Mazda 323 BJ, i 2 pitanja

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • bakara
    CBC Senator XXL
    • 29.01.2005
    • 977
    • nBGd

    Mazda 323 BJ, i 2 pitanja

    Danas mi se upalila lampica grejaca i non stop se pali/gasi pomislio sam da je do grejaca i svratio u profil, oni rekose da moram da zakazem i da moram na diagnostiku i da to znaci neki problem i da nema veze sa grejacem.
    E sad, okrenuh servisnu knjizicu i vidim da je moja mazda trebala ici na redovan servis na 130000km i to sam odradio ali komp nije resetovan sad sam bas na 130000km i zanima me da li ta lampica sto trepce mozda oznacava da trebam ici na servis da je resetuju?
    kako u opste vase mazde obavestavaju kad ide redovan servis?

    Drugo pitanje:
    Gde se nalazi filter za klimu, ako ga u opste ima?
    pozdrav
  • BubaJez
    CBC Član
    • 02.12.2005
    • 69
    • Zemun

    #2
    Dragi kolega,
    ja se mlatio sa istim problemom dve godine, tj. od kada sam kupio polovnu Mazdu 323 bj. Grejac nije u pitanju. Mazda ne javlja kada treba na servis , nego pratis knjizicu i to je to. Resetovanje kompjutera resi stv ar za 50 - 700 km ( toliko se meni desavalo nakon reseta u Profilu), kopanjem po netu nasao sam da dosta ljudi ima isit problem. Pitanje se tice EGR ventila i solenoidnih ventila koji mu salju signal...Problem nastaje zbog naseg cistog goriva i naslaga karbona na lopaticama EGR ventila i u samom solenoidnom ventilu. Moze da se resi u kucnoj radinosti, ali ja do sada nisam imao 3-4 sata vremena da se time bavim, pa vozim sa blinkajucom lampicom. Moram da naglasim da su u mazdu ugradjene signalne lampice vrhunskog kvaliteta jer ni posle dve godine blinkanja nije pregorila
    Klime u nekim BJ imaju filter, a u nekim nemaju ( kao moja, ali pre toga sam kupio filter koji mi stoji bez veze u kutiji). Pa ako se uspostavi da tvoja ima , javi se i poklonicu ti ovaj sto sam kupio u MASS comp.
    pozdrav.

    Comment

    • bakara
      CBC Senator XXL
      • 29.01.2005
      • 977
      • nBGd

      #3
      Znaci i ti imas isti problem?
      Pretragom sam naisao na temu koju si postavio o egr ventilu
      Ja sam raspolozen za jedno zajednicko ciscenje egr-a ili ako imas nekoga ko bi to odradio...?

      Mislis da ce to onda da resi problem, i jel to smeta nesto motoru?

      Hvala za filter, i ja sam skidao kasetu i video da iza nema nicega sto lici na filter, zato i pitam ovde...
      mada kad razmislim bar ne moramo trositi pare na filter koji nemamo
      pozdrav

      Comment

      • BubaJez
        CBC Član
        • 02.12.2005
        • 69
        • Zemun

        #4
        cool, dakle ako nekome odgovara taj filter, neka se javi.
        za EGR nemam nikoga ko bi to moga odraditi, ali imam detaljno uputstvo sve sa slikicama. moze u domacoj radinosti, samo da nadjem vremena...putujem u ponedeljak i vracam se 15-tog, mozda pred kraj avgusta, jos je lepo vreme a i nema posla toliko.
        pozdrav

        Comment

        • bakara
          CBC Senator XXL
          • 29.01.2005
          • 977
          • nBGd

          #5
          @BubaJez

          Ok..a ja putujem krajem avgusta.
          Smem li sa ovakvim autom do grcke?

          Mogli bi se izorganizovati kad se vratis sa puta, bas bih voleo da cujem kako radi tvoj motor?
          Daj posalji mi nekako to uputstvo...

          @vocko

          Tvoj cale nije imao ovakav problem?
          pozdrav

          Comment

          • Vocko
            CBC Senator XXL
            • 25.04.2005
            • 4556
            • nBGd

            #6
            Da kucnem o drvo, nikakav problem nije imao osim redovnog servisa od kako smo je uzeli.

            Comment

            • Car
              CBC Senator XXL
              • 07.07.2005
              • 900
              • Beograd

              #7
              Ne stvara se talog na EGRu kod dizelaša zbog "našeg" goriva, to se dešava i u drugim zemljama, na nekim motorima više na nekima manje.

              Comment

              • bakara
                CBC Senator XXL
                • 29.01.2005
                • 977
                • nBGd

                #8
                Mene zanima da li se to uspesno resava ciscenjem, i kakav problem prave te naslage?
                pozdrav

                Comment

                • Car
                  CBC Senator XXL
                  • 07.07.2005
                  • 900
                  • Beograd

                  #9
                  Pa da, u tome je i poenta. Mislim da dosta dizela ima taj problem, koliko sam provalio ?itaju?i forum i TDI iz odre?enih godina kuburi sa tim. Recimo kod mene je o?iš?en pre nekih 3-4 hiljade km. Nije bilo nešto preterano taloga, ali opet jeste.

                  Npr. kod dci motora (ne znam koliko je primenljivo na ostale) ako se EGR zaglavi u otvorenoj poziciji problem može biti nepravilan rad itd. a ako se zaglavi u zatvorenoj poziciji kod dci-a to skoro sigurno vodi ošte?enju/crkavanju turba. To je bilo u po?etku, kasnije su redizajnirali interkuler, cevi, egr itd. pa je problem unekoliko ublažen.

                  Evo nekog citata u vezi toga, nije mazda, ali možda pomogne.

                  "On 1.9DCIs EGR valve should open to allow carbon dioxide, which acts as a cooling gas) into the combustion chambers when the engine is under load (>30% boost). This allows the combustion chamber temperature to drop and thus the temperature of the exhaust gases. If it sticks in the closed position the exhaust gas temperature will rise causing a) the turbo bearings to fail and b) engine oil into the induction system. This will cause the engine to go on running until it has consumed all its oil and then it will go bang.Problems with EGR valves in Renault dCi engines are often the cause of rough running when the valve is stuck in the open position as well."

                  A ina?e ?iš?enje EGR-a je poprili?no jednostavno, samo ako je lako dostupan. Kod mene ura?eno za desetak minuta.

                  E sad, zašto tebi pali lampicu je veliko pitanje, mogu?e da nema nikakve veze sa EGR-om.

                  Pozdrav

                  Comment

                  • BubaJez
                    CBC Član
                    • 02.12.2005
                    • 69
                    • Zemun

                    #10
                    realno greska koju je stalno pokazivao na dijagnostici u Profilu je po403 ako se ne varam. Sustina nije u zaglavljivanju EGR-a kod nas, vec sta se desava, kad vozis neku dionicu, komp. posalje signal EGR-u preko solenoidnog ventila da se 'klapna' otvori i zatvori i ako se to ne desi ( razlozi su obicno slab solenoidni ventil i zaprljan EGR -karbonizacija) kom to protumaci kao malfunction i prijavi gresku, a to sto svetli lampica grejaca znaci 'check engine'.

                    Sto se tice puta u grcku, ja sam presao tako do sada 25-26 hiljada i nista se ne menja , ni potrosnja niti rad motora....
                    sretan put...

                    Comment

                    • Vocko
                      CBC Senator XXL
                      • 25.04.2005
                      • 4556
                      • nBGd

                      #11
                      Ja bih do sad izvadio lampicu

                      Comment

                      • RedboX
                        CBC Senator XXL
                        • 28.11.2006
                        • 1537
                        • Novi Beograd

                        #12
                        Gde sad da je izvadi pa poludeo bi sigurno jer se navikao na ritmicno blinkanje.
                        Btw bubajez sto ne pises proizvodjacu sijalica da ti daju neku kintu za ovo testiranje

                        jel ima smisla cistiti to cudo u ultrazvucnoj kadici?
                        I don't care if there are no user serviceable parts inside... I'm going in...

                        Comment

                        • bakara
                          CBC Senator XXL
                          • 29.01.2005
                          • 977
                          • nBGd

                          #13
                          Jel ima neko majstora koji bi to sredjivao?
                          pozdrav

                          Comment

                          • Car
                            CBC Senator XXL
                            • 07.07.2005
                            • 900
                            • Beograd

                            #14
                            A što ne odvezeš auto u servis gde ga i ina?e održavaš? Ako si pose?ivao servise uopšte.
                            Procedura je baš jednostavna, nije nikakvo sklapanje spejs šatla ili sli?no. Opet kažem, kod mene je trajalo svega desetak minuta, i ?itava mudrost je bila u tome da se odšrafi nekoliko šrafova, izvu?e EGR, o?isti i onda vrati nazad.

                            Comment

                            • bakara
                              CBC Senator XXL
                              • 29.01.2005
                              • 977
                              • nBGd

                              #15
                              Originally posted by Car
                              A što ne odvezeš auto u servis gde ga i ina?e održavaš? Ako si pose?ivao servise uopšte.
                              Jel` ovo trebala biti neka provokacija ili...?
                              Auto sam kupio pre dva meseca, promenio sam mu ulje, filtere, gume, plocice na svim tockovima, za to mi i nije bio potreban ovlasceni servis zar ne?
                              Pre mazde sam vozio fiate, VW, alfu, i fabiu i jos uvek ne znam za sve servise...

                              Slican problem sam imao sa fabiom i check engine lampicom i isto je bio u pitanju EGR i poznato mi je kako su me serviseri zavlacili i izbegavali u opste da uzmu to da urade i daju garanciju na to...

                              LM: danas sam bio u formi i oni nisu hteli da se zezaju sa tim, posle sam bio u profilu i dogovorio servis videcemo sta ce biti...meni je najmanji problem da odem u servis, mene zanima iskustvo drugih!
                              Kao sto vidim @bubajez vozi sa tim problemom vec duze vreme a bio je u profilu...

                              Nego @car, ajde ti napisi gde si to ciscenje odradio, kako se to kod tebe manifestovalo, koliko si platio i ostale sitnice koje bi nas mogle zanimati...
                              pozdrav

                              Comment

                              Working...
                              X