Video sam u jednom od postova da ste pominjali "Boldwin Motion" '69 Camaro-e kao i XV-ove Mopare. Posto sam veliki ljubitelj "pro touring-a", i "resto-moda", interesuje me ima li ovde jos koga kome se svidja ovakav stil "friziranja" (ako mogu tako da se izrazim) muscle cars-a? Po meni to je prava stvar. Muscle cars su uvek bili kraljevi na 400 metara, medjutim zbog tezine, i zastarelog vesanja i tehnologije guma, na handling department-u su bili dosta slabiji. Pro-touring je nacin da se i to prevazidje. '69 Camaro sa McPhersonovim oslanjanjem, BfGoodrich G-force 265/30R19 pneumaticima, 14 inca Baerovim diskovima i 18 inca alu-felnama, i Camaro se prosto se lepi za stazu.
Naravno, ovo su samo najosnovniji primeri. EFI prilicno smanjuje potrosnju, kod big block-a, a T56 6-stepena transmisija, uz 2.97 gear ratio, omogucava stvarno zestoke top-speed performance. Sto se tice aerodinamike, mislim da spustanje prednjih amortizera, i stavljanje spojlera napred ne kvari originalni dizajn, a dosta doprinosi na aero planu - odnosno sigurnosti, cak i daje agresivniju stancu.
Pro touring je postao zestoko popularan u zadnjih desetak godina, pogotovo od kad su cene originalno restauriranih modela otisle u nebo. I dok za neki od full resto muscle cars-a mora da se izdvoji i do 500.000$, pa cak i vise, za 10 puta manju svotu moze da se ima '69 camaro sa modifikovanim LS1, EFI-jem i 500 konja.
Pro touring je krenuo jos od '89 kad je R.J. Gottlieb sa svojim zetoko modifikovanim '69 Camarom oborio rekord na Silver State Classicu, vozeci preko 220mph (360kmh)
, a danas ima takvih genijalaca poput Steve Strope-a, ili Bob Johnson-a, koji su definisali stil.
Mislim, kad smo vec kraljevi na 400m, zasto ne pokazati Evropskim "egzotiicima" na top speed challenge-u, i tunerima u autocross-u, ili driftu? Da, first-gen Camaro/Firebird sa najnovijim oslanjanjem ima lateral-g ispod 1, negde oko 0.96, sto je fenomenalno sa automobil te tezine. (Detroit speed & Enginering i Year One obezbejuju sve potrebno)
U svakom slucaju, pro touring pretvara classic muscle car u ultimativni muscle car, cije performance mogu da se mere sa onim kod Enza, ili Zonde. Naravno, koliko para toliko i muzike, a oni koji imaju dubok dzep, ovo im je svakako ostvarljivo.
Ako je ko zainteresovan moze pogledati neke od linkova koje sam dao, ima zaista prelepih automobila:
www.lateral-g.net
www.popularhotrodding.com
www.uniqueperformance.com
a za informacije, ovde mozete saznati bukvalno sve i svasta:
www.pro-touring.com/forum
Za kraj, da kazem da je stvarno super sto i u Srbiji ima muscle car fanova i da treba da sto vise upoznamo nase ljude sa najboljim sportskim automobilima ikad napravljenim. Ziveli!


Pro touring je postao zestoko popularan u zadnjih desetak godina, pogotovo od kad su cene originalno restauriranih modela otisle u nebo. I dok za neki od full resto muscle cars-a mora da se izdvoji i do 500.000$, pa cak i vise, za 10 puta manju svotu moze da se ima '69 camaro sa modifikovanim LS1, EFI-jem i 500 konja.


Mislim, kad smo vec kraljevi na 400m, zasto ne pokazati Evropskim "egzotiicima" na top speed challenge-u, i tunerima u autocross-u, ili driftu? Da, first-gen Camaro/Firebird sa najnovijim oslanjanjem ima lateral-g ispod 1, negde oko 0.96, sto je fenomenalno sa automobil te tezine. (Detroit speed & Enginering i Year One obezbejuju sve potrebno)
U svakom slucaju, pro touring pretvara classic muscle car u ultimativni muscle car, cije performance mogu da se mere sa onim kod Enza, ili Zonde. Naravno, koliko para toliko i muzike, a oni koji imaju dubok dzep, ovo im je svakako ostvarljivo.
Ako je ko zainteresovan moze pogledati neke od linkova koje sam dao, ima zaista prelepih automobila:
www.lateral-g.net
www.popularhotrodding.com
www.uniqueperformance.com
a za informacije, ovde mozete saznati bukvalno sve i svasta:
www.pro-touring.com/forum
Za kraj, da kazem da je stvarno super sto i u Srbiji ima muscle car fanova i da treba da sto vise upoznamo nase ljude sa najboljim sportskim automobilima ikad napravljenim. Ziveli!

Comment