Prodat Aston Martin

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • starac vujadin
    CBC Senator XXL
    • 27.08.2005
    • 2617
    • Stari grad

    #16
    Overspeed, ovo sto si pisao o Aston Martinu izgleda kao da si pisao na "zadatu temu", sa nekim ukorenjenim predrasudama...

    Aston Martin, ma koliko tradicije i istorije stajalo iza tog imena, vec dugo vremena nije ni profitabilan niti trzhishno konkurentan.
    Ovo naprosto nije tacno i to vec najmanje 10 godina. Pogotovu u to vreme kada su se vratili veliki GT automobili na celu sa Ferrarijem 456 GT i Aston Martinom DB7 u modu sto govori o trzisnoj konkurentnosti. Aston Martin je vrlo dobro iskoristio te trzisne trendove. Meni licno malo smeta sto taj dizajnerski koncept kojim su pogodili fazon sada raubuju na svim modelima i oni dosta lice jedan na drugi.

    Aston odavno ne prati i ne slusha trzhishne zahteve, vec svoju proizvodnu filozofiju i dalje bazira na nekim tamo '60-im i '70-im godinama proshlog veka.
    Daleko od toga...Aston primenjuje savremenu tehnologiju, kako u konstrukciji, tako i u samoj proizvodnji, pocev od motora, menjaca, pa do farbanja vozila i kontrole kvaliteta.

    Razumem da svaki ozbiljni proizvodjach mora (treba) da u svom proizvodnom programu nudi i visoko luksuzne kupee, ali ako neko bazira 80% svoje proizvodnje na toj klasi onda mora da bude siguran da je dovoljno konkurentan u toj specifichnoj klasi, gde su standardi izuzetno, izuzetno visoki, kao i ochekivanja bolesno bogate klijentele koja je spremna da plati za neke visoko luksuzne kupee koji koshtaju malo bogatstvo,
    Ima mnogo proizvodjaca koji baziraju proizvodni program upravo na takvoj gami...sto bas to ne valja na Aston Martinu...zamerka radi zamerke...

    Takve automobile danas mozhe da prodaje josh jedino Ferrari, Lambo, Porsche i slichna egzotika gde Aston Martin ipak ne pripada, koliko god u njemu verovali da je tako. I upravo u tome je njihov problem. Valjda im je britanski ponos stvorio lazhnu sliku pred ochima, pa misle da josh uvek spadaju u sam vrh automobilske egzotike. Kad shvate da nije tako, i ukoliko svoj proizvodni program prilagode trzhishnoj potrazhnji, mozhda im i bude krenulo na bolje.
    Ovo vec zvuci kao da ne podnosis Astona... Aston Martin je pola koplja iznad po ekskluzivnosti od pomenutih firmi, osim donekle Lamborghini-ja. To je ekskluzivnija firma od Jaguara, Rolls-a i Bentley-a. Aston Martin je pojam zdrave, aristokratske egzotike kao sto je ranije bio Maserati. Na zalost ljubitelja, a na srecu po njihove prodajne rezultate u poslednjim godinama znatno se prosirila lista kupaca koji voze Aston Martin, a odnedavno su ga "provalili" i reperi kojima je dosadila uobicajena egzotika tipa Ferrari, Porsche & Co.
    Nema u managmentu toliko Britanaca, jedini Britanac koji je mnogo bitan za preporod Astona je Ian Callum, dizajner modernih Aston Martina ciji fazon se puno kopira i kod drugih proizvodjaca. Medjutim, najzasluzniji covek za sadasnji uspesan trenutak Astona je dr. Ulrich Bez, prvi direktor M odeljenja u BMW, dugogodisnji sef sportskog programa Porsche-a i covek koji postavio temelje modernog Daewoo-a...znaci covek sirokog inzenjerijskog znanja i vrlo uspesan sto je dokazao i kod Aston Martina...
    Sve to naravno bez podrske takvog giganta kao sto je Ford ne bi bilo moguce i sada preti opasnost da u nekom doglednom periodu Aston Martin pocne da zaostaje za konkurencijom.

    Comment

    • LazaNS
      CBC Član
      • 24.12.2006
      • 93
      • NS

      #17
      potpuno se slazem sa svim u prethodnom postu, mislim da reci da Aston nije egzotika i da po tom pitanju zaostaje za Ferrari-jem i Porsche-om stvarno nema ni malo smisla.

      Comment

      • BRABUS
        CBC Senator XXL
        • 15.10.2004
        • 2399
        • London

        #18
        Slazem se sa starcem.

        Inace, Ford ne objavljuje profitabilnost ni prihode Aston Martina pojedinacno, ali vrednost placena govori da je Aston Martin profitabilna kompanija - grubo izmedju 50 i 100m eura profita pre amortizacije, kamata i poreza (EBIDA), jer se transakcije u auto sektoru gore-dole vrednuju 6-10x EBITDA.

        Comment

        • overspeed
          CBC Senator XXL
          • 24.05.2005
          • 2779
          • Kosovska Mitrovica

          #19
          @ starac vujadin:

          Pazi, mislim da si me pogreshno shvatio... A i ostali...

          Ostajem pri svemu shto sam napisao, a takvo moje razmishljanje nije rezultat nikakve moje pristrasnosti ili predrasuda, iz prostog razloga shto prema Astonu nemam razloga da imam bilo kakvih predrasuda jer ne radim u/posedujem bilo kakavu firmu kojoj bi Aston Martin mogao da bude konkurent

          Tek o Fordu nemam nikakvih predrasuda, a iskreno niti me interesuje njihov proizvodni program a ni njihova poslovna politika. Ono shto znam je da imaju debelih problema na domacem terenu, kao uostalom i svi "domaci" (americhki) proizvodjachi, jer ih "zhuti", Toyota pre svih, dovode do loodila i stvaraju im bukvalno egzistencijalne probleme. Mislim da situacija sa GM-om dovoljno govori o trenutnom stanju americhke auto-industrije i njihovoj konkurentnosti, chak i na domacem terenu.

          Chinjenica da je Ford odluchio da proda Aston valjda dovoljno sama po sebi govori koliko Aston Martin "donosi zarade" Fordu. Da je u pitanju neka "zlatna koka" daleko od toga da bi je se Ford, odnosno PAG grupacija odrekla u ovom trenutku, ali nakon 12 godina pruzhanja shanse konachno su odluchili da odustanu. Nove monetarne investicije su u ovom trenutku "taboo tema" u Fordu, i tu prestaje dalja pricha o Aston Martin-u kao delu Premier Automotive Group, odnosno Forda.

          Nego, da razjasnim svoj raniji post...

          Nisam nigde napisao da Aston Martin ne primenjuje nove tehnologije, savremene sisteme i moderan dizajn u svojoj proizvodnji. Meni se lichno jako dopada koncept njihovih kupea, narochito dizajn. Napisavshi da ne prate trzhishne trendove i ne slushaju zahteve trzhishta mislio sam da je trebalo da donekle promene svoj proizvodni program, uvedu bar jednu novu klasu npr. u c/d segmentu, proshire motorizaciju, paletu varijanti dostupnih modela, jednom rechju naprave raznovrsniju ponudu u svom proizvodnom programu. I zato sam napisao da svoju proizvodnu politiku i danas baziraju na '70-im godinama proshlog veka, ali nisam napisao da su tehnoloshki na tom nivou (daleko od toga), vec sushtinski.

          Onaj ko 80% svog proizvodnog programa bazira na ultra skupim, luksuznim kupeima sa vrlo ogranichenom praktichnom upotrebljivoshcu, mora da bude siguran da je dovoljno konkurentan i da ce u tom segmentu (gde vladaju Ferrari, Lamborghini, Porsche i slichni) moci da se izbori za svoj "deo kolacha". E, to je problem sa Astonom, jer ochigledno da su precenili sebe i misleli da mogu da pariraju gore navedenim brendovima, ako po nichemu drugom a ono po ceni =].

          Ne znam kako to drugi shvataju/razumeju, ali ja "trzhnishno konkurentnim" smatram one proizvodjache koji za svoje proizvode/usluge na otvorenom trzhishtu kroz svoje poslovanje ostvaruju profite, a ne gubitke. Odnosno, trzhishna konkurentnost se ne meri dizajnom ili tradicijom, vec pozitivnim poslovanjem i ostvarenim prihodima. Chinjenica je da Aston Martin pravi lepe kupee, ali je isto tako chinjenica da se ciljna grupa kojima su namenjeni ochigledno odluchuje za proizvode drugih proizvodjacha za koje misli da nude vishe za otprilike isti novac. Ogromna vecina te ciljne grupe (chitaj bolesno bogatih) vrlo verovatno uglavnom placa za ime, ne nuzhno i za kvalitet, ali ako je vec tako onda je ochigledno da ce umesto za Aston Martin danas radije platiti za neko drugo ime tipa Ferrari, Lamborghini, Porsche... Ako mene pitate, ja ih apsolutno razumem u tom pogledu

          Ponavljam, nemam razloga da mrzim Aston Martin jer mi ne pada na pamet apsolutno ni jedan razlog za to, sve i kad se potrudim da ga nadjem Stvari oko sadashnje situacije sa AM-om sagledavam "hladne glave", tim pre shto me "aristokratsko" poreklo Astona bash i ne ostavlja "bez daha", odnosno ne daje mi nikakav zdravorazumski argument da o Aston Martinu treba da imam neko "uzvisheno" mishljenje, drugachije od onoga koje se na osnovu trzhishne pozicije Aston Martina u poslednje vreme namece. Svaka chast, ali se od aristokratskog porekla i duge tradicije ne zhivi, narochito ne na danashnjem (okrutnom) trzhishtu.

          Ako je Jaguar, isto tako "aristokratski" britanski brend, sa isto tako dugom i uspeshnom tradicijom, mogao da "proguta knedlu" i shodno trzhishnim zahtevima i trendovima chak ponudi auto sa diesel motorom (shto bi chak i za pomisliti bilo ravno jeresu pre par decenija), napravi karavan, u proizvodnju uvede i ekonomichne motore manje zapremine i uvede niz sushtinskih promena u svojoj proizvodnoj politici kako bi opstao na trzhishtu, ne vidim zashto to ni Aston Martin nije mogao da uradi?! To jest, ako im je vec cilj da ostvare profit i pozitivno posluju...

          Da bi se danas uspelo na trzhishtu, mora se pre svega odrediti (realno) svoje mesto/pozicija na njemu, uzeti u obzir savremeni zahtevi i trendovi trzhishta i shodno tome treba i formirati svoju poslovnu politiku ali u skladu sa svojim realnim mogucnostima. Kako ja vidim stvari, Aston je danas duboko zalutao u klasu (Ferrari, Lambo, Porsche...) u kojoj trzhishno (naglashavam ovo "trzhishno") vishe ne mozhe da uspe, vec duzhe vremena i ne pokushava da prati trzhishne trendove i zahteve kupaca i shodno tome promeni svoju poslovnu politiku (za razliku od Jaguara), i van svojih mogucnosti (finansijskih) tvrdoglavo pokushava da dokazhe najvishe sebi samom da je i dalje dovoljno konkurentan da nastavi istim putem. Josh kad bi samo imao neko da placa za tu "tvrdoglavost" i bilo bi dobro... Ford-u je, ochigledno, dosta toga...

          Nije bitno shta ja lichno mislim i kakav sud imam o Aston Martin-u. Presudnu odluku o uspehu ili neuspehu nekog brenda na trzhihstu danas donosi samo jedan sud - sud javnosti. Po meni je presuda javnosti u vezi Aston Martina u vezi njihovog poslovanja tokom protekle decenije sasvim jasna i nedvosmislena, i ovo shto im se danas deshava nije nishta drugo do posledice takve presude.

          Uostalom, besmislenost takve poslovne politike se i dokazuje samom chinjenicom da je brend tako bogate istorije i aristokratskog porekla na kraju dozvolio sebi da ga kupi konzorcijum novcem kojeg su najvecim delom obezbedile dve kuvajtske investicione kompanije. Proshle godine je kompanija bila pred prodajom sirijskom milijarderu Halabiju, ali su net-om kruzhele nezvanichne glasine da se zbog te iste tradicije i istorije to nije dozvolilo tek "obraza radi"

          PS. http://www.ford.com/en/company/about/br ... Martin.htm
          http://www.bmw.tv

          Comment

          • zola_
            CBC Senator XXL
            • 24.06.2006
            • 319
            • Novi Beograd

            #20
            Originally posted by Vocko
            Mozda je zvaka za ludaka da je profitabilan, niste mislili na to ?
            Svasta se radi u danasnjem svetu samo da bi se nesto bolje prodalo


            Eh te teorije zavere
            to bi bio slican skandal kao sa enronom, nije to pijaca pa da te neko slaze da je bolji paradajz na ovoj nego na onoj tezgi, za takve kompanije se radi revizija u kojoj ako se slaze desi se gorepomenuti slucaj...

            Comment

            Working...
            X