu, i kad malo porazmislis, jer, kazem, kad sam se vracao to vece, nisam imao takve poteze, i vozio sam bar duplo bolje, i drzao situaciju mnogo vise pod kontrolom.
          Drago mi je sto sam uvideo te greske, i da mi mozak nije umislio da sam dobro vozio.
          LFS - sheer driving pleasure

          Comment

          • prolupator
            CBC Senator XXL
            • 02.09.2005
            • 3968
            • Zemun

            #35
            Sve se nauci... Ja sam moju gospodju ucio da vozi (ne da upravlja vozilom, vec da vozi). Danas vozi bolje od mene .... opet... ne brze, vec pametnije. A na isto mesto stignemo sa 5% razlike u vremenu, ja se ziv iscimam, a ona se doveze kao dama, kako i treba... Zasto? Zato sto je slusala i primenjuje sve sto sam joj rekao, a ja, iako znam sta i kako treba da se radi, ne slusam mozak bas uvek...

            Povedi caleta ili bilo kog ko ima mnogo kilometara pod tockovima, neka te nauci ispravnoj voznji. Kasnije ces to lako primeniti po zelji Vazno je da znas!
            OPEL KLUB SRBIJA - http://www.opelclub.rs - dođi, vidi ...

            prolupator.mojblog.rs

            Comment

            • Wiz
              CBC Senator XXL
              • 30.09.2004
              • 3104
              • Nish

              #36
              Ja kad sam ucio da vozim izlazio sam u kraju i to uvece kad nema guzve,lagano na jednom fici,posle toga malo grad,i sve se stice vremenom ne zuri nigde

              Comment

              • sw.brick
                CBC Senator XXL
                • 09.10.2004
                • 8141
                • Beograd, barajevo-zemun
                • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

                #37
                ovako zelen i neiskusan sam mislio da i na tom ukljucenju od sajma na gazelu imam tu ubrzavajucu-pristupnu traku, kao sto ima recimo kad ides desno prema autokomandi iz pravca sajma.
                Video sam trougao, ali sam mislio
                ma super je što si analizom sada iskusniji, jako puno zna?i saznanje do koga si došao iz prve ruke.

                upravo primer koji navodiš sa 2 razli?ita uklju?enja, sa razli?itim znacima je i dobar primer da ne vredi poznavati jedan, dva neki grad i truditi se da se pamti mnogo saobra?ajna situacija.

                u nekom drugom gradu, ili istom na novom nepoznatom mestu može saobra?aj biti potpuno druga?ije regulisan.

                ali saobra?ajni znak, uvek i u drugoj državi i u drugom gradu i nepoznatom putu uvek ima isto zna?enje.
                volvo
                945 SE turbo lpg
                344 GL lpg

                Comment

                • zola_
                  CBC Senator XXL
                  • 24.06.2006
                  • 319
                  • Novi Beograd

                  #38
                  ono sto ja mogu da ti savetujem iz mog ne ogromnog ali dovoljno velikog iskustva je da jednostavno ako nisi siguran da li je znak stop ili trougao ili da imas pravo prvenstva, zaustavi se i pogledaj da li neko ide, mozda ces nekoga iznervirati ali ces biti siguran da ces bezbedno proci ukljucenje/raskrsnicu, i vremenom ces sve raditi brze i stalozenije kao sto je slucaj i sa parkiranjem.... a sto se tice kocenja, gledaj da uvek primetis i ovog ispred sebe i onog ispred njega ako ti vizuelni uslovi to dozvoljavaju, takodje je ta situacija sa semaforom, nemoj da zuris da bi sto pre prikocio koliko god to mozda glupo zvucalo... a sto se tice zanosenja u krivini, ako si vec usao prebrzo nemoj da kocis vec drzi cvrsto volan i iskontrolisi auto pa koci kada iz iste izadjes

                  Comment

                  • milan_g1
                    CBC Senator XXL
                    • 07.02.2007
                    • 863
                    • Karaburma

                    #39
                    Vozi u pocetku sa nekim iskusnijim kao sto ti je dosta ljudi vec savetovalo, meni je recimo cale mnogo vise pomogao za finu i tecnu voznju nego instruktor koji mi nije ni jednom trazio da nizbrdo kocim motorom dok me je cale zamalo izbacio iz kola kada sam bez razloga zgazio kocnicu, tako neke finese se uce vremenom a bolje ti je da te neko odmah u startu kritikuje pa da to ispravis nego da ti predje u losu naviku. A veruj mi u isto vreme smo zajedno polozili nas par drugara i ne voze svi lepo, jednostavno sa nekim se osecas sigurno i ne razmisljas o voznji a neko te iscima tako da se preznojis dok stignete gde ste krenuli. Ja sam se ljutio kad mi cale nesto prigovori, ali sada samo mogu da mu kazem hvala, tako da prihvati kritiku na pozitivan nacin i vremenom ti voznja postaje tecna rutina, pozz
                    "Nema leka. U stvari, treba ili prestati piti ili ne prestajati s pićem. Kad prekršite jedno od ta dva pravila, imate problem"

                    Comment

                    • novice
                      CBC Član
                      • 22.11.2006
                      • 51
                      • Beograd

                      #40
                      Originally posted by brick
                      (BG je mali grad, malo automobila u svetskim razmerama)..
                      Jeste mali ali je automobila previse za njegovu velicinu. I Beograd je prilicno komplikovan za "probijanje" kroz saobracaj, tesne ulice, nekultura vozaca, nepostovanje propisa... Ne mora svaki veliki grad da bude tezak za voznju, ali eto Beograd spada u one nepovoljnije. Slican osecaj imam npr u Solun-u u spicu, mada je guzva tamo jos veca ali su ljudi "manje stoka".

                      Comment

                      • miroslavm
                        CBC Senator
                        • 13.02.2007
                        • 208
                        • Beograd, Zvezdara

                        #41
                        Re: Vozacko iskustvo

                        Originally posted by vozacbg
                        Cao. Nadam se da cete imati strpljenja da procitate celu moju poruku.
                        Imam 23 godine ali jos uvek nemam auto. Jeseni 2002 godine sam polozio voznju, iz drugog puta i testove i praksu. Tih dana se rado secam, secam se rado moje obuke na Pug206-ici, bas sam zavoleo taj autic. Sticajem okolnosti moji nisu imali casha da mi priuste neki auto.
                        Ovako posle polaganja voznje, prvi put sam seo na vozacko mesto marta 2003 godine u Opel Astru 1.6 od 75 ks, osoba ciji je auto rekla mi je da fino vozim, da se prakticno ne oseca da sam pocetnik.

                        Potom za Djurdjevdan 2003 vozio sam Yuga 45 na otvorenom putu i autoputu, nisam ga cepao vozio sam ga normalno, na autoputu po mraku, mozda prvih par minuta nisam drzao pravac ali posle je sve islo kao po loju, i sutradan kada sam vozio na magistralnom putu po Sumadiji, isto sam vozio sasvim lepo.

                        Sledeci put sam auto imao na raspolaganju citava 3 dana. To je bio avgust 2003 godine, kada sam vozio Yugo 45. Osecao sam da vozim zaista bezbedno, nikakva situacija u gradu me nije plasila, jednostavno potpuno sam se normalno osecao.

                        Sledeci put sam vozio marta 2004 i to Toyotu Yaris 1.0. Nisam ga vozio nesto dugo, ali sam ga vozio u gradskim uslovima, isto sam se osecao bezbedno, i sigurno.

                        Moj poslednji put da vozim auto bio je aprila 2004 cini mi se za uskrs, kada sam vozio BMW 320 E30. To je moj prvi put da vozim zadnju vucu, vozio sam na periferiji grada, i bilo mi je super, pogotovu feeling kad vozis BMW prvi put.

                        Nazalost od aprila 2004 do danasnjeg dana nisam sedeo za vozackim mestom Ne volim da bilo koga moljakam da mi da jedan krug ili tako nesto, ali izgleda da sam pogresio...

                        Danas pre neka 3 sata vracam se sa drugarom iz grada, i on me vozi do kuce, kad mi u jednom trenutku kaze, "ajde sedi da vozis malo ti". Moram da priznam mojoj sreci nije bilo kraja. U pitanju je Audi A3 1.6 sa 102 ks. Seo sam za vozacko mesto, ali odjednom me je izgleda uhvatila ogromna trema. Cak sam rekao ortaku da upali svetlo da vidim gde je gas i kocnica. Osecam sam se uzasno. Treba da vozim ortaka koji ima mnogo vise iskustva u voznji od mene, presao je sigurno 100000 km, a ja nisam presao ni 300 km za 4 godine. Otpustio sam kvacilo i pocetnicki dodao gas i auto je cimnuo. Krenuo sam sa malo jacim gasom da osetim kako izgleda 5500 obr/min. U tom trenutku u meni je bio i veliki strah i velika sreca zbog voznje. Potpuno sam zaboravio da gledam u retrovizore, jednostavno ne znam sta mi je bilo. Kocnicu sam stiskao sa jacim intenzitetom nego sto bi trebalo, pogadjao sam svaku rupu na putu, osecao sam se uzasno. Osecao sam se kao da sam prvi put u zivotu seo za volan automobila.
                        Tragedija je u tome, sto sam ja kao klinac u osnovnoj i srednjoj skoli najvise od svih ortaka bio nalozen na automobile, i svi su ocekivali i da cu prvi poloziti voznju i da cu prvi imati auto, ali zbog raznih okolnosti to se nije desilo, tako da me je uzasan blam zbog toga. Ali da se vratimo na temu.
                        Posle voznje bio sam istovremeno i srecan i uzasno besan, zato sto sam potpuno ali potpuno izgubio iskustvo i rutinu voznje.

                        1.Mene zanima pre svega vase misljenje oko toga, kad kupim auto, koliko ce mi vremena trebati da udjem u rutinu da ne ostavljam utisak pocetnika?
                        Da budem krajnje iskren, mene bi sada bio blam da vozim bilo koga sem mog mladjeg burazera, ne smem ni da pomislim da je u kolima bio jos neko recimo moja devojka kako bi se osecala.
                        Meni auto najvise treba za voznju do faksa na Novi Beograd, da vozim devojku do Cacka jednom mesecno kad ide kod svojih da se ne maltretira busom ili vozom, i kad izlazim sa devojokom u grad, i naravno za druge izlaske, tj.za sve za sta sada koristim GSP.

                        2.Nije mi jasno kako sam izgubio iskustvo, da li je danasnja katastrofalna voznja bila posledica treme pred ortakom (ranije sam uvek vozio kola koja mi neko od rodbine daje, pred rodbinom naravno nisam imao tremu niti bilo kakvu zelju da dokazem da znam da vozim)

                        3.Koliko ce mi vremena trebati da mogu bezbedno da vozim po gradu, i da me nije blam kad vozim nekog (tj. da ne ostavljam utisak pocetnika, recimo da vozim kao sto sam vozio posle polaganja voznje 2003 i 2004 godine)

                        4.Posle koliko vremena bi ste se vi u mom slucaju uputili u voznju od 150-160 km od BG do Cacka? Posto mi je jako bitno da devojku vozim do njenih, da se ne maltertira vise busom.

                        5.Na koji nacin da uvezbavam manevrsanje pri parkiranju, to me iskreno najvise plasi da ne ocesem neki auto. To me je uvek plasilo i pre polaganja voznje i posle, i uvek sam gledao da auto parkiram na mesto sa najmanje manevrisanja.

                        PS. inace kada sam ucio voznju samo jedan cas sam proveo na poligonu, instruktor mi je rekao nesto u fazonu znas da vozis, mozemo odmah da predjemo u voznju po gradu.
                        Nadam se odgovorima i nadam se da cu uskoro uzeti auto i da cu konacno i ja biti vozac, i da cu sto pre zaboraviti uzase GSP-a od koga se jezim
                        Ej pa šta se uzbudjuješ, pa to je sasvim normalno. Čim nabaviš auto sedi u njega sasvim sam i vozaj danju i noću i to kreni u tri sata radnim danom na Slaviju po najvećoj gužvi i ne obaziri se na sirene nego teraj kako znaš. Suviše pažnje obraćaš na to šta će ti ko reći u vezi stila vožnje, pa te to razmišljanje dovodi u blokadu. Sve će to vremenom proći, videćeš, i ne gubi samopouzdanje. Još nešto: izbegavaj tudja kola pogotovo jača i vrednija. Ja i dan danas posle toliko iskustva nikad ne želim i ne vozim tudja kola niti dajem na probu svoja, osim kad ih prodajem. Kod BMW-a i audija koje si pominjao znaš koliko košta npr.jedna guma, a u rupu se uvek može upasti?
                        Još jednom budi strpljiv, sve će doći na svoje mesto, to je trivijalna stvar, ti možeš sve kao i par miliona drugih vozača, nek ti bezbednost bude na prvom mestu a umetnički dojam nije toliko bitan

                        Comment

                        • Vladd
                          CBC Senator XXL
                          • 09.07.2006
                          • 581
                          • NBG

                          #42
                          Malo jesi a malo i nisi u pravu. Nece nista "doci" na svoje mesto, samo od sebe. Svaka voznja mora da se uci, i nije sramota uciti, nije ni Sumaher iz pelena seo za volan. Jedino njegov instruktor nije znao koga poducava "prvim koracima"....

                          Mora da pronadje nekoga ko ce ga nauciti bar "cilju" voznje, i tehnikama kako da do toga "stigne". Samo po sebi se nece nista desiti, imace godine stresa, trubice mu, i spominjati familiju, sledecih x godina. Takvih je bar 60% vozaca...

                          Pogresno je uverenje da smo dobri vozaci, medju najgorima smo, malo zbog tvrdoglavosti, malo zbog specificnog mentaliteta. Da "sve" znamo, a znanje je malo.

                          Dobrih skola voznje ima i po netu, vise ih ima za bajkere, ali se neki principi mogu koristiti. Za pocetnika predlazem "defanzivnu" voznju, kada je savlada, "ofanzivna" mu nece ni trebati. Kontrola vozila bice takva, da ce moci sa autom da se "popne na drvo".

                          Poz.

                          Comment

                          • Pop_Djujic
                            CBC Član
                            • 16.12.2006
                            • 73
                            • Beograd

                            #43
                            Za pocetnika predlazem "defanzivnu" voznju, kada je savlada, "ofanzivna" mu nece ni trebati. Kontrola vozila bice takva, da ce moci sa autom da se "popne na drvo".

                            Fino receno !

                            Mora da pronadje nekoga ko ce ga nauciti bar "cilju" voznje, i tehnikama kako da do toga "stigne". Samo po sebi se nece nista desiti

                            i ovo ima smisla meni uzor bio cale,doduse on mi je bio i instruktor
                            ali stvarno sam upijao sve sto mi je pricao,i kad se vozim sa njim ili ga ja vozim uvek sam gledao da ga nesto priupitam i samim tim saznam i nesto novo...

                            banalna stvar ali gledajte koliko ljudi prelazi preko lezeceg sa pritisnutom kocnicom koliko sam ja snimio otprilike svaki treci nece on nikoga tako da ugrozi ali cim vidim nekog tako znam da nema ni pojma da vozi....
                            Mozda jesi brzi,ali nisi ludji !

                            Comment

                            • Boris Lozac
                              CBC Član
                              • 14.06.2006
                              • 38
                              • Beograd

                              #44
                              Kod mene je najveci problem sto mogu da nabrojim na prste koliko sam puta vozio svoj auto, a kao sto sam vec jednom napisao, samo sam jednom isao van naselja.
                              Moram da nabijem vise kilometara ali jos uvek ne vidim gde, jedino da vozikam sam po kraju navece, pa onda mozda odem i do grada, ili tako nesto, jer se jos uvek ne usudjujem da odem do posla kolima. Relacija Padina - kraj Bulevara Kralja aleksandra, jer ide preko autoputa.
                              Takodje, moj cale i nije bas neki uzor, jer covek nije vozio bar 15 godina(kad smo zadnji put imali auto) tako da je i on poprilicno nesiguran, i vozi poprilicno amaterski(ne ekonomicno)
                              Nista, vozikacu se malo po kraju i po obrenovackom auto putu, jer mi je tu u kraju, sve dok ne steknem rutinu u menjanju brzina, pravovremenom kocenju za semafore, i blago i ekonomicno menjanje brzina.
                              LFS - sheer driving pleasure

                              Comment

                              • ĆOMI
                                CBC Senator XXL
                                • 31.08.2006
                                • 1705
                                • Braće Jerković,Vozd
                                • Stilo JTD 16V

                                #45
                                Druze,samo opusteno i bez brige.Vreme i praksa ce uciniti svoje!Treba samo da vezbas i nista vise,kad steknes rutinu,videces da to nije nista tesko,i onda ces moci da vozis kao u LFS-u

                                Pozdrav!
                                OPEL CLUB SERBIA

                                Comment

                                Working...
                                X