@forster & ostali:
Navedeno vazi za sve turbo motore, pogotovo za diesele.
Kod modernih motora "razlike" su samo u nacinu ubrizgavanja, mada sad svi idu na common rail, cak i VAG, pritisku ubrizgavanja, broju i velicini turbina, bregastih, ventila, software-u.
Mogu se voziti opusteno do 4000-4500 rpm, ne smeta im ako su lagano zagrejani. Najvise im prija voznja 3000-3500 rpm cisto iz ekonomskih razloga... opet idu brzo, manje se deru i mnogo manje trose...
Kod preticanja, ako ima potrebe, moju Corsu teram 'ladno do 4500 rpm pa i vise. 5500 rpm je granica "normalnog" ponasanja modernih turbo diesela zbog osobina goriva. Konstrukcijski su skoro isti kao benzinci pa odatle mogucnost teranja u visoke obrtaje.
Elasticni su jer imaju max obrtnog momenta vec od 1500 rpm pa do 3500-4000 rpm, kako koji. Tek preko 4500 rpm pocinje znacajno opadanje momenta.
Za ostalo nek' se jave strucnjaci
Navedeno vazi za sve turbo motore, pogotovo za diesele.
Kod modernih motora "razlike" su samo u nacinu ubrizgavanja, mada sad svi idu na common rail, cak i VAG, pritisku ubrizgavanja, broju i velicini turbina, bregastih, ventila, software-u.
Mogu se voziti opusteno do 4000-4500 rpm, ne smeta im ako su lagano zagrejani. Najvise im prija voznja 3000-3500 rpm cisto iz ekonomskih razloga... opet idu brzo, manje se deru i mnogo manje trose...
Kod preticanja, ako ima potrebe, moju Corsu teram 'ladno do 4500 rpm pa i vise. 5500 rpm je granica "normalnog" ponasanja modernih turbo diesela zbog osobina goriva. Konstrukcijski su skoro isti kao benzinci pa odatle mogucnost teranja u visoke obrtaje.
Elasticni su jer imaju max obrtnog momenta vec od 1500 rpm pa do 3500-4000 rpm, kako koji. Tek preko 4500 rpm pocinje znacajno opadanje momenta.
Za ostalo nek' se jave strucnjaci

Comment