Pitam se pitam...

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • neshaoct
    Banovan
    • 18.08.2007
    • 1754
    • Beograd, Rakovica

    #16
    ...Investicioni fondovi pre svega zele da kasnije preprodaju firmu, naravno po vecoj ceni od one po kojoj su kupili...
    To obicno urade tako sto oslobode firmu viska radnika
    [ sto je u Zastavi vec uradjeno, narocito posle skorasnjeg gasenja ZZO-a ], uvedu bolju organizaciju, malo '' nasminkaju fabriku ''...podele je na vise delova i eventualno onda prodaju pojedinacno...Tesko da ce to moci sa Zastavom da urade, jer moraju bas dooosta da uloze da bi bila atraktivna, ali im se to nece vratiti kroz prodajnu cenu...
    Ako je kupi neki proizvodjac automobila, i on ce uloziti dosta para...i njemu se te pare ne bi vratile ako bi je preprodao...ali zato on racuna da ce te pare vratiti od novog proizvoda te fabrike...
    Investicioni fondovi nisu zainteresovani za pokretanje proizvodnje [ i zarade koju ce tako ostvariti ]...oni ciljaju na zaradu prilikom preprodaje...

    Comment

    • sw.brick
      CBC Senator XXL
      • 09.10.2004
      • 8141
      • Beograd, barajevo-zemun
      • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

      #17
      ...celu tu novu liniju za montazu Punta, Zastava je sama kupila...
      Cak ni drzava nije htela da joj da tih oko 13 miliona evra
      koliko je to provereno...?

      Zastavi je drzava poklonila 30 miliona evra, okvrino, da vrati raniji dug Fiatu, sto je bio preduslov ikakve price o montazi Punta.

      dakle, drzava a ne Zastava.

      drzava je poklonila Zastavi oko 80 miliona evra za plate i operativne troskove, jer bez toga Zastava nije bila u stanju da bukvalno ista radi, napravi, funkcionise.

      drzava je Zastavi oprostila poreze za blizu 20 godina, sto je opet u milionima evra...


      takva firma, Zastava, bez prebijene pare, tesko da je mogla u inostranstvu bilo sta da kupi na lepe oci.
      neko je morao da polozi debelu garanciju, a to je opet bila drzava.

      uostalom Zastava ne postoji van drzave, to jeste drzavna firma.

      tako da ja debelo sumnjam da je Zastava kao pravno lice koje je u dugovima, fakticki bankrot a formalno jos u zivotu, ista sama kupila iz razloga sto nije bila u stanju da namiri poverioce, prethodne kreditore.

      opet, sve i da jeste kupila/ dobila/ nebitno i celu novu fabriku pitanje je sta sa time.
      firmu ne cine masine, zgrade i pare vec ljudi, sposobnost ljudi da na trzistu prodaju svoja znanja, vestine, mogucnosti nekom kupcu kome to treba.

      Zastava nema kupaca za svoje proizvode, i to je najveci problem koji niti danas nije resen, znaci temelj je sumnjiv a krecimo fasadu.

      sve i da se pojavi neko da kupi ili dobije na poklon (kao sto je bilo sa Dacijom) nista od dosadasnjeg programa ne zadovoljava aktuelne zahteve trzista. slobodnog trzista bez carine i administrativnih barijera.

      danas fabrika koja bi se bavila proizvodnjom automobila pocinje sa ciframa reda 300-400.000 komada godisnje -prodaje-.
      ne proizvodnje, vec prodaje na trzistu.

      sve ispod toga je gotovo neisplativo u danasnjem okruzenju.

      ja ne mogu da zamislim situaciju da Zastava toliko proizvede, sve i da para bukvalno ima koliko pozeli.
      volvo
      945 SE turbo lpg
      344 GL lpg

      Comment

      • HotDog
        CBC Senator XXL
        • 06.05.2005
        • 965
        • BSG 75 (011)

        #18
        najbolje da se spoje sa Crvenom Zastavom i pravi njihov hardver, on je makar uvek bio na ceni =]

        Comment

        • neshaoct
          Banovan
          • 18.08.2007
          • 1754
          • Beograd, Rakovica

          #19
          ..brick, verovatno se secas kako je Zastava stalno odlagala pocetak sklapanja Punta, a to je bilo bas zato sto nisu imali dovoljno para...
          Subvencije koje drzava daje Zastavi se zaista mere u desetinama miliona evra godisnje [ narocito dok je postojao ZZO ], ali je to za finansiranje Zastavinog [ za Yuga ] proizvodnog programa...zato nov Yugo i kosta oko 4000-4500 evra...bez tih subvencija kostao bi preko 6000, i tek onda ne bi mogao da se prodaje...
          Drzava im nije dala pare za tu liniju, bas zato sto im daje za sve ostalo...Tadasnji ministar za privredu [ Bubalo ], a i Dinkic su davali takve izjave....cak i kada je linija montirana, i prva tura radnika bila u Italiji na obuci za rad na njoj, neki od direktora u Zastavi se hvalio na TV-u kako su sami kupili tu liniju [ prodajom dela nepotrebne imovine, i zarade od prodaje vec uvezenih Punta ].... Ima to i logike, jer od prodaje Yuga i subvencija drzave mogu da prezive...a zarada od Punta je isla bas za tu liniju...
          Drzava je oprastala poreze i drugim gubitasima, Zastava je bila samo jedan od njih...
          Dug prema Fiatu je regulisan tako sto je veci deo Fiat oprostio, a ostatak je reprogramiran...Tek tada je Fiat bio spreman da udje u posao sa sklapanjem Punta...
          Ma, nek' je kupi bilo ko...i neka pocne da pravi normalne automobile...i bice posla i za Zastavu, ali i za kooperante...

          Comment

          • sw.brick
            CBC Senator XXL
            • 09.10.2004
            • 8141
            • Beograd, barajevo-zemun
            • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

            #20
            Drzava je oprastala poreze i drugim gubitasima, Zastava je bila samo jedan od njih...
            nazalost.
            kao i gore navedeno poklanjane su pare od poreskog dzepa a onda se nadje neko, bilo ministri koji isto zive od poreskih para, bilo direktori Zastave da samohvale kako su toboze nesto sami platili.
            nisu, sve je placeno u isti bunar bez dna, i proizvodna linija, i ZZO, i plate, i struja i voda ...bukvalno sve jer je Zastava totalna bankrot firma bez ikakve imovine.
            u dugovima koji visestruko premasuju zatecenu imovinu.
            ovo je sve godinama pricano iz same Zastave, i nesto se ne secam da je iko ikada naveo da je Zastava makar jednu godinu poslovanja zavrsila profitabilno.

            mozda je samo lepse prikazati bajku, Fiat nista nije oprostio vec sve prvo naplatio. kapitalizam nije samoupravljanje da se "oprasta" svoj kapital/ imovinu.

            dok ne vidim zavrsni racun javno objavljen sa nezavisnom revizijom, ne verujem ministrima na casnu rec.

            dobro je da se Zastava pokrenula iz sna, samo bojim se da su prespavali par decenija a to izgubljeno vreme se ne moze nadoknaditi.

            i drugi gubitasi, su kao i Zastava zavili narod ove zemlje u crno, i umesto gledanja istini u oci samozamazivali u lakirovki fiktivni status "uspesnih" ali uvek otimanjem iz poreskog dzepa.

            i ovaj sada uvoz Fiata i Opela bez placanja carine ide na teret poreskog dzepa. budzet drzave se nije umanjio za iznos nedostajuce uplacene carine, naprotiv otima se od svih da bi se nadoknadio taj manjak jedne privilegovane firme i grupe. jedna vrsta diskriminacije, nedopustiv metod

            ajde da je to do 6 meseci, ali evo vec je druga godina bez naznaka dokle ce trajati..
            volvo
            945 SE turbo lpg
            344 GL lpg

            Comment

            • neshaoct
              Banovan
              • 18.08.2007
              • 1754
              • Beograd, Rakovica

              #21
              ..trajace valjda sve dok sami ne budu mogli da sklope dovoljan broj komada...
              U stanju u kakvom je bila Zastava, dalje se nije moglo...niko to ne bi mogao dalje odrzavati...
              Sada nesto bar pokusavaju, ali cak i da im se planovi ostvare sa 100 %, opet je to veoma mala kolicina sklopljenih komada, da bi od toga ziveli...
              Uostalom, na toj liniji radi svega oko 300 ljudi...vise ne treba....
              Svi ostali i dalje prave Yuga...a, njega kao planiraju da prestanu da prave od 2010. godine...do tada ce imati Punta, Astru, zeleli bi i jos neku licencu...i da od toga zive...
              Mada, sve je to uzalud ako ozbiljne pare ne udju u te hale...ako se ne proda nekome ko ima interes da tu ulozi...Nema tu Zastava sta da bira...ko god je bude hteo, odmah na prodaju...

              Comment

              • markofpi
                CBC Senator XXL
                • 27.07.2006
                • 1552
                • Bezanijska Kosa

                #22
                a inace dacia je bila u mnogo gorem stanju nego zastava sad kad ju je uzeo renault i ulozio blize milijardu evra...
                E ovako nesto zastavi treba, da napravi jeftin automobil, solidnog kvaliteta i sve ti pod budnim okom nekog poznatog evropskog proizvodjaca!

                Mene je interesovalo da li ce novi Opelovi modeli biti jeftiniji u slucaju da GM kupi Zastavu, znaci oni modeli koji se nece sklapati/proizvoditi u Zastavi!??

                Comment

                • sw.brick
                  CBC Senator XXL
                  • 09.10.2004
                  • 8141
                  • Beograd, barajevo-zemun
                  • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

                  #23
                  da samo Dacia ne proizvodi automobile, ne postoji.
                  proizvodi Reno na temeljiima geografski nekada postojece gradjevine zvana fabrika Dacia.

                  problem sa Zastavom i jeste u tome sto se ne zeli prihvatiti neminovnost da ne mogu postojati kao zasebna globalna firma sa proizvodnjom 5.000, 15,000 ili 66.000 komada godisnje.

                  Zastava danas ne moze opstati, kao sto nije Dacia, nije Skoda, nije Seat, nije Lalcia, nije Rover, nije Citroen, itd itd....


                  danas su grupe, konglomerati koji medjusobno razmenjuju motore, sasije, podsklopove, rade u simbiozi interesa.
                  volvo
                  945 SE turbo lpg
                  344 GL lpg

                  Comment

                  • Rocky Balboa
                    CBC Veteran
                    • 11.06.2007
                    • 165
                    • Novi Beograd, BKII

                    #24
                    Pa Opel je deo GM znaci da ima nesto u tome.
                    ________________________________________

                    Comment

                    • djukic
                      CBC Senator XXL
                      • 27.03.2005
                      • 2526
                      • Beograd

                      #25
                      13 miliona Eura za liniju za lepljenje bedzeva??? Stvarno neverujem?
                      Punto se jos koliko znam uvozi kompletan i onda cike u zastavi zalepe logo s prednje strane i logo sa zadnje jelte strane?
                      Tako je i sa Astrom.
                      Prevarantska fora koja bi u svakoj normalnoj zemlji bila tretirana kao nelojalna konkurencija!!!
                      https://t.me/pump_upp

                      Comment

                      • icatenej
                        CBC Član
                        • 07.11.2006
                        • 26
                        • Beograd

                        #26
                        Ha ha... a "robotizovana" linija koja je kompatibilna sa svakim modelom automobila i na kojoj mogu da se "proizvode" i Punto i Astra??? I slike iz novina i reportaze na TV-u? Sta cemo sa tim. Ja cvrsto verujem da je sve to istina i da ce u junu poceti da se proizvodi Punto u Zastavi!.... ... Sta? - jun je prosao? Ma nema veze... kasnjenja su ocekivana kao i u svakom poslu...

                        ...i tako...
                        Opel Astra H 1.7CDTI
                        Dacia Logan 1.4

                        Comment

                        • sove
                          CBC Član
                          • 02.09.2007
                          • 23
                          • KG city

                          #27
                          Originally posted by djukic
                          13 miliona Eura za liniju za lepljenje bedzeva??? Stvarno neverujem?
                          Punto se jos koliko znam uvozi kompletan i onda cike u zastavi zalepe logo s prednje strane i logo sa zadnje jelte strane?
                          Tako je i sa Astrom.
                          Prevarantska fora koja bi u svakoj normalnoj zemlji bila tretirana kao nelojalna konkurencija!!!
                          Zastava 10 stize u lotovima(rasklopljena) a montira se u Kragujevcu.Jeste da rade 20-30 desetki dnevno ali se ipak rade.Ili ovo ipak nisam trebao da napisem da bi ljudi i dalje mislili da stize iz Italije gotov i da ga "smrdljivi" zabar bolje montira od naseg bata Rajka?

                          Edit:Kad sam vec tu da napisem jednu zanimljivost u vezi montaze Z10:
                          Danas je neki baja from Germany dosao da obidje lakirnicu i pogodite sa mu se desilo?Neki lik mu digao mob.Posle su bili masovni pretresi i muskih i zenskih radnika.Telefon nije nadjen.Objasnjenje nadleznih:ma lik i onako ima 4 moba kod sebe.Mora da ovaj jedan nije ni poneo.

                          Comment

                          • djukic
                            CBC Senator XXL
                            • 27.03.2005
                            • 2526
                            • Beograd

                            #28
                            Pa ja i kazem da se sklapa kod nas. Dodje fiat u celofanu, dodje Rajko, skine celofan, zalepi prednji znak, zalepi zadnji znak. Onda Slavko preuzima i na volanu zalepi znak i to je to. Ostalih 300 ljudi stoje okolo i paze da se Rajko nenapije pre nego sto zalepi znak. Slavko je odavno ostavio alkohol posle neslavne epizode s vratima Floride.

                            P.S. Fijati dolaze iz poljske, italiju nisu nikad ni videli (ovi puntici).
                            https://t.me/pump_upp

                            Comment

                            • Marko001
                              CBC Senator XXL
                              • 09.09.2006
                              • 1070
                              • Belgrade

                              #29
                              pa skoljka se pravi tj. kompletno spaja u zastavi...

                              Comment

                              • sri98
                                Admin od Trpeze
                                • 24.10.2004
                                • 7262
                                • Republic of Konjarnik
                                • Toyota Corolla E 210

                                #30
                                Originally posted by djukic
                                Pa ja i kazem da se sklapa kod nas. Dodje fiat u celofanu, dodje Rajko, skine celofan, zalepi prednji znak, zalepi zadnji znak. Onda Slavko preuzima i na volanu zalepi znak i to je to. Ostalih 300 ljudi stoje okolo i paze da se Rajko nenapije pre nego sto zalepi znak. Slavko je odavno ostavio alkohol posle neslavne epizode s vratima Floride.
                                A uskoro po novim imenima - Zastava Sljiva i Zastava Kajsija.
                                Kids in the back seat cause accidents, accidents in the back seat cause kids.

                                Comment

                                Working...
                                X