Marže prodavaca i uvoznika...

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • srle1
    CBC Senator XXL
    • 08.02.2005
    • 320
    • Beograd

    Marže prodavaca i uvoznika...

    ...Nagradno pitanje...

    Koliki je iznos fakture kada Porsche SCG plaća Porsche-u Austrija Porsche 911 kome je maloprodajna cena oko 84.000 eur...?

    ...






    oko 33.000 eur..!!



    A šta mislite koliko košta Golf 5...? ( približno 20.000 mp cena)

    ... oko 9.000 eur

    cifre 100% tačne...

    Iskreno nisam očekivao da budu toliko niske...
    Ko leti vredi, ko ne leti ne vredi!
  • sw.brick
    CBC Senator XXL
    • 09.10.2004
    • 8141
    • Beograd, barajevo-zemun
    • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

    #2
    pretpostavljam da pricas o iznosima sa fakture pri uvozu, tj o carinskoj osnovici.
    da li je zaista toliko i placeno, ili ipak nesto vise para transferisano...hm pa recimo da sam u dilemi ...
    volvo
    945 SE turbo lpg
    344 GL lpg

    Comment

    • prke
      CBC Član
      • 17.03.2006
      • 71
      • munze-konza

      #3
      iskreno,stvarno nisam ocekivao ovoliku razliku
      VWCLUB SRBIJA

      Comment

      • BRABUS
        CBC Senator XXL
        • 15.10.2004
        • 2399
        • London

        #4
        Nemoguce....fabrike automobila daju marze od 13-20. Prodaja automobila sama po sebi je jako neprofitabilan biznis svuda u svetu, retko ostaje cista zarada od vise od 3-5% ukupnih prihoda.

        U pitanju je neka mucka sa carinom.

        Comment

        • Nenad
          CBC Senator XXL
          • 06.01.2005
          • 1364
          • BBgd/Mow

          #5
          Slazhem se sa Brabus-om
          Ako se uzmu u obzir podaci koje fabrike objavljuju (zbog akcionara)
          Neke Matematike&analize kazu da Porshe zaradjuje na svakom autu u proseku oko 10000 Eura(mada neki kazu da je duplo vise).
          Sledeci je BMW sa oko 2500 Eura po autu, Toyota 1690 Eura, itd.
          Podaci iz Januara 2007
          Boost or bust...

          Comment

          • Dren
            CBC Senator XXL
            • 24.08.2005
            • 1068
            • Sarajevo

            #6
            Ne zaboravite da je ono sto fabrika proda zastupniku/uvozniku (nazovimo to veleprodaja), vi ne placate toliko, nego onoliko koliko vam se to zacijeni (maloprodaja izmedju zastupnika i vas), pa na to jos, carina, porez i ostale za*ebancije...

            Ja sam gledao fakture Pezoa zastupniku 2004g., gdje je 307, sa 1.6 benzincem, i osrednjim paketom opreme, Pezou placan cca. 8624 EUR... U prve dvije cifre sam siguran... Na to se placala carina drzavi, pa se zaracunavala zarada, i to na nacin da kazu: Ovaj auto ce kostati 11.000 EUR (iako je carina placena na 8624 EUR, te sa ovakvim laznim obracunom placanja carine uzme kupcu 500 EUR vise...), pa na to dadzbine...

            Pa gledas izracun:

            -Auto = 11000 EUR
            +Carina (16%)= 12760 EUR
            +porez (20%) = 15312 EUR

            1998 godine smo u BiH bili u pregovorima za pocetak Skoda Octavia Cupa (u Srbiji se vozio), samo smo mi htjeli 1.8 motore, 20v, sa 125 KS... Ideja je bila da se od Skode uzmu auta koja ne mogu u prodaju, jer imaju neku gresku u kvalitetu, kao lak, farba, vrata, i sl., i koja inace idu dilerima za npr. probne voznje i slicno... Prica je bila da ce se to njima (jer bi se radilo o reklamnom kupu Skode) plati samo po cijeni proizvodnje automobila, a ne cijeni sa njihovom zaradom, te bi se na to dodala samo jos trkacka-sigurnosna oprema, koja bi se radila u polu-fabrickom okruzenju, tj. kod nekog od privatnika u kojeg oni imaju povjerenja. Radilo se o cijeni od oko 8400 DM po autu (nama saopstena cijena proizvodnje, vjerovatno bez fabrickih sjedista), na koju bi islo jos oko 4000-4500 DM pripreme za trke... Od kupa nikad nije bilo nista, jer se ocito "neki" nisu "nasli" u svemu tome, ali to je za drugi temu. Samo da naglasim, da je u isto vrijeme u Srbiji i Hrvatskoj zamalo izbio ustanak izmedju trkaca i saveza, jer je Felicia kup u HR kostao po automobilu oko 17.000 DM, a aute koji su imali 80-ak KS... U Srbiji su vozene Octavie 1.6, i njihove cijene po kojim su nabavljali ne znam, ali znam da su htjeli nekoga streljati kada su culi kakvu ponudu mi imamo od Skode... E sad, ko je tacno njih "opalio po usima" i koliko je prica za drugu temu, ali bih je ja volio saznati...

            E sada, ako je to tacno, onda vam je sve jasno...

            Mada to i nije tako jednostavno, cijena proizvodnje jednog komada je jedna prica, a cijena projekta pravljanja auta od ideje do masovne proizvodnje je druga stvar... Pa se onda desi da npr. Toyoti treba da prodaju npr. 654.987 kom. Aurisa samo da dodju na 0 (nulu), tj. da vrate ulozene pare u taj projekt, a ono preko toga je zarada... Naravno ovu cifru sam lupio, ali ne mislite valjda da zaista po autu u BMW-u zarade samo 2500 EUR ? Pa koliko bi im sa tolikim tempom povratom trebalo prodati auta samo da se izvade "iz cigana"...???

            Comment

            • srle1
              CBC Senator XXL
              • 08.02.2005
              • 320
              • Beograd

              #7
              U svakom slučaju zarade su MASNE...

              Iskreno rečeno meni je bilo čudno da se od 10% marže prodavac finansira...

              U svakom slučaju brojke su jasne... marža je bar 50%...

              Šta mislite odakle se finansiraju onakvi prodajni saloni...
              Ko leti vredi, ko ne leti ne vredi!

              Comment

              • nijebitno
                CBC Senator XXL
                • 14.03.2006
                • 629
                • Modrica

                #8
                Ja inace u zadnje vrijeme zastupam tezu da ekonomiju i pravo treba prepustiti inzinjerima
                Mi ljudi smo stvarno cudna rasa, rintamo kao konji da bi platili nekoga da nas ubijedi da kupimo skupi proizvod koji je upravo zato i skup
                Difference between man and boys is the price of their toys

                Comment

                • mishkom
                  CBC Senator XXL
                  • 07.08.2007
                  • 591
                  • N/A
                  • N/A

                  #9
                  To je u Srbiji, a kakva je situacija u drugim zemljama? Rumunija, bugarska?, danska(cuo sam da su tamo najjeftiniji novi automobili)

                  Pa ako tako gledamo vise mi se isplati da uvezem nov auto, u konkretnom slucaju G5, ako ima je vec marza ~50%

                  P.S. Upisacu ekonomiju da raskrinkamo lopove

                  Comment

                  • sw.brick
                    CBC Senator XXL
                    • 09.10.2004
                    • 8141
                    • Beograd, barajevo-zemun
                    • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

                    #10
                    Ja inace u zadnje vrijeme zastupam tezu da ekonomiju i pravo treba prepustiti inzinjerima



                    najveca zarada nije sadrzana u ceni novog automobila u salonu.
                    kasnija prodaja delova i odrzavanje je obicno daleko skuplje.

                    isti auto ali sada u rezervnim delovima kosta kao 5-6 komada, tj 500% skuplje.

                    a ovo sa niskim brojkama kao osnovama za carinjenje mozda ima i primesa poreske utaje
                    volvo
                    945 SE turbo lpg
                    344 GL lpg

                    Comment

                    • X9
                      CBC Senator XXL
                      • 28.06.2005
                      • 3179
                      • Wien-Sabac
                      • RX-8 i X-9

                      #11
                      a vi to niste znali do sada ili?
                      podatak za austrijsko trziste..
                      svaki prodavac ili ti diler ima na tu cenu koja stoji na autu mogucnost davanja popusta i do 17%..normalno niko vam to nece reci jer je to skoro kao poslovna tajna..i sve zavisi od kuce do kuce i modela do modela..ali skoro kod svakog auta moze se izvuci oko 9,10 do 12% popusta ili ti ovde takozvanih "procenata"..
                      e sada ako je njihova (dilerova tj. prodavceva) zarada u tih do 17% odbite to od cene auta,pa i sve ostale dazbine i videcete da nismo daleko..
                      ima tu jos fora
                      "I am a rotorhead stuck with pistons for the moment. Its killin me."

                      No ROTOR no MOTOR...

                      Comment

                      • BRABUS
                        CBC Senator XXL
                        • 15.10.2004
                        • 2399
                        • London

                        #12
                        Originally posted by srle1
                        U svakom slučaju zarade su MASNE...
                        Iskreno rečeno meni je bilo čudno da se od 10% marže prodavac finansira...
                        U svakom slučaju brojke su jasne... marža je bar 50%...
                        Šta mislite odakle se finansiraju onakvi prodajni saloni...

                        Zarade prodavaca nisu masne, kao ni zarade automobilskih kompanija. Auto biznis je prilicno neprofitabilan. Posle svih troskova, retko kojoj kompaniji ostaje profit od vise od 3% od ukupnih prihoda. Srecom su brojke ogromne apsolutno gledano.

                        Prodavac se finansira od strane fabrike, tj. njenog finansijskog dela (DaimlerChrylsler Bank, BMW Bank....), tako da recimo uzme kreditnu liniju za automobile koje povuce iz fabrike i na to placa kamatu. Sto sporije auto bude prodat, to ga vise kosta finansiranje...zato se cesto desava da se novi auto proda sa gubitkom, jer bi te njegovo drzanje u salonu kostalo jos vise. Inako, marze su tanke na nova vozila, najvise se uzima na servisima i after-sales. Oko 80% ukupne zarade u auto biznisu dolazi iz servisa i post-prodaje.

                        Prodajne salone uglavnom finansira fabrika, a vlasnik placa kamatu na finansirani iznos.

                        Ako ne verujes, mogu da ti dokazem brojkama kako je neprofitabilan biznis u Evropi (pa i kod nas verovatno), dosta sam se bavio time prosle godine, dok sam radio za jedan investicioni fond, gledali smo da kupujemo auto retailere po Nemackoj.

                        Comment

                        • icatenej
                          CBC Član
                          • 07.11.2006
                          • 26
                          • Beograd

                          #13
                          @brabus

                          Cekaj znaci, s jedne strane imamo zvanicnu fakturu proizvodjaca na kojoj stoji uvozna cena proizvoda i gde pise da proizvod kosta X para, a s druge strane ti tvrdis da maltene niko tu nema zarade??? Pre dve i po godine kada sam kupovao Logana isto sam se "slogirao" kada sam video originalnu fakturu iz Rumunije. Ja sam auto tada platio 8124 EUR a njegova fakturisana cena iz Rumunije je iznosila oko 4.000 EUR (tada se nije placala carina za robu iz Rumunije i ako dodamo 18% PDV-a npr. transportne troskove jos 2% onda pogledaj kolika je cista marza prodavca u Srbiji). Sorry, ali nesto tu meni ne stima... Ili tvrdis da se uvoznici automobila bave privrednim kriminalom, te da dobijaju lazne fakture od proizvodjaca radi smanjenja carinske osnovice. Cisto sumnjam. Mogu da zamislim da je margina zarade samih proizvodjaca dosta niska, cak i negativna u nekim slucajevima ali cisto sumnjam da je tako i za ostatak drustvanceta u lancu do krajnjeg kupca. Iskreno, mislim da sami prodavci tu drpaju velike pare.
                          Opel Astra H 1.7CDTI
                          Dacia Logan 1.4

                          Comment

                          • mishkom
                            CBC Senator XXL
                            • 07.08.2007
                            • 591
                            • N/A
                            • N/A

                            #14
                            A neee verujem bas da je tako. . . Pa koliko ljudi radi u salonima, rascula bi se ta prica samo tako. . .

                            Comment

                            • 206
                              Admin od ispočetka :)
                              • 09.12.2004
                              • 9548
                              • Beograd
                              • 206

                              #15
                              Re: Marže prodavaca i uvoznika...

                              Originally posted by srle1
                              ...Nagradno pitanje...

                              Koliki je iznos fakture kada Porsche SCG plaća Porsche-u Austrija Porsche 911 kome je maloprodajna cena oko 84.000 eur...?

                              ...






                              oko 33.000 eur..!!



                              A šta mislite koliko košta Golf 5...? ( približno 20.000 mp cena)

                              ... oko 9.000 eur

                              cifre 100% tačne...

                              Iskreno nisam očekivao da budu toliko niske...
                              Ne znam ko ti je izvor, ali ili te debelo laze ili je sam apsolutno neinformisan, posto cifre nemaju veze s vezom.

                              Marze su, u zavisnosti od marke i modela automobila, 5-15%, u 99% slucajeva.
                              The difference between men and boys is the price of their toys

                              Comment

                              Working...
                              X