dobio sam forda iz 1967. godine..u pitanju je ford taunus M12 ima u sebi V4 motor od 1280ccm....da li znate nesto vise o toj masini...ima li lanac,kajis,zupcanik ? neke slike motora
sta znate o fordovom starom motoru V4
Collapse
X
-
SAAB
Motor (1966-80): 4-cil V-motor
1498 cm3
90x58,86 mm
62 hk - 68 hk
Taunus M-series (1952-1968)
From 1952 to 1968 all German Fords were called the Taunus, using the model names 12M, 15M, 17M, 20M, and 26M. The "M" is said to stand for "Meisterstück", in English "Masterpiece". Taunus was also sometimes adopted as the brand-name in export markets, particularly where British and North American Fords were also available.
The 12, 15 and 17M models had a straight-4, later ones a V4 engine. The 20 and 26M models had a V6 engine. The 12, 15, 17 etc. refer to the engine displacement; 1200, 1500, 1700 cc etc.
From 1962 to 1970, the smaller models 12M (P4) and 12M/15M (P6) had front wheel drive. All other models had rear wheel drive.
The following models were offered:
* Smaller line: 12M, 15M
o first generation 12M (G13) 1952-1959, 15M 1955-1959
o second generation 12M 1959-1962
o third generation 12M (P4) 1962-1966
o fourth generation 12M (P6) 1966-1970, 15M (P6) 1966-1970
* Bigger line: 17M, 20M, 26M
o first generation 17M (P2) 1957-1960
o second generation 17M (P3) 1960-1964
o third generation 17M (P5) 1964-1967, 20M (P5) 1964-1967
o fourth generation 17M (P7) 1967-1968, 20M (P7) 1967-1968
o fifth generation 17M (P7.2)1968-1971, 20M (P7.2)1968-1971, 26M 1969-1971Att mäta är att veta...to measure is to know...meriti je znati..
move your mind
Comment
-
-
Re: sta znate o fordovom starom motoru V4
Originally posted by ljepojadobio sam forda iz 1967. godine..u pitanju je ford taunus M12 ima u sebi V4 motor od 1280ccm....da li znate nesto vise o toj masini...ima li lanac,kajis,zupcanik ? neke slike motora
V4 na 15M je imao 1,5 litara, 55 KS pri 4.700 o/min., kompresioni odnos 8:1. To je bila LC (Low Compression) verzija, a postojala je i HC (High Compression) verzija sa 10,5:1, jos nekim modifikacijama i 65 KS.
Inace, taj motor od 1,5 litara je bio tada svetski prvak, 280.000+ km do generalke.
Isti motori su se ugradjivali u Saab vozila, znam sigurno jer je u to vreme moj pokojni otac razmisljao i o Saab-u, pa se secam navoda oko motora.Brzina košta. Koliko brzo hoæeš da ideš?
Comment
-
-
Ima zupčanike umesto lanca i kaiša i to plastične nečujne
Comment
-
-
Originally posted by ljepojaznaci da sam dobio pravi auto...da li su to bili dobri auti u to vreme ?
svidja mi se ova stvar sa zupcanicima
Nas posledni Taunus je 1981. godine prodat jednom stolaru privatniku iz Grocke, sa nekih 85.000 km na cajgeru, od onda do danas je presao daljih 180.000 km i jos uvek ide. Kaze mi covek da jos uvek nije radio generalku, mada kaze i da bi trebalo, cisto da ga zastiti kako bi i dalje lepo radio.
Najblize nekom sportu sto je ta generacija motora ikada prisla je bio Ford Taunus 15M Coupe RS, malo naseksana verzija standardnog auta, troja umesto petora vrata, malo nagnut krov, par dodatnih cajgera i verzija motora HC sa 65 KS. Poredjenja radi, BMW serija 1 (tadasnja) je imala 8V SOHC motor od 1,6 litara i 75 KS, kraljica druma je bila Alfa Romeo Giulia sa 1.6 DOHC motorom i 102 KS, a Big Boss je bio Ford Escort Cosworth, verzija za ulicu, 1,6 litara, 16V DOHC motor sa 122 KS.
Krajem 1970. godine, Ford napusta celu generaciju V4 motora za narod, i lansira nove modele, koji su imali zadnju umesto prednje vuce, redne umesto V motora, ali sa bregastom u glavi i 72 KS iz 1.6 litara serijski. To su one kockice sa izbacenim nosom, tzv. Kuntsenov nos, po direktoru prodaje Forda u to vreme, koji je insistirao na tome.
V6 motori iz tog doba su ziveli dalje jos poduze, ali V4 su tada definitivno nestali jednom za svagda.Brzina košta. Koliko brzo hoæeš da ideš?
Comment
-
-
Originally posted by DejanVFord Taunus 15M Coupe RSZovem se Miroslav i pravim igračke.
Comment
-
-
Cudi me da V4 motori nisu vise zazivjeli u automobilima, mene na motoru sasvim fino sluzi obrnuo cajger (100.000) bez problema
Takodje zupcanikom vodjene bregaste, btw vrti se redovno na 11.000 rpm
Comment
-
Comment