KRAGUJEVAC - U kragujeva?koj fabrici automobila roboti su ju?e sastavili prvu karoseriju srpskog ?punta?, to jest ?zastave 10?. Nove linije, u koje je uloženo 14,7 miliona evra, do kraja meseca ?e proizvesti prvu probnu seriju od 96 ovih automobila.
Kako je za ?Blic? izjavio Zoran Bogdanovi?, direktor ?Zastave auto?, u julu ?e se proizvodnja ovog modela pove?ati na 192, dok ?e ve? u avgustu sa nove montažne trake si?i 400 ?desetki?.
Na ovom poslu, koji ozna?ava novi po?etak doma?e automobilske industrije, bi?e angažovano 240 najboljih radnika iz sadašnje fabrike automobila. Iz Italije su vozovima ve? dopremljeni delovi za montažu 400 automobila. Preuzimanje montaže ?punta? se pokazalo kao pun pogodak, jer je ?taj automobil i dalje tražen u Evropi, pa je ?Fijat? njegovu proizvodnju, koja je trebalo da se obustavi 2006. godine, produžio do 2010. godine?.
- U opremu za sklapanje karoserije smo uložili ?etiri miliona evra. Deo je iz ?Fijata?, koji je potpuno obnovljen i repariran, dok je glavna linija potpuno nova, iz italijanske firme ?Komau?, i potpuno robotizovana. Re? je o najmodernijoj tehnologiji, kakvu koristi i ?Mercedes?. Svakih pet minuta ?e iz ?Zastave? izlaziti po jedan doma?i ?punto? - kaže Bogdanovi?.
Da ?e kvalitet doma?eg ?punta? biti besprekoran garantuje i oprema kupljena od nema?kog ?Cajsa?, koju u jugoisto?noj Evropi nema niko. Ona ?e, kako kažu inženjeri iz ?Zastave?, digitalnom tehnologijom meriti dimenzije i geometriju svih sklopova, i ukazivati na sitnije greške. Uz to, montirana je i ameri?ka mašina za kontrolisanje to?kova, farova, elektronike i voznih karakteristika automobila, koja ima deset kamera i lasera.
Do sada je 80 firmi iz Srbije pokazalo interesovanje da prave delove za doma?i ?punto?. U isto vreme, hrvatski preduzetnici su sami došli u ?Zastavu? i ve? su na pragu saradnje. Pre svega, nekadašnja ?Jugoplastika?, danas ?Plastik? iz Solina ?e raditi instrument-table, spojlere, branike, krov i bo?ne stranice za ?zastavu 10?. Tu je i ?Munja? iz Zagreba koja ?e isporu?ivati akumulatore, dok je izvesno da ?e ?Lipik? praviti sva stakla.
Doma?i proizvo?a?i koji ?e raditi u ovom poslu su, za sada, ?Poliester? iz Priboja.
- Sa ?Fijatom? pregovaramo o proširenju tržišta na kome ?emo prodavati naša vozila. Do sada je dogovoreno da pokrivamo Hrvatsku, Bosnu, Crnu Goru, Makedoniju, Bugarsku, Rumuniju i Albaniju. U Srbiji ne može da se proda više od 6.000 ?zastava 10? godišnje, a na našoj liniji može da se napravi mese?no 800 tih vozila. Ako dobijemo dozvolu da prodajemo ?punto? i van regiona, pravi?emo i 20.000 ovih vozila godišnje.
Cena ?zastave 10? je, u osnovnom modelu, 7.749 evra sa PDV-om. Najskuplji model, sa svom dodatnom opremom, uz putni ra?unar, klima-ure?aj, branicima u bojama vozila, i drugim pikanterijama košta 9.624 evra.
Izvor http://www.blic.co.yu
Kako je za ?Blic? izjavio Zoran Bogdanovi?, direktor ?Zastave auto?, u julu ?e se proizvodnja ovog modela pove?ati na 192, dok ?e ve? u avgustu sa nove montažne trake si?i 400 ?desetki?.
Na ovom poslu, koji ozna?ava novi po?etak doma?e automobilske industrije, bi?e angažovano 240 najboljih radnika iz sadašnje fabrike automobila. Iz Italije su vozovima ve? dopremljeni delovi za montažu 400 automobila. Preuzimanje montaže ?punta? se pokazalo kao pun pogodak, jer je ?taj automobil i dalje tražen u Evropi, pa je ?Fijat? njegovu proizvodnju, koja je trebalo da se obustavi 2006. godine, produžio do 2010. godine?.
- U opremu za sklapanje karoserije smo uložili ?etiri miliona evra. Deo je iz ?Fijata?, koji je potpuno obnovljen i repariran, dok je glavna linija potpuno nova, iz italijanske firme ?Komau?, i potpuno robotizovana. Re? je o najmodernijoj tehnologiji, kakvu koristi i ?Mercedes?. Svakih pet minuta ?e iz ?Zastave? izlaziti po jedan doma?i ?punto? - kaže Bogdanovi?.
Da ?e kvalitet doma?eg ?punta? biti besprekoran garantuje i oprema kupljena od nema?kog ?Cajsa?, koju u jugoisto?noj Evropi nema niko. Ona ?e, kako kažu inženjeri iz ?Zastave?, digitalnom tehnologijom meriti dimenzije i geometriju svih sklopova, i ukazivati na sitnije greške. Uz to, montirana je i ameri?ka mašina za kontrolisanje to?kova, farova, elektronike i voznih karakteristika automobila, koja ima deset kamera i lasera.
Do sada je 80 firmi iz Srbije pokazalo interesovanje da prave delove za doma?i ?punto?. U isto vreme, hrvatski preduzetnici su sami došli u ?Zastavu? i ve? su na pragu saradnje. Pre svega, nekadašnja ?Jugoplastika?, danas ?Plastik? iz Solina ?e raditi instrument-table, spojlere, branike, krov i bo?ne stranice za ?zastavu 10?. Tu je i ?Munja? iz Zagreba koja ?e isporu?ivati akumulatore, dok je izvesno da ?e ?Lipik? praviti sva stakla.
Doma?i proizvo?a?i koji ?e raditi u ovom poslu su, za sada, ?Poliester? iz Priboja.
- Sa ?Fijatom? pregovaramo o proširenju tržišta na kome ?emo prodavati naša vozila. Do sada je dogovoreno da pokrivamo Hrvatsku, Bosnu, Crnu Goru, Makedoniju, Bugarsku, Rumuniju i Albaniju. U Srbiji ne može da se proda više od 6.000 ?zastava 10? godišnje, a na našoj liniji može da se napravi mese?no 800 tih vozila. Ako dobijemo dozvolu da prodajemo ?punto? i van regiona, pravi?emo i 20.000 ovih vozila godišnje.
Cena ?zastave 10? je, u osnovnom modelu, 7.749 evra sa PDV-om. Najskuplji model, sa svom dodatnom opremom, uz putni ra?unar, klima-ure?aj, branicima u bojama vozila, i drugim pikanterijama košta 9.624 evra.
Izvor http://www.blic.co.yu
Comment