PEUGEOT & EuroNCAP

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • gordi014
    Moderator
    • 02.10.2004
    • 1049
    • Valjevo, Srbija
    • PEUGEOT 206 XS 1.6

    PEUGEOT & EuroNCAP

    Kako se izvodi crash test



    Euro NCAP Crash test simulira sudar u kojem najcešce dolazi do teških ili smrtnih ozleda. Rezultati testa ne odnose se na svaki tip sudara, ali automobili koji zadovolje ovaj test trebali bi osigurati pouzdanu zaštitu u širokom rasponu nesreca. Ocenjivacki sistem je od jedne do ?etiri zvezdice pokazuje stepen zaštite putnika kao i "blagonaklonost" prema pešacima.Od januara 2000.godine ocenjiva?ki sistem je promenjen od jedne do pet zvezdica " Max Mosley, Euro NCAP Chairman and President of the FIA said, In January 2000 Euro NCAP introduced a fifth star to its rating system, some manufacturers felt achieving a five star score would be impossible, but today, twelve cars have gained five star status..."

    Svi testovi izvode se s pojasom vezanim putnicima jer bi to tako trebalo biti. Osim što svi automobili imaju pojaseve za sve putnike, to je i zakon u svim zemljama Europe. Frontalni sudar odvija se pri brzini od 64 km/h (40 mph) i to tako da testirani automobil udara u deformabilnu barijeru i to sa 40% prednje površine na strani vozaca. Bocni crash test odvija se pri brzini od 50 km/h (30 mph). U ovom sudaru pokretna kolica sa deformabilnim blokom udaraju u vozaceva vrata simulirajuci bocni udarac. Kod procene sigurnosti za pješake u slucaju naleta automobila izvodi se nekoliko testova i to za odrasle pešake i decu. Brzina iznosi 40 km/h (25 mph), a ocenjuje se mesto udarca u noge i mesto na koje glava pešaka udara u automobil.



    Za ocenjivanje sigurnosti u sudarima koristi se ?ovekolika lutka, zvana EuroSID-1, koja ima fizi?ke karakteristike normalnog ?oveka, a u svim relevantnim delovima tela ima ugra?ene senzore. Senzori beleže sile koje deluju u tom trenutku na telo (udarci, usporenje) i onda se u skladu s medicinskim merilima ocenjuje koliko je koji deo tela bio ugrožen u sudaru. U glavi lutke, koja je izra?ena od aluminijuma, nalaze se tri senzora koji su smešteni pod pravim uglom i beleže silinu udarca i usporenja dok se u vratu meri sila savijanja kako u trenutku sudara tako i pri povratnom udarcu glave o naslon sedišta. Na rukama ne postoje senzori jer, iako ?esto stradaju u sudaru, nemoguce ih je adekvatno zaštiti. U prsima lutke nalaze se ?elicna rebra koja beleže deformaciju prsnog koša, a još zasebna tri senzora pokazuju kompresiju prsnog koša u slucaju bo?nog sudara. Osim u abdomenu EuroSID-1 ima senzor u karlici koji beleži i iš?ašenje kuka. Podru?je nogu podeljeno je na natkolenice, potkolenice te gležnjeve i stopala, a tu se beleže ja?ine udaraca, savijanja, pritisaka, distorzija i naprezanja.



    Svrha Euro NCAP testa je uopšteno pove?anje sigurnosti automobila i zato NCAP ?vrsto sara?uje sa proizvo?a?ima. Ukoliko se na nekom modelu izvrše poboljšanja pasivne sigurnosti (npr. dodavanje bo?nih vazdušnih jastuka u serijsku opremu), onda se takav, poboljšani model ponovo testira.
  • gordi014
    Moderator
    • 02.10.2004
    • 1049
    • Valjevo, Srbija
    • PEUGEOT 206 XS 1.6

    #2
    Peugeot 206

    Peugeot 206



    Sigurnost putnika: **** 4 zvezdice (tada max. broj zvezdica)
    Sigurnost pešaka: ** 2 zvezdice


    Rezultati testa: Prednji 11(69%) Bočni 14(78%) Ukupno 25(74%) Pešaci 11(31%)


    206-ica je mali automobil koji nudi izvanrednu zaštitu za vozača i odrasle putnike . Struktura sigurnosnog kaveza pokazala je samo manje deformacije. Nešto jače su se deformisala vrata vozača ali još uvek su se mogla otvoriti. Zaštita deteta je nedovoljna i u frontalnom i u bočnom testu.

    Comment

    • gordi014
      Moderator
      • 02.10.2004
      • 1049
      • Valjevo, Srbija
      • PEUGEOT 206 XS 1.6

      #3
      Peugeot 306

      Peugeot 306

      Comment

      • gordi014
        Moderator
        • 02.10.2004
        • 1049
        • Valjevo, Srbija
        • PEUGEOT 206 XS 1.6

        #4
        Peugeot 307

        Peugeot 307



        Sigurnost putnika: **** 4 zvezdice (Max. broj zvezdica)
        Sigurnost pešaka: ** 2 zvezdice


        Rezultati testa: Prednji 12(75%) Bočni 18(100%) Ukupno 30(88%)

        Čvrst sigurnosni kavez onemogućio je bilo kakve veće deformacije. Zamerku treba uputiti sigurnosnim pojasevima koji su omogućili da vozačeva glava udari u volan, a suvozačeva u armature. Rezultati pri bočnom testu su besprekorni. Ukupno ? čvrstih četiri zvezdice.

        Comment

        • gordi014
          Moderator
          • 02.10.2004
          • 1049
          • Valjevo, Srbija
          • PEUGEOT 206 XS 1.6

          #5
          Peugeot 307 CC

          Peugeot 307 CC



          Sigurnost putnika: **** 4 max. zvezdice
          Sigurnost pješaka: ** 2 zvezdice

          Rezultati testa: Prednji 13(81%) Bočni 15(83%) Upozorenje za odvezani pojas 1 Ukupno 29 Pešaci 10(28 %)

          307 cc ima vrlo snažni i izdržljivi zaštitni prostor za putnike koji se tokom frontalnog testa nije deformisao. I pod je zadržao svoj oblik. Ipak, vozač rizikuje teške ozlede kolena koje mogu nastati kao rezultat udaranja u stub upravljača i bravu za startovanje. Solidna četvorka. Zaštita za pešake je prosečna.

          Comment

          • gordi014
            Moderator
            • 02.10.2004
            • 1049
            • Valjevo, Srbija
            • PEUGEOT 206 XS 1.6

            #6
            Peugeot 406

            Peugeot 406



            Sigurnost putnika: ****
            Sigurnost pešaka: **

            Rezultati testa: Prednji 8 poena (50%) Bočni 10 poena (56%) Ukupno 18poena (53%)

            Prvi test modela 406 obavljen je 1997 kada je automobil dobio samo dve (od tada četiri zvezdice) za zaštitu putnika. Treću zvezdicu 406-ica iz 2001. godine zaslužuje radi poboljšanih sistema za učvršćenje dečjih sedišta, prekidača za isključivanje suvozačevog vazdušnog jastuka i jače strukture čitavog vozila.

            Comment

            • gordi014
              Moderator
              • 02.10.2004
              • 1049
              • Valjevo, Srbija
              • PEUGEOT 206 XS 1.6

              #7
              Peugeot 407

              Peugeot 407



              Sigurnost putnika:***** 5 max.broj zvezdica
              Sigurnost pešaka:** 2 zvezdice
              Sigurnost dece: **** 4 zvezdice

              Rezultati testa: Prednji: 15 poena (94%) Bočni: 16 poena (89%) Upozorenje za odvezani pojas: 2 poena Ukupno: 34 poena Pešaci: 15 poena (42 %) Deca: 39 poena (80%).

              Peugeot 407 ima vrlo čvrst i stabilan sigurnosni kavez za zaštitu putnika. Automobil je ostvario gotovo maksimalan broj bodova prilikom frontalnog testa. Sistemi zaštite u vozilu koji uključuju i vazdušni jastuk za kolena vozača vrlo su dobro obavili svoj posao. U sisteme bočne zaštite se ubrajaju bočni vazdušni jastuci i vazdušne zavese. Zaštita za decu se pokazala dobrom, dok je zaštita za pešake prosečna, bez da se obraćala pažnja na područje gde obično prilikom naleta udari glava odrasle osobe.

              Comment

              • gordi014
                Moderator
                • 02.10.2004
                • 1049
                • Valjevo, Srbija
                • PEUGEOT 206 XS 1.6

                #8
                Peugeot 607

                Peugeot 607



                Sigurnost putnika: **** 4 max. zvezdice
                Sigurnost pešaka: ** 1 zvezdica

                Rezultati testa: Prednji 10(63%) Bočni 16(89%) Ukupno 26(76%) Pešaci 4(11%)

                Iako je osvojio četiri zvezdice 607 nije pokazao tako dobre rezultate kao što je to uspelo ostalim automobilima u ovoj klasi. Struktura oko vozača pokazala je najveće deformacije nakon frontalnog sudara, a i vrata se nisu mogla otvoriti. Uočljiv velik rizik ozleda vozačevog grudnog koša, te još opasnijih ozleda kolena vozača. Nešto bolji rezultati bili su na bočnom sudaru. Deca rizikuju ozlede grudnog koša, a zaštita pešaka je loša.

                Comment

                • gordi014
                  Moderator
                  • 02.10.2004
                  • 1049
                  • Valjevo, Srbija
                  • PEUGEOT 206 XS 1.6

                  #9
                  Peugeot 807

                  Peugeot 807



                  Sigurnost putnika:**** 4 zvezdice (od mogućih 5)
                  Sigurnost pešaka: * 1 zvezdica


                  Rezultati testa: Prednji 13(81%) Bočni 18(100%) Upozorenje za odvezani pojas 1 Ukupno 32 Pešaci 6(17 %)

                  Peugeot je postagao izvanredne rezultate pa mu je samo ?za dlaku? izmaklo osvajanje pete zvezdice. Karoserija je dobro izdržala prednji i bočni nalet. Automobil je na bočnom testu ostvario maksimalni broj bodova. Zaštita za decu je takođe vrlo dobra, dok je zaštita za pešake loša. U Peugeotu su izjavili kako taj detalj u budućnosti nameravaju poboljšati.




                  Peugeot 807 (2003)

                  Sigurnost putnika:***** 5 zvezdica
                  Sigurnost pešaka:* 1 zvezdica

                  Rezultati testa: Prednji 13 (81%), Bočni 18 (100%), Upozorenje za odvezani pojas 2 Ukupno 33, Pešaci 6 (17%)

                  Peugeot 807 je tehnički identičan Citroenu C8, Fiatu Ulysse and Lanciji Phedri tako da se njegov rezultat može smatrati valjanim za sve navedene automobile. Oni su time i prvi monovolumeni koji su postigli najveći stepen sigurnosti i zaradili 5 zvezdica. Automobil je u prednjem te bočnom testu (maksimalni broj bodova) postigao izuzetno dobre rezultate. Zaštita za pešaka je vrlo loša te je Peugeot najavio kako će na tome u budućnosti poraditi.

                  Comment

                  • gordi014
                    Moderator
                    • 02.10.2004
                    • 1049
                    • Valjevo, Srbija
                    • PEUGEOT 206 XS 1.6

                    #10
                    Peugeot 207



                    Rezultat je 5 zvezdica za odrasle, od toga 15 poena za front impact, 17 poena za side impact i tri za belt reminder. deca prolaze sa 4 zvezdice a pešaci sa tri.
                    Ni jedan deo tela vozača i suvozača nije se obojio u manje nego "adequate" žutu ali je vozač malo žutiji nego je zelen.

                    Comment

                    • Fabia & Avensis
                      CBC Senator
                      • 25.05.2006
                      • 215
                      • Podgorica - MNE!

                      #11
                      Re: Peugeot 307

                      Originally posted by gordi014

                      Sigurnost putnika: **** 4 zvezdice (Max. broj zvezdica)
                      Prije 6 mjeseci sam imao udes sa 307 SW, imao je 4 airbaga i zracnu zavjesu, bio sam vezan, sa 80 km/h sam udario u stijenu a iz auta sam izasao nepovrijedjen. Auto je u smece.

                      Toliko o njima.
                      DRIVE A BMW IF YOU WANT TO BE SOMEBODY
                      DRIVE A LEXUS IF YOU ARE SOMEBODY

                      Comment

                      • Sasha
                        CBC Senator XXL
                        • 04.10.2004
                        • 4126
                        • Novi Sad

                        #12
                        Znaci da je opravdao 4 ****
                        www.arcs.org.rs/forum

                        Comment

                        • Fabia & Avensis
                          CBC Senator
                          • 25.05.2006
                          • 215
                          • Podgorica - MNE!

                          #13
                          Originally posted by Sasha
                          Znaci da je opravdao 4 ****

                          Naravno. Sigurnost je OK kod francuza ali kvalitet je KOMA.
                          DRIVE A BMW IF YOU WANT TO BE SOMEBODY
                          DRIVE A LEXUS IF YOU ARE SOMEBODY

                          Comment

                          • CLD
                            CBC Senator XXL
                            • 08.02.2005
                            • 1225
                            • Belgija - ranije Luna-Chico

                            #14
                            Pa jel bi vise volio da si ti otisao u smece, a on nepovredjen. Poenta i jeste da auto preuzme sve na sebe.

                            Comment

                            • Fabia & Avensis
                              CBC Senator
                              • 25.05.2006
                              • 215
                              • Podgorica - MNE!

                              #15
                              Originally posted by Luna-Chico
                              Pa jel bi vise volio da si ti otisao u smece, a on nepovredjen. Poenta i jeste da auto preuzme sve na sebe.
                              To sto i ti, ja opet sjutra mogu kupit 2 Puga 307 a sebe....hmmm...
                              DRIVE A BMW IF YOU WANT TO BE SOMEBODY
                              DRIVE A LEXUS IF YOU ARE SOMEBODY

                              Comment

                              Working...
                              X