Sta treba znati prilikom kupovine vozila

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • ada
    CBC Senator XXL
    • 04.06.2005
    • 2375
    • Novi Sad
    • Svasta nesto

    Sta treba znati prilikom kupovine vozila

    KUPOVINA POLOVNOG AUTOMOBILA
    NIJE RISKANTNA UKOLIKO POZNAJETE
    OVA PRAVILA


    VAŠ AUTOMOBIL NIJE UKRADEN?
    OTKRIJTE AUTOMOBILE SA TOTALNOM ŠTETOM!
    KAKO JE AUTOMOBIL POPRAVLJEN/OBNOVLJEN?
    ČUVAJTE SE UVEZENIH AUTOMOBILA LOŠIH TEHNIČKIH KVALITETA!
    NAJVEĆE PREVARE VLASNIKA AUTOPIJACA.
    Prijevod sa Českog jezika

    Situacija je zaista nezadovoljavajuća. Suočavamo se sa prilivom uvezenih
    automobila u Republiku Češku od početka devedesetih. Nažalost, ovi automobili su
    često sumnjivog porijekla i u lošem tehničkom stanju.
    U toku registracije ovakvih automobila, nadležna tijela još uvijek ne vrše
    temeljitu provjeru. Sada imamo do 500.000 oštećenih automobila na našim
    cestama koji su prodati građanima koji nisu imali bilo kakve sumnje, i to zajedno
    sa krivotvorenim dokumentima, ili čak sa ‘pravim’ dokumentima koji imaju
    krivotvorene podatke.

    UDRUŽENJE RADI ZA VAS
    Cilj Udruženja je da zaštiti prava vlasnika automobila. Nastojimo spriječiti
    situacije kada se teško oštećena, ukradena ili na bilo koji način nelegalni
    automobili, jeftino/često nude kao klasificirani automobili. Ovakvi automobili
    moraju nestati sa našeg tržišta!
    Mi promoviramo transparentnost u prodaji polovnih automobila, povećanu
    sigurnost na putevima te pomlađivanje češkog voznog parka. Sa našim ulaskom u
    Europsku uniju, posljednje provjere uvezenih automobila su bile otkazane i od tada
    se broj novijih automobila znatno povećao. Međutim, uporedo se povećao i broj
    uvezenih oštećenih, totalno uništenih i ukradenih automobila.
    U ovoj brošuri naći ćete podatke koje trebate znati prije nego kupite uvezen
    polovni automobil. Ukoliko ste već vlasnik jednog takvog automobila, provjerite da
    li ste prevareni.

    GLAVNE MJERE OPREZA
    • POMLAĐIVANJE AUTOMOBILA
    Svaki četvrti automobil u Republici Češkoj je pomlađen!
    Václav K. iz Ostrave:
    Václav je prodao svoj automobil Škodu Feliciju 1997 godine i kupio pouzdaniji i
    noviji automobil. Ponovno je kupio Škodu ali proizvedenu 2000 godine. Međutim,
    provjerivši ovaj automobil u zemlji porijekla, užasnuo se saznanjem da je kupio
    automobil proizveden 1996 godine, i da je prevaren. Datum prve registracije
    automobila uvezenog iz Francuske je promjenjen (''pomlađen'') za četiri godine.
    Kupio je automobil koji je bio stariji i od onog koji je imao ranije.


    IZMJENJENI OSNOVNI IDENTIFIKATORI
    Svaki deseti automobil u Republici Češkoj ima izmjenjene osnovne
    identifikatore!
    Jiří L. iz Praga:
    Prijatelj mu je obećao uvesti jeftinu Octaviu iz Njemačke. Platio je 350,000 Čeških
    kruna za Octaviu staru dvije godine, ali da bi se zaštitio poslije je provjerio
    osnovne identifikatore u firmi Cebie spol.s r.o. Kompanija je otkrila da je
    automobil ukraden u Francuskoj te da je legaliziran prekucavanjem broja šasije.
    Jiří L. sada živi u strahu od gubitka automobila. ''Uvoznik'' kojeg Jiří poznaje kaže
    da je Jiří kupio automobil i da on ne želi imati ništa s tim.


    PROVJERA PORIJEKLA VOZILA
    Svakih 25 minuta u Republici Češkoj se ukrade jedan automobil! Provjerite
    jeste li kupili jednog od njih.
    Pavel V. iz Karlovy Vary
    Pavel V. je imao Opel Omegu uvezenu iz Njemačke. Automobil je provjerio njegov
    prijatelj na granici. Automobil nije bio upisan u bazu podataka o ukradenim
    vozilima u Njemačkoj, tako da je kupovina obavljena. Međutim, prijatelj mu je
    preporučio da automobil provjeri profesionalna kompanija prije nego krene na
    odmor. Pavel V. je učinio kako mu je preporučeno. Automobil sa ovim brojem
    šasije je upisan u bazama podataka o ukradenim vozilima u Italiji. Vlasnik
    automobila Italijan je čekao da se izvrši registracija u inostranstvu i tada je
    prijavio krađu vozila. To je bila jasna prevara osiguranja.

    PROVJERA LEGALNOSTI AUTOMOBILA
    Da li ste kupili automobil sa nevjerovatnim leasing pogodnostima, koji ima
    dugove/potraživanja ili koji je legalno sporan?

    KUPOVINA POLOVNOG AUTOMOBILA NIJE
    RISKANTNA UKOLIKO POZNAJETE OVA PRAVILA

    Bojite li se skrivenih oštećenja i pravnih problema? Mi vam pružamo detaljna
    uputstva kako provjeriti osnovne tehničke i legalne podatke svakog automobila.
    Ukoliko želite biti apsolutno sigurni u porijeklo vozila ili njegovih osnovnih
    identifikatora, provjerite vozilo kod nezavisne profesionalne kompanije.
    Izuzetno je važno provjeriti kako tehničke tako i legalne podatke!

    1. PROVJERA OSNOVNIH IDENTIFIKATORA VOZILA
    Provjerom osnovnih identifikatora saznajte da li kupujete automobil sa
    podacima datim u registracijskom dokumentu i da li zaista kupujete automobil
    naveden u dokumentu.
    Može se desiti da kupite automobil iz inostranstva sa dokumentima koji su
    preuzeti od automobila koji je pretrpio totalnu štetu. U tom slučaju jedini
    identifikator bi mogla biti oštećena pločica sa brojem šasije, dok su preostali
    identifikatori odstranjeni. Odstranjene identifikatore poslije mogu upotrijebiti
    na automobilu ukradenom, na primjer, u Republici Češkoj, a koji je registrovan
    sa dokumentima iz inostranstva. U slučaju kupovine ovakvog automobila, vi
    ustvari kupujete ukradeno vozilo.

    VIN – Identifikacijski broj vozila (broj šasije)
    Najvažniji broj automobila (godina proizvodnje) jeste BROJ ŠASIJE. Taj broj se
    mora slagati sa ostalim informacijama iz registracijskog dokumenta. Broj šasije je
    uglavnom otisnut blizu motora, na primjer, na haubi, na prostoru koji odvaja
    motorni prostor od unutrašnjosti automobila, na podu vozila ili u prostoru
    prtljažnika. Provjerite da li je broj mjenjan, neprofesionalo prekucan ili je na bilo
    koji način oštećena pločica sa brojem šasije.



    TIP MOTORA I BROJ GODINE PROIZVODNJE/FABRIČKI BROJ?
    Ove podatke ćete naći utisnute na bloku
    motora. Uporedite ih sa podacima iz
    registracijskog dokumenta koji obavezno
    mora sadržavati tip motora (odnosi se na
    registracijske dokumente koji su izdati
    poslije 01. jula 2001 godine, a fabrički broj
    je također bilo obavezno navesti u
    registracijskom dokumentu do navedenog
    datuma). Ako ste u mogućnosti, također
    provjerite fabrički broj motora. Budite
    sigurni da na pločicama sa utisnutim
    brojevima nema nikakvih oštećenja, kao i
    da broj motora nije mjenjan. Ukoliko je
    broj motora oštećen, ako je korozirao, ili ako je pločica mijenjana, ne kupujte
    vozilo.



    TIP VOZILA (NALJEPNICA)
    Naljepnicu ćete naći u motornom
    prostoru. Još jednom provjerite sve
    podatke i uporedite ih sa onima na
    registracijskom dokumentu. Ukoliko
    naljepnica nedostaje, oštećena je ili
    nije pričvršćena na pravi način,
    vjerovatnoća da nešto nije u redu sa
    automobilom je veća (upitno porijeklo,
    prethodne nesreće...). Ako naljepnica
    nedostaje, nadležni organ neće
    registrovati takav automobil.




    BROJ ŠASIJE ISPOD VJETROBRANA/ŠOFERŠAJBNE
    Nemaju svi automobili broj šasije ispod
    vjetrobrana/šoferšajbne, ali praksa
    pokazuje da ih je sve više. Mjenjanje i
    krivotvorenje tog broja je jako skupo i
    zahtjevno, ali ako automobil posjeduje
    broj na tom mjestu, budite oprezni i
    svakako ga provjerite.








    PROVJERA PRIBLIŽNO TAČNOG DATUMA PROIZVODNJE
    U slučaju sumnje, tačna godina
    proizvodnje se može pročitati iz kodova
    koji se, na primjer, nalaze na
    prozorima, sigurnosnim pojasevima,
    sjedištima, plastičnim dijelovima,
    agregatima, ABS sistemu, na klimi,
    alternatoru, posudi za vodu, itd.




    PROZORI
    Ukoliko svi prozori imaju iste kodove i
    broj 9 na dnu, kao što je prikazano na
    slici, nema razloga za brigu. Prozori
    automobila su proizvedeni 1999
    godine. Ako jedan, ili više prozora
    imaju drugi kod (na primjer broj 6)
    znači da su ti prozori zamjenjeni. Ali
    zamjena prozora se mogla desiti
    usljed teškog oštećenja automobila ili
    jednostavno zbog pucanja stakla. U
    svakom slučaju fokusirajte se na taj dio vozila, budite sigurni i provjerite ga.



    SIGURNOSNI POJASEVI
    Znakovi koji daju informaciju o datumu
    proizvodnje na sigurnosnim pojasevima
    mogu imati različite forme (od ispisanog
    tačnog datuma proizvodnje do
    jednostavnih kodova u obliku niza
    brojeva), a ispisani su na tekstilnoj
    etiketi, plastičnoj pločici na donjem
    dijelu pojasa gdje je pojas pričvršćen.
    Sami znakovi mogu biti upisani na
    tekstilu ili utisnuti na plastičnoj pločici.




    Tokom profesionalne potvrde autentičnosti identifikatora, utvrđuje se
    sljedeće :
    • provjera autentičnosti (originalnosti) proizvođačevih podataka, uključujući
    provjeru i vidljivih i skrivenih identifikatora vozila - VID i SID
    • utvrditi da li je došlo do ilegalnih promjena identifikatora ili nekih drugih
    akcija koje bi dovele do novog identiteta automobila
    • vrše se precizna mjerenja i detaljno fotografisanje vozila pomoću najnovije
    digitalne tehnologije
    • provjeriti da li podaci upisani u dokumentima vozila (registracijski
    dokument, registracijski dokument iz inostranstva) odgovaraju podacima na
    samom vozilu
    • analziranje izvršenog mjerenja i provjera dobivenih rezultata, određujući
    tako krajnju kategoriju provjere identifikatora



    Osnovne metode profesionalne provjere identifikatora:
    1. Administrativna provjera vozila
    • Utvrđivanje autentičnosti dokumenata vozila – registracijski dokumenti
    • Utvrđivanje tačnosti podataka upisanih u dokumentima vozila
    • Tumačenje broja šasije kako bi provjerili da li odgovara vozilu na kojem se
    nalazi
    • Provjera u bazi podataka brojeva šasije – utvrditi da li je automobil sa tim
    brojem šasije ikada proizveden
    VIN (Vehicle Identification Number)


    2. Provjera debljine laka/boje karoserije
    • Mjereći debljinu laka,
    odnosno boje, provjeravajući
    tehnologiju nanošenja iste,
    pronalazimo nedostatke na
    površini koji mogu otkriti
    tragove popravaka skrivenih
    ispod laka karoserije
    • Također, detaljna mjerenja
    površine blizu koje se nalazi
    broj šasije se rade da bi se
    otkrilo zavareno mjesto/spoj
    na pločici sa brojem šasije




    3. Provjera identifikatora vozila – VID i SID
    • Originalnost i autentičnost se
    provjerava na svim
    identifikacijskim pločicama,
    naljepnicama i kodovima koji su
    ugrađeni u automobil i to: broj
    šasije, broj motora, pločica tipa
    vozila, fabrička tablica, pločica
    klijenta, autentičnost plastične
    zaštite zavarenih mjesta i ostalih
    spojeva karoserije, kodova na
    prozorima, kodova na
    sigurnosnim pojasevima, ostalih
    dijelova koji nose datum
    proizvodnje ili dijelove broja
    šasije, broj šasije na drugim
    mjestima, kodovi i autentičnost
    boja i drugi skriveni
    identifikatori.




    4. Metoda magnetnog praha
    • Ova metoda omogućuje otkrivanje nepravilnosti na površini i ispod površine
    karoserije tako što se javljaju vizuelne promjene u magnetnom polju na
    mjestima gdje je materijal nehomogen
    • Koristi se u otkrivanju manipulacije sa karoserijom, kao što je rezanje
    jednog dijela i zavarivanje drugog, iako, na primjer, automobil posjeduje
    ''uredan'' broj šasije





    5. Foto dokumentacija
    • Za svako vozilo se napravi oko 30 detaljnih fotografija
    • Foto dokumentacija pokazuje stvarno stanje vozila i njegovih identifikatora
    • Vrijednost vozila zavisi od veličine pričinjene štete


    2. PROVJERA TEHNIČKE ISPRAVNOSTI VOZILA


    Šta možete otkriti bez upotrebe uređaja (golim okom)?
    Prvo, pokušajte pronaći pločice i naljepnice proizvođača sa servisnim podacima
    (npr., kilometraža od zadnje promjene ulja). Uporedite te podatke sa onima iz
    servisne knjižice i sa podacima na kilometar satu, ukoliko je to moguće. Tokom
    same provjere, posebno se fokusirajte na sljedeće:

    Boja karoserije
    - Pregledajte boju i nijansu farbe na dnevnom svjetlu – i to na cijeloj
    karoseriji.
    - Tražite tragove brušenja podloge i tragove kita ispod boje, prefarbane
    mrlje, udubljenja; pogledajte farbu na savijenim dijelovima u blizini
    hermetičkih spojeva i dekorativnih traka, npr., na vratima, prozorima i
    blatobranima.
    - Pregledajte predio svjetala, žmigavaca i spojeva na prozorima, tražite
    tragove finog sprejanja bojom. Rijetko se dešava da ljudi razmontiraju
    svjetlosne uređaje i spojeve prozora tokom farbanja blatobrana, tako da na
    tim dijelovima često možete pronaći ostatke prethodne farbe.
    - Korozija/hrđa može biti uzrok popravaka i ponovnog farbanja karoserije –
    pažljivo potražite mjesta na kojima se boja ''lista'' odnosno ljušti, ili se
    pojavljuju mjehurići u farbi, naročito na zategnutim i donjim dijelovima
    karoserije.
    - Uporedite veličinu otvora između pojedinih dijelova karoserije – dijelovi bi
    trebali biti sastavljeni a otvori među njima bi trebali biti iste širine.




    Provjerite da li je boja na zavrtnjima/šarafima, koji spajaju dijelove
    karoserije, oštećena. Ukoliko je na zavrtnjima/šarafima korišten
    odvijač/šrafciger te su otpušteni, boja će biti oštećena što još jednom
    pokazuje promjenu ili popravak navedenog dijela.



    Originalni spojevi/zglobovi i njihova zaštita
    - Pažljivo pregledajte spojeve/zglobove koji su pokriveni plastičnim
    dijelovima izrađenim u fabrici kako bi zaštitili spojeve pojedinih dijelova od
    vode, korozije, prljavštine itd. Nakon izvršenih popravki, plastičnu zaštitu je
    jako teško vratiti u prvobitan položaj. U tom slučaju, zaštita će biti
    neravna, nepravilna i često napravljena od drugog materijala.
    - Otvorite haubu i prtljažnik, ne oklijevate i uklonite sve podne prostirače,
    plastične poklopce i rezervnu gumu kako biste mogli vidjeti unutrašnje
    spojeve/zglobove karoserije kao i njen okvir. Nastavite sa provjerom ostalih
    dijelova automobila. Provjerite obje strane karoserije u isto vrijeme, te
    uporedite njihovu istovjetnost. Automobil sastavljaju mašine stoga bi svi
    dijelovi morali biti simetrični.

    Unutrašnjost vozila
    - Provjerite stanje tapacirunga, veličinu štete na sjedištima (istrošenost,
    mrlje, rupe od gorenja, itd.). Na ovaj način možete zaključiti koliko je ljudi
    obično koristilo automobil.
    - Provjerite koliko su upotrebljavani volan, kvačilo, pedala kočnica i ručica
    mjenjača – sa pređenih 50.000 km ovi dijelovi definitivno ne bi trebali biti
    značajno pohabani. Tekstura plastičnih i gumenih dijelova bi trebala još
    uvijek biti vidljiva. Presvlaka ručice mjenjača se uglavnom prilično ošteti
    kao i pedale. Prema stepenu oštećenosti ovih dijelova, možete otprilike
    odrediti stvarnu pređenu kilometražu.



    Upozorenje: Analogni i digitalni mjerni instrumenti mogu biti lažno podešeni od
    strane prevaranta! Usluga podešavanja mjernih instrumenata se čak nudi i u nekim
    oglašivačkim časopisima i magazinima o automobilima.


    Unutrašnjost – tragovi poplave?
    - Pažljivo pogledajte ispod unutrašnjih plastičnih dijelova, tražeći ostatke
    blata i pijeska, rastavite tapacirung na vratima, pogledajte ispod praga
    vrata, ispod prostirača i sjedišta.
    - Pogledajte ispod table sa instrumentima: često se zaboravlja provjeriti ovaj
    prostor, međutim tragovi poplave će se tu vjerovatno pojaviti.
    - Obratite pažnju na miris blata u tapacirungu i na mrlje na sjedištima.
    - Izolacija gubi svojstva pod utjecajem vode te počinje oksidirati. Tako da
    električni dijelovi automobila ne rade pravilno.

    Električne komponente
    Pažljivo provjerite čak i osnovne stvari, npr., da li sva svjetla rade uključujući i
    indikatore kočnica i žmigavaca. Električni podizači stakla moraju raditi
    besprijekorno, te ne smiju stvarati nikakvu buku. Uključite zračnu
    ventilaciju/klimu kada je automobil u pokretu, a ne samo kada radi u mjestu.

    Gume i osovine
    Provjerite obje osovine i prednju i zadnju – bilo kakva devijacija/nepravilnost
    položaja točkova je sumnjiva. Ova devijacija je posljedica nepravilnog podnožja
    točka koje ugrožava sigurnost automobila.
    Extra savjet! Asimetričan položaj točkova vas navodi na zaključak da možda
    postoji oštećenje na točkovima, amortizerima ili na osovinama.

    DA LI SU U AUTOMOBILU ZRAČNI JASTUCI BILI AKTIVIRANI?
    Sva kontrolna svjetla u automobilu se upale onog trenutka kada okrenete ključ u
    bravi za paljenje. Svako od tih svjetala bi se trebalo gasiti jedno po jedno. Ukoliko
    se sva svjetla ugase odjednom, to znači da su kontrolna svjetla zračnih jastuka
    povezana jedna s drugim (trik pojedinih uvoznika) i da sistem zračnih jastuka ne
    radi. Iz ovoga opet zaključujemo da je automobil učestvovao u saobraćajnoj
    nesreći.
    Drugi znakovi: Poklopac zračnog jastuka mora tačno naleći u svoj okvir. Razmak
    između poklopca i podloge mora biti jednak sa svih strana, srednji dio poklpca
    mora biti čvrst na pritisak, natpis Airbag ili Airbag SRS i ime proizvođača ne smije
    nedostajati.





    Motor
    Možete otkriti puno stvari na prvi pogled. U kombinaciji sa probnom vožnjom
    trebali biste biti u mogućnosti da provjerite ispravnost motora.
    - Ponovo pogledajte zavarena mjesta u motornom prostoru
    - Dok je još uvijek hladan motor, otvorite posudu za ulje i provjerite njegovu
    boju – ukoliko je ulje crno to znači da u ulje curi voda ili da je poklopac
    oštećen.
    - Motor bi trebao biti čist i suh, bez vidljivog curenja ulja, ali ne i toliko čist
    da izaziva sumnju!
    - Fokusirajte se na slušanje motora dok radi. Ostavite motor u praznom hodu
    (leru) i obratite pažnju na neobične zvukove (kuckanje, isprekidane
    zvukove/trzaje). Motor bi trebao raditi u konstantnim ciklusima bez vidljivih
    promjena.
    - Otklonite poklopac posude za ulje – ako osjetite miris goriva, znači da
    mehanička pumpa ispušta gorivo u ulje.
    - Nakon petnaestominutne probne vožnje isprobajte ''CRNO-PLAVO-BIJELO''
    metodu.

    Motor – izduvni gasovi
    Koristeći metodu ''CRNO-PLAVO-BIJELO'' – po boji dima koji izlazi iz auspuha,
    možete zaključiti mnoge stvari ne koristeći mjerne uređaje.
    Crni dim (kod dizel motora) – vjerovatno je motor veoma istrošen, te pumpa goriva
    nije postavljena ispravno.
    Plavi dim – prsten klipa pušta ulje u cilindre, ili ventili propuštaju ulje. Motor je,
    vjerovatno vrlo pohaban.
    Bijeli dim – voda iz hladnjaka curi u kompresor. Poklopac ispod glave motora može
    biti oštećen ili je glava motora pukla/napukla.

    Šta sve možete provjeriti tokom probne vožnje?
    Motor
    Fokusirajte se na pažljivo slušanje motora dok radi - trebao bi raditi u konstantnim
    ciklusima bez zastoja. Dodajte gas do maksimalnog broja obrtaja. Ne bi trebalo
    biti nikakvih zastoja u radu mašine. Ako je u pitanju turbo motor, potrebno je
    nekoliko trenutaka prije nego počne raditi. Nakon toga bi motor trebao raditi
    normalno, bez poteškoća.
    Mjenjač
    Brzine bi se trebale mijenjati lako, besprekidno, i tačno. Trebate pokušati
    mijenjati brzine vozeći sporo kao i vozeći brzo postižući maksimalan broj obrtaja.
    Automatski mjenjač
    Prebacujući brzine ne biste trebali čuti bilo kakve zvukove, koji bi signalizirali da
    nije odmah prebacio u brzinu. Promjena brzina bi trebala biti neprekidna, bez
    udara. Stavljanje automobila u prazan hod (ler) ne bi smjelo biti praćeno
    podrhtavanjem ručice mjenjača. Ukoliko se to ipak desi, znači da postoji problem
    u kvačilu ili u prijenosnom mehanizmu.
    Nepravilan položaj točkova
    Na ravnom dijelu ceste sklonite ruke sa volana, na trenutak – primjetit ćete ako
    automobil ne ''vuče'' u stranu; isto pokušajte pri ubrzavanju i usporavanju.

    Kočnice
    Možete provjeriti ispravnost kočnica dok naglo kočite pri velikoj brzini – ukoliko
    čujete neobične zvukove, udare ili osjetite vibracije, onda očekujte velika
    ulaganja u popravak. Vrlo je važno da li jačina kočenja ''slabi'' odnosno, da li se
    kočiona učinkovitost smanjuje učestalim korištenjem. Na ravnom dijelu ceste
    sklonite ruke sa volana, na trenutak, i kočite – ako automobil ne drži pravac, znači:
    da su kočnice neispravne, da je veza točkova sa osovinama slaba, da su osovine
    oštećene, ili da su gume loše izbalansirane ili istrošene.
    Poluosovine
    Da biste testirali poluosovine, potrebno je naći mjesto gdje možete skretati
    automobilom na obje strane. Polako započnite kružno kretanje, te ubrzajte.Neobični zvukovi se ne bi smjeli čuti; posebno ne biste smjeli čuti zvuk sličan lancu
    koji preskače. Ukoliko čujete ovakav zvuk, poluosovina je oštećena.

    Ležajevi točka
    Pohabane ležajeve prepoznajete prema karakterističnom zvuku. Tokom probne
    vožnje možete tačno odrediti koji je ležaj neispravan. Prilikom vožnje, okrenite
    volan toliko da se cjelokupna težina automobila prebaci na jednu stranu. Obratite
    pažnju na razliku između zvukova pri opterećenju i rasterećenju točkova – pohaban
    ležaj stvara jači zvuk pri opterećenju.
    Auspuh, katalizator
    Na oštećenja na auspuhu ili katalizatoru će vam skrenuti pažnju zvuk ''zvonjave'' –
    metalni, zveckasti zvuk, što znači da su unutrašnji dijelovi oštećeni.
    Šasija i amortizeri
    Prije vožnje napravite jednostavan test: pritisnite blatobran tačno iznad
    amortizera kao kad biste htjeli zaljuljati vozilo – kada prestanete vršiti pritisak,
    vozilo se definitivno ne bi smjelo nastaviti ljuljati! U stanju potpunog mirovanja
    vozilo se ne bi trebalo ljuljati niti kretati unatrag. Udari ili vibracije uzrokovane
    lošom cestom ne bi trebali biti prenešeni na samo vozilo. Ovo može biti
    prouzrokovano oštećenjima opruga amortizera, stabilizatora, itd.
    Šta možete otkriti provjerom na mehaničkoj dizalici?
    Šasija
    Provjerite da li su svi spojevi originalni i da unutrašjost nije oštećena. Budite
    oprezni kod neoriginalnih spojeva koji pokazuju da je automobil sastavljen iz dva
    ili više dijelova! Na nosačima šasije možete vidjeti da li je automobil bio ozbiljno
    oštećen.


    Motorni dijelovi šasije
    Nastavite sa provjerom motora i ponovo provjerite sve spojeve i tragove curenja
    ulja. Može biti da posuda ulja i mjenjač nisu ni oštećeni ni zavarivani.
    Točkovi i gume
    Fokusirajte se na asimetričnu istrošenost guma. Provjerite ležajeve. Uhvatite točak
    i povucite jako prema sebi. Pri tome se ne smije desiti da osjetite pomjeranje
    točka, odnosno točak mora biti jako pričvršćen na osovinu.
    Kočnice
    Pogledajte diskove kočnica – trebali bi biti dovoljno grubi/teški, ne smiju imati
    oštre ivice, ogrebotine ili utore koji smanjuju njihovu učinkovitost!
    Amortizeri
    Amortizeri bi trebali biti suhi bez vidljivih curenja iz unutrašnjosti.

    Izduvni sistem
    Izduvni sistem ne smije biti oštećen korozijom/hrđom. Posebno obratite pažnju na
    spojeve pojedinih dijelova sistema. Također pazite na katalizator – automobil neće
    proći testove emitiranja štetnih gasova bez katalizatora, te će biti ocjenjen kao
    nepogodan za vožnju.

    Šta morate tražiti
    Pažljivo provjerite sve registracijske dokumente.
    - Apsolutno je neophodno da se broj šasije, broj motora, broj tipa motora i
    boja slažu sa podacima upisanim u dokumentima!
    - Saznajte gdje je automobil prodat kad je bio nov – da li u Republici Češkoj
    ili je uvezen iz inostranstva. Ukoliko je uvezen iz inostranstva, provjerite ga
    kod kompanije koja pruža ove usluge, i koja će vam garantirati porijeklo
    vozila.
    - Posebno obratite pažnju kod vozila koja spadaju u ''kritičnu'' grupu, kao što
    su: BMW, Mercedes, Audi, VW.
    - PAZITE se duplikata registracijskih dokumenata – ovo uvijek predstavlja
    PROBLEM, posebno ako je original dokument izgubljen ili oštećen. Duplikat
    se često koristi kako bi se prikrilo porijeklo vozila, identitet prethodnog
    vlasnika, podatak da je vozilo korišteno kao taxi, ili u auto školi (školi
    vožnje), itd. Iz duplikata ne možete pročitati da li je automobil kupljen
    gotovinom, putem lizinga i da li je uopće plaćeno. Posebno morate biti
    pažljivi kad je u pitanju česta promjena vlasnika vozila, uglavnom se to
    dešava u prvim mjesecima (nekada i sedmicama) izvršene registracije u
    Republici Češkoj.

    Tražite sve ključeve, servisnu knjižicu i uputstva- Pobrinite se da dobijete sve ključeve automobila od prethodnog vlasnika.
    Ukoliko postoji samo jedan ključ, tražite pismenu izjavu prodavača/vlasnika
    da nije zadržao niti jednu kopiju ključa. Ne zaboravite ključeve sigurnosnih
    uređaja, npr., ključ mjenjača!
    - Tražite dodatne dokumente. Iz servisne knjižice možete zaključiti da li se
    prethodni vlasnik brinuo o vozilu na pravi način.

    Kako i gdje kupovati

    NE ŽURITE PRI IZBORU AUTOMOBILA
    Izbor i kupovina automobila će vam uzeti puno vremena. Ukoliko imate pristup
    internetu, iskoristite ga. Profesionalni dobavljači automobila imaju svoje ponude
    objavljene na Internetu, možete birati među hiljadama vozila bez da ustanete iz
    stolice. Na ovaj način ćete izbjeći amatere, privatne uvoznike i prevarante koji
    čekaju svoju priliku kod loše informiranih klijenata.
    Na Internetu ćete naći fotografije i detaljne informacije kod većine automobila,
    možete upoređivati cijene pojedinih modela i tipova na osnovu pređene
    kilometraže, godišta, itd.
    IZABERITE TRGOVCA SA KVALITETNIM ISKUSTVOM
    Polovan automobil kupite od trgovca sa kvalitetnim iskustvom, iskoristite opciju
    probne vožnje, odvezite auto na mehaničku dizalicu kako bi ste pregledali
    podnožje. Ukoliko ste u mogućnosti, povedite mehaničara sa sobom.

    3. POTVRDA PORIJEKLA VOZILA
    Provjera porijekla vozila je najvažnija, ali isto tako i najkomplikovanija! Većina
    pojedinaca nema nikakve mogućnosti da provjeri porijeklo vozila. Stoga, opasno je
    kupovati automobil samo tako, na ulici, preko posrednika, na pijaci, kod uvoznika i
    neprofesionalnih prodavača – oni nikada neće dati garanciju za porijeklo vozila!
    Provjeru prepustite profesionalcima koji će otkriti pravo porijeklo vozila i dati
    garanciju za to, ili kupite vozilo kod trgovca koji svoja vozila daje na provjeru.
    Međutim, u Republici Češkoj, ova provjera se odvija redovno i sistematski samo na
    većim autopijacama.
    Ukrasti automobil u Republici Češkoj je vrlo jednostavno. Čak ni naš ulazak u
    Evropsku Uniju nije otežao život lopovima. Broj ukradenih vozila ostaje na 25.000
    godišnje, ne pokazujući nikakva smanjenja. Legalizacija ukradenog automobila, a
    potom njegova prodaja je vrlo pristupačna. Krađa vozila je izuzetno unosan posao,
    sa zaradom od 4 do 8 miliona kruna godišnje.
    Provjerom porijekla vozila saznajete sljedeće:
    Da li je vozilo registrovano ili ne u zemlji porijekla, razlog odjave iz date zemlje,
    datum prve registracije, godinu proizvodnje, i naravno da li se vozilo vodi kao
    ukradeno u datoj zemlji.
    U današnje vrijeme, samo će lopov amater ukrasti vozilo u Holandiji, dovesti ga
    u Republiku Češku i pri uvozu deklarisati ga kao vozilo iz Holandije. Praksa
    pokazuje da, tokom legalizacije u R. Češkoj, lopovi uvijek mijenjaju zemlju
    porijekla ukradenog automobila!

    Na primjer: ako lopov ukrade vozilo u Francuskoj, pri uvozu u R. Češku će ga
    deklarisati kao vozilo iz npr. Njemačke. Dakle, ako ovakav automobil prevozite
    preko granice i na granici ga provjere, naravno da se neće desiti da saznate da
    je prijavljen kao ukraden u Njemačkoj, stoga dobijate lažni utisak da je sa
    vozilom sve u redu i nastavljate sa kupovinom, iako je u stvarnosti činjenično
    stanje drugačije.
    Svaka provjera uvijek uključuje
    • podatak o tome da li je vozilo bilo registrovano u datoj zemlji porijekla,
    da li mu je dodjeljen registracijski broj i koji je to broj,
    • da li je vozilo odjavljeno i razlog odjave,
    • da li je vozilo stavljeno van upotrebe zbog prijavljene totalne štete,
    • podatak o pravoj godini proizvodnje, godini prve registracije,
    • podatak o tome da li se vozilo vodi kao ukradeno, u datoj zemlji.
    ISTINITI DOGAĐAJ:
    Vječani par Veronika i Petr su dugo štedili za drugi automobil, prodali su svog
    starog Ford Escorta, i kupili AUDI kojem su se oboje radovali. Međutim, tek nakon
    kupovine su dali vozilo na provjeru i otkrili da su broj šasije i broj motora ovog
    vozila prekucani. Prema podacima iz pravog broja šasije, ovaj Audi je ukraden u R.
    Češkoj. Policija im je oduzela vozilo te su ostali bez automobila i bez novca.
    Pravog ''vlasnika'' nisu mogli pronaći. Veronika i Petr su bili prevareni.


    Tačna godina proizvodnje automobila – vaše vozilo može
    biti pomlađeno
    Problem:
    Kada je zakon o Uslovima upotrebe vozila za cestovni saobraćaj stupio na snagu,
    rezultat je bio da se pravi datum proizvodnje vozila nije bilježio, i da je bio
    zamijenjen datumom prve registracije vozila. Ovo je omogućilo razne malverzacije
    po pitanju pomlađivanja vozila pri individualnom uvozu, i u slučaju duplikata
    dokumenata. Stvarna vrijednost vozila se direktno određuje prema tačnom datumu
    proizvodnje. Pretpostavka je da su do 30. juna 2001 godine 15% vozila, u prosijeku,
    pomlađena za 2-3 godine, a nije izuzetak da se danas vozila pomlađuju i za 6
    godina. Više od jedne četvrtine vozila u Republici Češkoj ima promjenjen datum
    proizvodnje. ''Pomlađivanje'' automobila su prve primjetile kompanije za provjeru
    porijekla vozila.
    Ukoliko niste u mogućnosti da sami otkrijete pravi datum proizvodnje automobila,
    kontaktirajte kompaniju ovlašćenu za ovu djelatnost.
    U Republici Češkoj postoji internet aplikacija zvana ROKVY koju popunjavate kada
    želite saznati pravi datum proizvodnje vozila. Stoga, svaki vozač je u mogućnosti
    da provjeri pravi datum proizvodnje vozila prije nego izvrši kupovinu. Ozbiljnije
    autopijace pružaju svojim klijentima garanciju datuma proizvodnje automobila.


    4. PROVJERA LEGALNOSTI

    Povoljan leasing – kada automobil ima dugove/neostvarena
    potraživanja
    - Pozovite leasing kompanije – to je jedini način da saznate da li postoje
    nevjerovatne pogodnosti leasinga za vaš automobil. Ili posjetite web
    stranice koje nude uslugu provjere vozila, kako biste ustanovili da li je
    vozilo već u vlasništvu određenih leasing kompanija.
    - Problem: u Republici Češkoj postoji više od 200 leasing kompanija danas!
    Međutim, većina njih odbija pružiti informaciju. Također postoji mogućnost
    da je vozilo kupljeno putem leasing kompanije koja više ne postoji.
    - Provjerite registracijske dokumente – u prošlosti, bila je praksa da se u
    registracijskom dokumentu navodi samo korisnik automobila i to u periodu
    od 2 godine, ali ne i njegov vlasnik. Ova činjenica predstavlja problem
    danas, jer možete kupiti vozilo od korisnika upisanog u registracijske
    dokumente, ali vlasnik automobila može biti sasvim druga osoba ili leasing
    kompanija.

    ISTINITI DOGAĐAJ:- Jiří L. iz Brna je kupio Škodu Octaviu za 250,000 čeških kruna, te je potpisao
    kupoprodajni ugovor. Platio je prodavaču Karel N. u gotovini, te je ovaj
    obećao da će urediti odjavu registracije vozila. Kada je Jiří L. otišao da
    prevede vozilo na svoje ime, službenik je odbio njegov zahtjev sa
    objašnjenjem da je vozilo još uvijek prijavljeno na ime leasing kompanije.
    Prodavač je tvrdio da nije znao za leasing, pa stoga nije ni kriv, i odbio je
    vratiti novac. Na kraju se ispostavilo da je leasing dogovorio prethodni
    vlasnik vozila, međutim to nije bitno mjenjalo situaciju, novi vlasnik je sada
    imao dug prema leasing kompaniji u iznosu od 50.000 čeških kruna, koje je
    ipak platio jer bi u protivnom leasing kompanija oduzela vozilo, a Jiří L.
    izgubio sav svoj novac.


    Zalog – kada je vaše vozilo dato u zalog- Problem: kada je vozilo predmet ugovora o zalogu, na primjer, ako neko
    založi vozilo kada posuđuje novac, to je gotovo nemoguće otkriti! Ako novac
    nije vraćen, vozilo će biti predato osobi kojoj je, prema ugovoru, dužnik bio
    obavezan platiti. Ono što slijedi je izvršavanje obaveze i oduzimanje vozila,
    bez obzira na to da li je pravi vlasnik, u međuvremenu, prodao automobil.
    ISTINITI DOGAĐAJ:
    Karel S. iz Praga je imao Opela Astru uvezenu iz inostranstva, kupljenu od
    malog prodavača, koju je platio 375,000 čeških kruna. Nakon što je koristio vozilo
    godinu dana, kontaktirala ga je carinska uprava tvrdeći da je vozilo predmet zaloga u korist carinske uprave. Prodavač je imao dug prema carinskoj upravi koji
    nije platio. Karelu S. je vozilo oduzeto, bez prava na nadoknadu. Iako je tužio
    prodavača, nakon nekoliko godina prestao se nadati da će slučaj biti riješen u
    njegovu korist.

    Oduzimanje vozila
    – automobil može bit zaplijenjen bilo kada,
    bilo gdje
    - Problem: nigdje ne postoji spisak ljudi koji su bankrotirali, odnosno ljudi
    čija je imovina zaplijenjena. Znači da ne postoji način da otkrijete da li je
    automobil zaplijenjena imovina. Nadležni organ vam neće pružiti ovakvu
    informaciju.
    - Najčešći razlozi oduzimanja imovine: sve vrste dugova, neisplaćeni dugovi
    prema leasing kompaniji, prema carinskoj upravi – tada se izvršava
    oduzimanje imovine dužnika.
    - Problem: nadležni organ će izvršiti oduzimanje čak i od osobe koja je kupila
    vozilo.
    ISTINITI DOGAĐAJ:
    Kamil P. iz Plzeňa je kupio Ford Mondeo za 265,000 čeških kruna na maloj
    autopijaci u Plzenu. Koristio je automobil 6 mjeseci, ulažći u posebne dodatke,
    kada je primio pismo od nadležnog organa. Obavijestili su ga o činjenici da se
    njegovo vozilo nalazi na listi za oduzimanje, i da je prema odluci Suda, kao novi
    vlasnik, dužan isporučiti vozilo. Nadležni organ je nastavio sa procedurom
    izvršavanja Zakona; vozilo je stavljeno na listu za oduzimanje prije nego što ga je
    vlasnik autopijace prodao Kamilu P.


    Ukraden automobil
    – ne možete znati da li vozite ukraden
    automobil!
    - Jedina sigurna opcija za provjeru vozila jeste provjera kod profesionalne
    kompanije koja daje garanciju za rezultate.
    - Ukoliko je vozilo uvezeno iz inostranstva, ne štedite novac i dajte vozilo na
    provjeru porijekla, to je daleko jeftinije nego da vam zauvijek oduzmu
    automobil zato što je ukraden.
    - Problem: ukoliko ne izvršite provjeru vozila, grešku ustanovite onog
    trenutka kada vas pozovu da predate vozilo inspekciji. Automobil ne mora
    biti upisan u bazu podataka o ukradenim vozilima, čak i najmanja sumnja
    policije je dovoljna da vozilo stave van upotrebe.
    ISTINITI DOGAĐAJ:
    Stanislav B. iz Ústí je kupio VW Passata za 560,000 čeških kruna, od Bedřicha L.,
    privatnog uvoznika. Koristio je automobil, te nije imao nikakvih problema, ali nije
    odlazio u inostranstvo. Dvije godine poslije, poveo je svoju porodicu na odmor u
    Hrvatsku. Na granici sa Njemačkom vozilo je provjereno, te je ustanovljeno da je
    prije nekoliko godina taj automobil ukraden u Njemačkoj a uvezen u Republiku
    Češku i legalizovan.

    Konfiskacija
    – vaš automobil je predmet pravnog spora!
    - Problem: vozilo može biti konfiskovano u slučajevima kada kupite vozilo oko
    kojeg dvije osobe spore/parniče. Međutim, ovo ne možete znati prilikom
    kupovine istog. U tom slučaju vozilo vam može biti oduzeto, a potom
    policija može narediti da se vozilo konfiskuje. Ovo je dugotrajan proces u
    kojem čekate kome će Sud dodijeliti automobil.
    Prodaja bez pristanka supružnika/ce – zajednička imovina
    - Tražite od svog supružnika/ce pristanak na prodaju vozila. Ukoliko je
    automobil zajednička imovina (imovina stečena u braku), zakonom je
    propisano da za prodaju morate imati pristanak supružnika/ce.
    - Problem: supružnik/ca se može protiviti prodaji automobila ukoliko ona ili
    on nije dao svoj pristanak, čime stiče pravo na zakonsko poravnanje. Ponovo
    može doći do konfiskacije vozila.

    Policija oduzima vozila, posebno u ovim slučajevima:
    • Kada sumnja da su identifikatori vozila izmjenjeni (broj šasije,
    broj motora, ...).
    • Kada sumnja da su vozilo ili njegovi dijelovi ukradeni
    • U slučaju kada je vozilo korišteno za izvršavanje kriminalnih radnji
    u prošlosti
    • Kada se vodi pravni spor između dvije osobe, a vozilo je predmet
    rasprave
    • Kada pomaže nadležnom organu za oduzimanje, službenicima i
    predstavnicima javne administracije.

    Većina ovakvih okolnosti se stvaraju kada vozilo već kupite
    i niste u mogućnosti ući u trag podacima o istom. Stoga vam
    preporučujemo da kupujete vozila samo kod prodavača koji
    vam daju 100% garanciju za povrat novca u slučaju da se
    dese bilo kakvi pravni problemi. Zaboravite na kupovinu
    automobila od ''prijatelja'' ili od prodavača polovnog vozila –
    oni su ti koji najčešće prodaju polovna vozila loših
    tehničkih kvaliteta, i vozila koja sa sobom povlače pravne
    poteškoće.


    Zaključak• Preporučujemo svim potencijalnim vlasnicima vozila da budu
    maksimalno oprezni pri kupovini.
    • Nekada je bolje odgoditi kupovinu i pokušati sakupiti što više
    informacija o vozilu koje namjeravate kupiti.
    • Nikada se ne oslanjajte na savjete kao što su: ''Kupio sam
    automobil iz inostranstva nekoliko puta, i ništa se loše nije
    dogodilo''
    • Radije uložite novac u provjeru porijekla i identiteta vozila prije
    kupovine, nego u advokate nakon kupovine.
    • Ne vjerujte uvoznicima i neovlaštenim prodavačima.
    Samo par miliona ljudi imaju tu sreću da žive u Srbiji!!!.....Ostali nemaju tu sreću, ali imaju sve drugo!!!
    Mišljenja su kao ekseri: što više udaramo po njima, to dublje prodiru.
    Lopovi će biti krivično gonjeni, država ne voli konkurenciju.
    Žene su zakon a, muškarci vole rupu u zakonu!
  • dfast
    CBC Senator XXL
    • 26.05.2005
    • 1302
    • Hoofddorp NL /Bgd

    #2
    Odlican clanak, bukvalno sve sto prosecan kupac treba da zna prilikom kupovine vozila, mada citajuci ga covek moze pomisliti da u danasnje vreme to izgleda kao specijalna mislija. Ali kada se covek jednom zezne onda je oprezan na dalje.

    Comment

    • fantastik
      CBC Senator XXL
      • 28.07.2005
      • 417
      • Novi Sad

      #3
      Re: Sta treba znati prilikom kupovine vozila

      sve je to lepo samo naci takav auto polovan je skoro pa nemoguca misija naravno govorim o legalnim automobilima, ustvari moguce je ali takva auta su bar 2k evra skuplja

      Comment

      • little
        CBC Senator XXL
        • 04.10.2004
        • 912
        • BGD
        • Lancia Ypsilon 1.2 8V

        #4
        Re: Sta treba znati prilikom kupovine vozila

        kod nas je detaljnu proveru polovnog automobila moguće obaviti u Centru za motorna vozila AMSS.

        Pod ovim se podrazumeva sledeće:
        PROVERA BROJA ŠASIJE I BROJA MOTORA: proverava se da li je na broju motora i šasije ili u njihovoj okolini bilo izmena. Pregled uključuje i proveru da li je saobraćajna dozvola falsifikovana.

        OCENA STANJA VOZILA: Pregled svih sistema na vozilu - da li je vozilo bilo farbano, udarano, vrši se očitavanje grešaka računara vozila-OBD II dijagnostika, provera kočnica

        PROVERA DA LI JE VOZILO BILO HAVARISANO: Ovim pregledom se vrši detaljna provera da li je vozilo bilo havarisano i farbano. Mernim instrumentima se tačno lociraju mesta i intenzitet postojećih ’’skrivenih’’ mesta na kojima je vozilo bilo deformisano.
        "zensko si brate"

        Some people are wise and some.. Otherwise..

        Comment

        • Davor
          CBC Senator XXL
          • 02.03.2005
          • 498
          • Novi Sad

          #5
          Re: Sta treba znati prilikom kupovine vozila

          Sad sam tek procitao ceo clanak i odlican je.

          @little

          Jel znas mozda koliko kosta ta provera koju si navela,cuo sam ranije da rade par tzv. "nivoa" provera i da je osnovna oko 50e,nisam skoro cuo za cenovnik.

          Comment

          • gti16v
            CBC Senator XXL
            • 05.08.2007
            • 343
            • BGD
            • VW PASSAT 1.8T, BMW E46 318Ci 105kw

            #6
            Re: Sta treba znati prilikom kupovine vozila

            Cena varira od 4500-14000din za putnicka vozila, u zavisnosti od godista i snage motora.

            Comment

            • MOSLER
              CBC Senator XXL
              • 27.05.2005
              • 1064
              • Niš

              #7
              Re: Sta treba znati prilikom kupovine vozila

              Provera automobila u AMSS u zavisnosti od godista proizvodnje i snage motora kosta:
              -za proveru identifikatora od 4.500 do 14.000 dinara
              -za proveru havarisanosti od 4.000 do 8.000 dinara
              -za proveru porekla od 6.500 do 12.500 dinara
              To znaci da provera za prosecan auto star 10 godina kosta 200-250 evra a za mladje automobile izadje i celih 400 evra sto je blago receno preterivanje.U prevodu, ako kupac proverava svaki auto koji hoce da kupi, dok naidje na onaj pravi u proseku ce potrositi vise od 10% novca planiranog za kupovinu auta.
              Jos jedna sitnica, AMSS navodi da ima pet ispitnih stanica u Srbiji gde se mogu proveriti automobili, ali kada sam ih letos zvao, rekli su mi da moram da doteram auto u Beograd, jer samo tu mogu da izvrse proveru.
              I na kraju najvaznije, sertifikat koji ti izda AMSS o legalnosti auta nije pravno vazeci odnosno ne garantuje da je auto koji su proveravali 100% legalan.

              Comment

              • panto
                CBC Veteran
                • 04.11.2007
                • 148
                • ljubic

                #8
                Re: Sta treba znati prilikom kupovine vozila

                Potencijalni kupci neka pogledaju i temu " Pomoć oko oduzimanja vozila". Ljudi su kupovali već registrovana vozila, da bi im sad bila oduzeta, jer je u Rumi čovek ladno registrovao na stotine uvezenih auta, na osnovu falcifikovane dojumentacije . Šta reći? STRAŠNO! Kako proveriti u MUP-u ispravnost njihovog rada?

                Comment

                • ada
                  CBC Senator XXL
                  • 04.06.2005
                  • 2375
                  • Novi Sad
                  • Svasta nesto

                  #9
                  Re: Sta treba znati prilikom kupovine vozila

                  nikako
                  Samo par miliona ljudi imaju tu sreću da žive u Srbiji!!!.....Ostali nemaju tu sreću, ali imaju sve drugo!!!
                  Mišljenja su kao ekseri: što više udaramo po njima, to dublje prodiru.
                  Lopovi će biti krivično gonjeni, država ne voli konkurenciju.
                  Žene su zakon a, muškarci vole rupu u zakonu!

                  Comment

                  • Davor
                    CBC Senator XXL
                    • 02.03.2005
                    • 498
                    • Novi Sad

                    #10
                    Re: Sta treba znati prilikom kupovine vozila

                    Originally posted by MOSLER
                    I na kraju najvaznije, sertifikat koji ti izda AMSS o legalnosti auta nije pravno vazeci odnosno ne garantuje da je auto koji su proveravali 100% legalan.
                    To sam citao u SAT-u pre par meseci,sa jedne strane je glupo sto nakon toliko novaca nemas papir da je auto regularan,a sa druge strane kad bi ti dali taj papir,ti mozes sutra falsifikovati papire iz bilo kog razloga i oni su se odmah ogradili,lepo ti kazu da auto je Sad regularan a sutra vec mozda ne bude.

                    Comment

                    • MOSLER
                      CBC Senator XXL
                      • 27.05.2005
                      • 1064
                      • Niš

                      #11
                      Re: Sta treba znati prilikom kupovine vozila

                      Pa potvrda o legalnosti se upravo odnosi na status auta u trenutku provere, bilo sta drugo bi bilo besmisleno
                      Iskreno mene vise brine da li su i koliko strucni da daju tacnu dijagnozu vozila o predjenoj kilometrazi i stanju u kome se auto nalazi, buduci da cak i pojedini ovlasceni servisi znaju da omanu po tom pitanju

                      Comment

                      • JAPANX
                        CBC Senator XXL
                        • 10.08.2006
                        • 2159
                        • Beograd

                        #12
                        Re: Sta treba znati prilikom kupovine vozila

                        zato ljudi ako je neko u mogucnosti neka osnuje firmu koja se bavi time
                        pricao sam sa adom i on kaze da je to nemoguce ali ja mislim da je itekako moguce
                        ljudi koji prvi drugi ili peti put kupuju auto a nemaju potrebno znanje mehanike, limarije i legalnih tokova koje automobil mora da prodje nemaju skoro nikakve sanse sa nasim preprodavcima koji zavaljuju krseve za skupe pare..

                        zato se otvori neka firma koja radi kao u americi CARCHEX samo po normalnijim cenama i okupi strucnjake iz tih oblasti koji su kljucni za ocenu enterijera, eksterijera, motora.. itd

                        ja sam predlozio cenu od 100 evra za 3 komada ili 50 evra za jedan komad i mislim da je to ok

                        Recite mi samo koliko vam se puta desilo da vas neko pita(komsija, komsinica, kolega, drugar) imate li neki pouzdan auto na prodaju ili znate li nekoga a ne mali broj puta i da krenete sa njima da vidite auto koji on-ona hoce da kupi jer "se ne razume"
                        to je upravo spas za takve ljude... naravno, sve mora biti kulturno i na nivou, svi aparati, merenje kompresije, provera kad je i odakle uvezen prvi put kod nas, provera u osiguranju da nije imao vecu nezgodu...
                        kupac automobila i korisnik usluga treba samo da izabere npr 3 koja bi izdvojio da kupi, provera ta tri ga kosta 100 evra i dobije dokumentaciju kompletnu sa ocenom stanja i predlogom. 100 evra je nista kad kupujes auto, toliko uvek mozes da spustis na prodajnoj ceni tako da te fakticki izadje dzabe...

                        nadam se da sam dao nekome dobar Know-how za posao.. kad pokrene, ocekujem bar pljeskavicu kod stepinog vajata

                        Comment

                        • krtz
                          CBC Član
                          • 23.02.2006
                          • 19
                          • Beograd

                          #13
                          Re: Sta treba znati prilikom kupovine vozila

                          Originally posted by JAPANX
                          to je upravo spas za takve ljude... naravno, sve mora biti kulturno i na nivou, svi aparati, merenje kompresije, provera kad je i odakle uvezen prvi put kod nas, provera u osiguranju da nije imao vecu nezgodu...
                          kupac automobila i korisnik usluga treba samo da izabere npr 3 koja bi izdvojio da kupi, provera ta tri ga kosta 100 evra i dobije dokumentaciju kompletnu sa ocenom stanja i predlogom. 100 evra je nista kad kupujes auto, toliko uvek mozes da spustis na prodajnoj ceni tako da te fakticki izadje dzabe...

                          Super zamisao ... ali opet ostaje jedna vazna stavka "legalnost automobila" ?
                          koliko sam skapirao MUP to ne radi, AMSS izdaje sertifikat ali ne garantuje 100% shto je jednako kao i da nishta ne radi ....
                          shta onda ostaje ... da se krene u inostranstvo i da molish boga da predjesh granicu ....
                          srbijoooo
                          .. .. . .. .. .... .. . . . . .

                          Comment

                          • Delija
                            CBC Senator XXL
                            • 29.08.2005
                            • 310
                            • NS
                            • plavi auto

                            #14
                            Re: Sta treba znati prilikom kupovine vozila

                            Ako ti AMSS da sertifikat o legalnosti oni ti placaju odstetu u slucaju da su pogresili.
                            Life is not measured by the number of breaths you take but by the moments that take your breath away...

                            Comment

                            • nenad02
                              CBC Početnik
                              • 18.05.2009
                              • 1
                              • prokuplje

                              #15
                              Re: Sta treba znati prilikom kupovine vozila

                              moze li neko da mi pomogne
                              kupio sam golfa 2 gti i zanima me koliko su tacni podatci o njemu , on je uvezen na beli manastir i tamo su bile glavne mucke vodi se na 66kw i na 84 god , on je u srbiju dota dugo i nikome ga nisu oduzeli i nije kucan i tako to samo me zanima kako mogud a proverim koje je god i koliko mu je jak motor

                              Comment

                              Working...
                              X