6 Brzina u Puntu II

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Marko001
    CBC Senator XXL
    • 09.09.2006
    • 1070
    • Belgrade

    6 Brzina u Puntu II

    Gledam ove puntice II, mislim da su sporting i simpatično izgledaju... koliko vidim, imaju 6 brzina a motor je uglavnom 1.2 16v 80 konja, ako se ne varam...

    koji se još motor ugradjivao u punto u kombinaciji sa 6-brzinskim menjačem? da li ima i punta sa 5 vrata sa 6 brzina?

    Pošto ja stalno kukam što nemam 6-u brzinu za krstarenje auto putem ovo me je zainteresovalo iako nemam nameru da kupim punta, jedino možda kao ženomobil

    da li neko ima iskustva sa takvim puntićem, kako se uopšte ponaša relativno slab motor u kombinaciji sa 6 stepeni prenosa? kako su proračunali prenosne odnose? na kom broju obrtaja ide recimo u 6. 120-130 i da li je zbog 6. brzine smanjena buka i potrošnja prilikom krstarenja auto putem i u kojoj meri?
  • Uros Piperski
    CBC Senator XXL
    • 31.01.2005
    • 2978
    • Beograd

    #2
    Postoji i Punto 1 55 sixspeed... Sesta je predugacka i za 2.0 16v, a ne za taj motorcic sa 55ks... Sluzi samo za autoput... ne znam prenosne odnose


    RALLYING - Like drag racing but with jumps, turns, snow, mud, gravel skill and balls.

    Comment

    • sw.brick
      CBC Senator XXL
      • 09.10.2004
      • 8141
      • Beograd, barajevo-zemun
      • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

      #3
      kako se uopšte ponaša relativno slab motor u kombinaciji sa 6 stepeni prenosa? kako su prora?unali prenosne odnose? na kom broju obrtaja ide recimo u 6. 120-130 i da li je zbog 6. brzine smanjena buka i potrošnja prilikom krstarenja auto putem i u kojoj meri?
      to ti je i glavno pitanje, suština.
      ?esto auto uopšte i nema u stvarnosti (napredak) 6 brzina ve? je ?isto reklamni trik.

      nužno potrebna snaga za pokretanje auta uz savladavanje odredjenih otpora vožnje definiše nužan broj obrtaja za dati motor.

      bilo da imaš 4, 6 ili 9 brzina taj broj obrtaja je fiksan za datu kombinaciju karoserija-masa-motor prema osnovnim zakonima dinamike kretanja.

      trik je u tome što radi reklamen trke fabrika napravi 2 komada pete brzine, koje se jedva razlikuju.
      jednu nazove peta drugu šesta a zapravo je jedan te isti/ veoooma sli?an prenosni odnos.

      motor manjeg obrtnog momenta mora brže da se vrti, ve?eg obrtnog momenta može sporije za istu brzinu kretanja.

      recimo npr, meni je u ?etvrtoj brzini na 140km/h okruglo 3,000 rpm.
      (a ima velike rezerve snage i da predje brdo, za preticanje)

      kako obrtaji sporo rastu tako je i krstarenje pri 185km/h sa tek 4,000 rpm što za benzinca uopšte nije bu?no ili naporno.

      na nekom autu bi takav prenos možda bila i šesta brzina...
      volvo
      945 SE turbo lpg
      344 GL lpg

      Comment

      • Ivvan
        Moderator
        • 29.09.2004
        • 1574
        • Nis
        • SAAB 9000

        #4
        Originally posted by Uros Piperski
        ne znam prenosne odnose
        Znam ja

        1st --3.545:1
        2nd --2.157:1
        3rd --1.480:1
        4th --1.121:1
        5th --0.902:1
        6th --0.744:1
        Rev --3.818:1
        Final drive --4.923:1
        Turbos make torque,and torque makes fun

        Comment

        • Laki GSi
          CBC Senator XXL
          • 15.10.2006
          • 2426
          • Beograd-Vozdovac

          #5
          I kazu da su menjaci ocajni. Taj sam hteo ja da stavim kod sebe pa mi je doktor za italijane preporucio da ukoliko ne zelim cesto menjati diferencijal odustanem podhitno. Meni je to u principu loodilo,mislim auto od 1200 kubika sa 6 brzina,ima Vlada Trion u svom stilu bas ovaj motor i menjac ali zato brate ima opreme u njemu koliko nema ni u novoj cromi

          Sve u svemu bije ih los glas i definitivno sam odustao od njega tako da i svima ostalima isto prporucujem.

          A cool mi je i meca sa 7 brzina
          Vozim lagano....bolje pola sata kasnije nego 40god.ranije!!!

          Comment

          • Marko001
            CBC Senator XXL
            • 09.09.2006
            • 1070
            • Belgrade

            #6
            Sad još kad bi neko protumačio ove prenosne odnose što je ivan postavio...

            inače sam našao podatak da je ubrzanje punta sa 6 brzina 10,9 sekundi do 100, a kod istog motora sa 5 brzina 11,4 dok je max brzina kao ista 172...

            Comment

            • Laki GSi
              CBC Senator XXL
              • 15.10.2006
              • 2426
              • Beograd-Vozdovac

              #7
              Pa verovatno da bolje ubrzava dok ima kraci prenos
              Vozim lagano....bolje pola sata kasnije nego 40god.ranije!!!

              Comment

              • Marko001
                CBC Senator XXL
                • 09.09.2006
                • 1070
                • Belgrade

                #8
                Tacno, mada mene više zanima ponašanje pori krstarenju auto putem u 6. brzini...

                Ivvane da nemaš možda i prenosne udnose kod 5-stepenog menjača u puntu pa da uporedimo...

                Comment

                • sw.brick
                  CBC Senator XXL
                  • 09.10.2004
                  • 8141
                  • Beograd, barajevo-zemun
                  • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

                  #9
                  6th --0.744:1
                  Rev --3.818:1
                  Final drive --4.923:1
                  0.744*4.923 = 3.663

                  ukupni prenos u najvišoj brzini , VI.

                  za moj auto je III brzina
                  1.000:1
                  finalni prenos 3.31:1

                  1*3.31 = 3.31, ukupni prenos III brzine.

                  (IV brzina je 0.69:1, ukupni prenos 0.69*3.31 = 2.28 u mom slu?aju)


                  po tome ispada je Puntova 6ta brzina nešto izmedju moje 2. i 3.?e brzine po prenosnom odnosu.

                  primer 2
                  klasi?na Lada (kockasta, Riva) ima
                  V brzina 0.82:1
                  final 3.9:1

                  ukupno 3.198:1.

                  to bi bilo duže od Puntove šeste, možda sedma brzina ...?

                  sama parcijalna brojka prenosa ne zna?i ništa dok se ne poveže sa podatkom m (masa vozila), aerodinami?ki otpor kretanju (Cx *A) i obrtnim momenat motora (Nm/ rpm).
                  i pored toga još konstruktorova namera rezerve snage za ubrzavanje, za kvalitet dinamike vožnje bez promene stepena prenosa.

                  bez toga može lako da se manipulacijom svašta predstavi odnosno zamaskira stvarno ponašanje u realnosti, u praksi vožnje.


                  po pravilu (visoko) elasti?ni motori imaju (vrlo) duga?ke prenosne odnose i udobniji su za krstarenje/ vožnju ravnomernim kretanjem,

                  a neelasti?ni motori- kra?i odnosi- više brzina menja?a- prilagodjeniji za zadatke ubrzavanja odnosno promene ritma kretanja.

                  prva varijanta vu?e više na komfor, druga varijanta vu?e više ka sportskim prohtevima (i zahteva puno više rada sa menja?em/ kva?ilom).

                  nijedna nije bolja ili lošija sama po sebi, pitanje je projektovane namene vozila i na?ina vožnje koja se o?ekuje.

                  jedan te isti model auta sa jednim te istim motorom ima (može da) razli?ite prenosne odnose u menja?u odnosno finalnom prenosu ve? prema tržištu gde ?e se prodavati odnosno o?ekivanoj ciljnoj grupi i o?ekivanju kupaca.
                  volvo
                  945 SE turbo lpg
                  344 GL lpg

                  Comment

                  • sw.brick
                    CBC Senator XXL
                    • 09.10.2004
                    • 8141
                    • Beograd, barajevo-zemun
                    • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

                    #10
                    mene više zanima ponašanje pori krstarenju auto putem u 6. brzini..
                    sa ovako kratkim prenosom o?ekivana brzina krstarenja je reda 90-110 km/h na autoputu (do 4000 rpm), po mojoj proceni na osnovu brojki solo bez utiska iz vožnje.

                    (nisam se nikada vozio u Puntu)
                    volvo
                    945 SE turbo lpg
                    344 GL lpg

                    Comment

                    • 24v
                      CBC Senator XXL
                      • 11.12.2004
                      • 479
                      • Beograd, Karaburma

                      #11
                      Menjac je ali auto mnoooogo dobro ide sa tim menjacem. Vozio sam punta 1.2 16v sa 5 brzina i tog sa 6. NEBO I ZEMLJA...Al da crkava. Crkava
                      I Drift not because it is a quicker way around a corner, but the most exciting way!

                      Comment

                      • Srdjan
                        CBC Senator XXL
                        • 30.09.2004
                        • 2416
                        • Bajina Basta/Beograd

                        #12
                        Originally posted by sw.brick
                        recimo npr, meni je u ?etvrtoj brzini na 140km/h okruglo 3,000 rpm.
                        (a ima velike rezerve snage i da predje brdo, za preticanje)
                        Mnogo je dugacak tvoj prenos... Kod mene je u petoj na 100km/h 3000obrtaja ssto je po meni opet dosta kratak prenos ali sta da se radi...
                        Lancia Kappa 2.0 20v

                        Comment

                        • NemaN
                          CBC Senator XXL
                          • 29.11.2004
                          • 1560
                          • munze

                          #13
                          da vucesh chamac milina
                          I'm not caucasian, I'm championship white

                          Comment

                          • sw.brick
                            CBC Senator XXL
                            • 09.10.2004
                            • 8141
                            • Beograd, barajevo-zemun
                            • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

                            #14
                            meni je u vožnji ose?aj da je ?etvrta otprilike tu gde treba, možda bi mogla da bude malo duža za vangradsku vožnju ali onda vrlo verovatno ne bi moglo da vozi po gradu tom ?etvrtom.

                            ovako, ?etvrta je taman na granici da može da se vozi po gradu sa 50-60km/h bez problema.

                            33km/h u petoj na 1,000 rpm- koji je to auto od ovih mogu?ih iz potpisa ?

                            meni se ?ini da je takav prenosni odnos (Samara ima baš toliko) primereniji nekom autu od 1300-1400 kubika, pošto na 130-140km-h motor ve? dostiže i prelazi 4,000 rpm pa udobnost na autoputu trpi.

                            jel ti se ?uje pri recimo 110-120km/h rad motora u kabini, makar u tragovima ?

                            kod mene da nema obrtomera ne bih mogao da pogodim da li se motoru pove?ava ili smanjuje rpm, jednostavno nema zvuka u kabini koji poti?e od motora pri toj brzini kretanja.

                            za duža putovanja meni je buka po pravilu jedna od ve?ih smetnji u komforu, na to sam osetljiv (kao i vibracije bilo kog porekla).

                            ova tre?a, direktna brzina sa prenosom 1:1 je odli?no pogodjena uz ovaj motor, može da se vozi uz veoma jako brdo dovoljno brzo, i do 100km/h bez gubitka ritma a trenutan odziv ne pedalu gasa.
                            od nekih 30km/h do 150 km/h pokriva vožnju bez potrebe da se promeni brzina.

                            a tre?a je ko poru?ena za vu?u prikolice, taman na 75-80 km/h se motor vrti obrtajima sa najve?im obrtnim momentom a 80km/h je baš dozvoljena brzina pri vu?i prikolice.

                            slu?ajnost
                            volvo
                            945 SE turbo lpg
                            344 GL lpg

                            Comment

                            • Srdjan
                              CBC Senator XXL
                              • 30.09.2004
                              • 2416
                              • Bajina Basta/Beograd

                              #15
                              Originally posted by sw.brick
                              ovako, ?etvrta je taman na granici da može da se vozi po gradu sa 50-60km/h


                              ................

                              a ne bih mogao da pogodim da li se motoru pove?ava ili smanjuje rpm, jednostavno nema zvuka u kabini koji poti?e od motora pri toj brzini kretanja.
                              Lancia...
                              Tu gde je tebi na granici voznje sa cetvrtom tako je kod mene samo sa petom... Inace buka od motora ne postoji, barem je ja ne cujem... Sto ti kazes da nema obrtomera ne mogu da cujem razliku u buci izmedju 80-120km/h... Za moje potrebe gde se krecem a to su regionalni putevi i brdski, menjac mi extra odgovara. Putne brzine su mi 80-140km/h dok pretpostavljam za autoputa mi fali 6, da bi moglo komotno da se putuje 200km/h... Sada mi treba 6000obrtaja za 200km/h sto mi se ne svidja za duzi boravak na autoputu... Ali jedna dobra stvar je sto ne pamtim kad sam zadnji put vozio na autoputu tako da nisam toliko pogodjen kratkom petom...
                              Inace koliko sam procitao Lancia kappa ima 2 varijante menjaca, ovakav kraci koji se prodavao na Italijanskom trzistu i nesto duzi koji je isao za Nemacko trziste, prilagodjen njihovom autobanovima... itd...
                              Lancia Kappa 2.0 20v

                              Comment

                              Working...
                              X