Ugovor u kupovini Srpskog auta u CG

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • scarab26
    CBC Senator XXL
    • 27.09.2006
    • 353
    • bgd

    Ugovor u kupovini Srpskog auta u CG

    Treba da kupim gliser koji se nalazi u CG, pa pravim paralelu sa autom. Naime, ako se odlucim da ga uzmem necu ga dovoziti u BG jer nemam cime, a i prikolica nema papire. Prodavca bih naravno isplatio na primopredaji i naravno uz ugovor. E sad pitanje je da li ugovor overen u CG vazi u Srbiji, tj da li mogu da platim porez u opstini i prenesem vlasnistvo u kapetaniji (ili Sup-u) u primeru kola.

    Realno razmisljao sam i jedina preostala alternativna opcija je da on uradi ovlascenje na mene koje mi daje prilikom isplate, ali je tu opet zeznuto sto ni on nije vlasnik, vec ima ovlascenje. Da li moze da se uradi prenos puem 2 ovlascenja ili on mora da pravi ugocor sa mnom?
  • neshaoct
    Banovan
    • 18.08.2007
    • 1754
    • Beograd, Rakovica

    #2
    Bilo sta da kupujes...auto, gliser, bilo sta...MORAS kupiti od vlasnika !
    Ako taj lik ima samo ovlascenje, onda ugovor NEMOJ ni praviti sa njim, vec SAMO sa vlasnikom...Jedino ti vlasnik moze preneti svoje pravo svojine, jer to pravo jedino i ima vlasnik...
    Kako ce ti pravo svojine preneti onaj koji ga i nema, jer nije vlasnik stvari...?

    Ili, nek' taj ''imalac ovlascenja'' prvo prevede sve na sebe, neka on postane vlasnik, tek onda mozes sa njim praviti ugovor...

    Kada je u pitanju vazenje Ugovora napravljenog u CG, to je od skoro materija medjunarodnog privatnog prava...
    Sto u stvari znaci ovo :
    Svaka drzava, pa tako i Srbija, ima Zakon kojim uredjuje takve slucajeve...npr. da li ce priznati brak
    [ brak je isto ugovor, samo mu je forma svecana ] koji je zakljucen u drugoj drzavi...ili da li priznaje prodajni ugovor sacinjen u skladu sa pravnim poretkom druge drzave, ili da li priznaje testament koji je sacinjen u drugoj drzavi, itd..itd...
    Taj Zakon se zove - Zakon o resavanju sukoba zakona sa propisima drugih zemalja -, i u njemu pise koje je pravo merodavno za kupoprodajni Ugovor...
    A, tamo pise :
    cl. 19. - ''Za ugovor, merodavno je pravo koje su izabrale ugovorne strane, ako ovim Zakonom, ili medjunarodnim ugovorom nije drukcije odredjeno.''
    cl. 20. - ''Ako nije izabrano merodavno pravo i ako posebne okolnosti slucaja ne upucuju na drugo pravo, kao merodavno pravo primenjuje se : Za ugovor o prodaji pokretnih stvari - pravo mesta gde se nalazi prebivaliste, odnosno sediste prodavca.''

    Dakle, napravi Ugovor sa vlasnikom...u skladu sa pravnim poretkom CG jer je vlasniku u CG prebivaliste...i takav Ugovor ce ti priznati Srbija, jer je sama Srbija to napisala u svom Zakonu koji resava
    takve probleme...

    Comment

    • Davor
      CBC Senator XXL
      • 02.03.2005
      • 498
      • Novi Sad

      #3
      Ili, nek' taj ''imalac ovlascenja'' prvo prevede sve na sebe, neka on postane vlasnik, tek onda mozes sa njim praviti ugovor...

      U ovome je i srz problema jer sadasnji prodavac glisera nije vlasnik pa hoce da onaj koji kupuje gliser vrsi kupovinu sa sadsnjim pravim vlasnikom ne bi li se ovaj ocistio od placanja poreza drzavi i prevoda na svoje ime.

      Comment

      • neshaoct
        Banovan
        • 18.08.2007
        • 1754
        • Beograd, Rakovica

        #4
        ..ali, zar nije obicaj [ koji je razlicit od pravnog resenja ],
        da kupac placa prevod, tj. porez na prenos apsolutnih prava ?

        Sadasnji prodavac glisera nema problem sa tim, on bas i hoce da kupac plati prevod...Pa, platice ga...ionako bi to uradio...

        Svi smo placali prevod kada smo kupovali auto, zar ne...

        Comment

        • Davor
          CBC Senator XXL
          • 02.03.2005
          • 498
          • Novi Sad

          #5
          Naravno da smo placali ali mi smo bili tada PRVA ruka u pazaru pa normalno da kupac i plati sve troskove,ali ovde decko nije prva ruka nego druga ili ko zna koja,to je veoma pipavo pazariti pa onda pravi vlasnik moze da ucenjuje kako ne da prevod itd.,zato prvo nek on prevede na sebe pa onda sledi kupovina od Vlasnika sa overenim ugovorom i onda bivsi vlasnik ti ne treba ni zasta vise,jer kad je ugovor overen u agenciji ili sudu,ti sa tim papirom ga prevedes na svoje ime bez njega,samo sto moras platiti porez u opstini na koju se vodi prevozno sredstvo,i sa tom priznanicom ides u svoj Sup i prevedes na sebe.

          Comment

          • neshaoct
            Banovan
            • 18.08.2007
            • 1754
            • Beograd, Rakovica

            #6
            ...'' to je veoma pipavo pazariti pa onda pravi vlasnik moze da ucenjuje kako ne da prevod itd...''

            Naravno da je pipavo....zato mu i ti i ja pricamo da kupi od vlasnika...
            Sve ostalo ide kao sto si rekao...

            Comment

            • TAZZ
              Banovan
              • 30.05.2005
              • 1409
              • NBGD,SERBIA

              #7
              nije Kupac u obavezi da plati porez na prenos apsolutnih prava vec PRODAVAC...

              Jurice prodavca PORESKA POLICIJA a ne KUPCA....

              U narodu je opshte prihvaceno da te dadzbine placa kupac...

              Samo, dok god se ne plate te dadzbine ne moze se registrovati predmetna stvar...

              mali HINT.

              Comment

              • sw.brick
                CBC Senator XXL
                • 09.10.2004
                • 8141
                • Beograd, barajevo-zemun
                • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

                #8
                a da se lepo pita u nadleznoj kapetaniji gde ce se i inace (trebati) registrovati, oko mogucnosti UVOZA stranog plovila.

                CG je strana drzava isto koliko i Bahami pa je tu prvo pitanje carine i dozvoljenosti uvoza, zatim placanja PDV (a ne poreza na prenos apsolutnih prava).

                inace, slazem se da se treba kupovati roba od pravnog vlasnika, i jedino sa vlasnikom je ugovor pravno valjan.

                sa tim ovlascenim licem za upotrebu, moze da se trguje u smislu dogovaranja, ali pare se isplacuju tek onda kada vlasnika potpise ugovor, i pare se isplacuju vlasniku.

                a sta je dogovor ako ga ima izmedju vlasnika i tog nekog treceg lica, nije ni bitno s obzirom da je cilj kupovina - vlasnistvo.

                takodje, pominje se da prikolica za transport nije registrovana, i to treba proveriti zasto, moze se desiti i da nije bas legalno drzanje glisera/ prikolice od strane tog lica koja ga nudi na "prodaju".

                ako se gliser nece uvoziti u nasu zemlju vec koristiti u inostranstvu (CG) onda pitanje carine i PDVa treba zameniti pitanjem lokalnih CG propisa o vlasnistvu / kupovini stranaca (za CG si stranac) i tamosnjih poreza kako su regulisani.

                ostaje pitanje kako ces transferisati novac za kupovinu u inostranstvu, koja je suma u pitanju, sta kaze nas zakon itd...

                u svakom slucaju detaljno se raspitati pre ulaska u aranzman o mogucim zamkama realizacije..
                volvo
                945 SE turbo lpg
                344 GL lpg

                Comment

                • neshaoct
                  Banovan
                  • 18.08.2007
                  • 1754
                  • Beograd, Rakovica

                  #9
                  Originally posted by TAZZ
                  nije Kupac u obavezi da plati porez na prenos apsolutnih prava vec PRODAVAC...

                  Jurice prodavca PORESKA POLICIJA a ne KUPCA....

                  U narodu je opshte prihvaceno da te dadzbine placa kupac...
                  Eto, rekli smo isto : '' ali zar nije obicaj [ koji je razlicit od pravnog resenja ], da kupac placa prevod, tj. prenos apsolutnih prava ''

                  Nece oni juriti nikoga ako im se plati ono sto potrazuju...

                  Comment

                  • scarab26
                    CBC Senator XXL
                    • 27.09.2006
                    • 353
                    • bgd

                    #10
                    @ brick
                    gliser je na nase "table", a ne CG, samo je lociran dole.
                    prikolica je retko koja sa papirima, to je opste poznato, uzme se od nekoga ovlascenje ko ima legalnu bilo koju prikolicu i na to izvadis trecu tablicu i teras
                    prikolica moze bez problema da se legalizuje u BG, cak postoji legalna i tako definisana opcija 'atesta za prikolicu strane proizvodnje bez porekla'???

                    takodje mi nije jasno sto dizete frku ako neko ima ovlascenje da proda stan, kola ili gliser. jedino je pitanje da li se onda u ugovoru pojavljuje vlasnik ili ovlasceno lice, ili se pojavljuje vlasnik, a ovlasceno lice potpisuje.

                    na kraju krajeva koliko ljudi vozi kola na ovlascenje za upravljanje i otudjenje, kada prodaje kola pravi ugovor sa kupcem (jer je sto zakon kaze vlasnikov opunomocenik - pa na toj pretpostavci i advokati funkcionisu) i kupac tek kad hoce da prenese auto mora da nadje vlasnika.

                    Comment

                    • neshaoct
                      Banovan
                      • 18.08.2007
                      • 1754
                      • Beograd, Rakovica

                      #11
                      ...''kupac tek kad hoce da prenese auto mora da nadje vlasnika...''

                      I, sta ako se vlasnik pravi lud ?
                      Ili, sta ako ode u inostranstvo ?
                      Ili sta ako umre, da li taj auto koji je NJEGOV ulazi u zaostavstinu koja ce se deliti ?
                      itd....itd....

                      Kupovao sam svoj prosli auto od ''imaoca ovlascenja''....ali Ugovor nije on potpisao, vec vlasnik ! Imaocu ovlascenja sam dao novac...

                      A, onda sa potpisanim ugovorom od strane vlasnika, odes u njegovu Opstinu, platis prevod...

                      Comment

                      • Davor
                        CBC Senator XXL
                        • 02.03.2005
                        • 498
                        • Novi Sad

                        #12
                        Sta ces ako ti se desi udes pa kako ces naplatiti stetu ako nije na tvom imenu auto=nikako

                        Ne mozes naplatiti stetu ako je auto na imenu tvog caleta a ne nekog drugog tebi ne poznatog coveka,veruj mi imao sam udes pa znam kako ide ta procedura oko naplate,jedino sto je bitno je da ti moras biti vlasnik ako zelis imati ikakve koristi od stete ili bilo cega drugog,ti sa ovlascenjem mozes sve,a u principu ne mozes NISTA bez vlasnika,pa kad se vec pazari auto od par hiljada evra svakako ne treba stedeti na jos 100-200e za prevod jer moze se dogoditi da stvarno nemas nikakvih problema sa vlasnikom i da ti na svakoj registraciji dodje da potpise a moze i da ti za tu uslugu bez pardona naplacuje 50e i jos da ti se smeje u lice kako si ispao glup pa nisi odmah preveo.

                        Comment

                        • scarab26
                          CBC Senator XXL
                          • 27.09.2006
                          • 353
                          • bgd

                          #13
                          sve ste u pravu ali je ovde problem pravnciki receno u "isplati kupoprodajne cene i stupanju u posed" jer se predmet kupoprodaje ne nalazi u bg. teortski ja mogu sledece:
                          1. trazim od prodavca da pribavi ovlascenje da proda, trazim broj tel od vlasnika koga proverim da postoji i da je fizicki dostupan
                          2. na licinom mestu u CG ga isplatim, potpisem i overim ugovor u opstini, uzmem gliser sa sve prikolicom koja nije predmet ugovora jer nema papire, a i da ima za prikolicu ide poseban ugovor, oteram u svoju avliju i dam mu pare - tu sam miran da imam neki papir da sam isplatio cenu (pravno gliser nije moj dok nisam preneo vlasnistvo)
                          3. dodjem u BG i onda napravim jos jedan ugovor sa vlasnikom na manji iznos na koji platim neku bedu od poreza jer se gliser procenjuje na kilo
                          4. u kapetaniji izvadim novu plovidbenu

                          btw sad sam se setio kad sam kupovao prosli gliser vlasnik je bio nepokretan, prodao mi ga je njegov sin, a u kapetaniji su mi za 10evra uradili agencijski ugovor koji je u ime oca potpisao sin (sto naravno nije legalno), a onda sam bez problema platio porez u opstini, vratio se u kapetaniju i uzeo novu plovidbenu - e sad to je bilo 2003 godine, mozda su sad ozbiljniji, ali cenim da jedini problem mogu imati u opstini - ici cu da se raspitam ili cu zvati neku agenciju za prenos plovila jer je praksa definitivno liberalnija nego kod kola

                          Comment

                          • Davor
                            CBC Senator XXL
                            • 02.03.2005
                            • 498
                            • Novi Sad

                            #14
                            Kao prvo da ti odgovorim po tvom redosledu

                            1. Sa ovim nemoj da se salis,jer znas i sam da je CG privatna drzava gde je zakon misaona imenica i gde postoji na jednom coveku po 10 i vise kola,sto sve funkcionise do prve nesrece gde treba da se vrsi naplata,pa onda vidi vlasnik pravi da moze da se omrsi pa trazi procenat ili cak nece da potpise.

                            2.Ovo je ispravno resenje,ALI treba od Vlasnika da kupis gde se u agenciji jasno navede koje kupac a ko prodavac bez neke trece ruke u pazaru.
                            Znaci utanacis cenu sa vlasnikom i kad ste se dogovorili oko nje,odete u agenciju i tu se vrsi isplata i ugovor,nista varijanta nemam licnu kod sebe,evo ti moj broj mobilnog itd.

                            3.Za ovo ne znam da li je moguce da ti priznaju jer znam da se za auto bez obzira koliko je njegova vrednost napisana u ugovoru gleda po kataloskoj vrednosti,pa tako verovatno i za gliser jer ipak nije gliser camac od buradi za pecanje pa da se meri na kilo

                            4.Ako sve poplacas i da su uredni papiri uzmes drugu saobracajnu.

                            Za ovo sto si potpisao ugovor sa sinom a ne vlasnikom jeste prekrsaj,ali i same agencije vrse uslugu da odu kuci kod osobe koja nije u stanju da dodje sama pa tamo potpise saglasnost jer je bitan svedok sa pravne strane(tj. da je svojevoljno potpisao ugovor).

                            Comment

                            • scarab26
                              CBC Senator XXL
                              • 27.09.2006
                              • 353
                              • bgd

                              #15
                              davore, gliser je na BG, vlasnik stari i novi su iz BG, jedini problem je sto je predmet kupoprodaje u CG

                              i gliser ide na kilo plastike, tj ukupne tezine jer ne postoje katalozi, uzme se tezina i na osnovu strosti se amortizuje do odredjene stope.

                              video sam se sa likom i resio, on ce sa vlasnikom da napravi ovlascenje na mene da mogu da prodam i prenesem na sebe ili trece lice, idemo u HN, ja njemu pare, on meni gliser i ovlascenje i svako na svou stranu

                              Comment

                              Working...
                              X