IAC ventil

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Hermes
    CBC Senator XXL
    • 14.02.2006
    • 1306
    • https://t.me/pump_upp
    • bemve

    IAC ventil

    Nesto pricam sa drugarom automehanicarem o tome kako pojedini automobili imaju problem sa variranjem ler gasa, i on kaze da ukoliko ne moze lepo da se ocisti IAC ventil, onda da se on izbaci iz upotrebe na taj nacin tako da se umesto njega namontira najobicnija slavinica za plin i da se preko nje nasteluje ler gas.
    E sad, ja to ne planiram nikada da uradim, ali me zanima da li je to moguce teorijski i prakticno, posebno za slucaj kada se vozi na benzin i na gas, gde su,pretpostavljam, potrebna razlicita stelovanja.
    Ili uprosceno, sta to radi IAC toliko precizno da ne moze da se mehanicki namesti za odredjeni minimum? Ja imam odredjene pretpostavke, ali da cujem i vas?.
    https://t.me/pump_upp
  • *IvanT*
    CBC Senator XXL
    • 30.01.2005
    • 3234
    • Srbija, Beograd, Kara

    #2
    Moze da se namontira slavinica, tj. regulator protoka, ali postojace problem "hladnog starta", gde neces imati dovoljan broj obrtaja na minimumu. Ima i srecnijih resenja.

    Koji bese tip IAC-a kod tebe? Daj neku sliku?



    Ovaj?
    http://www.lovatogas.co.rs

    Comment

    • Hermes
      CBC Senator XXL
      • 14.02.2006
      • 1306
      • https://t.me/pump_upp
      • bemve

      #3
      Da, moj IAC je takav, rotacionog tipa.
      Koje je `srecnije` resenje i da li postoji to resenje i za IAC sa solenoidom ili step motorom ili vec koji sve tipovi IAC-a postoje?
      Naravno, prvenstveno me zanima za rotacioni tip
      https://t.me/pump_upp

      Comment

      • *IvanT*
        CBC Senator XXL
        • 30.01.2005
        • 3234
        • Srbija, Beograd, Kara

        #4
        Dve solucije postoje:

        1. Stabilizator broja obrtaja, koji opet nije najsrecniji jer ne radi 100% pouzdano i moze da pravi problem benzinskom ECU-u.

        2. Izbusiti na samom rotacionom delu rupicu precnika 2mm. Zadzava se puna funkcija IACa i ne ometa rad benzinskog ECUa, cak ni protok vazduha kroz toliku rupicu na leru ne osiromasuje smesu dok motor radi na benzinu. Naravno na gasu je uvek mozes dostelovati.



        Ako nisi siguran sta radis, imas broj pa me nazovi. Pozz
        http://www.lovatogas.co.rs

        Comment

        • Hermes
          CBC Senator XXL
          • 14.02.2006
          • 1306
          • https://t.me/pump_upp
          • bemve

          #5
          Hvala, zasad nemam problema i ne planiram da cackam, nego me cisto interesovalo da li i kako moze da se resi eventualni problem, mada je pisano vec o tome kako radi IAC....ali ovo je prvi put kako moze da se opravi ( osim ciscenjem, naravno)
          https://t.me/pump_upp

          Comment

          • Hermes
            CBC Senator XXL
            • 14.02.2006
            • 1306
            • https://t.me/pump_upp
            • bemve

            #6
            Originally posted by *IvanT*
            2. Izbusiti na samom rotacionom delu rupicu precnika 2mm. Zadzava se puna funkcija IACa i ne ometa rad benzinskog ECUa, cak ni protok vazduha kroz toliku rupicu na leru ne osiromasuje smesu dok motor radi na benzinu. Naravno na gasu je uvek mozes dostelovati.
            Nabavio sam jedan IAC koji planiram da iskoristim kao zamorca za ovaj eksperiment. Jel moze malo preciznije objasnjenje kako da izbusim tu rupicu od 2mm?



            https://t.me/pump_upp

            Comment

            • *IvanT*
              CBC Senator XXL
              • 30.01.2005
              • 3234
              • Srbija, Beograd, Kara

              #7


              Probusi celu debljinu sibera (rotacionog dela), bas u predelu koji sam obelezio tackicom.
              http://www.lovatogas.co.rs

              Comment

              • Dora
                Nadzornik!!!
                • 24.10.2004
                • 17451
                • Novi Sad
                • FIAT

                #8
                Po meni je mnogo jednostavnije izbušiti rupicu od 1.5 do 2 mm na samom leptiru gasa.
                Ovde se piše nešto pametno, samo ne znam šta...

                https.autogas.rs

                Comment

                • *IvanT*
                  CBC Senator XXL
                  • 30.01.2005
                  • 3234
                  • Srbija, Beograd, Kara

                  #9
                  Kod K-jetronica rupica u leptiru je savrseno resenje za stabilan minimum, dok kod ostalih "lepse" radi sa rupicom u IAC-u.

                  U svakom slucaju obe varijante mogu da pomognu.
                  http://www.lovatogas.co.rs

                  Comment

                  • Hermes
                    CBC Senator XXL
                    • 14.02.2006
                    • 1306
                    • https://t.me/pump_upp
                    • bemve

                    #10
                    Prvobitna situacija:
                    Pri oduzimanju gasa obrtaji sasvim lepo padnu i sasvim, sasvim malo se podignu i stabilizuju ? na benzinu. Na plinu, pri oduzimanju gasa opadnu, poskoce za recimo 200-300 o/min. i onda se stabilizuju. Ponekad se desi da i na plinu radi odlicno, ali se takodje I desi da dva-tri puta poskoce obrtaji, pa se tek onda smiri. Ciscenje IAC-a nije dalo nikakve rezultate. U principu, problem koji postoji ne iritira i skoro je neprimetan, ali postoji, a posto sve ostalo funkcionise savreno, onda bi moglo i to da se resi.

                    Elem, izbusio sam rupicu 2mm prema uputstvu ( bilo je lakse nego sto sam ocekivao) i obrtaji na plinu su se stabilizovali i ne variraju pri opadanju, ali postoji problem sto se ler gas na plinu spustio za 50-80-100 obrtaja ( slobodna procena), pa se oseca da malo motor trese, vrlo blago, ali se primecuje. Kad je zagrejan, podrhtavanje je neprimetno, ali kad je hladan izrazenije je.

                    Pretpostavljam da bi ova umotvorina radila savrseno kad bi rupica bila manjeg promera, recimo 1,5 mm. Kako smanjiti sad ovu rupu od 2mm na elegantan nacin? Ili sta uraditi drugo?
                    https://t.me/pump_upp

                    Comment

                    • dranix
                      CBC Senator XXL
                      • 04.10.2004
                      • 3079
                      • Antwerpen/Belgium
                      • Saab 9-3

                      #11
                      Ja bi to uradio na sledeci nacin.
                      Ocistis otvor samo sa jedne strane acetonom i tu kapnes kap epoksi smole ili slicno. Kad se stegne izbusis rupicu prvo od 1mm pa probas pa prosiris na 1,5mm, pa probas.
                      Majstori bi to verovatno drugacije rekli.
                      "Ne diraj rupicu nego presteluj ler na isparivacu".

                      Comment

                      • Hermes
                        CBC Senator XXL
                        • 14.02.2006
                        • 1306
                        • https://t.me/pump_upp
                        • bemve

                        #12
                        Jutros malo drugacija situacija: i na plinu i na benzinu drzi se na oko 900-950 obrtaja, znaci oko 100 vise nego sto treba. Sad sam malo zbunjen
                        https://t.me/pump_upp

                        Comment

                        • 206
                          Admin od ispočetka :)
                          • 09.12.2004
                          • 9548
                          • Beograd
                          • 206

                          #13
                          Pa nema sta da te zbunjuje. Izbusio si rupicu fiksne velicine, i motor vuce odredjenu kolicinu vazduha kroz nju, a u zavisnosti od temperature vazduha i rashladne tecnosti, na startu varira kolicinu goriva. Ako je kolicina vazduha konstantna, a varira se kolicina goriva, normalno je da ti je ler jedno jutro manji, drugo veci, verovatno zbog razlike u temperaturi vazduha u usisu. IAC upravo i radi tu vrstu "peglanja" odnosno odrzava pravi odnos smese vazduha i goriva na leru, bez obzira na varijacije u temperaturama - sto sad ne moze da uradi jer si mu izbusio rupu na leptiru, odnosno dinamicko regulisanje brzine ler gasa koje radi IAC, si izbacio iz jednacine.

                          OK, varijacije ce biti male, ali ce ih biti. Isti problem imam na 206, zbog trubica nemam IAC (jos uvek...) i brzinu lera regulisem konstantno malim otvorom leptira, i variranje kolicine goriva u zavisnosti od par faktora. To nikad nije 100% OK, tako da ler gas zna da varira, ali bez IAC-a nece ni moci bolje.
                          The difference between men and boys is the price of their toys

                          Comment

                          • Hermes
                            CBC Senator XXL
                            • 14.02.2006
                            • 1306
                            • https://t.me/pump_upp
                            • bemve

                            #14
                            OK, nepotpun sam bio u objasnjenju, govorim o leru kad je motor na radnoj temperturi. Juce se sve vreme bio na 650-700 obrtaja, danas uglavnom na 900-950. To me zbunjuje, jer pre busenja rupice je malo oscilirao, ali se uvek zaustavljao na recimo 800 obrtaja u minutu.
                            https://t.me/pump_upp

                            Comment

                            • Hermes
                              CBC Senator XXL
                              • 14.02.2006
                              • 1306
                              • https://t.me/pump_upp
                              • bemve

                              #15
                              Smanjio sam onu rupicu na 1mm i ponasa se mnogo bolje - nije skroz idealno, ali je blizu. Znaci, sve pohvale za savet, verovatno probanjem razlicite sirine rupice moze da se postigne savrsenstvo.

                              Druga stvar: posto obrtaji ne variraju nikad na benzinu pri opadanju obrtaja(ili vrlo malo), a primetio sam da kad osiromasim smesu plina da i na plinu lepo radi na leru, tj. kad opadaju obrtaji -pitanje je sledece:
                              Da li ugradnjom lambda kontrol sistema resavam ovaj problem variranja?
                              Meni je to vrlo logicno posto (kao) znam na koji nacin sve to radi.

                              P.S. Ugradicu LCS u svakom slucaju, samo da nadjem vremena i `vremena`
                              https://t.me/pump_upp

                              Comment

                              Working...
                              X