Kako menjati brzine na dragu

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Bane R
    CBC Senator XXL
    • 27.03.2006
    • 1769
    • Beograd

    Kako menjati brzine na dragu

    Originally posted by DC2R
    Kako mislis kakve veze ima??, ima velike veze, recimo peak power ti je na 7800rpm (tu recimo imas 160ks), a ti auto teras do 8400rpm, a posle tih 7800rpm imas mozda 150ks ili mozda i manje. Znaci da ga saltas na 7800rpm iz prve u drugu brzinu odma pocinjes da izvlacis maksimum u toj drugoj brzini, dok teranjem do 8400rpm ne iskoristavas maksimum na tih 600 obrtaja i samim tim gubis na performansama.
    Zasto mislis da ljudi teraju auto na dyno, da vide dokle im je auto efektivno, znaci gde pravi snagu itd.
    Nisi u pravu. Ti gledas konje, a trebas moment, a uvek ces veci moment imati u nizem stepenu prenosa u vecim obrtajima, nego u visem stepenu prenosa, kad izgubis te obrtaje menjanje stepena prenosa. Sto u prevodu znaci da ranijim saltanjem ti gubis priliku da iskoristis vise momenta nizeg stepena prenosa. Ne kazem da je ovo situacija kod svih automobila na svetu, ali sa ogromnom vecinom, pogotovo serijskih i krsteno tuningovanih, jeste.

    U praksi to znaci, uzmi dva identicna VTi-a i stavi ih na drag, na prvom saltaj na obrtajima kada ostvaruje najvecu snagu, a drugog saltaj onda kad motor vise nece da se vrti, ovaj drugi ce ga pokidati.

    To su osnove (pravolinijskog) trkanja, sram da vas bude ...
  • AreOut
    CBC Senator XXL
    • 22.07.2006
    • 590
    • Zabjelo

    #2
    Brkas pojmove, na tockove se prenosi snaga (nisam do sad cuo za pojam "obrtni moment na tocku") i "njih" ne zanima ima li motor 10 Nm ili 1000 Nm u tom momentu. Inace recimo kod VTi-ja je max moment na 7K (lupio sam al blizu je) a snaga na 7800 znaci ako salta na 7800 iz npr. cetvrte u petu i obrtaji padnu na 7000 dobija moment ali gubi na snazi zato valja saltati na nesto vise obrtaja u odnosu na max snagu.

    Iliti uzmes grafikon sa dyno i odnose u mjenjacu pa odatle mozes da vidis gdje je optimum za saltanje.


    Poruku izmenio: sri98
    http://www.youtube.com/watch?v=plxNfU-PA2c

    Comment

    • Bane R
      CBC Senator XXL
      • 27.03.2006
      • 1769
      • Beograd

      #3
      A gde se to meri moment? Na brisačima?

      Snaga i moment jedno te isto. Još nije napravljena mašina na svetu koja meri koliko motor ima snage, samo se meri moment, pa posle moment ubacuje u jednačinu i dobije se snaga. Praktično jedna te ista stvar.

      Već sam rekao i ne znam šta nije jasno: dokle u nižem stepenu prenosa imaš veći moment brzine ne treba menjati (podsećam, moment nije ono što proivođači daju u specifikacijama, već to što "piše u specifikacijama" x "prenosni odnos brzine" = "moment u toj brzini")... Kod 90 ili 99% civilnih, neprerađenih automobila, slučaje je da u manjoj brzini imaš veći moment sve do blokade. Naravno, da bi nastavio da ubrzavas, na blokadi treba da promeniš brzinu, da ti se brzina ne bi ostala ista ...


      Poruku izmenio: sri98

      Comment

      • Timothy Leary
        CBC Senator XXL
        • 23.04.2006
        • 439
        • Beograd

        #4
        ajmo malo fizike
        Snaga predstavlja brzinu kojom neko telo vrsi rad tj P=dA/dt ili ti dE/dt
        u mehanici rad se definise kao proizvod sile i puta na kojem ta sila deluje
        tj A=int(F*ds)....kad se ovo ubaci u prvu jednacinu i diferencira po vremenu dobije se da je
        P(t)=F(t)*V(t) tj trenutna snaga nekog tela jednaka je proizvodu sile i brzine tog tela u datom trenutku
        ovde je prica o pravolinijskom kretanju a mi na kolima(motoru) imamo rotaciono kretanje....ekvivalentna jedinica sili kod rotacionog kretanja je moment(ili obrtni moment) a brzini- ugaona brzina
        znaci dobijamo da je P=moment*ugaona brzina
        jos samo kad stavimo da je ugaona brzina = 2*PI*rotaciona brzina
        izraz za snagu je P=moment*2PI*RPS(rps-obrtaji po sekundi, ako uzimate podatak sa obrtaljke samo podelite sa 60)

        e sad sto sam ja pisao ovoliku kobasicu nemam pojma
        poenta je da su snaga i obrtni moment nerazdvojivi tj kad pricate o snazi vi u stvari pricate o funkciji momenta kroz vreme tj rotacionu brzinu
        znaci ne mozete pricati o jednom a da ne pricate o drugom......umoran sam sad da pisem kako to direktno utice na saltanje tj izvlacenje maksimuma na dragu ostavicu to za neki drugi put

        Comment

        • sri98
          Admin od Trpeze
          • 24.10.2004
          • 7262
          • Republic of Konjarnik
          • Toyota Corolla E 210

          #5
          Timotije, vrati se na slavu i ne tupi
          Kids in the back seat cause accidents, accidents in the back seat cause kids.

          Comment

          • Timothy Leary
            CBC Senator XXL
            • 23.04.2006
            • 439
            • Beograd

            #6
            ne mogu mnogo su zadimili, cekam da malo izvetre prostoriju

            Comment

            • DC2R
              CBC Senator XXL
              • 06.12.2005
              • 334
              • Perth Australia

              #7
              Bane mislim da gresis, ja moje auto saltam na nekih 8600rpm, tu mu je peak power, mada mi ostaje jos nekih 200rpm do rev limita, znaci izvlacim maksimum iz brzine u brzinu, par puta sam probao da ga teram jos tih 200rpm ekstara gde snaga opada i rezultat na trkama je mnogo losiji

              Comment

              • Eon
                Moderator
                • 10.03.2005
                • 4225
                • Beograd-NBG-44
                • Superb 2.0 4x4 DSG

                #8
                I ne zaboravite da i saltanjem gubite dosta.... Terajte motor dok vuce, kada pocne da gubi snagu u visi stepen i to je to. Nije to neka nauka!
                Škoda Superb 2.0 TDI 190 bhp DSG 4x4 2020
                Volkswagen Tiguan 2.0 TDI 150 bhp Carat 2017

                Comment

                • AreOut
                  CBC Senator XXL
                  • 22.07.2006
                  • 590
                  • Zabjelo

                  #9
                  Originally posted by Bane?
                  Originally posted by AreOut
                  Brkas pojmove, na tockove se prenosi snaga (nisam do sad cuo za pojam "obrtni moment na tocku") i "njih" ne zanima ima li motor 10 Nm ili 1000 Nm u tom momentu. Inace recimo kod VTi-ja je max moment na 7K (lupio sam al blizu je) a snaga na 7800 znaci ako salta na 7800 iz npr. cetvrte u petu i obrtaji padnu na 7000 dobija moment ali gubi na snazi zato valja saltati na nesto vise obrtaja u odnosu na max snagu.

                  Iliti uzmes grafikon sa dyno i odnose u mjenjacu pa odatle mozes da vidis gdje je optimum za saltanje.
                  A gde se to meri moment? Na brisačima?

                  Snaga i moment jedno te isto. Još nije napravljena mašina na svetu koja meri koliko motor ima snage, samo se meri moment, pa posle moment ubacuje u jednačinu i dobije se snaga. Praktično jedna te ista stvar.

                  Već sam rekao i ne znam šta nije jasno: dokle u nižem stepenu prenosa imaš veći moment brzine ne treba menjati (podsećam, moment nije ono što proivođači daju u specifikacijama, već to što "piše u specifikacijama" x "prenosni odnos brzine" = "moment u toj brzini")... Kod 90 ili 99% civilnih, neprerađenih automobila, slučaje je da u manjoj brzini imaš veći moment sve do blokade. Naravno, da bi nastavio da ubrzavas, na blokadi treba da promeniš brzinu, da ti se brzina ne bi ostala ista ...
                  Hmm pri istim obrtajima imas isti moment u svakoj brzini, osim kod jakih automobila u kojima imas ogranicen pritisak turbine npr. u manjim brzinama samim tim i moment =]
                  http://www.youtube.com/watch?v=plxNfU-PA2c

                  Comment

                  • -Vedran-
                    CBC Senator XXL
                    • 03.10.2004
                    • 3255
                    • Beograd

                    #10
                    Nastavak ovde!
                    Power of dreams !!!

                    Comment

                    • Bane R
                      CBC Senator XXL
                      • 27.03.2006
                      • 1769
                      • Beograd

                      #11
                      Originally posted by AreOut
                      Hmm pri istim obrtajima imas isti moment u svakoj brzini, osim kod jakih automobila u kojima imas ogranicen pritisak turbine npr. u manjim brzinama samim tim i moment =]
                      Ne.

                      Evo slikovit primer, nadam se da ćeš shvatiti.

                      Moj auto ima 140nm na 5700rpm.

                      [prenosni odnosu u X stepenu prenosa] * [moment pri 5700rpm] = [moment u X stepenu prenosa pri 5700rpm]

                      3.250 * 140 = 455
                      1.944 * 140 = 272
                      1.346 * 140 = 188
                      1.033 * 140 = 145
                      0.878 * 140 = 123

                      Dao sam ti primer na mom autu i važi naravno za svaki.

                      Comment

                      • Bane R
                        CBC Senator XXL
                        • 27.03.2006
                        • 1769
                        • Beograd

                        #12
                        Originally posted by DC2R
                        Bane mislim da gresis, ja moje auto saltam na nekih 8600rpm, tu mu je peak power, mada mi ostaje jos nekih 200rpm do rev limita, znaci izvlacim maksimum iz brzine u brzinu, par puta sam probao da ga teram jos tih 200rpm ekstara gde snaga opada i rezultat na trkama je mnogo losiji
                        Ako tako kažeš da je tako, naravno da ti verujem i naravno da si u pravu.

                        Ja samo pričam o načelnoj ideji.

                        Sećaš se da je cela priča počela da se brzine menjaju tamo kad motor ima najviše snage <- ovo jednostavno nije tačno.

                        Dakle ne forsiram priču da će auto najbolje ubrzavati kada se tera u blokadu (fakat je da je to u većini slučajeva tačno).

                        Ono što forisram jeste da uvek treba ubrzavati u zoni sa najviše obrtnog momenta. Uvek u nižoj brzini imaš više momenta, osim ako blokada nije bez veze pomerena 500 ili 1000 obrtaja kasnije, a motor to ne trpi i razbacuje energiju u vazduh.

                        Primer: motor je napravljen lepo da radi do 5800rpm i blokada mu je na 6000rpm. Blokadu lako možeš da pomeriš na 8000rpm, ali ako taj motor ne trpi tolike obrtaje, on energiju bez veze razbacuje i nema snage/momenta na obrtajima posle 6000 i naravno da je pametno promeniti brzinu na 6000rpm. Ali ovi slučajevi iz primera nisu uobičajeni kod većine serijskih i neprerađivanih automobila.

                        Comment

                        • DC2R
                          CBC Senator XXL
                          • 06.12.2005
                          • 334
                          • Perth Australia

                          #13
                          Neznam ali mislim da je idealno otici na dyno i tacno videti na kojim obrtajima auto pravi max snagu i max tork, e onda se po tome treba ravnati i naci svarsen broj obrtaja za saltanje.

                          Comment

                          • AreOut
                            CBC Senator XXL
                            • 22.07.2006
                            • 590
                            • Zabjelo

                            #14
                            Ama mislio sam na moment motora

                            Btw je li moguce da si ono napravio zveru kidao sam se pola sata
                            http://www.youtube.com/watch?v=plxNfU-PA2c

                            Comment

                            • level3
                              CBC Senator XXL
                              • 29.01.2006
                              • 857
                              • BGD, V.B. Karaburma

                              #15
                              Upravo tako! Dyno je resenje.
                              Saznas na kom obrtaju pada snaga motora i tu menjas.
                              www.hondaclub.co.rs = SeXution - Revolution - Hondaution =

                              Comment

                              Working...
                              X