Vozacko iskustvo

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • sw.brick
    CBC Senator XXL
    • 09.10.2004
    • 8141
    • Beograd, barajevo-zemun
    • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

    #61
    E sad, problem je kada odpustam kvacilo posle promene u drugu, auto mi se nekako iscima pred kraj odpustanja kvacila, onako malo poskoci.. E sad, zaista ne znam sta radim pogresno, to je i cela poenta kocenja motorom, odpustiti gas, kada je brzina spora za promenu u drugu, promeniti u drugu i blago odpustiti kvacilo, ali uvek pred kraj odpustanja malo poskoci.
    poenta je da se NE ko?i motorom na na?in koji si opisao, ve? uvek i isklju?ivo dok je menja? u brzini. dakle kada znaš da ne?eš upotrebiti menja? koristiš ko?enje motorom.

    pogrešno radiš u jednom detalju-

    odpustiš gas, stisneš kva?ilo, prebaciš iz tre?e u drugu, dodaš gas na kratko i odmah gotovo istovremeno blago ali odlu?no otpuštat kva?ilo.
    prakti?no objašnjenje kako.

    razlog zašto trebaš tako je da u tre?oj motor ima neke svoje obrtaje (manje se vrti za datu brzinu kretanja) pa stisneš kva?ilo i motor pod inercijom se još uvek okre?e i opada mu broj obrtaja lagano.

    onda dok se kre?eš gotovo istom brzinom vozila (pod inercijom velike mase) poželiš da prebaciš u drugu brzinu sa kra?im prenosnim odnosom a time zahtevaš da se motor odjednom brže okre?e (viši broj obrtaja).

    dok se to ne uskladi na silu, mehani?ki trenjem (sinhroni), i uspostavi ravnoteža taj proces je ono što ti osetiš kao trzanje.

    ako ti sve ovo zvu?i nelogi?no (mislim na dodavanje gasa dok usporavaš vozilo) priupitaj nekog voza?a kamiona starijeg kova da ti pokaže metod upotrebe medjugasa pri promeni brzina.

    odmah ?eš uo?iti meko?u promene brzina pri tom postupku.
    volvo
    945 SE turbo lpg
    344 GL lpg

    Comment

    • zoranbg
      CBC Senator XXL
      • 23.03.2005
      • 4098
      • Rooster's Hill , Beog
      • Grande Punto 1.2

      #62
      ma visoko mu hvata kvacilo .. .. i nije se jos "upoznao-slozio" sa autom...
      i da ..nemoj da drzis nogu non-stop na kvacilu ili iznad njega nego kad ne koristis nogu "odlozi" je levo sa strane..
      primetio sam da onima kojima cima auto kod saltovanja,obicno nekako kad im gledas u noge a njima leva noga non-stop na kvacilu,kao da se plase da ga nece naci ako odloze nogu levo na "odmaraliste "za nogu
      Lakota withdraw from treaties, declare independence from U.S.

      Comment

      • milan_g1
        CBC Senator XXL
        • 07.02.2007
        • 863
        • Karaburma

        #63
        Originally posted by lanMi
        to upravljanje dlanom je praktikovao moj burazer, dok nije jednom seo iz kola sa servom u kola bez serva. Komentar je bio, "umalo poginuh!"
        He he, ja nemam servo!!! Ali imam jaku ruku!
        "Nema leka. U stvari, treba ili prestati piti ili ne prestajati s pićem. Kad prekršite jedno od ta dva pravila, imate problem"

        Comment

        • Boris Lozac
          CBC Član
          • 14.06.2006
          • 38
          • Beograd

          #64
          Originally posted by brick
          ako ti sve ovo zvu?i nelogi?no (mislim na dodavanje gasa dok usporavaš vozilo) priupitaj nekog voza?a kamiona starijeg kova da ti pokaže metod upotrebe medjugasa pri promeni brzina.

          odmah ?eš uo?iti meko?u promene brzina pri tom postupku.
          Da, upoznat sam sa tehnikom medjugasa, to je tehnika koja je veoma primenljiva u trkama, i upravo tu tehniku koristim u simulaciji voznje Live For Speed.. (samo sto mi je kompjuter to dosad radio automatski , moracu da pocnem sam to da radim) ali do skoro nisam znao da je to isto tako korisno u obicnoj gradskoj voznji...
          Potrudicu se da to naucim jer sad znam da je to najpravilniji nacin smanjivanja u nizi stepen prenosa, ali jos uvek mi je sve to komplikovano... dakle vozim na primer 60 na sat, odjednom shvatim da treba da skrenem desno, kocim na ~20 km/h, pred kraj kocenja stiskam kvacilo menjam u drugu, istovremeno bocnem gas i odpustam kvacilo do kraja, i to sve treba da uradim PRE krivine Nije bas jednostavno, ali probacu da naucim..

          E sad, zanima me da li ima poente to raditi kada na primer iz cetrvrte menjam u trecu, na primer neki zastoj kratkotrajni se desi, i cetvrte vracam u trecu i nastavljam sa voznjom, da li je potrebno i tada odraditi medjugas, jer nisam bas primetio trzaje u tom slucaju, samo kada ubacujem u drugu brzinu..
          LFS - sheer driving pleasure

          Comment

          • Marko001
            CBC Senator XXL
            • 09.09.2006
            • 1070
            • Belgrade

            #65
            Ma treba da naucis da ispravno procenis da li treba i koliki medjugas treba dodati, tj. koji je adekvatan broj obrtaja motora kako bi auto to prebacivanje u nizu brzinu prihvatio bez bilo kakvog trzanja. Vremenom ces to nauciti da procenis.

            mada, mene koliko se secam bas niko, pa ni instruktor niej tome ucio, prosto sam sam dosao do toga citajuci o nacinu funkcionisanja menjaca, a i u praksi kako bih predupredio to trzanje...

            Comment

            • milan_g1
              CBC Senator XXL
              • 07.02.2007
              • 863
              • Karaburma

              #66
              Borise nemoj da se toliko opterecujes da to bude toliko idealno, vremenom ce da ti postane rutina vise neces ni da registrujes kako menjas brzine, za sve je potrebno iskustvo, ali na ulici a ne simulacije, znaci samo voznja i ako imas "zicu" za kola videces i sam napredak. Evo na primer moja devojka, polozila je isto kad i ja ali ne vozi uopste, kada joj dam da vozi prvih par kilometara mi je zao auta, samo cimanje bez osecaja, posle toga pocne vec normalnije da menja brzine, da ubrzava, koci...
              "Nema leka. U stvari, treba ili prestati piti ili ne prestajati s pićem. Kad prekršite jedno od ta dva pravila, imate problem"

              Comment

              • Veseli
                CBC Veteran
                • 23.09.2005
                • 107
                • Vreoci

                #67
                Što se ti?e uklju?enja na auto-put, autobus nema pravo da se kre?e krajnjom desnom trakom, jer pred svakim uklju?enjem stoje kose debele linije, koje od voza?a zahtevaju da pre?u u drugu traku, baš da ne bi dolazilo do takvih situacija. Uostalom krajnjom desnom trakom nije dozvoljeno voziti sem tamo gde je tako nazna?eno ili neposredno pred isklju?enjem sa auto-puta (što je tako?e nazna?eno) A što se ti?e prostora za vežbu, imaš stari obrenova?ki put.

                Comment

                • Boris Lozac
                  CBC Član
                  • 14.06.2006
                  • 38
                  • Beograd

                  #68
                  Originally posted by Veseli
                  Što se ti?e uklju?enja na auto-put, autobus nema pravo da se kre?e krajnjom desnom trakomt
                  Znaci siguran si u ovo? Moze jos neko da potvrdi? Bas me zivo zanima, u pitanju je dakle ono ukljucenje na gazelu iz pravca sajma prema Novom beogradu...
                  Jeste da tu postoji troguao, ali koliko znam desna traka se koristi samo ako hoces da se iskljucis sa auto puta, ili zbog nekog eventualnog kvara na vozilu..
                  LFS - sheer driving pleasure

                  Comment

                  • Williams
                    CBC Senator XXL
                    • 07.02.2006
                    • 556
                    • Beograd- Cerak

                    #69
                    Postoje 4 trake pre ukljucenja sa gazele, iz ove krajnje desne mora da se prestroji zbog nedostatka puta, dok ovom trecom sme slobodno da se vozi vozila iz tog pravca imaju pravo prvenstva prolaza. Pomeranje u srednju traku radi propustanja vozila sa sajma je samo dobra volja nekog od vozaca.

                    Comment

                    • Vladd
                      CBC Senator XXL
                      • 09.07.2006
                      • 581
                      • NBG

                      #70
                      Gazela ima status auto-puta, tako da je zuta traka zaustavna. Tu ionako, u spicu, stoji patrola, i "prazni" traku, da poveca protok ukljucenja vozila iz pravca sajam - NBGD

                      Comment

                      • sw.brick
                        CBC Senator XXL
                        • 09.10.2004
                        • 8141
                        • Beograd, barajevo-zemun
                        • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

                        #71
                        na Gazeli nema žute trake, sve 3 su vozne.
                        jasna horizontalna signalizacija.
                        na uklju?enju postoji saobra?ajni znak, takodje jasna signalizacija.

                        autobus, i svako drugo vozilo može i uvek ima prednost kada se ve? kre?e autoputem bilo kojom kolovoznom trakom u odnosu na bilo koje bo?no uklju?enje bilo kog tipa vozila- opšte univerzalno pravilo osim ako izri?ito znacima i signalizacijom nije druga?ije (a tada se gubi status auto puta, opet po zakonu i normativima koji odredjuju osobine auto puta).

                        u konrektnoj saobra?ajnoj situaciji, autobus ima prvenstvo, a bo?no uklju?enje ima trougao/ stop znak- 100% ?ista siutacija.
                        volvo
                        945 SE turbo lpg
                        344 GL lpg

                        Comment

                        • sw.brick
                          CBC Senator XXL
                          • 09.10.2004
                          • 8141
                          • Beograd, barajevo-zemun
                          • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

                          #72
                          ali koliko znam desna traka se koristi samo ako hoces da se iskljucis sa auto puta, ili zbog nekog eventualnog kvara na vozilu
                          i ovo je tipi?na zabluda upotrebe auto puta.
                          desna traka se nikako ne koristi za isklju?enje, to je vozna traka kojom se vozi.

                          za isklju?enje postoji posebna odvojna traka, zato se i zove auto put- sistem organizacije saobra?aja u kome se manevri uklju?enja i isklju?enja izvode bez ikakvog ometanja protoka postoje?eg saobra?aja na kolovoznim trakama.

                          loša navika, i vrlo opasna, je pokušavati dugo se voziti desnom trakom paralelno sa odvojnom trakom i onda naglo neposredno pred skretanje naglim manevrom pa još uz ko?enje prese?i odvojnu traku (i automobile koji su možda tamo, njihovu putanju kretanja).

                          takvo ponašanje se u Nema?koj kažnjava sa bodovima, i u krajnjem jedan od ?es?ih uzroka nezgoda.

                          na auto putu kada se ima dilema treba uvek poštovati horizontalnu singalizaciju. tako su i odvojna ili odvojne trake posebno obeležene, kao priprema za skretanje.


                          sli?no je i za pristupne trake, ili trake za ubrzavanje pri uklju?enju na auto put gde postoje.
                          prvo se vozi njima i u njima se ubrza na nivo brzine toka saobra?aja pa tek onda skre?e u desnu kolovoznu traku.

                          neuki voza?i ne znaju za to i onda naglo preseku postoje?i saobra?aj sa svojih "jurimo" 30-40 km/h i teraju one koji normalno voze i nailaze da naglo ko?e ili ?ak menjaju putanju kretanja.

                          zaboravlja se da svaka nagla nasilna promena ritma vožnje i putanje kretanja kolone vozila je obi?no uzrok lan?anih sudara a ne sama brzina kretanja kolone.
                          volvo
                          945 SE turbo lpg
                          344 GL lpg

                          Comment

                          • Veseli
                            CBC Veteran
                            • 23.09.2005
                            • 107
                            • Vreoci

                            #73
                            Originally posted by Boris Lozac
                            Originally posted by Veseli
                            Što se ti?e uklju?enja na auto-put, autobus nema pravo da se kre?e krajnjom desnom trakomt
                            Znaci siguran si u ovo? Moze jos neko da potvrdi? Bas me zivo zanima, u pitanju je dakle ono ukljucenje na gazelu iz pravca sajma prema Novom beogradu...
                            Jeste da tu postoji troguao, ali koliko znam desna traka se koristi samo ako hoces da se iskljucis sa auto puta, ili zbog nekog eventualnog kvara na vozilu..
                            Apsolutno siguran. Autobus nema šta da traži u krajnjoj desnoj traci jer ometa uklju?ivanje vozila na auto-put i ima horizontalni znak da se prestroji u "srednju" traku. Znak za ustupanje prednosti se odnosi na uklju?ivanje iz trake za ubrzanje (krajnje desne) u susednu traku.

                            Comment

                            • jevtic
                              CBC Senator XXL
                              • 26.11.2006
                              • 729
                              • beograd

                              #74
                              nema pravo da se vozi zaustavnom trakom ali zaboravljate da se ovde prica o gazeli a na gazeli ne postoji zaustavna traka nego je most projektovan tako da se ti sa sporedne ulice direktno ukljucujes na put (pomalo opasno ali sta je tu je). inace i na delu auto puta kroz beograd treba obratiti i na onaj deo kod elp pumpe koji sluzi i za ukljucenje na autoput za vozila koja dolaze sa pumpe a sluzi i za iskljucenje vozila sa autoputa. to je nesreca koja ceka da se dogodi (mada sam vec cuo da su i bila neka cukanja).
                              ex - fabia 1.9 tdi
                              golf 2.0 tfsi

                              Comment

                              • Veseli
                                CBC Veteran
                                • 23.09.2005
                                • 107
                                • Vreoci

                                #75
                                Ali postoji horizontalna signalizacija. Naravno, zna se da autobusi voze i zaustavnom trakom tamo gde nije dozvoljeno, ali se to iz nekog razloga toleriše, pa i od strane saobra?ajne policije. Zato nije dobar voza? onaj koji vozi ispravno nego i mora dobro da prati šta ostali rade.

                                Comment

                                Working...
                                X