Da ne ispadne da nesto volim taj famozni TDI - ne volim, to je motor kome je davno proslo najbolje doba, ali navodim ga kao primer, kao sto sam mogao da navedem bilo koji drugi. Dakle ovo nije tema za obozavanje TDI-ja, tako da me ne interesuje preterano sta SAT kaze za Skodu - oni su ionako placeni da pisu i pricaju po minuti i broju napisanih hvalospeva. Moje licno misljenje.
@brick
Nema sta da verujem ili ne verujem da li je ili nije tako - uzmi pa provrti taj katalog rezervnih delova, pa uporedi brojeve za bitan hardver koji je podlozan vecem habanju pri dizanju snage. Ima razlika, naravno - brizgaljke, pumpa, turbina, IC, itd - ali poenta price je da sama konstrukcija tih motora cak i u najosnovnijoj konfiguraciji ima marginu sigurnosti mnogo vecu nego 3% koje si naveo kao primer za GM. Dodatno naprezanje izazvano chiptuningom, cak i na najosnovnijem motoru, iako ima negativan efekat na dugotrajnost motora - to ni izbliza nije toliko drasticno ili opasno kao sto ga ti predstavljas. Tesko da ces uspeti da umerenim povecanjem snage toliko umanjis radni vek motora da uopste mozes da tvrdis da je chiptuning bio uzrok tome.
Slucaj sa mojim autom je ekstreman primer, i sasvim lepo pokazuje da mi je kristalno jasno da ozbiljan tuning obuhvata ozbiljne prerade, i zato ga i navodim, da se ljudi ne bi zanosili pricama da se obicnim chiptuningom moze dobiti ogromna kolicina snage, na bezbedan nacin, bez ozbiljnih prerada i negativnih efekata po motor. Ali povecanje reda velicine 20-ak % na turbo motorima je sasvim realan dobitak koji se kod dobrih kuca sa iskustvom (bitna stvar, i sam si naveo) lako postize, bez negativnih efekata, i ne vidim potrebu da se oko toga dize ovolika prasina, jer nije raketna nauka.
Ali valjda je pivo bilo malo jace nego obicno, sta li
@brick
Nema sta da verujem ili ne verujem da li je ili nije tako - uzmi pa provrti taj katalog rezervnih delova, pa uporedi brojeve za bitan hardver koji je podlozan vecem habanju pri dizanju snage. Ima razlika, naravno - brizgaljke, pumpa, turbina, IC, itd - ali poenta price je da sama konstrukcija tih motora cak i u najosnovnijoj konfiguraciji ima marginu sigurnosti mnogo vecu nego 3% koje si naveo kao primer za GM. Dodatno naprezanje izazvano chiptuningom, cak i na najosnovnijem motoru, iako ima negativan efekat na dugotrajnost motora - to ni izbliza nije toliko drasticno ili opasno kao sto ga ti predstavljas. Tesko da ces uspeti da umerenim povecanjem snage toliko umanjis radni vek motora da uopste mozes da tvrdis da je chiptuning bio uzrok tome.
Slucaj sa mojim autom je ekstreman primer, i sasvim lepo pokazuje da mi je kristalno jasno da ozbiljan tuning obuhvata ozbiljne prerade, i zato ga i navodim, da se ljudi ne bi zanosili pricama da se obicnim chiptuningom moze dobiti ogromna kolicina snage, na bezbedan nacin, bez ozbiljnih prerada i negativnih efekata po motor. Ali povecanje reda velicine 20-ak % na turbo motorima je sasvim realan dobitak koji se kod dobrih kuca sa iskustvom (bitna stvar, i sam si naveo) lako postize, bez negativnih efekata, i ne vidim potrebu da se oko toga dize ovolika prasina, jer nije raketna nauka.
Ali valjda je pivo bilo malo jace nego obicno, sta li

Comment