Radikalno niska potrosnja...

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Dren
    CBC Senator XXL
    • 24.08.2005
    • 1068
    • Sarajevo

    Radikalno niska potrosnja...

    Posto nista slicno nisam nasao, da pokusamo u edukacijske svrhe sabrati sve cega se sjetimo, a sto moze doprinijeti "radikalno" niskoj potrosnji goriva... Molim da se stvarima za koje svi znamo da nisu realne ne zamajavamo, kao ni situacijama u kojima bi se zbaog sigurnosti u saobracaju trebalo stisnuti pedalu gasa...

    Znaci idealno zamisljena situacija, bez saobracaja koji smeta, itd...
  • Driver_GT
    CBC Senator XXL
    • 04.07.2007
    • 368
    • Beograd

    #2
    Najbolji i najprovereniji savet da se auto (bio dizel ili benzinac) nikad ne vrti iznad 2/3 ukupnih obrtaja do crvenog polja.. znaci ako recimo na dizleu crveno pocucinje na 4,5k rpm, onda ne bi trebalo preko 3 da se vrti..
    Alfa Romeo 147 1.9JTD

    Comment

    • alt+64
      CBC Senator XXL
      • 27.02.2006
      • 571
      • bgd

      #3
      Well, startujem dosta ostrije od proseka, drzim ga uglavnom oko max Nm, kocim 7 puta redje od prosecnog srbina i u proseku mi ide ~10 po gradu sa 1.6 motorom, sto mislim da je ok.

      Sad, sta radim dobro a sta lose nemam pojma, al ovako postizem najbolji kompromis potrosnja/zivahnost i nemam nameru da nesto menjam.

      Comment

      • Dren
        CBC Senator XXL
        • 24.08.2005
        • 1068
        • Sarajevo

        #4
        Hvala na ucescu, mada sam ovo vise zamislio kao neku listu nacina kako se sve moze smanjiti potrosnja goriva, znaci bez navodjenja konkretnih slucajeva.

        Kao sto rekoh, ideja bi bila da npr. imamo zatvorenu stazu, po mogucnosti bez ostrih krivina, kako bi se sve moglo stediti gorivo, do nivoa od npr. 2.78 lit/100 km ? Znam da u svakodnevnoj voznji posebno po gradu ovo izgleda kao utopija, ali mi je cilj ukazati ljudima na koji nacin se sve moze "olaksati noga na gasu" i u svakodnevnom zivotu, te i tako smanjiti svakodnevnu potrosnju sa npr. 11 lit, na 8.5 lit...

        Kao i kod Japanaca na test stazama, koji u "automobilima" od 141 kg, sa otporom zraka kao trokolica, i jednocilindricnim motorom od 76cm3, to je utopija, koja samo sluzi kao demonstrator, iz koga se moze nesto nauciti i primijeniti na normalnu situaciju, te napraviti malu evoluciju, umjesto revolucije, koju bi svi prizeljkivali...

        Da pocnem:

        - Zbog sto manjeg otpora kotrljanja, veci pritisak u uzim gumama (naravno da ovo nije savjet za ucesce u saobracaju...).
        - Zbog sto manjeg otpora zraka, sto manje otvaranja prozora, koji stvaraju vrtlozenja i time povecavaju otpor, ovdje pripadaju i krovni nosaci kojecega, u momentima dok nam zaista nisu potrebni.
        - Sto manje paljenje velikih potrosaca struje u vozilu, koji posredno uzrokuju opterecenje motora, koje se placa vecom potrosnjom (klima, grijanje stakala...).
        - Izbjegavanje nepotrebnog kocenja koje je pravo rasipanje energije, jer vec potrosenu energiju za ubrzanje "bacaju" u zrak, te je potrebno opet uloziti dodatnu energiju (gorivo) za povratak na brzinu koju smo vec imali...
        - Smanjenje pokretane tezine vozila, na nacin da se sve sto nam nije neophodno u vozilu i ostavi kuci, ili u supi, jer nam realno lanci za snijeg ne trebaju sredinom augusta...

        Ono na sta bih jos skrenuo paznju nekima koji to jos ne znaju, je i brzinom voznje generisani otpor zraka, koji raste skoro sa kvadratom brzine. To znaci da je pri poredjenju otpora zraka na npr. 50 km/h i 100 km/h (drugi broj je duplo veci od prvog), otpor zraka skoro 4 (2 na kvadrat) puta veci pri 100 km/h u odnosu na 50 km/h...

        Imam i par pitanja za strucnije od mene, tice se posebno modernijih motora, posebno kocenja motorom kod njih. Da li je i kako tacno rijeseno (ne)doziranje goriva pri npr. silasku nizbrdo, gdje je mjenjac u npr. 3 brzini, i motor radi, koci vozilo, ali pedala gasa miruje, tj. nije pritisnuta ? Da li tada trosi manje goriva u poredjenju sa npr. istim "spustom", koji bismo radili u "leru", pri cemu bi motor radio na standgasu, a disk plocice se pregrijavale ?

        Ponovo ponavljam da ovo nisam zamislio kao savjet za promjenu stila voznje u cilju extremno niske potrosnje, vec kao bazu znanja koje kada se primijeni moze ustediti nekome xxx din/EUR/$/maraka godisnje...

        Comment

        • ale944
          CBC Senator XXL
          • 20.03.2006
          • 1457
          • Beograd

          #5
          Da li je i kako tacno rijeseno (ne)doziranje goriva pri npr. silasku nizbrdo, gdje je mjenjac u npr. 3 brzini, i motor radi, koci vozilo, ali pedala gasa miruje, tj. nije pritisnuta ?
          TPS (throttle position sensor/switch) salje info ecu-u i ovaj zaustavlja dotok goriva iznad odredjenog broja obrtaja... npr, pustio si gas na 3000 rpm, ecu gasi gorivo i ceka da obrtaji padnu ispod npr 1600 rpm i onda opet pocinje sa dodavanjem goriva, jer se ocekuje ili izbacivanje na ler ili ubrzanje.... ukratko tako to radi...
          http://www.novaspeed.rs CHIPTUNING & FAP/DPF Off

          Comment

          • M626
            CBC Senator
            • 12.01.2006
            • 200
            • Beograd, Konjarnik

            #6
            Cek, ovo mi nije jasno.
            Znaci, nizbrdo, 3000 obrtaja, ne pritiska se papucica gasa vec motor lagano koci, i elektronika prekida dovod goriva nacisto ili se dotok samo smanjuje?

            Pitam jer sam nedavno imao jednu veoma zivu raspravu sa jednim ortakom koji bas to tvrdio (da se gorivo uopste ne trosi) pa me zanima sta se tacno tu desava.

            Hvala unapred
            Optimist and pessimist both end up dying. But they each use their lives in a completely different manner.

            Comment

            • mirdza
              CBC Senator XXL
              • 14.03.2005
              • 2437
              • Katowice (PL) / Banja Luka
              • AGP / W126

              #7
              Injektori se skroz iskljuce - pisalo izmedju ostalog na temi u vezi kocenja motorom na turbo motorima i jos ponegdje
              Zovem se Miroslav i pravim igračke.

              Comment

              • NemanjaNS
                CBC Veteran
                • 26.10.2004
                • 121
                • Novi Sad

                #8
                Toga se secam i sa jedne epizode topgeara, savetovali su da se pri nailasku na relativno udaljeno crveno svetlo ne prebacuje u ler i usporava kocnicama, vec da se prebaci u nizi stepen i koci motorom jer tada (sa napomenom na moderne motore) ECU pravi "fuel-cutoff" i ako im je verovati - taj deo puta se prelazi "besplatno"
                Jedan klik u Photoshopu i vec smo spremni za Evropu..

                Comment

                • -Vedran-
                  CBC Senator XXL
                  • 03.10.2004
                  • 3255
                  • Beograd

                  #9
                  Kako trošiti manje goriva

                  Na potrošnju goriva znatno uti?e brzina i na?in vožnje kao i podešenost motora. Umerenom vožnjom i redovnim održavanjem znatno ?ete uštedeti na gorivu. Nerazumnom vožnjom se troši 20 do 30 posto goriva više nego što je potrebno...

                  Koliko troši vaš automobil? Mislite li da su fabri?ki podaci o potrošnji mogu?i samo u prospektu? Morate li zaista u proseku da trošiti više od 10 litara na 100 kilometara?

                  Mnogi voza?i nisu zadovoljni potrošnjom svog automobila, pogotovo ako je uporede sa deklarisanim podacima prema EU normi (gradska vožnja/autoput/kombinovano). Pritom se ?esto zaboravlja da na potrošnju znatno uti?e na?in vožnje i održavanje automobila.

                  Prema procenama stru?njaka, u proseku se troši 20 do 30 posto više goriva od potrebnog. Nije problem samo u troškovima. Više izgorelog goriva zna?i i ve?e zaga?enje okoline kao i dodatno optere?enje motora, što mu nepotrebno skra?uje vek.

                  Brza i "nervozna" vožnja sa mnogo ko?enja i ubrzavanja uzrokuje pove?anu potrošnju. Najve?a potrošnja je kod ubrzavanja, a svako ko?enje "uništava" pogonsku energiju, odnosno pretvara je u toplinu (zagrevanje ko?ionog mehanizma).

                  Naglim pove?avanjem brzine znatno rastu otpori, naro?ito vazdušni (aerodinami?ni) otpor. Dvostrukim pove?anjem brzine utrošak energije se pove?ava za ?etiri, a angažovana snaga za osam puta. Proporcionalno se pove?ava i potrošnja goriva, pa se zaista vredi zapitati - isplati li se voziti prebrzo?

                  Gorivo se ?esto rasipa pove?anim otporima kotrljanja. Mnogi voze sa preniskim pritiskom u gumama, iako time ?ine višestruku štetu: zbog pove?anih otpora kotrljanja pove?ava se trošenje guma i potrošnja goriva, a pogoršavaju se i vozne karakteristike.

                  Na potrošnju bitno uti?e i podešenost motora. Nepodešen motor troši znatno više goriva i ima slabije performanse. Ulaganje u servisiranje automobila višestruko se vra?a, ne samo kroz pove?anu bezbednost, nego i kroz smanjenu potrošnju. Istovremeno se znatno smanjuje i emisija štetnih gasova (iako je to mnogima nevažno). Ispravan i podešen motor bolje ide i uverljivije "vu?e", a pritom znatno manje troši gorivo.

                  Ponekad se gorivo i proliva (kroz napukla creva i propusne priklju?ke), posebno kod oldtajmera. To je vrlo opasno i može da izazove požar, što je dodatni razlog za odlazak na servis.

                  Istraživanja uzroka nesre?a potvr?uju da su štedljiviji voza?i pri tom i bezbedniji. To je dodatan razlog da razmislite o svom stilu vožnje.

                  Važni saveti:

                  Vozite umereno sa što manje ubrzavanja i ko?enja. Pove?ajte razmak od vozila ispred sebe kako biste imali dovoljno vremena za umerenu reakciju.
                  Kad god je mogu?e ko?ite motorom, a ko?nicu koristite samo kad je neophodno.
                  Ne turirajte motor dok stojite u mestu, a ako ?ete stajati više od 20 sekundi, ugasite motor.
                  Prebacujte u viši stepen nešto iznad podru?ja najve?eg obrtnog momenta - dakle približno na 3.500/min.
                  Ne preterujte sa brzinom. Svakih 10 km/h zna?i u proseku pola litre goriva više na 100 kilometara.
                  Optere?ujte automobil samo onoliko koliko je potrebno. Svakih 100 kilograma tereta "troši" 0,3 do 0,5 litara na 100 kilometara.
                  Ne zagrevajte motor u mestu. Upalite i krenite, a dok se motor ne zagreje, ne preterujte s obrtajima.
                  Redovno servisirajte automobil. Stare sve?ice ili platine mogu da pove?aju potrošnju za više od litre na 100 km. Obavezno podesite predpaljenje i zazor ventila.
                  Kontrolišite gumeno dovodno crevo u rezervoar i po potrebi ga promenite.
                  Detaljno proverite cevovod goriva od rezervoara do motora. Curenje goriva je štetno, a može da izazove i požar.
                  Redovno menjajte vazdušni filter, jer kad se on zaprlja, motor troši više goriva nego što je potrebno.
                  Proverite ispravnost ko?nica i ležajeva to?kova, jer njihovo blokiranje znatno pove?ava potrošnju.
                  Kontrolišite pritisak u gumama, jer smanjeni pritisak pove?ava otpore i potrošnju. Ako ?esto vozite sa punim optere?enjem, pove?ajte pritisak u gumama za 0,2 bara.
                  Ako imate prtljag na krovu, dobro ga u?vrstite i ne vozite brže od 80 km/h. Pove?avanjem brzine znatno se pove?ava potrošnja i smanjuje stabilnost nego u normalnim uslovima.
                  Na kraju i dodatan argument protiv preticanja: vožnjom u koloni smanjuju se vazdušni otpori i potrošnja, jer je automobil u polju nižeg pritiska koji stvara vozilo ispred.

                  Izvor: AutoMarket
                  Power of dreams !!!

                  Comment

                  • BOOST
                    Founder - Admin od Začetka
                    • 29.09.2004
                    • 8726
                    • Gislaved//Sweden
                    • SAAB 9000 AERO R; SA

                    #10
                    Na sve ovo sto kazete i sto ste iskopirali reci cu samo:

                    Povecajte efektivitet motora i sve je reseno.

                    Sto manje kila na snagu motora obezbedjuje mogucnost da sa nenapregnutim motorom vucete karoseriju .
                    Att mäta är att veta...to measure is to know...meriti je znati..
                    move your mind

                    Comment

                    • Sasha
                      CBC Senator XXL
                      • 04.10.2004
                      • 4126
                      • Novi Sad

                      #11
                      To smo vec uradili
                      www.arcs.org.rs/forum

                      Comment

                      • Timothy Leary
                        CBC Senator XXL
                        • 23.04.2006
                        • 439
                        • Beograd

                        #12
                        Originally posted by Honda
                        Kako trošiti manje goriva

                        Prebacujte u viši stepen nešto iznad podru?ja najve?eg obrtnog momenta - dakle približno na 3.500/min.

                        Izvor: AutoMarket
                        Znachi treba da menjam na nesto preko 7000....tu dakle gresim sve vreme

                        Comment

                        • Wiz
                          CBC Senator XXL
                          • 30.09.2004
                          • 3104
                          • Nish

                          #13
                          Ja sam postigao najmanju potrosnju od 3.5l na 100km

                          Comment

                          • -Vedran-
                            CBC Senator XXL
                            • 03.10.2004
                            • 3255
                            • Beograd

                            #14
                            Timoty, ovo za nas ne vazi I ja bih trebao onda na 6000 rpm da saltam...

                            Inace, ja sam postigao najmanju potrosnju 6 litara po gradu, sa civic 1.5 90ks.
                            Power of dreams !!!

                            Comment

                            • ferry
                              CBC Veteran
                              • 31.01.2007
                              • 101
                              • Beograd

                              #15
                              svaka vama cast kad imate 6l po gradu sa benzincima , ja sa ovim mojim dizlo cudom pa ne mogu da ga nateram ispod 6.5l po Beogradu

                              Comment

                              Working...
                              X