Kako se izvodi crash test

Euro NCAP Crash test simulira sudar u kojem najcešce dolazi do teških ili smrtnih ozleda. Rezultati testa ne odnose se na svaki tip sudara, ali automobili koji zadovolje ovaj test trebali bi osigurati pouzdanu zaštitu u širokom rasponu nesreca. Ocenjivacki sistem je od jedne do ?etiri zvezdice pokazuje stepen zaštite putnika kao i "blagonaklonost" prema pešacima.Od januara 2000.godine ocenjiva?ki sistem je promenjen od jedne do pet zvezdica " Max Mosley, Euro NCAP Chairman and President of the FIA said, In January 2000 Euro NCAP introduced a fifth star to its rating system, some manufacturers felt achieving a five star score would be impossible, but today, twelve cars have gained five star status..."
Svi testovi izvode se s pojasom vezanim putnicima jer bi to tako trebalo biti. Osim što svi automobili imaju pojaseve za sve putnike, to je i zakon u svim zemljama Europe. Frontalni sudar odvija se pri brzini od 64 km/h (40 mph) i to tako da testirani automobil udara u deformabilnu barijeru i to sa 40% prednje površine na strani vozaca. Bocni crash test odvija se pri brzini od 50 km/h (30 mph). U ovom sudaru pokretna kolica sa deformabilnim blokom udaraju u vozaceva vrata simulirajuci bocni udarac. Kod procene sigurnosti za pješake u slucaju naleta automobila izvodi se nekoliko testova i to za odrasle pešake i decu. Brzina iznosi 40 km/h (25 mph), a ocenjuje se mesto udarca u noge i mesto na koje glava pešaka udara u automobil.

Za ocenjivanje sigurnosti u sudarima koristi se ?ovekolika lutka, zvana EuroSID-1, koja ima fizi?ke karakteristike normalnog ?oveka, a u svim relevantnim delovima tela ima ugra?ene senzore. Senzori beleže sile koje deluju u tom trenutku na telo (udarci, usporenje) i onda se u skladu s medicinskim merilima ocenjuje koliko je koji deo tela bio ugrožen u sudaru. U glavi lutke, koja je izra?ena od aluminijuma, nalaze se tri senzora koji su smešteni pod pravim uglom i beleže silinu udarca i usporenja dok se u vratu meri sila savijanja kako u trenutku sudara tako i pri povratnom udarcu glave o naslon sedišta. Na rukama ne postoje senzori jer, iako ?esto stradaju u sudaru, nemoguce ih je adekvatno zaštiti. U prsima lutke nalaze se ?elicna rebra koja beleže deformaciju prsnog koša, a još zasebna tri senzora pokazuju kompresiju prsnog koša u slucaju bo?nog sudara. Osim u abdomenu EuroSID-1 ima senzor u karlici koji beleži i iš?ašenje kuka. Podru?je nogu podeljeno je na natkolenice, potkolenice te gležnjeve i stopala, a tu se beleže ja?ine udaraca, savijanja, pritisaka, distorzija i naprezanja.

Svrha Euro NCAP testa je uopšteno pove?anje sigurnosti automobila i zato NCAP ?vrsto sara?uje sa proizvo?a?ima. Ukoliko se na nekom modelu izvrše poboljšanja pasivne sigurnosti (npr. dodavanje bo?nih vazdušnih jastuka u serijsku opremu), onda se takav, poboljšani model ponovo testira.

Euro NCAP Crash test simulira sudar u kojem najcešce dolazi do teških ili smrtnih ozleda. Rezultati testa ne odnose se na svaki tip sudara, ali automobili koji zadovolje ovaj test trebali bi osigurati pouzdanu zaštitu u širokom rasponu nesreca. Ocenjivacki sistem je od jedne do ?etiri zvezdice pokazuje stepen zaštite putnika kao i "blagonaklonost" prema pešacima.Od januara 2000.godine ocenjiva?ki sistem je promenjen od jedne do pet zvezdica " Max Mosley, Euro NCAP Chairman and President of the FIA said, In January 2000 Euro NCAP introduced a fifth star to its rating system, some manufacturers felt achieving a five star score would be impossible, but today, twelve cars have gained five star status..."
Svi testovi izvode se s pojasom vezanim putnicima jer bi to tako trebalo biti. Osim što svi automobili imaju pojaseve za sve putnike, to je i zakon u svim zemljama Europe. Frontalni sudar odvija se pri brzini od 64 km/h (40 mph) i to tako da testirani automobil udara u deformabilnu barijeru i to sa 40% prednje površine na strani vozaca. Bocni crash test odvija se pri brzini od 50 km/h (30 mph). U ovom sudaru pokretna kolica sa deformabilnim blokom udaraju u vozaceva vrata simulirajuci bocni udarac. Kod procene sigurnosti za pješake u slucaju naleta automobila izvodi se nekoliko testova i to za odrasle pešake i decu. Brzina iznosi 40 km/h (25 mph), a ocenjuje se mesto udarca u noge i mesto na koje glava pešaka udara u automobil.

Za ocenjivanje sigurnosti u sudarima koristi se ?ovekolika lutka, zvana EuroSID-1, koja ima fizi?ke karakteristike normalnog ?oveka, a u svim relevantnim delovima tela ima ugra?ene senzore. Senzori beleže sile koje deluju u tom trenutku na telo (udarci, usporenje) i onda se u skladu s medicinskim merilima ocenjuje koliko je koji deo tela bio ugrožen u sudaru. U glavi lutke, koja je izra?ena od aluminijuma, nalaze se tri senzora koji su smešteni pod pravim uglom i beleže silinu udarca i usporenja dok se u vratu meri sila savijanja kako u trenutku sudara tako i pri povratnom udarcu glave o naslon sedišta. Na rukama ne postoje senzori jer, iako ?esto stradaju u sudaru, nemoguce ih je adekvatno zaštiti. U prsima lutke nalaze se ?elicna rebra koja beleže deformaciju prsnog koša, a još zasebna tri senzora pokazuju kompresiju prsnog koša u slucaju bo?nog sudara. Osim u abdomenu EuroSID-1 ima senzor u karlici koji beleži i iš?ašenje kuka. Podru?je nogu podeljeno je na natkolenice, potkolenice te gležnjeve i stopala, a tu se beleže ja?ine udaraca, savijanja, pritisaka, distorzija i naprezanja.

Svrha Euro NCAP testa je uopšteno pove?anje sigurnosti automobila i zato NCAP ?vrsto sara?uje sa proizvo?a?ima. Ukoliko se na nekom modelu izvrše poboljšanja pasivne sigurnosti (npr. dodavanje bo?nih vazdušnih jastuka u serijsku opremu), onda se takav, poboljšani model ponovo testira.
Comment