Maserati je ekstra klasa sam za sebe.
samo on sa Fiatom ima veza kao sa lanjskim snegom, na srecu
a na www.gm.com pod brendovima stoji i Fiat brend uz ostale dok Maseratija nema, na srecu rekao bih
OK, prvo GM nije vlasnik Fiata. Sa 20% akcija, ne moze se biti vlasnik jedne kompanije. GM usko saradjuje sa Fiatom, i strateski su partneri.
GM i Fiat su oformili zajednicku kompaniju preko koje vrse saradnju.
Od 1997. Maserati je pod vlasnistvom Ferrarija.
Maserati brend je u sastavu kompanije "GRUPPO FERRARI MASERATI".
Koliko je meni poznato Fiat je vlasnik Ferrarija, tako da izvlacim zakljucak da je Maserati brend pod Fiatom.
Fiat je za koju god. najavio da Alfa i Fiat vise nece proizvoditi auta srednje vise klase, dakle alfa 166 npr., i da ce ovaj deo trzista pokusati da osvoje sa Lancia i Maserati automobilima...
166 je po meni jedan od Alfinih promasaja...nema razloga pa tvrditi suprotno,broj prodatih primeraka i nerealno niska cena ukazuju na to
Ipak 6.000 je cak i za nju premalo i vise ukazuje na velika ulaganja koja bi cekala potencijalnog kupca nego da Alfa nesto pokusava da zamaskira sa opremom i slicne poshalice
Ne znam ljudi, ja sam u Delti letos gledao redizajniranu 166-icu sa full opremom, i auto stvarno mocno izgleda...
Kad bi mi trebao porodicni auto za duza putovanja, a da imam dovoljno novca - ne bih razmisljao
Ako bih gledao tu klasu uvek bi pre uzeo Lanciu Kappu 3.0V6 sveukupno mnogo bolja makina ...mozda sam ja malo prestrog prema 166 jer mi je nkako bas ruzna...ali sam bio objektivan 6.000 nije ni malo realno
OK, prvo GM nije vlasnik Fiata. Sa 20% akcija, ne moze se biti vlasnik jedne kompanije. GM usko saradjuje sa Fiatom, i strateski su partneri.
GM i Fiat su oformili zajednicku kompaniju preko koje vrse saradnju.
Od 1997. Maserati je pod vlasnistvom Ferrarija.
Maserati brend je u sastavu kompanije "GRUPPO FERRARI MASERATI".
Koliko je meni poznato Fiat je vlasnik Ferrarija, tako da izvlacim zakljucak da je Maserati brend pod Fiatom.
ajde da ne bude dosadno.
sa 20% i zlatnom deonicom i pravom na postavljanje General Managera se i te kako moze biti vlasnik. primera ima koliko se pozeli bas u auto biznisu pocevsi od Ford/ Mazda ili Reno/Nisan i drugih.
to sto ti kazes o strateskom partnerstvu je samo milozvucniji oblik kao kada nasi politicari pricaju o strateskom partnerstvu Zastave ili tamoneke firme sa strancima. jednostavno, u praksi biznisa sve je daleko surovije, kada si u gudgovima ko te kupi ( i te dugove koji se pocesto zaboravljaju) on ti je gazda i on vodi poslovnu politiku i postavlja svoje ljude.
tako je i u odnosu GMa i Fiata jer bas nista sam Fiat ne moze da uradi niti bilo sta preduzme bez molbe i odobrenja bosova GMa. do te mere da je Nemac od 01.01.2005. postavljen za sefa Fiata i glavnog bosa za sve sto ima veze sa Fiat autom ili povezano na bilo koji nacin.
naravno, onaj drugi deo Fiata poput gredjevinskih masina, kamiona, traktora, vojnog dela i ostaloga nije u to ukljucen.
koliko je meni poznato Fiat je zeleo da bude vlasnik Ferarija i nikada nije supeo u toj nameri. a da jeste verovatno bi upropastio biser industrije i tehnologije u automobilizmu svojim uprosecavanjem svega cega se takne.
da se razumemo ni ja ne volim sto je uticaj GMa presudan i sto se gasi italo skola (zaboravimo na trenutak maloborjne primerke Ferarija ili Maseratija ili Lambo i slicno) masovne produkcije ali tako je nazalost.
cak ce i Alfini motori benzinci prestati da postoje u buducim modelima a koji su bili primer za ugled.
jedino sto bi moglo biti dobro je da bi italijanski brendovi mogli ponovo da pocnu da se prodaju u SAD kao predstavnici evropskih vrednosti u konstrukciji auta.
sve i da postoji neka formalna veza Fiata i Maseratija to su totalno razilicite filozofije gde se Maserati decenijama pravi kao auto bez kompromisa za odabrane poznavaoce sa dubokim dzepom u svojoj zasebnoj klasi. daleko od Fiatove prosecnosti i utopljenosti u mas produkciju reda radi pa sta ispadne.
za mene je Maserati nesto posebno, od konstrukcije do izrade gde nema povladjivanja prosecnosti.
The holding configuration
In 1979 the auto sector was set up as an independent company: Fiat Auto S.p.A., which included the brands Fiat, Lancia, Autobianchi, Abarth, Ferrari. The Ferrari brand was acquired at 50% initially, a share that later rose to 87%. In 1984 the company also took over Alfa Romeo (following by Maserati acquisition - a prestigious sports car brand - in 1993).
ne mora Fiat da laze nego citanje realnosti odnosa nije isto.
da Fiat organizuje proizvodnju Ferarija siguran sam da nijedan bolid ne bi zavrsio 5 trka zaredom u ispravnom stanju a kamoli bio sampion medju konstruktorima.
izmedju Fiata i Ferarija kao gotovog proizvoda stoji provalija
ja ne znam sta to postoji zajednicko u jednom Maseratiju Kvatroporte i jednom Puntu u dizjanu, izradi, voznji, perfomansama, ceni, kvalitetu matrerijala, samoj konstrukciji , you name it.
a to ne pise na sajtu Fiata, ne bi bilo bas ugodno poredjenje, he he
uzgred ako je to Fiatov zvanicni sajt ne sluti na dobro.
potpuno je netacna (dz)informacija da je Fiat 127 prvi auto Fiata sa prednjom vucom koji se pojavio 1971. godine.
par godina pre toga je vec postojao i vec se proizvodio Fiat 128 (od 1969) sa prednjom vucom. od 1971 se i u Kragujevcu proizvodio Fiat /Zastava 101 na istoj platformi.
ako je i na zavanicnom sajtu moguc tako tezak promasaja u faktima ne mislim bas da je mnogo kredibilan izvor o tome sta je tokom 70tih i 80tih bilo sa akcijama. od tih godina je mnogo vode proteklo i promenilo se, poput braka iz racuna sa GMom koji nije ni pomenutom na tom kako kazes zvanicnom sajtu.
ali to nije bitno za temu, Maserati je Maserati i nema smisla porediti sa bilo kojim autom koji nosi ime Fiat, za mene.
brick zasto sada skrecemo sa teme? Da li sam ja negde rekao da su neka resenja iz Punta koriscena kod Quattroportea? Diskusija je pocela sa Alfom 166, i ja sam napomenuo da je Fiat odlucio da 166-ica nece imati naslednika, i da ce proizvodnju automobila vise i visoke klase u okviru Fiat grupe u potpunosti preuzeti Lancia i Maserati. Onda si ti izasao sa tvrdnjom da Fiat nema nikakvog vlasnickog udela u Maseratiju, i ja sam ti pokazao da to nije tako...
Sajt koji sam dao kao izvor informacija je sajt Fiata sa Novog Zelanda. Ne znam zasto je 127-ica navedena kao prvi Fiatov auto sa prednjom vucom, ali predpostavljam da je moguce da se 128-ica u to vreme nije prodavala na Novom Zelandu...
Originally posted by brick
Maserati je Maserati i nema smisla porediti sa bilo kojim autom koji nosi ime Fiat, za mene.
Brick zasto je tako tesko prihvatiti da u okviru jedne kompanije pod imenom Fiat imas razlicit board direktora koji svako upravlja svojim sektorom Alfa,Maserati,Lancia,Ferrari ...svako od njih ima odredjen udeo sa kapitalom i vlasnickim odnosom u okviru samog Fiata to ne znachi da Punto i Quatroporte imaju ista zajdnicko,niti da se rade u istim pogonima niti da dele ista idejna ili bilo kakva druga resenja...ti stalno pricas o tehnickim razlikama(koje su nesporne) a ono sto je Nikola pokusao da ti objasni ima iskljucivo veze sa vlasnickim kapitalom i samim menadzmentom...GM nikad ne moze da vodi politiku Fiata jer je Fiat jedna od strateskih ITA firmi i sama italijanska vlada to nikad ne bi dopustila...znachi 20% deonica i odredjene mogucnosti postavljanja svojih ljudi sektora itd ALI ne i vlasnistvo nad uredjivackom politikom Fiata
I da Ferrari kao takav je deo concerna FIAT mozda ti se ne svidja ali to su cinjenice,sto ne znachi da Punto nije krs od kola ali nemoj mesati babe i zabe zbog drugih ljudi koji nisu u materiji
Comment