Zupcasti kais

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • stefanves
    CBC Senator XXL
    • 10.12.2006
    • 1351
    • BG

    Zupcasti kais

    Pozdrav, vidim mnogim ljudima su popucali kaisevi u poslednje vreme.Ajd da cujemo vasa iskustva, na koliko ga manjate, kako odrzavate, kako prepoznajete simptope koji oznacavaju da je stiglo vreme promene...
    Fiat Punto MK1, 1.2 16v @85hp, '99
    Konacno i ja imam auto :-)
  • Marko001
    CBC Senator XXL
    • 09.09.2006
    • 1070
    • Belgrade

    #2
    Ja nisam cuo da postoje neki simptomi

    Samo menjati na propisanoj kilometrazi ili ranije

    Comment

    • BARTONE
      CBC Senator XXL
      • 25.09.2006
      • 398
      • Bor

      #3
      kao sto marko rece simptoma nema,niti postoji bilo kakvo odrzavanje
      mozda povremeno(5-6000km),cisto preventive radi skinutu poklopac i pogledati da nije mozda nauljen recimo uljem koje curi usled ostecenog semeringa bregaste
      rukom proveris zategnutost(ne sme biti isuvise labav pa da landara,niti previse zategnut da ga recimo ne uspes rukom pomerati od napetosti)
      takodje pogledas stanje zubaca(normalno moraju biti citavi)
      i poslednje,zamena po preporuci proizvodjaca ili ranije

      Comment

      • Marko001
        CBC Senator XXL
        • 09.09.2006
        • 1070
        • Belgrade

        #4
        Ili akd kupis polovan auto, zameniti odmah za svaki slucaj

        Comment

        • stefanves
          CBC Senator XXL
          • 10.12.2006
          • 1351
          • BG

          #5
          Ima fazona kao oni npr. kada se startuje auto ne sme da skripi...mada tu moze da bude i lezaj, a ne kais.Ali dobro, na koliko vi menjate kaiseve?
          Fiat Punto MK1, 1.2 16v @85hp, '99
          Konacno i ja imam auto :-)

          Comment

          • sw.brick
            CBC Senator XXL
            • 09.10.2004
            • 8141
            • Beograd, barajevo-zemun
            • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

            #6
            kaiševe ne održavam a i ne znam šta bi im radio.
            kada sam imao auto koji ima interferentni dizajn motora uvek po kupovini sam proveravao stanje kaiša vizuelno, zatim kod majstora i kroz servisnu dokumentaciju.
            na najmanji tra?ak sumnje menjao bi.

            najvažniji podatak koji sam gledao je datum/ nedelja proizvodnje samog kaiša i to mi je ukazivalo na grubi vremenski okvir koliko je najstariji mogu?i kaiš.

            ako je manje od 2 godine miran sam, ako je 4 godine radije menjam.

            ako imam auto sa dizajnom gde se klipovi i ventili nikada ne mogu dodirnuti samo pogledam da li je ikada menjan kaiš.
            ako jeste mirno spavam i nikada ne menjam, eventualno ako je 5 godina ili stariji nosim u gepeku rezervni za zlu ne trebalo.

            trenutno sam u takvoj poziciji sa ovim autom, s tim da nemam rezervni pošto je ovaj menjan po servisnoj dokumentaciji pre 65.000km a fabri?ki predvidjeni interval zamene je 160,000km tako da sam miran još 100,000km do zamene.

            takodje, ovaj model motora nema predvidjenu zamenu španera, dok traje motor ne menja se u nekom predvidjenom intervalu, samo podmaže sa kap dva ulja opruga španera svakih 160,000km na velikom servisu.
            ali to je pre izuzetak, ostatak nekih ranijih vremena kada zup?asti i uopšte sistem razvoda nije bio deo (profitnih) pogleda fabrika.
            volvo
            945 SE turbo lpg
            344 GL lpg

            Comment

            • BOOST
              Founder - Admin od Začetka
              • 29.09.2004
              • 8726
              • Gislaved//Sweden
              • SAAB 9000 AERO R; SA

              #7
              Ja to jednostavno resavam: Vozim uvek sa lancem

              I mada je lanac prilicno imun uvek po kupovini SAABa menjam momentalno lanac i lancanike sa vodjicama, dakle ceo kit bez razmisljanja.
              Att mäta är att veta...to measure is to know...meriti je znati..
              move your mind

              Comment

              • SAAB PoWeR
                CBC Senator XXL
                • 26.04.2005
                • 1394
                • tu iza coska(Milwaukee USA)

                #8
                ja sam krivio ventile na SAABu i bez da je lanac riknuo
                sibno ga u prvu na 65 MPH
                _Svenska Aeroplan Aktie Bolaget _moj SAAB projekt ,moja photo galerija

                Comment

                • dranix
                  CBC Senator XXL
                  • 04.10.2004
                  • 3079
                  • Antwerpen/Belgium
                  • Saab 9-3

                  #9
                  Pa ti si genijA za voznju. To je vec drugo.

                  Comment

                  • SAAB PoWeR
                    CBC Senator XXL
                    • 26.04.2005
                    • 1394
                    • tu iza coska(Milwaukee USA)

                    #10
                    e pa samo sam dva puta pokrivio i to u periodu od 100 milja voznje
                    _Svenska Aeroplan Aktie Bolaget _moj SAAB projekt ,moja photo galerija

                    Comment

                    • TETAK
                      CBC Senator XXL
                      • 30.09.2004
                      • 3034
                      • Čačak, Srbija

                      #11
                      Kod VW automobila(i svih ostalih iz porodice) mora se veoma voditi ra?una o menjanju kaiša na ta?no propisanoj kilometraži ili malo ranije!
                      Fiat npr. u svojim uputstvima navodi kilometraže od 100-120000 km kao reper za zamenu kaiša, mada majstori pogotovo kod Punta preporu?uju zamenu istog na 55000km.
                      Nije loše na polovini predvidjenog perioda zamene, kod ovlaš?enog majstora izvršiti uvid u stanje kaiša!
                      Uz laž uvek ide istina, istina je dovoljna sama!

                      Comment

                      • -Vedran-
                        CBC Senator XXL
                        • 03.10.2004
                        • 3255
                        • Beograd

                        #12
                        Na hondi bi trebao da se menja na oko 80.000 km...ali ja ga menjam na 50.000 za svaki slucaj.
                        Power of dreams !!!

                        Comment

                        • stefanves
                          CBC Senator XXL
                          • 10.12.2006
                          • 1351
                          • BG

                          #13
                          Originally posted by SAAB PoWeR
                          ja sam krivio ventile na SAABu i bez da je lanac riknuo
                          sibno ga u prvu na 65 MPH
                          Nego koji je simptom da su ti krivi ventili, motor nece da startuje, ili sta?
                          Fiat Punto MK1, 1.2 16v @85hp, '99
                          Konacno i ja imam auto :-)

                          Comment

                          • Dzoni_mkv
                            CBC Senator XXL
                            • 29.04.2007
                            • 875
                            • Kraljevo, Pinsk-Belorusija

                            #14
                            Pa ako pukne i pokrivi ventile naravno da nece da startuje jer nema zupcastog
                            Ozbiljno, ako bi samo u tom slucaju zamenio kais koliko mene secanje sluzi /u pitanju je bio stojadin/ pusio je i pravio nesnosnu buku jer su ventili bili pokrivljeni a samo je ponovo stavljen zupcasti jer smo mislili da moze da prodje posto je zupcasti skviknuo kod verglanja /prvo jutarnje paljenje/ pa je bilo ono mozda mu nije nista ali se ispostavilo da nije tako.

                            Na vektri nemam taj problem, na ovom motoru nema stete ako se desi da ode zupcasti mada rezervni kais i spaner imam za svaki slucaj, i to obicno narucim preko rodjaka iz Nemacke kao i jos par vitalnih delova za koje ovde znam da su problematicni po pitanju kvaliteta.
                            You tried your best and failed miserably. The lesson is: never try.

                            Comment

                            • stefanves
                              CBC Senator XXL
                              • 10.12.2006
                              • 1351
                              • BG

                              #15
                              A Fiatu Bravo, smeta li njemu, ili ima slican dizajn motora kao ta Vectra?
                              Fiat Punto MK1, 1.2 16v @85hp, '99
                              Konacno i ja imam auto :-)

                              Comment

                              Working...
                              X