Zamena sijalica - jednostavna operacija ili ne?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • observer
    CBC Veteran
    • 06.10.2005
    • 196
    • Novi Sad
    • Polo1.6TDIGolf1.2TSI

    Zamena sijalica - jednostavna operacija ili ne?

    Citajuci jednu ovakvu temu na sajtu b92 dosao sam do zakljucka koliko zaista malo znamo o jednoj ovakvoj servisnoj intervenciji koja bi trebalo da bude banalna, ali se izgleda ispostavlja da kod modernih automobila to i nije slucaj. Odnosno, u nekim tezim slucajevima za tako nesto je potrebno voziti automobil u (ovlasceni) servis!

    Mislim da kod izbora automobila malo ko ima na umu da se i ovakva sitnica moze iskomplikovati i zato smatram da bi bilo korisno da na ovom mestu iznesemo svoja iskustva time doprinesemo sticanju kompletnije slike o pojedinim modelima.

    Da li je za vas auto ova operacija jednostavna ili ne?
    Da li je potrebno skidati neke vece grupe delova i da li je potrebno da imate specijalan alat?
  • observer
    CBC Veteran
    • 06.10.2005
    • 196
    • Novi Sad
    • Polo1.6TDIGolf1.2TSI

    #2
    Evo, ja cu poceti...

    Fiat Punto II, 2001 god. (pre faceliftinga):

    Zamena sijalica u farovima se obavlja skidanjem zastitne plastike (oslobadjanjem zicanih osiguraca) sa unutrasnje strane farova, pristup je iz motornog prostora.
    Nije potreban specijalan alat.
    Medjutim, lezistu sijalice oborenog svetla u levom faru se osetno teze prilazi jer je preblizu kutije sa osiguracima i stoga je potrebno dosta vremena, strpljenja i zivaca.

    Proizvodjac nije predvideo posetu servisu (u servisnom uputstvu je lepo opisan postupak).

    Comment

    • prolupator
      CBC Senator XXL
      • 02.09.2005
      • 3968
      • Zemun

      #3
      Daewoo Nubira II : Jednostavno je ako znas sta radis: Odvrne se kuciste sijalice, bilo koje (desni far je lakse dostupan zbog veceg prostora), gurne se ruka unutra, odvrne sijalica, stavi druga, vrati kuciste sijalice (spoje zice) i to je to. traje oko minut, ako znas sta radis i ako imas sijalicu
      OPEL KLUB SRBIJA - http://www.opelclub.rs - dođi, vidi ...

      prolupator.mojblog.rs

      Comment

      • Rubi
        CBC Senator XXL
        • 06.05.2005
        • 519
        • Beograd

        #4
        Punto (Mk.1 Mk.2 Mk.2,5 a verovatno i GrandePunto) - zamena sijalice iz zadnje grupe svetala:

        1. uzeti srafciger i specikalni kljuc (sestougaoni + za kapice za gume) iz alata u rezervnom tocku

        2. specijalnim kljucem (sivi, plasticni) pronaci rupu u gepeku, gde se nalazi jedan sraf - nosac zadnje grupe svetala. Pazljivo odvrnuti sraf, bez da nepovratno upadne u stub.

        3. uci u kabinu

        4. na C stubu naci plastikicu koja se vadi. Ravnim srafcigerom pazljivo skinuti plastikicu.

        5. Specijalnim kljucem olabaviti sraf, pa ga skinuti prstima (da ne bi nepovratno upao u stub)

        6. stati iza automobila

        7. skinuti celu svetlosnu grupu, tako da ostane u rukama

        8. otkaciti konektor - za ovo su potrebne obe ruke, malo je trapavo zongliranje sa zadnjim "farom" ili, ostaviti konektor na poklopcu

        9. prebaciti srafciger na "krstasti" i odvrnuti 4 srafa

        10. podici poklopac, zameniti sijalicu

        11. Ponoviti korake od 9 do 1, obrnutim redom

        Inace, mnogo je lakse promeniti pumpu za gorivo, nego zadnje poziciono.
        (\__/)
        (='.' This is Bunny. Copy and paste Bunny into
        (")_(") your signature to help him gain world domination.

        http://www.flickr.com/photos/rubinjoni/

        Comment

        • Ivvan
          Moderator
          • 29.09.2004
          • 1574
          • Nis
          • SAAB 9000

          #5
          Originally posted by Rubi
          2. specijalnim kljucem (sivi, plasticni) pronaci rupu u gepeku, gde se nalazi jedan sraf - nosac zadnje grupe svetala. Pazljivo odvrnuti sraf, bez da nepovratno upadne u stub.
          E vidis ja sam to radio bez kljuca izgledalo mi ko da ne treba,a iskren da budem nisam znao da postoji specijalni kljuc i proso sam bez da sraf nepovratno upadne u stub.
          Onda je drugar probao i sraf je upao u stub,doduse ne nepovratno,ali to su mozda i najduza tri sata u mom zivotu
          Ja bi dodao jos jedan korak,ako niste bas sigurni u svoje ruke ,vezati sraf koncem,kanapom,pertlom ili bilo cime


          E sad kod mazde 323f zamena prednjih sijalica oduzima isto vremena kao kod punta zadnjih,samo ne postoji sansa da se sraf nepovratno izgubi . Prvo se dignu svetla,odsrave se 4 srafa koja drze poklopac i dalje je sve klasika.
          Turbos make torque,and torque makes fun

          Comment

          • sw.brick
            CBC Senator XXL
            • 09.10.2004
            • 8141
            • Beograd, barajevo-zemun
            • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

            #6
            nedavno menjao jednu (od 3) sijalice u glavnom faruu, levom.
            ista procedura i za desni.
            menjao po mraku, tacnije napipavao u odsjaju onoga sto je dolazilo iz desnog fara.

            otkaci se metalna zakacka, oko 5 sekundi.
            odgurne se u stranu zadnji poklopac-dihtung, oko 2-3 sekunde.
            zarotira sijalica i izvadi iz fara, 5-10 sekundi.

            oko fara, tj iza njega ima oko 30tak cm prostora tako da niej nikakav problem.

            posto sam staru sijalicu brzo izvadio za manje od 30tak sekundi trazio sam rezervnu jedno 2 minuta.
            e kada sam nasao, potrosio sam 15tak sekundi da je vratim na mesto a onda (zaboravio ) izgubio celih 2-3 minuta trazeci onu metalnu zakacku jer nikako da je napipam pa mislio da je ispala.

            kada ono, zakacka se tacno namestila u svoje leziste (fabrika predvidela mesto tako da ne smeta pri zameni sijalice, a sto sam tek sutra po danu video) pa ja nikako da je osetim pod prstima a bez nje sujalica- zadnji poklopac nije fiksirana.
            sve u svemu, potrosio sam oko 5 minuta od toga je moja neukost uzrokovala jedno 4 minuta.

            glavna sijalica je bila fabricka, original ugradnja (po datumu proizvodnje i pecatu se da zakljuciti).

            druge 2 sijalice u faru se menjaju na isti nacin.


            sto se zadnje svetlosne grupe tice tu imam vise iskustava pa to traje brze.
            skine se (srafcigerom, kljucem za bravu, necim relativno tankim) plasticni poklopac sa unutrasnje strane gepeka koji je lako dostupan i vidno obelezen.
            nosac sijalice se zarotira oko 40 stepeni i izvuce. zice se ne diraju.

            sijalica se u samom nosacu zarotira, izvadi i vrati i stavi nova istim postupkom.
            nosac sa sijalicom se vraca nazad tako da natpis volvo se nalazi horizontalno, time se automatski centrira pozicija za ugradnju.(fabrika obelezila ugao pod kojim se montira tom oznakom).
            gurne se u leziste u tom polozaju, zarotira se u kontra smeru od skidanja i gotovo.
            ukupno, za ceo postupak ne treba vise od 90 sekundi.
            uz to za zamenu nocu, sve je osvetljeno zasebnom plafonskom sijalicom u gepeku.

            isto je i sa desnom stranom.

            fabricki postoji sistem detekcije stanja sijalice, ako neka pocne slabije da svetli (recimo korozija na kontaktima) ili crkne na instrument tabli upali se lampica signalizacije kvara.


            jedina zamena sijalice koja zahteva alat, je 2 male za registarsku tablicu i to nije bas reseno na nivou kao za ostale. (treba bar 5-10 minuta posla).

            moguce poboljsanje/primecena mana- nije osvetljeno mesto (ispod haube) iza prednjih farova pa je zamena sijalice u mraku nekomforna. ona sijalica na sred haube je preslaba da dobaci do pozicije fara.

            takodje zadanji poklopac se podize nagore pa sijalica moze da ispadne, a moglo je (ima mesta) da bude i nadole pa da poklopac taman bude tacna /mesto da se ostavi sijalica dok se menja.

            u odnosu na neke druge aute koje sam imao /vozio i ovaj sistem sa malim nedostacima je premija jednostavnosti-brzine zamene.

            mada, jednom u deceniji zamena sijalice i nije tako " naporan" kvar za otklanjanje.
            volvo
            945 SE turbo lpg
            344 GL lpg

            Comment

            • Nikola
              CBC Senator XXL
              • 29.09.2004
              • 975
              • Indjija/Vojvodina

              #7
              Alfa 145
              Za svaku od 3 sijalice u faru ne treba duze od 1 min za zamenu.
              Isto vazi i za sijalice iz zadnjih svetlosnih grupa.
              Ne zahteva se nikakav specijalan alat., samo prsti
              .:Cuore Sportivo:.
              Alfa Romeo 145 1.6 Boxer 103HP 96`

              Comment

              • miura
                CBC Senator
                • 18.10.2006
                • 227
                • Lazarevac

                #8
                Audi 100 1986god
                Prednja i zadnja grupa svetla:
                Skineš plastiku iza fara ili štopova, izvadiš-nabodeš (sijalicu), vratiš plastiku... Mesta kolko voleš.
                Za 2 min zameniš sve sijalice, može i kraće ako imaš dodavača.
                Mitsubishi Colt 1332ccm benzin 95KS 2005

                na forumu

                Comment

                • Kenno
                  CBC Senator XXL
                  • 21.08.2006
                  • 460
                  • Zenica, BiH

                  #9
                  1990 yugo ...nemam sta reci
                  Vise se razdvoje kontakti pa sijalica ne radi(zadnja unutrasnja stop svijetla i rikverc svijetla), nego sto sama sijalica crkne.

                  Comment

                  • sri98
                    Admin od Trpeze
                    • 24.10.2004
                    • 7262
                    • Republic of Konjarnik
                    • Toyota Corolla E 210

                    #10
                    @ brick Ne znaju svi koji auto imas.
                    Kids in the back seat cause accidents, accidents in the back seat cause kids.

                    Comment

                    • Delkan
                      CBC Senator XXL
                      • 14.06.2005
                      • 829
                      • 60 km From BG,West

                      #11
                      Pise mu u potpisu...

                      Comment

                      • sw.brick
                        CBC Senator XXL
                        • 09.10.2004
                        • 8141
                        • Beograd, barajevo-zemun
                        • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

                        #12
                        ok, Volvo old school

                        nego, taman sam se pohvalio kako sam naucio da menjam sijalicu kada mi je vrlo brzo ponovo crkla. jedva desetak dana. naravno uvece a ja na Ibarskoj magistrali gde polucorav auto nije ni za sta...

                        i to ne samo oboreno nego i dugo svetlo crklo istovremeno. ja zbunjen, nikada mi se to nije dogodilo.

                        stanem na pumpu, kupim H4 za nekih 130 dinara, odradim zamenu kada imam sta da vidim.

                        staklo sijalice se istopilo, deformisalo i istopio se (iskrivio od temp) onaj metalni nosac/zaklon unutar sijalice.

                        proizvodjac Tungsram, dugo mi je stajala u autu kao rezervna inace u gepeku.

                        ova nova radi vec desetak dana, neka TES made for EU

                        videcemo koliko ce potrajati.

                        ovu vrljavu Tungsram da cuvam za verovali ili ne
                        volvo
                        945 SE turbo lpg
                        344 GL lpg

                        Comment

                        Working...
                        X