Nisu mi jasne neke stvari u vezi guma

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • shadow
    CBC Senator XXL
    • 23.09.2005
    • 555
    • Beograd

    Nisu mi jasne neke stvari u vezi guma

    Dva pitanja:

    1) jel moze guma da se izduva sama od sebe od stajanja? Auto je stajao u dvoristu, na betonu, u hladu zadnje 2 nedelje. Obe prednje gume se izduvale, zadnje ostale OK. Napumpam obe gume, i evo drze vec 3 dana.
    jel to normalno ili da posetim vulkanizera ili da menjam gume?

    2) na drugim kolima, jedna guma mi nekako deluje kao da je na pola naduvana...odem na benzinsku pumpu da je dopunim na kompresor, prikacim onaj "pistolj" i on pokaze 2.5bara. Hm, mozda mu ne valja manometar, odem do druge pumpe i uzem onaj portabl uredjaj za gume...prikljucim, i on pokazuje 2.5bara. O cemu se radi? Guma deluje izduvano, a manometar pokazuje prenaduvano.
    My crew is all fired up
    Y'all better just wise up
  • Manfred
    CBC Senator XXL
    • 04.08.2007
    • 905
    • Beograd

    #2
    1. ne znam odgovor

    2. ako ti je to prednja guma na bravi to je normalno... nemoj da brines

    Comment

    • jaksa
      CBC Senator XXL
      • 23.10.2004
      • 701
      • Novi Beograd, SC

      #3
      1 ne znam
      2 i kod mene je tako na prednjim tockovima

      Comment

      • Manfred
        CBC Senator XXL
        • 04.08.2007
        • 905
        • Beograd

        #4
        Normalno, prednje i zadnje gume bi trebalo da su napumpane priblizno isto, postoji podatak od tome u Workshop-u, ne znam napamet, za svaki auto je individualno(u zavisnosti od dimenzija gume, tezine auta, mase napred i pozadi..), ali kome je napred motor normalno je da su gume malo spustene, a to ne znaci da treba da se dopumpaju.

        Comment

        • Kanarinac
          CBC Senator XXL
          • 08.10.2004
          • 2870
          • BG,Weedikovac

          #5
          Idi do vulkanizera nek potopi te gume u vodu da vidi dal pushtaju i neka ti preventivno namazhe onu zhivu gumu,lepak onaj i to je to da budehs miran.

          I love my

          Comment

          • milan_g1
            CBC Senator XXL
            • 07.02.2007
            • 863
            • Karaburma

            #6
            Mojoj devojci odjednom ispustila prednja guma, skroz! I pre je malo popustala pa je njen brat svaki put na pumpi proveravao i gumu. Komsija napumpao, ona otisla na posao i ja u toku dana resim da odem kod vulkanizera, odemo njen burazer i ja kod mene, skinemo tocak i mojim kolima odemo do vulkanizera, on potopi gumu i trazi, trazi i nigde ne pusta, nema sanse, covek se slatko ismejao a od tada guma nije mrdnula! I kako to da se objasni

            malo off: imao sam i jedan televizor koji se stalno gasio, odneli smo ga kod majstora i covek nije znao sta da radi jer je tv radio savrseno, vratili ga kuci i od tada radi bez greske!
            "Nema leka. U stvari, treba ili prestati piti ili ne prestajati s pićem. Kad prekršite jedno od ta dva pravila, imate problem"

            Comment

            • sw.brick
              CBC Senator XXL
              • 09.10.2004
              • 8141
              • Beograd, barajevo-zemun
              • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

              #7
              1. normalna prirodna pojava.
              molekuli vazduha beže iz gume oko 30% brže od molekula azota.
              piše u svakom uputstvu za upotrebu auta da najkasnije na 7 dana (jednom nedeljno eksplicitno navode) se gume proveravaju i dopumpavaju.

              osim samih guma, vazduh ispuštaju alu felne kada se sasuši/ otpadne/ izgrebe zaptivni premaz.
              kod ?eli?nih felni taj efekat curenja je znatno manje izražen.

              tre?i element u vezi sa vazduhom je sam ventil. i tu nastaje ispuštanje, a a kod tubeless sistema kakav je uglavnom danas savetuje se sa svakim otvaranjem to?ka, tj zamenom gume (skidanjem, stavljanjem) da se promeni i ventil.
              ventil traje u proseku 6-8 godina, nekada i duže što zavisi od kvaliteta ventila u prvoj fabri?koj ugradnji i koli?ine vremena koje je to?ak/ ventil zajendo proveli ozloženi Suncu i UV zra?enju.


              uglavnom, normalan pojava je da se gume dopumpavaju.

              2. pritisak i opti?ki izgled na oko nemaju striktnu vezu.
              stoga se i ne može proveravati napumpanost gume gledanjem ve? isklju?ivo baždarenim manometrom i isklju?ivo u hladnom stanju.

              izgled gume zavisi od same njene konstrukcije, vrste i broja slojeva, ugla pod kojim su slojevi složeni, tvrdo?e/ meko?e nose?ih bokova, i drugih faktora.
              da li je motor pozadi ili napred ne uti?e mnogo s obzirom da je ve?ina automobila male mase u odnosu na nosivost guma. još uvek su retki automobili sa 2,000kg prazni, odnosno 500kg po gumi a nosivost guma je obi?no u opsegu 475-560kg po jednoj gumi.

              dakle, za aute lakše od nekih 1,600kg ne može se po osnovu izgleda odrediti optere?enje odnosno potrebni pritisak u gumi.

              manometar je najbolji saveznik za održavanje guma i njihov dugi radni vek.

              najbrže stareenje/ trošenje gume je upravo zbog preniskog pritiska, a prenizak pritisak je uzrok broj 1 svih havarija vezanih za gumu.

              zimske i letnje gume na istom pritisku imaju druga?iji izgled na oko, izmedju ostalih razlika ta je vidljiva lako.

              takodje
              volvo
              945 SE turbo lpg
              344 GL lpg

              Comment

              • shadow
                CBC Senator XXL
                • 23.09.2005
                • 555
                • Beograd

                #8
                E upravo ista prica kao sto je mkvb ispricao. Bio sam do vulkanizera, potapao, trazio, trazio...ma jok ne pusta nigde...vratim na auto i evo i dalje drzi...

                To mi nije resenje, desice se da mi hitno treba auto, i zatecicu izduvane gume.

                A nije mi niko izduvao, sve se desilo u mom dvoristu, sa zakljucanom kapijom, 2 psa i kod jedne gume je toliko skucen prostor da ne moze da joj pridje.
                My crew is all fired up
                Y'all better just wise up

                Comment

                • sw.brick
                  CBC Senator XXL
                  • 09.10.2004
                  • 8141
                  • Beograd, barajevo-zemun
                  • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

                  #9
                  ventil postao porozan ?
                  ne vidi se golim okom, ne vidi se potapanjem u vodu, a sa promenom temperature "radi" tj širi se i skuplja mehani?ki.

                  takodje može da se dogodi i da se malo odvrnuo uložak ventila, i ne zaptiva više metal na metal idealno, pa tu curi.
                  skini kapicu sa ventila, ako je ima, ravnim šrafcigerom veli?ine broj 2 ili kod vulkanizera onim njegovim specijalnim baš za ventil, izvadi uložak, obriši krpom, produvaj ležište u to?ku, vrati i stegni. napumpaš gumu.
                  možeš i da namažeš sa malo masti pre uvrtanja.

                  pratiš stanje da li ima promena.

                  ako je stanej felne, ventila, i same gume tip top stanje napumpanosti može da potraje i po 5-6 meseci bez gubitka pritiska ve?eg od 0,10bara svedeno na istu temperaturu.

                  iz mog iskustva prose?no guma treba da se dopumpava na svakih oko 3 meseca.

                  kada je guma, tj ceo sklop to?ak, ventil i guma u jako lošem stanju pred raspadanje onda dopumpavanje treba na svakih 5-10 dana.


                  jedno od rešenja za sitne nevidljive pukotine a koje je jeftino i efikasno je da se ispusti guma na oko 1/3 vazduha, da onako legne ali ne baš totalno prazna.
                  guma se napuni sprejem za leljenje iz bo?ice, one za reparaciju, u obliku pene koji sam naduva gumu do jedne mere.
                  obriše se ventil, stavi kapica i odmah ali bukvalno odmah istog trena krene u vužnju od 10-20 minuta umerenom brzinom.

                  posle 5km se stane, i dopuni vazduhom do ptorebnog pritiska.

                  svaka pa i najmanja nevidljiva prskotina, rupica, bil šta bi?e ovim postupkom zaptivena pošto pena "curi" napolje traže?i izlaz (usled razilke pritisaka unutra i van gume) kroz ista mesta gde curi i vazduh.

                  tokom tog curenja se suši i pretvara u zaptivnu masu pa dalje spre?ava curenje vazduha.

                  metod provereno funkiconiše ali nije trajan.
                  obi?no ako je guma trula hemijski usled starosti/ UV zra?enja nastane nova prskotina u blizini zaptivenog mesta pa krene tu nanovo da "curi".

                  itd.

                  to sve ako je u gumi kao takvoj problem, ili ponekad i u ventilu.

                  ako je sam to?ak, tj njegov materijal ošte?ene/ potrošen to ne pomaže i jedini lek je zamena to?ka kao takvog.

                  najve?i zez je na?i gde ta?no pušta, kasnija sanacija je prosta zamenom odgovaraju?eg uzro?nika.

                  za metod sa sprejem nije potreban vulkanizer, mislim da sprej ne košta više od 10tak evra a jedna bo?ica je dovoljna za jednu gumu.

                  kada se radi sa sprejem koristiti rukavice, ili odmah isprati ruke u vodi.
                  prili?no je lepljivo
                  volvo
                  945 SE turbo lpg
                  344 GL lpg

                  Comment

                  • Zloca
                    CBC Senator XXL
                    • 21.12.2005
                    • 510
                    • Novi Sad
                    • Astra bertone turbo

                    #10
                    Tja, to sam sprejem (10 eur) i nije toliko jeftino resenje ako se uzme u obzir da prosecna nova guma kosta 50-tak eur, pa i nize za manje profile, narocito sto nije trajno resenje.
                    MESTO ZA VASU REKLAMU!

                    Za samo 1000 din mesecno! :-)

                    Comment

                    • Nenad
                      CBC Senator XXL
                      • 06.01.2005
                      • 1364
                      • BBgd/Mow

                      #11
                      1) Moze.Takodje moze da se desi da ti je usla neka "prljavshtina" izmedju felne i gume pa je posle pranja ili u toku voznje ispala i sada guma normalno drzi.
                      2)Ako kola stoje na ravnom sa sva 4 tocka onda na oko treba sve gume da izgledaju isto. Sto se tice "prepumpanog", dok si ti dosao do vulkanizera/pumpe, vazduh u gumama se zagrejao i pritisak se povecao. Ako hoces da znas koliki je stvarno pritisak u gumi meri ga kada je guma hladna, tj. pre voznje.
                      Boost or bust...

                      Comment

                      • marinac
                        CBC Senator
                        • 13.03.2006
                        • 277
                        • Beograd
                        • Alfa 156 JTS

                        #12
                        Meni je tako guma polako ispustala otprilike nedeljno oko 0.2 - 0.3 bara. Nakon skidanja gume sa felne i ponovnog stavljanja to se resilo. Vulkanizer kaze da hoce lepak na felni da popusti ako je losija guma ili felna. To za azot mi nije bas jasno posto azot cini oko 80% vazduha. Tako da nema sanse da guma pusta 30% vise vazduha od azota.

                        Comment

                        • sw.brick
                          CBC Senator XXL
                          • 09.10.2004
                          • 8141
                          • Beograd, barajevo-zemun
                          • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

                          #13
                          To za azot mi nije bas jasno posto azot cini oko 80% vazduha. Tako da nema sanse da guma pusta 30% vise vazduha od azota
                          evo da probam još jednom.
                          guma pušta brže kiseonik, oko 30% ve?om brzinom, nego azot kroz istu strukturu materijala/ pore.
                          izlazi i azot iz gume, samo nešto sporije usled glomaznijeg molekula.

                          posle prvog pumpanja nove gume imaš 78-21% odnos azot -kiseonik.

                          kada guma malo ispusti, pa je malo naduvaš ubacuješ opet 78-21% mešavinu azot-kiseonik ali sada manje zapremine (samo ono što nedostaje).

                          posle nekoliko ciklusa poraste udeo azota i guma sve sporije po?inje da ispušta.

                          teoretski, posle nekoliko iteracija mešavina i tom malom ograni?enom i zatvorenom prostoru unutar gume promeni odnos na ugrubo 90% azota i ostalo kiseonik+ drugo.

                          takodje, onaj azot koji se prodaje nije ?ist, tj 100% po pravilu.

                          da bi se dobio ?ist azot potreban je kriogeni postupak, zamrzavanje gasova do te?ne faze i onda odvajanje te?nosti.
                          a to je prili?no skupa rabota, ne može da se radi baš svuda i baš svako da rukuje tom opremom, i potroši se pri tome podosta energije.

                          tako da, onaj prodavani "azot" je vrlo sli?an onome što je ve? u gumama, manje više.
                          to je što se ti?e tehnike, u marketing ne bih trenutno zalazio.
                          volvo
                          945 SE turbo lpg
                          344 GL lpg

                          Comment

                          • prolupator
                            CBC Senator XXL
                            • 02.09.2005
                            • 3968
                            • Zemun

                            #14
                            Najbolje je da se popnete negde visoko i naduvate gume cistim planinskim vazduhom. Na tim visinama i kiseonik je krupniji pa teze izlazi iz gume a azota ima i za bacanje
                            OPEL KLUB SRBIJA - http://www.opelclub.rs - dođi, vidi ...

                            prolupator.mojblog.rs

                            Comment

                            • sw.brick
                              CBC Senator XXL
                              • 09.10.2004
                              • 8141
                              • Beograd, barajevo-zemun
                              • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

                              #15
                              pa da, a preostali višak spakujete u kesicu i date oglas za prodaju najnovijeg magi?nog izuma koji štedi do 49% goriva...aitp postane lagan pa jedva dodiruje neravni kolovoz...


                              volvo
                              945 SE turbo lpg
                              344 GL lpg

                              Comment

                              Working...
                              X