Da sto rece neko to je ko seks ,svaki sledeci put si sve bolji i bolji.Osnovno je da znas svoje mogucnosti i polako.
Ja kada sam polozio sutra dan sa kupio bubu i odmah krenuo na more. E taj horor verujem da niste gledali , preselo mi more i sve ostalo,da sam u povratku hteo da natovarim bubu na voz.Ali sa prosecnom brzonom od 60 nekako pretekoh.
Sad posle toliko godina kad se setim nije mi jasno kako sam uopste bio dosao na ideju da bez iskutva uradim tako nesto.
Kod mene je najveci problem sto mogu da nabrojim na prste koliko sam puta vozio svoj auto, a kao sto sam vec jednom napisao, samo sam jednom isao van naselja.
Moram da nabijem vise kilometara ali jos uvek ne vidim gde, jedino da vozikam sam po kraju navece, pa onda mozda odem i do grada, ili tako nesto, jer se jos uvek ne usudjujem da odem do posla kolima. Relacija Padina - kraj Bulevara Kralja aleksandra, jer ide preko autoputa.
Takodje, moj cale i nije bas neki uzor, jer covek nije vozio bar 15 godina(kad smo zadnji put imali auto) tako da je i on poprilicno nesiguran, i vozi poprilicno amaterski(ne ekonomicno)
Nista, vozikacu se malo po kraju i po obrenovackom auto putu, jer mi je tu u kraju, sve dok ne steknem rutinu u menjanju brzina, pravovremenom kocenju za semafore, i blago i ekonomicno menjanje brzina.
Pa dobra ti je konstatacija da je problem što retko voziš.Za početak,idi onim putevima koje najbolje poznaješ , gde znaš sve raskrsnice i znakove pa ti i to neće odvući pažnju sa sticanja rutine. Zatim, kad ideš negde, probaj da u glavi promisliš kojim putem i na koji način da voziš. Zatim, dok voziš, pokušaj da predvidjaš šta će biti u narednih 100-200 metara, ili npr.kad prolaziš pored autobuske stanice računaj da će neki pešak neočekivano da iza busa pretrči, a da ga uopšte ne vidiš dok ti ne padne na haubu. Posebno vodi računa o taksistima! kad su ispred tebe drži veeliko odstojanje, pošto ne koriste žmigavce, a za mušteriju bi ubili sve oko sebe ne priznajući ostalim vozačima pravo na asfalt. Ne opterećuj se, ti si početnik i osim znanja iz autoškole treba ti praksa. Nemoj se porediti sa iskusnim vozačima jakih kola zasada, i oni su bili nekad na početku. Zapamti, svi su počinjali. Nisu ti potrebne teorije ofanzivne defanzivne i sl.vožnje proklizavanja , dodavanja i oduzimanja volana, pusti to sve i trudi se da se glatko i bezbedno prevezeš prvih godinu-dve dana, posle ćeš biti car, kao što mi uobražavamo da jesmo.
Sećam se svoje prve vožnje. Uzeo sam od ćaleta 128-cu i pošao uveče na godišnjicu mature. Kako sam krenuo, retrovizor mi je ostao u ruci kad sam hteo da ga namestim. Počinje kiša, a brisači me zbunjuju, ne znam da treba nekad da operem staklo.Gasim radio jer me dekoncentriše.Stižem pred kafanu, parking prepun,treba da udjem hodom unazad.Agonija. U povratku, vozim, sav važan, jednu damu kući prelazim preko šina i cepam gumu. Dok mi ona nije rekla, nisam to ni znao. Stajem u sred raskrsnice, i bare, da promenim točak. Ona kisne, ja kisnem, menjam gumu, na meni bele pantalone i košulja koji se pretvaraju u blatnjavu smesu.Isto sam se osećao kao ti sada, a sad mi je smešno kako se sve to izdešavalo prvi put za volanom. Uživaj, poštuj znake,nisu oni džabe stavljeni i nikad ne vozi kad piješ
Pozdrav
Posebno vodi računa o taksistima! kad su ispred tebe drži veeliko odstojanje, pošto ne koriste žmigavce, a za mušteriju bi ubili sve oko sebe ne priznajući ostalim vozačima pravo na asfalt.
Potpuno si u pravu, a jos gori su oni sto ne voze svoja kola, nemaju dusu!!!
@ Boris
Samo polako i pametno, iskustvo se stice godinama... i kilometrima
"Nema leka. U stvari, treba ili prestati piti ili ne prestajati s pićem. Kad prekršite jedno od ta dva pravila, imate problem"
Imam samo jedno pitanje za vas, malo mi bezveze sto pitam ovo, jer to bi naravno "trebao" da znam, ali "sjajna" drzavna auto skola me nije tome naucila a i nije mi se desavalo u njihovim kolima, samo u mojim...
Elem, desava mi se da u situacijama kada hocu recimo da skrenem, vozim trecom 40, 50, kocim na bezbednu brzinu za prolazenje krivine i menjam u drugu.. E sad, problem je kada odpustam kvacilo posle promene u drugu, auto mi se nekako iscima pred kraj odpustanja kvacila, onako malo poskoci.. E sad, zaista ne znam sta radim pogresno, to je i cela poenta kocenja motorom, odpustiti gas, kada je brzina spora za promenu u drugu, promeniti u drugu i blago odpustiti kvacilo, ali uvek pred kraj odpustanja malo poskoci.
E sad, da li ja previse naglo pustim na kraju ili sta je, da li treba da zadrzim kvacilo malo, nekih 20, 30 % dok ponovo ne dodje trenutak za papucicu gasa i ubrzavanje iz krivine?
Dakle ako moze neki mali tutorial iskusnih gradskih vozaca, najbolja metoda menjanja brzina u takvim situacijama, iz cetvrte, ili trece, kocenja za semafor/krivinu, pravilna upotreba kvacila, itd.. bas bi mi znacilo..
Stvarno mi je glupo sto pitam ovakve stvari, jer stvarno osecam da bi to trebao da znam, ali valjda mozete da razumete, 40 casova sa instruktrorom idiotom! koji za malo da mi zgadi automobile i voznju uopste, pauza skoro 4 godine, 5 dodatnih casova i polaganje voznje..
Mozda radim pravilno ali nesto nije u redu sa kvacilom/automobilom, ali je verovatno moje neznanje, jer me dosta stvari buni i dosta stvari ne znam koje bi "trebao" da znam...
ne znam koji je auto ali pri brzini od 40-50 vracanje u drugi iz trece i nije bas jednostavno da auto ne poskoci mada sa iskustvom se sve stice. najverovatnije u drugoj brzini broj obrtaja pri brzini 40-50 je malo veci mozda oko 3k+ a problem nastaje da kad stisnes kvacilo broj obrtaja ti znacajno opadne verovatno mozda oko 1k pa onda prilikom menjanja mora naglo da poraste na veci broj obrtaja.
uglavnom najlakse ce ti biti da ne kocis motorom jer kvalitet i cena danasnjih kocnica dopustaju da se ova operacija ne mora obavaljati. malo cesce ces enjati plocice i mozda ce ti biti malo veca potrosnja ali motor ce ti biti zahvalniji pogotovu ako vozis turbo jer na njima je stetnije kociti motorom,
Iskustvo... samo to... dodje to vremenom
Kad kocis motorom i menjas brzine (stepen prenosa) na nize, pogotovo iz 3. u 2. pazi da ti, kad otpustis kvacilo, obrtaji ne predju polovinu "ugodnog" broja obrtaja. Tj, ako na auto putu ides na 4000 rpm, kad prebacis brzinu i pustis pedalu kvacija gledaj da obrtaji ne predju 2000-2200rpm.
To daje dovoljno snage za kretanje i sitskanje gasa, a opet daje dovoljnu mekocu rpebacivanja brzina i "kocenja motorom".
Inace, kocnice sluze za kocenje, kocenje motorom sluzi za korekciju ubrzanja.
Kad smanjujes stepen prenosa iz viseg u nizi, mozes ti da zavrtis motor i na 5000rpm, ali je jaaako neudobno i neprakticno. Bolej pocni da kocis na vreme (kocnicama), prebaci u nizi stepen prenosa pre nego sto primetis da se auto naginje previse ili da kliza preko nosa. Ne dozvoli da ti se to dogodi, jako je opasno i nepotrebno.
paaa ovaj, mozes i da mu das malo medjugas, pre nego pustis kvacilo blipni malo papucu gasa, to izvezbaj malo negde van saobracaja pa ces posle da saltas ko pravi, ima da klizi ko na margarinu.
Koristi ko?nicu bez stiskanja kva?ila pred krivinom! Ne brini ne?e se ugasiti motor dokle gos se kre?e auto. Brzinu promeni malo ranije, ne dozvoli da u?eš u krivinu sa desnom rukom na ru?ici menja?a... Obe ruke na volan! Provežbaj motanje u oštroj krivini, šta ti više odgovara, s rukama spolja ili iznutra (sigurnije je iznutra ako je volan zgodnog oblika).
Kad ti operacije rukama i nogama postanu rutinske, tek tada ?eš mo?i da pratiš saobra?aj oko sebe, dotle oprez i lakše s gasom. Ja retko vozim po BG ali sam studirao tu par godina i kad znaš kuda i kojom ulicom nije problem. U?eš u reku i matica te nosi.Nemaš kud, samo da ne ispadneš iz ?amca.
Znaš kako kažu klincima koji po?inju da pikaju fudbal: Gledaj u loptu, ne nasedaj na fintu.
btw Dobro je kad imaš kuku, manje ti se ka?e na branik.
Meni se instruktor mnogo drao kada sam iznutra uhvatio volan, sada mi je mnogo zgodnije da hvatam volan sa unutrasnje strane ali mi nije jasno zasto u auto skoli MORA sa spoljne strane
"Nema leka. U stvari, treba ili prestati piti ili ne prestajati s pićem. Kad prekršite jedno od ta dva pravila, imate problem"
Zato shto, ako sa unutrashnje strane drzhish volan i skrecesh npr. ulevo, a onda iz nekog razloga morash da uradish brz manevar skretanja udesno - uganucesh zglob. Malo banalno pojashnjenje, ali u svakom sluchaju volan automobila je takav kakav je zato shto je takav oblik najpogodniji za anatomiju ljudskih shaka, i "prirodno" je da se drzhi obuhvacen shakama sa spoljashnje strane. U tom polozhaju su ruke sposobne da zarotiraju volan za 180 stepeni a da je volan i dalje chvrsto u shakama vozacha.
Probaj to isto da uradish drzheci volan shakama/shakom sa unutrashnje strane.
Na sve ovo cu samo da dodam : OBRATITE PAZNJU U RASKRSNICAMA , JER PUNO JE GROBLJE ONIH KOJI SU IMALI PRAVO PRVENSTVA !!!
Evo baš je sino? ispred mene proleteo majmun sa kamionom kroz "debelo" crveno svetlo. Idiot.
A što se ti?e po?etni?ke vožnje, samo polako. Imaj na umu da se niko nije nau?en rodio i da oko tebe sigurno ima ljudi koji su tek položili, nisi jedini kome je frka. ?ak i "prekaljeni" voza?i su se znojili nekada. Ako ti neko i trubi ili divlja iza tebe, budi opušten, to je njegov problem. Ko mu je kriv što nije krenuo pet minuta ranije.
Pre par dana sam video prili?no dobru foru. Devojka je odšatampala nešto u fazonu " Tek sam pološila. Imajte strpljenja, hvala" i zalepila na zadnje staklo. I za ?udo niko joj nije trubio, ?ak su svi bili više nego tolerantni prema njenoj vožnji.
Comment