razlike izmedju sistema za ubrizgavanje goriva

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • X9
    CBC Senator XXL
    • 28.06.2005
    • 3179
    • Wien-Sabac
    • RX-8 i X-9

    razlike izmedju sistema za ubrizgavanje goriva

    moze li neko da mi kaze u cemu je razlika izmedju l jetronic i lh jetronic sstema za ubrizgavanje goriva ako moze da navede koji sve postoje i njihove osobine?
    drugo pitanje je u vezi kocionog sistema...
    sta mu znaci dijagonalno podeljen dvokruzni sistem,i ABS 4 senzora trokanalni?
    hvala unapred
    "I am a rotorhead stuck with pistons for the moment. Its killin me."

    No ROTOR no MOTOR...

  • #2
    kolega predlazem da temu preimenujes u "Razlike izmedju izvedbi Bosch L-Jetronic sitema ubrizgavanja goriva i neke karakteristike modernih kocionih sistema"

    Sitem ubrizgavanja "L" Jetronic,proizvodjac Bosch
    To nije kombinovani fuel injection i ignition ecu kakvi su moderni danas vec samo fuel injection.Multipoint sistem,svakako simultano ubrizgavanje jer signal broja obrtaja se preuzima samo sa bobine tako da sekvencijalno ubrizgavanje nije moguce
    ovako je isla evolucija
    # L-Jetronic prva varijanta(rani radovi) komponente sistema:
    1)ecu 2)lambda s. 3)injector(s) 4)cold start injector 5)fuel press. regulator 6)air flow meter 7)auxillary air valve 8) throttle position switch 9)coolant temp.sensor 10)thermo-time switch 11)electric fuel pump i 12) fuel filter

    #L2 Jetronic sve isto kao kod L samo sto su izbaceni otpornici vezani redno sa injektorima koji su postojali u svrhu ogranicavanja struje kroz injektore,to sada radi ecu,otpor injektora 16 ohm(koriste se visoko ohmski)

    #LE1 Jetronic razlika u odnosu na L2 je sto se throttle switch moze na neki nacin podesavati i pumpa za gorivo dobija relej koji omogucava da ista radi samo kada je prisutan signal paljenja tj kada motor radi ili se "vergla"

    #LE2 Jetronic thermo time switch i cold start injektor se u ovoj iteraciji ne koriste jer ECU obogacivanje smese pri hladnom startu radi produzavanjem perioda "injector open time" tj "duty cycle" odnosa ostalo sve isto

    #LU Jetronic sve isto + cloosed loop lambda control

    #L3 Jetronic sada je ecu deo air flow meter komponente,ecu dobija limp home funkciju i sistem moze da radi sa ili bez lambda closed loop control,A/F odnos moze da se podesava potenciometrom smestenim na ecu

    i na kraju

    #LH Jetronic koji sadrzi sva poboljsanja prethodnika,s tim sto se koristi "hot wire" tip air flow meter-a da ne kazemo protokomera,ono sto ne pise u tekstu a vidim sa slike je da su kroz tu evoluciju korisceni razni tipovi aktuatora ler gasa
    kasnije se preslo na kombinovani ignition/injection ecu kao sto je npr. Motronic

    Comment


    • #3
      Dijagonalno podeljena hidraulicna kola-prednji levi i zadnji desni tocak se napajaju sa jednog dela glavnog kocionog cilindra,
      a prednji desni i zadnji levi tocak sa drugog dela glavnog kocionog cilindra,dakle dijagonalno.Svrha ovoga je da ako jedno od hidraulicnih kola otkaze kocenje ostaje moguce sa drugim kolom pa je sistem na neki nacin redundantan
      .
      .
      4-kanalni ABS mora da ima senzore na sva 4 tocka da bi se izracunala referentna brzina vozila (koja se racuna kao kombinacija dva dijagonalna senzora) kao i brzina svakog tocka pojedinacno.Da bi se shvatila potreba za ovim treba uci dublje u principe funkcionisanja ABS-a jer postoje brojni algoritmi upravljanja
      3-kanalni ABS moze da ima 3 senzora(2 na prednjim tockovima+1 na zadnjem diferencijalu) ili 4 senzora..3 kanalni ABS modulise prednje tockove nezavisno,a tockovi na zadnjoj osovini se modulisu zajedno pr eko jednog kanala
      .
      .
      btw primetio sam neke greske u opisu L-Jetronic (prvog,iz 1974.) sistema gore =] Lambda senzor naravno nema sta da trazi u popisu delova sve do LU verzije,koja takodje ima analogni ecu (!) sa za tu primenu posebno razvijenim integrisanim kolima-sto je danas tesko i zamisliti. Tek LH vezija,1983. godina ima ECU sa mikrokontrolerom i u sustini je pravi "kompjuter" za ubrizgavanje...Moglo je i ranije s obzirom da su intel MCS-48 familija m-kontrolera i legendarni 8048 MCU predstavljeni 1976.

      Comment

      • X9
        CBC Senator XXL
        • 28.06.2005
        • 3179
        • Wien-Sabac
        • RX-8 i X-9

        #4
        zahvaljujem se kolega
        "I am a rotorhead stuck with pistons for the moment. Its killin me."

        No ROTOR no MOTOR...

        Comment

        • sw.brick
          CBC Senator XXL
          • 09.10.2004
          • 8141
          • Beograd, barajevo-zemun
          • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

          #5
          samo mala dopuna, kolega je detaljno pobrojao varijante.
          L Jetronic je analogni sistem, nastao kasnih 60tih godina (kao D Jet podvarijanta) koriš?en tokom 70tih godina u Evropi i po?etkom 80tih paralelno sa mehani?kim K Jet (i njegovim podvarijantama).

          1981. godine je LH ve? serijski ugradjivan, verzija 1.0. 82 je ve? 2.0 a od 85 je 2.2.
          od 87/88 je LH 2.4 i od 89 2.4.2
          poslednja iteracija je LH 3.1 od 1991. godine.
          1994. je LH ugašen.

          LH= LuftHeizdraht, AMM metar sa digitalnom obradom koji je osnovna razlika u odnosu na prethodne Boschove sisteme ubrizgavanja.

          po?evši od LH 2.4 uveden je puni dijagnosti?ki sistem ECU i svih senzora periferije.

          Motronic je naprednija varijanta gde je LH zamenjen MAP senzorom a EZK paljenje integrisano na zajedni?ki štampanu plo?icu. (krajem 80tih Motronic se pojavljuje, recimo Yugo Florida je imala Motronik).
          volvo
          945 SE turbo lpg
          344 GL lpg

          Comment

          • Uros Piperski
            CBC Senator XXL
            • 31.01.2005
            • 2978
            • Beograd

            #6
            U vezi ABS-a. Negde se kao jedni od senzora pominju i senzori za merenje uzduznog i poprecnog ubrzanja (kocenje/ubrzavanje i skretanje) tako da ECU uzima i to u obzir, ne samo brzine tockova.


            RALLYING - Like drag racing but with jumps, turns, snow, mud, gravel skill and balls.

            Comment

            Working...
            X