Overspeed, ovo sto si pisao o Aston Martinu izgleda kao da si pisao na "zadatu temu", sa nekim ukorenjenim predrasudama...
Ovo naprosto nije tacno i to vec najmanje 10 godina. Pogotovu u to vreme kada su se vratili veliki GT automobili na celu sa Ferrarijem 456 GT i Aston Martinom DB7 u modu sto govori o trzisnoj konkurentnosti. Aston Martin je vrlo dobro iskoristio te trzisne trendove. Meni licno malo smeta sto taj dizajnerski koncept kojim su pogodili fazon sada raubuju na svim modelima i oni dosta lice jedan na drugi.
Daleko od toga...Aston primenjuje savremenu tehnologiju, kako u konstrukciji, tako i u samoj proizvodnji, pocev od motora, menjaca, pa do farbanja vozila i kontrole kvaliteta.
Ima mnogo proizvodjaca koji baziraju proizvodni program upravo na takvoj gami...sto bas to ne valja na Aston Martinu...zamerka radi zamerke...
Ovo vec zvuci kao da ne podnosis Astona... Aston Martin je pola koplja iznad po ekskluzivnosti od pomenutih firmi, osim donekle Lamborghini-ja. To je ekskluzivnija firma od Jaguara, Rolls-a i Bentley-a. Aston Martin je pojam zdrave, aristokratske egzotike kao sto je ranije bio Maserati. Na zalost ljubitelja, a na srecu po njihove prodajne rezultate u poslednjim godinama znatno se prosirila lista kupaca koji voze Aston Martin, a odnedavno su ga "provalili" i reperi kojima je dosadila uobicajena egzotika tipa Ferrari, Porsche & Co.
Nema u managmentu toliko Britanaca, jedini Britanac koji je mnogo bitan za preporod Astona je Ian Callum, dizajner modernih Aston Martina ciji fazon se puno kopira i kod drugih proizvodjaca. Medjutim, najzasluzniji covek za sadasnji uspesan trenutak Astona je dr. Ulrich Bez, prvi direktor M odeljenja u BMW, dugogodisnji sef sportskog programa Porsche-a i covek koji postavio temelje modernog Daewoo-a...znaci covek sirokog inzenjerijskog znanja i vrlo uspesan sto je dokazao i kod Aston Martina...
Sve to naravno bez podrske takvog giganta kao sto je Ford ne bi bilo moguce i sada preti opasnost da u nekom doglednom periodu Aston Martin pocne da zaostaje za konkurencijom.
Aston Martin, ma koliko tradicije i istorije stajalo iza tog imena, vec dugo vremena nije ni profitabilan niti trzhishno konkurentan.
Aston odavno ne prati i ne slusha trzhishne zahteve, vec svoju proizvodnu filozofiju i dalje bazira na nekim tamo '60-im i '70-im godinama proshlog veka.

Razumem da svaki ozbiljni proizvodjach mora (treba) da u svom proizvodnom programu nudi i visoko luksuzne kupee, ali ako neko bazira 80% svoje proizvodnje na toj klasi onda mora da bude siguran da je dovoljno konkurentan u toj specifichnoj klasi, gde su standardi izuzetno, izuzetno visoki, kao i ochekivanja bolesno bogate klijentele koja je spremna da plati za neke visoko luksuzne kupee koji koshtaju malo bogatstvo,
Takve automobile danas mozhe da prodaje josh jedino Ferrari, Lambo, Porsche i slichna egzotika gde Aston Martin ipak ne pripada, koliko god u njemu verovali da je tako. I upravo u tome je njihov problem. Valjda im je britanski ponos stvorio lazhnu sliku pred ochima, pa misle da josh uvek spadaju u sam vrh automobilske egzotike. Kad shvate da nije tako, i ukoliko svoj proizvodni program prilagode trzhishnoj potrazhnji, mozhda im i bude krenulo na bolje.
Nema u managmentu toliko Britanaca, jedini Britanac koji je mnogo bitan za preporod Astona je Ian Callum, dizajner modernih Aston Martina ciji fazon se puno kopira i kod drugih proizvodjaca. Medjutim, najzasluzniji covek za sadasnji uspesan trenutak Astona je dr. Ulrich Bez, prvi direktor M odeljenja u BMW, dugogodisnji sef sportskog programa Porsche-a i covek koji postavio temelje modernog Daewoo-a...znaci covek sirokog inzenjerijskog znanja i vrlo uspesan sto je dokazao i kod Aston Martina...
Sve to naravno bez podrske takvog giganta kao sto je Ford ne bi bilo moguce i sada preti opasnost da u nekom doglednom periodu Aston Martin pocne da zaostaje za konkurencijom.
Comment