Ekoloski biodizel pusten u prodaju !

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Marko001
    CBC Senator XXL
    • 09.09.2006
    • 1070
    • Belgrade

    Ekoloski biodizel pusten u prodaju !

    Ekološki biodizel u slobodnoj prodaji

    Prvi korisnici novosađani

    Prva fabrika za proizvodnju biodizela u Srbiji Victoriaoil (Viktorijaoil) saopštila je da je nedelju dana pre svečanog otvaranja u slobodnu prodaju pustila ekološko gorivo-biodizel.
    Prvi korisnici će biti Novosađani, a biodizel će moći da kupe na pumpi na Rumenačkom putu u Novom Sadu. Posle godinu dana od prvog testiranja ovog goriva u gradskom saobraćaju Beograda i Subotice, primene u poljoprivredi i u vozilima velikih transportnih preduzeća, biodizel se od sada može kupiti i na običnoj pumpi , podseća se u saopštenju i dodaje da su biodizel iz ove fabrike već počeli da koriste veliki autoprevoznici i građevinska preduzeća. Kako se navodi, biodizel gorivo je jeftinije od običnog dizela D2, a ima i svojstva bolja čak od eurodizela.
  • 206
    Admin od ispočetka :)
    • 09.12.2004
    • 9548
    • Beograd
    • 206

    #2
    Sta ti je marketing...

    Super, biodizel jeste odlicno gorivo, i treba da ga prave.

    Ono sto niko ne spominje je da je apsolutno OBAVEZNO proveriti da li auto uopste moze da ide na biodizel, misleci prvenstveo na prilagodjenost pumpe na ovo gorivo. Biodizel je mnogo manje "masan" nego obican eurodizel, a posto se pumpa podmazuje naftom, jako se lako moze desiti da od biodizela zariba.

    Noviji automobili su u dosta velikom broju sposobni da rade na ovo gorivo, ali postoje i oni koji ga ne trpe. Imam prijatelja koji je u novu Hondu Accord umesto EuD sipao biodizel - i pumpa naravno vrisnula posle par stotina km. Po Nemackoj je, recimo na teretnom programu, OBAVEZNO uraditi adaptaciju pumpe na manju podmazujucu moc biodizela. Na novijim kamionima, konkretno na MB Actros sa Euro 5 motorima, striktno je ZABRANJENA upotreba biodizela, a verovatno je stvar ista i sa velikim brojem proizvodjaca automobila. Konkretno znam da je tako sa MB autima sa Bluetec Euro 5 tehnologijom, Peugeot sa FAP filterima takodje. Nije svejedno niti stvar za zanemarivanje.

    S druge strane nisam uopste siguran kako ce se stariji motor nositi s ovim i koliko ce biti isplativo konvertovati ih. Troskovi mozda i nisu toliko veliki, ali niko se sigurno nije potrudio da ljudima objasni sta moze da se desi - sve sto je receno je da je "bolji"... Po cemu? Jeftiniji?

    To je samo deo price.
    The difference between men and boys is the price of their toys

    Comment

    • greywiendog
      CBC Senator XXL
      • 01.12.2006
      • 421
      • Stara Pazova

      #3
      U potpunosti se slazem sa tobom!
      Kolumbo, Kolumbo, ****m te radoznalog...

      Comment

      • Marko001
        CBC Senator XXL
        • 09.09.2006
        • 1070
        • Belgrade

        #4
        sipas malo dvotaktola i resen problem

        barem sam tako procitao na nekom forumu...

        Comment

        • greywiendog
          CBC Senator XXL
          • 01.12.2006
          • 421
          • Stara Pazova

          #5
          Ja volim da rizikujem ali samo u kladionici... oko auta necu da se kockam, sipam eurodizel i picim!
          Kolumbo, Kolumbo, ****m te radoznalog...

          Comment

          • barda
            CBC Veteran
            • 28.11.2005
            • 154
            • Novi Sad

            #6
            A zar se biodizel ne kombinuje sa obicnim dizelom?

            10% biodizela, ostalo obican dizel?

            Comment

            • 206
              Admin od ispočetka :)
              • 09.12.2004
              • 9548
              • Beograd
              • 206

              #7
              Mozda se i kombinuje ali nije to poenta biodizela.

              Ako se prodaje, prodaje se kao kompletan proizvod, a ne da jurim i miksujem ga sa D2, dvotaktolom, supom od zabljih jajca, sta ti ga ja znam...
              The difference between men and boys is the price of their toys

              Comment

              • barda
                CBC Veteran
                • 28.11.2005
                • 154
                • Novi Sad

                #8
                Nisam ni mislio da korisnik bucka mesavinu!

                Zbuckaju ga tamo u rafineriji

                Comment

                • 206
                  Admin od ispočetka :)
                  • 09.12.2004
                  • 9548
                  • Beograd
                  • 206

                  #9
                  Ne, to ne rade.
                  The difference between men and boys is the price of their toys

                  Comment

                  • Marko001
                    CBC Senator XXL
                    • 09.09.2006
                    • 1070
                    • Belgrade

                    #10
                    Originally posted by 206
                    supom od zabljih jajca, sta ti ga ja znam...


                    pa ja i mislim da ce ga napraviti tako da zapravo ne mora nista da se mesa i dodaje za nove euro 3 i 4 dizele... za stare dizele sto su predvidjeni za D2 ipak ce verovatno morati da se doda dvotaktol, kao i do sad u eurodizel sto su dodavali ako su vozili na njega... recimo moj komsija sa gnojem 2 dizelom, kaze da mu sipa eurodizel i da mnogo lepse, mirnije, tise radi na euro nego na d2... samo euru dodaje dvotaktol...

                    Comment

                    • Darko_NS
                      CBC Senator XXL
                      • 02.12.2004
                      • 557
                      • Srpska Atina

                      #11
                      da li si saznao koliko kosta cena biodizela po litru..

                      da li neko moze da napise koje su prednosti biodizela (naravno za automobile koji mogu da ga koriste) u odnosu na eurodizel..

                      da li postoji neki sajt da se vidi koji motori mogu koristiti biodizel ( u principu zanima me za fiatov jtd euro 3)

                      Comment

                      • Marko001
                        CBC Senator XXL
                        • 09.09.2006
                        • 1070
                        • Belgrade

                        #12
                        nisam saznao koliko ce kostati, ali racunaj neki dinar jeftinije od D2... osim ako ne lazu u onoj vesti u 1. postu.

                        Mozes ih pitati na: 021/4895-400 i 021/4895-454

                        Comment

                        • Marko001
                          CBC Senator XXL
                          • 09.09.2006
                          • 1070
                          • Belgrade

                          #13
                          Otvorena prva fabrika biodizela u Srbiji
                          Sreda, 27. jun 2007. 16:21

                          Kompanija Viktorija grupa otvorila je u sredu u Šidu prvu fabriku biodizela u Srbiji - Viktorijaoil, u koju je investirala 20 miliona evra i u kojoj je zaposlila 200 radnika.

                          Generalni direktor fabrike Nikola Vujačić izjavio je posle otvaranja da je kapacitet fabrike 100.000 tona biodizela i naglasio da je prodaja prvih količina tog goriva počela na pumpama u Srbiji.

                          Prema njegovim rečima, cena biodizela biće 63,8 dinara po litru, a njeno dalje formiranje zavisiće od cena sirove nafte i sirovih ulja.

                          "Nadamo se saradnji sa Naftnom industrijom Srbije, MOL-om, Lukoilom i drugim naftnim kompanijama", kazao je Vujačić i izrazio nadu da će vozila gradskog prevoza u Beogradu početi da koriste biodizel.

                          Sva vozila sa dizel motorom Beogradskog taksija već su dogovorila da potpuno predju na upotrebu tog biljnog goriva, a probna ispitivanja radjena su na traktorima Poljoprivrednog dobra Knidja iz Kikinde, čija sva vozila koriste biodizel, rekao je on.

                          Ministar poljoprivrede, šumarstva i vodoprivrede Slobodan Milosavljević izrazio je nadu da će vlada kroz akciznu i poresku politiku stimulisati otvaranje novih fabrika, jer obnovljivi izvori energije mogu da postanu izvozni adut Srbije.

                          On je kazao da će se tom proizvodnjom biodizela smanjiti spoljnotrgovinski deficit, koji je uzrokovan velikim uvozom energeneta.

                          "Fabrika biodizela treba da omogući poljoprivredi Srbije kvalitetnu realizaciju primarne proizvodnje, od koje će imati korist više desetina hiljada paora", rekao je Milosavljević.

                          Predsednik Izvršnog veća Vojvodine Bojan Patjtić ocenio je da je otvaranje fabrike važan korak u ekonomskom razvoju Srbije i Vojvodine, a posebno za razvoj energetskog sektora, kao i da će na taj način biti povećana i zaposlenost u Pokrajini.

                          Ministar za zaštitu životne sredine Saša Dragin najavio je da će otvaranje fabrike biodizela unaprediti ekološku zaštitu u Srbiji, a pokazaće i da je Srbija deo Evrope.

                          Biodizel je obnovljivo gorivo koje se pravi od suncokreta, soje i uljane repice.



                          evo ti odgovora, dakle 63,8 dinara...

                          a koliko kosta D2 a koliko eurodizel?

                          Comment

                          • overspeed
                            CBC Senator XXL
                            • 24.05.2005
                            • 2779
                            • Kosovska Mitrovica

                            #14
                            Originally posted by Darko_NS
                            da li neko moze da napise koje su prednosti biodizela (naravno za automobile koji mogu da ga koriste) u odnosu na eurodizel..

                            da li postoji neki sajt da se vidi koji motori mogu koristiti biodizel ( u principu zanima me za fiatov jtd euro 3)
                            Prednosti su pre svega ekoloshke prirode, obzirom da sam biodiesel, pod uslovom da je napravljen po zadovoljavajucem standardu EN14214 (po preporukama Evropske organizacije za standarde), sadrzhi 11% kiseonika, ne sadrzhi sumpor, daleko manje emituje toksichnih gasova i chvrstih partikli od standardnog diesel goriva i sl. Iako sagorevanjem istog se emituju znatne vrednosti ugljen-dioksida, ukupno u odnosu na diesel ima manju emisiju C2O obzirom na nachin kojim se proizvodi (iz biljaka koje fotosintezom "vezhu" C2O iz atmosfere). Poshto je to obnovljiv proces, ukupna emisija C2O u ciklusu je nizha u poredjenju sa sagorevanjem fosilnog goriva (diesela).

                            Zbog svog sastava, odnosno fizichko-hemijskih osobina ima i nekih drugih prednosti u pogledu korishcenja biodiesela kao alternativnog pogonskog goriva. Pogodan je za skladishtenje u smislu visoke postojanosti i bezbedan za transport (flashpoint tachka je na oko 125 stepena C). Ima vecu cetansku vrednost i sposobnost lubrifikacije od "obichnog" diesela, chak i u malim koncentracijama do 1% poboljshava podmazivanje za 30% (podatak www.epa.gov). Ne shteti ni u kom smislu katalizatorima, filterima partikli i sl. Obzirom na te osobine, kao i chinjenicu da nema sumpora, njegova primena u diesel motorima mozhe da ima jako dobre posledice po sam motor, u smislu smanjene kontaminacije motora u odnosu na sagorevanje diesela.

                            Dakle, svaki diesel motor kao takav mozhe da sagoreva i biodiesel, u odredjenoj meri pomeshan sa dieselom, ili 100% "chist" biodiesel. Biodiesel medjutim mozhe predstavljti problem elementima kao shto su odredjene pumpe visokog pritiska, pojedini specifichni sistemi ubrizgavanja pod visokim pritiskom, a ima i agresivno dejstvo prema gumi, pa se njegova primena ne preporuchuje kod automobila koji imaju gumena creva za gorivo ili odredjene gumene elemente koji se nalaze u sistemu dovoda goriva, odnosno sa kojima biodiesel mozhe da dodje u kontakt. U suprotnom dolazi do nagrizanja gume i stvaranja porozne strukture, shto mozhe da izazove npr. pucanje creva za dovod goriva, ili popushtanje nekog gumenog dihtunga i sl.

                            Konkretno, VW, Audi, Seat i josh poneki proizvodjachi su odobrili upotrebu i 100-procentnog biodiesela na svim svojim modelima napravljenim posle 1996 godine (TDI motori), uz odredjen broj izuzetaka (po internetu se navode razlichiti izvori koji nikako ne preporuchuju upotrebu biodiesela kod automobila sa Lucas-ovim pumpama, drugi izvori navode neke druge proizvodjace, tako da to ipak ostaje u domenu nagadjanja). Mnogi drugi proizvodjachi dozvoljavaju upotrebu biodiesela u odredjenom odnosu pomeshanim sa dieselom, ukljuchujuci tu i Volvo, kao i Citroen i Peugeot koji za sve svoje automobile sa HDI motorima dozvoljavaju upotrebu biodiesela ali samo do BD20 (20% biodiesela - 80 % euro-diesela). Shto se konkretno Fiat-a tiche, odnosno njegovih JTD motora, nema zvanichnih podataka proizvodjacha, ali po forumima se mogu naci interesantni podaci o tome kako pojedini voze JTD motore na biodiesel vec odredjeno vreme i nemaju problema (prati linkove). Takodje, biodiesel su vec "sipali" i u Maree, starije Tipo modele sa TD motorom, BMW 525td... I mnogi su vec preshli desetine hiljada kilometara, bez problema.

                            Konkretno za JTD motor ovo ti mozhe biti interesantno:

                            http://www.ingegneriameccanica.com/Nuov ... diesel.pdf

                            Najinteresantnije shto se JTD motora tiche je ono shto sam nashao na siteu:



                            - gde likovi iz neke tuning radionice (bar se tako predstavljaju) testiraju njihovu Alfu 156 2,4 JTD koristeci biodiesel u razlichitim proprcijama pomeshan sa dieselom.

                            Na Fiat forumu imash iskustva ljudi koji vec kriste biodiesel na njihovim automobilima odredjeno vreme, pa prolistaj:



                            http://www.honestjohn.co.uk/forum/post/ ... =2&t=31696

                            Ono shto bih ja uradio na tvom mestu, da sam zainteresovan za primenu biodiesela na tom motoru, obratio bih se generalnom uvozniku kod nas, ili, josh bolje, direktno Fiat-u preko njihove sluzhbe za kontakt sa vlasnicima.

                            Kad malo bolje razmislim, ove prve zaobilji u startu....
                            http://www.bmw.tv

                            Comment

                            • jevtic
                              CBC Senator XXL
                              • 26.11.2006
                              • 729
                              • beograd

                              #15
                              i sve je to super ali gde su pumpe.
                              ex - fabia 1.9 tdi
                              golf 2.0 tfsi

                              Comment

                              Working...
                              X