Pocinkovani automobil...

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • zux
    CBC Senator XXL
    • 10.05.2005
    • 773
    • Beograd-Filmski grad

    #31
    tu si 100% u pravu
    kao sto sam vec napomenuo, ja sam to rekao vise u sali
    da zakljucimo
    moze se dobiti pocinkovana karoserija, ali je potrebno uloziti previse vremena truda i naravno para (mada to je vec relativna stvar sta je za koga previse)
    ukratko, ne isplati se

    Comment

    • sw.brick
      CBC Senator XXL
      • 09.10.2004
      • 8141
      • Beograd, barajevo-zemun
      • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

      #32
      pocinkovan, ne pocinkovan auto svejedno za polovni auto.

      gledaj opšte stanje tog primerka.

      ina?e, pocinkovani auto takodje korodira jedino je taj proces nešto usporeniji.

      uzrok koroziji auta nije obloga ?elika primarno ve? sama konstrukcija spojeva limova.

      korozija- vlaga.

      ako je karoserija dobro konstruisana tako da se nigde na sakuplja vlaga (blato, so i ostalo) u džepovima odnosno da postoji prinudna ventilacija šupljina korozija se ne?e javiti bar 10 godina i bez ikakvog cinkovanja.

      sa lošom konstrukcijom (na vlagu) , cink se brzo pojede kao obloga i onda kre?e ubrzano i razaranje ?elika.

      proces cinkovanja se (zlo) uptorebljava marketinški kao nekakva garancija da auto ne?e truliti što nije potpuno ta?no ali je zgodno jer cinkovanje usporava zapo?etu koroziju podloge- ?elika pa može da se stavi tanji i lošiji lim karoserije, (?itati tanji= jeftiniji), a da se pompezno nudi garancija od potpunog truljenja na 6-8-12 godina ili koliko ve?.

      auti i pre masovnog cinkovanja su izdržavali po 15 godina da ne istrule, ali ne svi i ne svakakvih konstrukcija.

      dvostruki limovi, pertlovani spojevi koji nisu zadihtovani, pragovi bez ugradjenih ventilacionih kanala, vrata takodje bez ventilacije, razni šrafovi koji nisu adekvatno površinski obradjeni, sli?ni detalji su naj?eš?i uzroci za?etka korozije.


      suv lim je najbolja prevencija od korozije a suv lim se najbolje postiže provetravanjem u struji vazduha usled vožnje auta.

      suprotno mnogim shvatanjima, auto koji stoji dugo parkiran i ne vozi se redovno brže korodira nego onaj koji se koristi.

      još ako je parkiran iznad trave- zelene površine, recept za trulex sindrom.

      i auto koji nije fabri?ki pocinkovan može da se naknadno zaštiti, u gepek se postavi cink plo?a i dobro spoji sa ?istim neofarbanim limom.
      cink ?e sam da se pokrene, i sam ?e oti?i na mesto koje je podložno koroziji i "trudi?e" se da pokrije to mesto.

      ta prednost cinkovanja se obilno koristi na brodovima, izmedju ostaloga.

      na fabri?ki pocinkovanim automobilima takodje cink se šeta i putuje na ošte?ena mesta, sve dok ga ima kao obloge.

      detaljnije o tome nudi hemija, galvanski spoj metala tema, kako se ta?no odvija mehanizam razmene u sadejstvu sa vlagom.

      nazad na temu izbora modela, postoje modeli koji su prosto konstruisani dobro limarijski i oni lošiji. to se zna ve? i ?isto statisti?ki a i vidi se golim okom po ulicama, parkinzima.

      cinkovanje je krenulo 70tih godina u automobilima, delimi?no. nije to nikakva novost niti posebnost novijih modela da bi se preterano obra?ala pažnja samo na to. ceo sklop limarijske konstrukcije, preciznost izrade, kasnija spoljna zaštita, sve zajedno uti?e na otpornost na koroziju.

      udaran auto, a takvih je puno sa sitnim ?ukanjima, je svaki zasebna pri?a za sebe, važnije je kako je popravljen nego kako je iz fabrike izašao (sa ili bez sloja cinka).
      volvo
      945 SE turbo lpg
      344 GL lpg

      Comment

      • djukic
        CBC Senator XXL
        • 27.03.2005
        • 2526
        • Beograd

        #33
        Evo ovo ti je mozda strucno misljenje ali da rezimiramo:

        Francuski automobili do 1988 su totalni promasaj sto se tice limarije gori su od opela. Bukvalno nestaju na parkingu.
        Francuski automobili posle 1988 su perfektni, probaj da nadjes neki truli XM ili BX ili pug 405. NEMOGUCE e sad da li su cinkovani, farbani, ili je to samo marketinski neznam ali to radi.

        Opeli su ko sto neko rece 1 na prema 10 u korist trulih. Taman uradis rubove i sajtne ma jos se farba neosusi a ono krece zajebancija ponovo.

        Sto se tice odrzavanja nebih da ulazim u raspravu ali za Peugeot 306 1.9D ili Peugeot 206 1.9D ili Peugeot 405 1.9D...:
        1. Filter Goriva
        2. Filter Ulja
        3. Ulje 5l Total
        4. Filter Vazduha
        Sve to original (Vitro group ili Verano) = 4.000,00 din sa PDV-om

        Zupcasti kais sa svim spanerima i sa spanerima PK kaisa i PK kaisem je oko 120E

        Toliko skupo? Ma daj...
        https://t.me/pump_upp

        Comment

        • zaki
          CBC Veteran
          • 01.09.2006
          • 199
          • Beograd
          • Fiat Stilo 1.9JTD

          #34
          Fiat tipo ima pocinkovanu limariju, nisam siguran ali mislim da svaki fiat posle 1990. ima pocinkovan lim!

          Comment

          • barda
            CBC Veteran
            • 28.11.2005
            • 154
            • Novi Sad

            #35
            @Brick

            auto koji nije fabri?ki pocinkovan može da se naknadno zaštiti, u gepek se postavi cink plo?a i dobro spoji sa ?istim neofarbanim limom.
            cink ?e sam da se pokrene, i sam ?e oti?i na mesto koje je podložno koroziji i "trudi?e" se da pokrije to mesto.
            Znaci cink mu dodje kao lek i to inteligentni lek san nadje bolno mesto - znaci da napunim gepek Vectre cinkom i sednem i cekam

            Ok, slazem se da je opste stanje svakog automobila, pa i pocinkovanog, od presudnog znacaja, ali, reko, cinkovanje ne moze da skodi, a ako ne skodi - znaci pomaze

            Mada, kako neko rece na forumu - limarija je najskuplji i najveci deo na automobilu - ja sam to malo kasno shvatio i platio skolu sa Vectrom. Svaki mehanicki kvar i moze da se popravi, ali limarija ako pocne da propada to je rak rana. Zato sada oprezno gledam na to.

            @djukic

            Znam da su ti motori 1.9D dugotrajni i neunistivi, ali tata prelazi malo kilometara godisnje, tako da bi se ipak odlucili za nekog benzinca

            Comment

            • sw.brick
              CBC Senator XXL
              • 09.10.2004
              • 8141
              • Beograd, barajevo-zemun
              • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

              #36
              Znaci cink mu dodje kao lek i to inteligentni lek san nadje bolno mesto - znaci da napunim gepek Vectre cinkom i sednem i cekam
              zaboravio sam da posebno napomenem, ono što sam podrazumevao, cink je lek za neošte?eni ?eli?ni lim.
              zna?i štiti lim koji još nije po?eo da oksidira, nije korodirao.

              za ve? zapo?etu koroziju nema spasa u tom smislu.

              da je kada je kupljena nova Vectra pre 20godina tada stavljena cink plo?a, ili neki drugi sistem katodne zaštite bilo pasivni bilo aktivni, to bi usporilo odnosno odložilo pojavu korozije.
              ovako, mrka kapa trulež se ne može oporaviti.
              volvo
              945 SE turbo lpg
              344 GL lpg

              Comment

              • barda
                CBC Veteran
                • 28.11.2005
                • 154
                • Novi Sad

                #37
                Ok, salio sam se

                Comment

                • RANK
                  CBC Senator XXL
                  • 28.02.2007
                  • 1635
                  • Beograd
                  • FIAT MAREA WEEKEND 1

                  #38
                  brick, za to sto ti pricas, potrebno je kupiti nov auto, a onda te boli uvo za koroziju, neces ga voziti 10 godina, a za to vreme, uz osnovno odrzavanje, ne korodira ni kadet.
                  "dok ne probam lava, za mene je svinja kralj zivotinja!"

                  Comment

                  • barda
                    CBC Veteran
                    • 28.11.2005
                    • 154
                    • Novi Sad

                    #39
                    Prezentovao sam tati celu stvar i najvise mu se svidja Peugeot 306.

                    Eto, odabrali smo model, sada je ostalo da ga potrazimo po oglasima, ali polako na tenane...

                    Koji je dobar Peugeot servis u Novom Sadu gde bi ga mogli odvesti na proveru?

                    Comment

                    • sw.brick
                      CBC Senator XXL
                      • 09.10.2004
                      • 8141
                      • Beograd, barajevo-zemun
                      • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

                      #40
                      potrebno je kupiti nov auto, a onda te boli uvo za koroziju
                      da, tako nekako.
                      valjda je to i bila Opel GM (kao i Forda tog doba) ideja vodilja u konstruisanju i izradi automobila.

                      danas, znamo da takva o?ekivanje baš i ne nailaze na previše entuzijazma kod kupaca pa su obe firme u silaznoj putanji...
                      samo sam želeo da ukažem na tehni?ki aspekt da rešenje za karoseriju koja je nepokvarljiva postoji, i da su ta rešenja dokazana kroz prasku decenije unazad, tipa da korozije nema ni u tragovima prvih 20tak godina a kasnije se pojavi koja ta?kica površinski...i to bez ikakvog naknadnog maženja i paženja.
                      brodovi u slanoj vodi, pa manje korodiraju od nekih auta
                      volvo
                      945 SE turbo lpg
                      344 GL lpg

                      Comment

                      • IlijaGM
                        CBC Senator XXL
                        • 02.12.2008
                        • 313
                        • Gornji Milanovac

                        #41
                        Re: Pocinkovani automobil...

                        Temu vadim iz mrtvih

                        Zna li neko ima li daewoo lanos pocinkovanu limariju?
                        Originally posted by zoranbg
                        nemci i nemacki automobili postadose ko Čak Noris... sve su oni..

                        Comment

                        • RANK
                          CBC Senator XXL
                          • 28.02.2007
                          • 1635
                          • Beograd
                          • FIAT MAREA WEEKEND 1

                          #42
                          Re: Pocinkovani automobil...

                          Ima galvanizovanu, sta god to znacilo...
                          "dok ne probam lava, za mene je svinja kralj zivotinja!"

                          Comment

                          • IlijaGM
                            CBC Senator XXL
                            • 02.12.2008
                            • 313
                            • Gornji Milanovac

                            #43
                            Re: Pocinkovani automobil...

                            moze li neko da objasni sta to znaci,i zna li ko mozda da li leganza ima pocinkovanu?
                            Originally posted by zoranbg
                            nemci i nemacki automobili postadose ko Čak Noris... sve su oni..

                            Comment

                            • RANK
                              CBC Senator XXL
                              • 28.02.2007
                              • 1635
                              • Beograd
                              • FIAT MAREA WEEKEND 1

                              #44
                              Re: Pocinkovani automobil...

                              Isto vazi i za legncu i nubiru od 98-e na ovamo, mislim da kad se kaze pocinkovana u zargonu, misli se na galvanizovanu, ali bolje da objasni neko strucniji za tu problematiku.... Jednostavno, da li si video trulog daewoo-a? A da nije udaran...
                              "dok ne probam lava, za mene je svinja kralj zivotinja!"

                              Comment

                              • jaksa
                                CBC Senator XXL
                                • 23.10.2004
                                • 701
                                • Novi Beograd, SC

                                #45
                                Re: Pocinkovani automobil...

                                Wikipedia kaže:

                                Electrogalvanization is a galvanization process in which a layer of zinc is bonded to steel in order to protect against corrosion. The process involves electroplating, running a current of electricity through a saline/zinc solution with a zinc anode and steel conductor.

                                Comment

                                Working...
                                X