Diesel i srcani bolesnici
Collapse
X
-
Originally posted by sw.bricka zasto bas vezano za Balkan kada je najveci broj dizela upravo u EU, i najveci problem EU je upotreba dizela u transportnom sektoru.
?
Balkan, jasno, studije se odnose ne na zadnje generacije diesela sa katalizatorom i filterom partikla, vec na one starije generacije koje su manje vishe istrebljene na zapadu.
Gde god na Balkanu da sam bio dime ko da voze na ugalj.
Novije generacije imaju regulaciona kola protiv dimljenja.
Istrazivanje se radi izmedju ostalog i u Umeo u Svedskoj, malo vishe teksta o istrazivanjima ima na svedskom ali znam da vam to nebi pomoglo previshe.
Kako god, jos nema rezultata koliko partikel filter utice na smanjenje problematike.
Ranije istrazivanje sa strane ekologije je pokazalo da su oni stariji dieseli iz aspekta ekologije bolji jer vece chetice koje danas bivaju zarobljene u filterima su vezivale za sebe i ove najsitnije koje danas prolazi i kroz filtere i padale na tlo u samoj blizini saobracajnice.
Kako god, nimalo lako dovesti diesela da bude ekoliski i zdrav za ljude u isto vreme.
Sva istrazivanja su pocela u Umeu iz razloga sto je talas novijih diesela poceo da zahvata i Svedsku gde svesni da treba itici dalje od benzina, u smeru etanola neki biraju diesel kao resenje.
Vlada Svedske cheka studije do kraja da vidi da li ce dieseli biti ostro oporezovani kroz gorivo ili kroz zone u kojima voze.
U svakom slucaju su nepozeljni u naseljenim mestima.Att mäta är att veta...to measure is to know...meriti je znati..
move your mind
Comment
-
-
pa ne znam šta ima Vlada Švedske da izmišlja toplu vodu i istražuje.
još pre 20 godina su usled dizel goriva i nastanak kiselih kiša zagadjene i uništene citave šume gde tranzitira saobra?aj kroz Austriju.
i to se videlo golim okom, borovi koji umiru nao?igled.
sve ispitano, dokazano, pokušano administrativnim merama nasilnog prevoza dizel vozila (kamiona pre svega) putem železnice na putu kroz Austriju.
isto to ispitala, utvrdila Švajcarska odavno.
i donela propise koji destimulišu upotrebu dizela.(fiskalnom politikom)
Balkan generalno ima jako malo vozila na 1,000 stanovnika, ima još manje dizela i ima daleko manje problema od onih koji ve? postoje u EU.
bilo sa novim bilo sa starim dizelom, hemija je ista i samo je pitanje kvantiteta.
ako je igde u Evropi još uvek relativno malo zagadjeno ekološki podru?je, to je upravo Balkan.
živi svet je pobegao sa teritorija EU i nastanio se na Balkanu...itd.
naravno i mi treba da sa naše strane minimuzejmo štetno delovanje, ali ne vidim da ima neke potrebe ponovo ispitivati ve? upoznato i ispitano.
jedan Pariz je što se dizela ti?e daleko zagadjeniji nego što igde ovde može da se pronadje. (Pariz ima 70+% vozila na dizel pogon)
saobra?ajna sredstva ?ine samo 13% potrošnje fosilnih goriva, postoje daleko ve?i zagadjiva?i okoline na koje treba obratiti takodje dužnu pažnju.volvo
945 SE turbo lpg
344 GL lpg
Comment
-
-
Eh.. ti bash volish da tumachish po svome.. ja napisah da se neispituje ekologija vec sirenje krvnih sudova kod srcanih bolesnika, al nek ti bude.. samo ukazujem na sta ja osecam kao smradove u gradovima kod nas, to neosecam ovde a sad sto meni nos nije naviko na taj nivo zagadjenja koji ti nezelis da priznas i vidis, najmanje moj problem.
Cela finta je da neko ovde na ovom forumu ko ima nekoga u porodici od srcanih bolesnika , moze da skrene paznju doticnom cega da se pazi , zajednica , vlada i okolina nefermaju jedinke tako da...
Nije tema da pametujemo je nista necemo promeniti.Att mäta är att veta...to measure is to know...meriti je znati..
move your mind
Comment
-
-
Jedino rešenje za problem zagadjenja su agregati sa nultom emisijom izduvnih gasova, do tada možemo samo da biramo gorivo koje manje ili više šteti ljudima i okolini, ali uvek šteti!Sve ono što na zapadu u medjuvremenu rade, ?isto je zamazivanje o?iju, jer upravo oni vrše najve?u emisiju štetnih gasova!
To je valjda cena njihove civilizacije,koju kolateralno i ostali popuše !Uz laž uvek ide istina, istina je dovoljna sama!
Comment
-
-
to neosecam ovde a sad sto meni nos nije naviko na taj nivo zagadjenja koji ti nezelis da priznas i vidis, najmanje moj problem.
neki delovi manje, kao tamo daleko od grada gde si ti ( i u Švedskoj gde su dizeli retkost u odnosu na EU prosek),
a negde više nego ovde tamo gde ima puno dizel vozila.
bolesti ne biraju ni geografiju ni politi?ke granice, gde god ima dizela prate ih posledice.
problem je znatno širi od Balkana, dizel uvek smrdi...volvo
945 SE turbo lpg
344 GL lpg
Comment
-
-
Brick, opet mashish temu
Ovo je Balkansko govorni forum, i koliko ce njih u EU da pocrka od ovoga bash me briga.
Da li sam sad bio jasniji? U pitanju je samo da se zagolica mozak kod vas koji citate ako imate nekog srcanog bolesnika bliskog vam da uradite sta se moze uraditi.Att mäta är att veta...to measure is to know...meriti je znati..
move your mind
Comment
-
-
hm, ne bih rekao da mašim temu jer ekologija nije geografski ograni?ena.
ako kako kažeš nije ti u fokusu stanje unutar EU, što bi tek Balkan koji je ?istiji od EU pa postao odjednom tako važan...
ina?e, znam iz familije šta i kako zna?i i koje su posledice sra?nih bolesti, ako što takodje iz familije znam da iste sr?ane bolesti su bile aktuelne i pre 80 godina kada su automobili bili SF tema na Balkanu.
i tako retki da nisu imali bitnog uticaja na okolinu.
sve što sagoreva neki oblik nafte je štetno, i to nije nikakva tajna i važi kako ovde na Balkanu tako i u Skandinaviji i bilo gde, i svuda je cilj prona?i alternativu fosilnim gorivima.
mnogo se pri?a o ekologiji a malo se zaista i radi od strane država da favorizuju prirodna obnovljiva goriva odricanjem od poreza i ostaloga.
?ast izuzecima u svetu.
mi ne spadamo u te izuzetke, nažalost.
meni je naslov i podnaslov teme delovao u negativnom kontekstu izdvajanjem Balkana kao ina?e manje zagadjenog od EU, i zato sam i pitao otkuda je baš Balkan apostrofiran.
priroda nam je svima nužno potrebna kao dovoljno zdrava za život bez obzira na geografiju/ politi?ku geografiju.volvo
945 SE turbo lpg
344 GL lpg
Comment
-
Comment